Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bir fikrim var

Konu, 'Frenler' kısmında Harun Salcı tarafından paylaşıldı.

  1. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Disk frendeki rotorun alaşımıyla jant yanaklarını yapsak ve padlerin alaşımıyla da fren pabucu yapsak disk fren görevi görmez mi?
    İlla jant frenindeki pabucun kauçuktan olması şart mı?
     
    Alper Yıldırım bunu beğendi.
  2. Alper Yıldırım

    Alper Yıldırım Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    468
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    tahminim ciddi bir ısı oluşturursun özellikle yokuş aşağı sürekli kullanımda. sonuç lastik patlar. çünkü disk frende yokuş aşağı sürekli kullanımda diskler ciddi miktarda ısınıyor.
     
  3. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Harun aştı kendini yine geçmiş olsun :D
     
  4. Alper Yıldırım

    Alper Yıldırım Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    468
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    artı birde ağırlık söz konusu, ufak bir rotor yapmak yerine jant boyutunda bir şey yapıp takmış oluyorsun. ağırlığı bir hayli fazla olacaktır.
     
    Ahmet A., sonEr´´ ve Harun Salcı bunu beğendi.
  5. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    2 tane teşekkür eden çıktı kendimden şüphelenmeye başladım. :eek:
     
    İbrahim Aslanhan bunu beğendi.
  6. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Harun'cum söylecek bişey kalmamış..Shimano , sram , campangnolo , microshift , token gibi firmaların mühendisleri ve düşünürleri eminim bu olayı çok düşünmüştür...Bence düzgün çalışan şeylerin şekillerini değiştirmek yerine işlevini arttıracak verimi coğaltacak şeyler düşün..Mesela diski daha çabukk nasıl soğuturum ?? gibisinden...Düşünmek her zaman iyidir.İyi forumlar bol pedallar.
     
  7. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arkadaşın dediği durum,herkesinde söylediği gibi yanlıştır.

    Normal düzeyde bir otomobilin kampanalarında ani fren esnasında oluşan sıcaklık anlık olarak;2000 derece-3000 derece arasındadır.Eğer ki balata aspest olmasa,dediğin gibi alimunyum alaşımlı demir olsa hem normal seyrek fren yapmada ,hemde ani frende aşırı ısınan kampana da aşırı şekilde aşıntı oluşur.
    Bisiklette ise sonuçta;iki metal birbirlerine değdikleri için zamanla disk yamulup,kopmaya kadar gidebilir veya eğrilmeye başladığında frenlerde sorun yaşanır.
    Bazı konulara bakıyorum ki arabada da,bisiklette de...Türk insanımızın mucitliği ortaya koyuyor.Tabii ki mucitlik olmalı,ama bilgi ,beceri ve teknik ne gerektiyorsa,öyle yapılmalı.Ayrıca parçalar kadrolara takılırken belirli bir mühendislik hesaplaması yapılarak,takıldığından o makinanın anatomisini bozmamakta fayda var.
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  8. oguzcigsar

    oguzcigsar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Şubat 2008
    Mesajlar:
    670
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    mersın
    Seviye:
    Teknik olarak şu an mantıklı olmasa bile böyle fikirlere ihtiyacımız var yine de:) düşünüyor olmak yeterli , birşeylere başlamak için.. Teşekkürler benden de:)
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  9. ugur T

    ugur T Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2010
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    doğunu parisi dyb
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    seramik yanaklı jant zaten aynı etkiyi veriyor bence :) yani diskli daha gelişmiş bişey düşünelim :)
     
    BULUT ÇELİK ve Harun Salcı bunu beğendi.
  10. İbrahim Aslanhan

    İbrahim Aslanhan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.999
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Daha gelişmiş bişey düşünmek gerek dogru ama mühendisimiz kim ? :) Harun sen ne dersin? Bi öncülük yapar mısın :)
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  11. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Seramik rotorlar bisklete uyarlanırsa olur.
     
  12. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Sonuçta sisk frenin ve v frenin tüm olumsuzluklarını barındıran bir sistem oluşur. Yağmur ve çamurda tutmaz üzerine ağırlığı cabası olur.
     
    Mansur KHASSANOV ve Harun Salcı bunu beğendi.
  13. Mansur KHASSANOV

    Mansur KHASSANOV Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    Ankara, keçiören
    Seviye:
    Harun kardeş, şu an hangi frenleri kullanıyorsun?
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  14. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Salcano'nun dandik Zoom mekanik diski.
     
    Mansur KHASSANOV bunu beğendi.
  15. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Disk fren tekeri kilitlemez V fren kilitler;V frende oluşan kuvvet en dış kenardan noktadan oluştuğu için v fren disk frene göre çok daha güçlüdür. XC bisikletlerinde single track gibi zorlu inişlerde tekeri kilitleme söz konusu olmasını kimse istemez.Ayrıca çamur ve suda daha verimli olduğu gibi soğutma desteğide oldukça önemlidir.Bu sebeble disk fren MTB bisikletler üzerinde kullanılmaktadır.Bu yüzden güçlü frenleme o frenin performanslı yada kullanıcı için verimli olduğu anlamına gelmez...
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  16. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Pabuç ne tür malzemeden olsun kısmını biraz araştırmak lazım. Ancak bence jant yanakları sonradan ekleme şeklinde değil de, jantın ilk imalatı sırasında seramik kaplama olarak imal edilse sanırım janttaki ısınma, dolayısıyla da lastiğin ısınarak patlama ihtimali sıfıra yaklaştırılabilir. Isınma çok az olacağından fren performansı da uzun süreli olacaktır kanımca. Ama yağmur çamur durumunda seramik harika kayar diye düşünüyorum. Bunu da fren pabucu tasarımıyla gidermek mümkün olur mu bilmem...
     
  17. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Böyle şeyler düşünmek bence süper elbet bir tanesi prototip olmaktan çıkabilir diğer arkaadaşların dediği gibi ısı-ağırlık gibi etkenlerin dışında hissiyatta değişecektir disk freninin en önemli özelliği v-brake frenlere göre hissiyat farkıdır daha yaratıcı düşüncelerini bekliyorum ve takip ediyorum:)