Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bir Bisikletlinin Yapması Gerekenler ve Edinmesi Gereken Malzemeler

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Osman Tuğrul tarafından paylaşıldı.

  1. Osman Tuğrul

    Osman Tuğrul Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Eylül 2013
    Mesajlar:
    985
    Beğeniler:
    1.072
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    *Öncelikle herkese merhaba, Bu yazının amacı, anlatımda da göreceğiniz üzere kendi başımdan geçmiş ve bir başka bisikletli için olabilecek durumları önceden görerek ona göre tedbirini alması içindir. Aşağıda okuyacaklarınız benim kendi şahsi fikirlerimdir. Sadece bazı kısımlarda alıntı yapılmıştır. Bisiklete Binerken Yapmamamız Gerekenler. bu konuda bahsi geçen konuların üstüne ekleme şeklindedir.

    Bisikletlinin Yapması Gerekenler
    1- Bir bisikletli kurallara öncelikle uymalıdır trafikte saygı göstermeli ve her ne durumda olursa olsun metanetini korumalıdır. Her zaman bahsettiğimiz kurala uymayan ve bize saygı göstermeyen sürücülerle aramızda fark olmalıdır.

    Trafikte Bisiklet ve Bisikletlinin Kurallarından bahsedecek olursak;
    (2918 sayılı TCK KARAYOLLARI Trafik kanununda)

    -Madde 46 Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.
    -
    Madde 66 Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez.
    -Madde 66 a.) bendi Karayolunda ikiden fazla bisiklet yanyana sürülmez.
    -Madde 66 b.) İşaret verme dışında, çift elle sürülmemesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.
    -Madde 66 c.) Yük ve eşya taşınamaz.
    -Madde 37: Bisikleti karayolunda sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir.
    -Madde 100;
    *Yerleşim yeri içerisi: 30km/s (Saatte otuz kilometre hız)
    *Şehirlerarası Çift Yönlü Karayolları: 45km/s (Saatte kırkbeş kilometre hız)
    *Bölünmüş yollar: 45km/s (Saatte kırkbeş kilometre hız)
    *Otoyollar: Giremez.

    Maddelere ithafen;

    Madde 46 -"Evet, hepimiz diğer taşıtlarla aynı sorumlulukla hareket etmeliyiz şahsen ben bunun bilincindeyim ve uyguluyorum."

    913Z3.JPG

    Madde 66 -"Açıkçası ne zaman bisiklet yoluna girsem bir kaza riski atlatıyorum. Başımdan çok kez geçti fakat size şunu anlatayım; -Denizi'de oturuyorum ve şehir merkezinden çıkıp başka bir ilçeye tur yaptık dönüşte hadi dedik işi kuralına göre yapalım dedik ve sağ şeritten çıkarak sol şeritte bulunan bisiklet yoluna girdik. İlerliyoruz ve aniden yola dik şekilde çıkan ve gövdesi tamamiyle bisiklet yolunda olan
    araca çarpmaya ramak kala durdum amma velakin arkamda ki arkadaş benim ani duruşum nedeniyle bana vurdu ve aksesuarımız kırıldı ufak da bir çizik oluştu vücutta. Bisiklet yolu bilen bilir, bir sürü benzin istasyonun önüne, bir çok restoranın önüne yapılmıştı, ha bir çok yoluda böldüğünü söyliyeyim. Bu tip olaylar bisiklet yolu doğru konuma gelmedikçe bitmez."

    0.jpg
    izmir.jpg
    s-39f1777f3a32563e1e462fe12afba9f71dcb234e.jpg

    Madde 66 a. -"Bu kural kendi güvenliğimiz açısından önemlidir, yolda giderken herhangi bir kaçma yerimiz bulunması gereklidir. En ufak örneği gözlüğünüz yok ve gözünüze sinek kaçtı bir anlık boşluğunuzda yanda ki arkadaşlarınızı da tehlikeye atmış bulunursunuz. "

    maxresdefault.jpg

    Madde 66 b. -"İşaret kullanmak en doğrusu kullanıyorum ama hangi sürücü ne anlama geldiğini bildiğine de emin değilim."

    Madde 100 -"Bu hız miktarı ne kadar kendim de aşsam da fazla olmaması en doğru olan, bu kural ne sürücüler ne de başkası için bu kural kendimizin hayatı için." (Ama arkadaş şimdi teker dönüyor :DD işte orası muallak.)

    2- Araç çarparsa yapılması gerekenler için @Serkan Mıstınoğlu çok güzel bir konu hazırlayarak detaylı olarak belirtmiş, eğer okumadıysanız şuradan ulaşabilirsiniz. Buradan kendisine teşekkür ediyorum.

    Araba çarparsa (hukuken) yapmanız gerekenler. (rehber)

    Buna ek olarak, eğer bir araç ile anlaşmazlığa girdiyseniz, sizi sıkıştırma tarzı ile taciz gibi çok başımıza gelen bir konuda ya da kendinizin haklı olduğunu düşündüğünüz de aracın plakasını alıp şikayette bulunmak en doğru karar olacaktır.

    bisiklet-kazasi.jpg

    3- Sürüşten önce çok değil, 5 şınav, 5 mekik hareketi, açma germe ve ısınma egzersizleri yapın. Bunu sadece sürüşten öncede değil, sabah kalktığınızda da yapın. Vücut harekete alışık olsun, sadece taytımızı formamızı giyip bisiklet sürmeyelim sadece bacaklarımız çalışmasın.

    8f071b577e352f6dff4334770cf70955.jpg


    isinma-hareketleri.jpg

    4- Sürüş esnasında yanımızda bulundurmamız gereken malzemelerde hayati önem taşır, yolda kalmaktansa değil mi? :D Bunlar şunlardır; iç lastik, tercihen 2 adet taşımak en iyisidir vakitten kazanırsınız eğer 2 lastik patlarsa ya da 2 kez. Yama seti ve zımpara, zımparasız yama tutmaz, pompa, alyan takımı, zincir sökme aparatı, yara bandı, levye tercihen plastik, eğer jantlarınız anahtarla açılıyorsa ingiliz anahtarı.
    Bunlar yolda belde kalmanızı önler ve iç lastik ve pompasız yola çıkmanızı tavsiye etmem.
    Bisiklete ilk başladığımda edinmemiştim, epey yol yürüdüğümü biliyorum elimde bisikletle :D
    Pompa'da şöyle bir ayrıntı var pompa alırken hem kalın sibop, hemde ince (presta) siboba uygun olanı tercih edin.

    PATLAKLASTKTAMR001.jpg

    5- Sürüş esnasında oluşabilecek bizim zararımıza olan durumları ön görmeliyiz. Bundan kastım, yolda giderken kurumuş veyahut kurumamış ağaç yapraklarının üstünden geçmemeye çalışın buna ek olarak poşet, karton ... kısacası çöp olan eşyalar. Çünkü kendi başımdan şu olay geçti; -Yol kenarında güzel güzel gidiyordum yolun kenar kısmında bulunan ağaçlar da yapraklarını dökmüş. Emniyet şeridi olmaması dolayısıyla kaldırıma 10 cm açıklıkta gidiyorum haliyle de kaçına kaçına gittiğim halde yaprakların üstünde geçtim ve bir yaprağın üstünden geçmez olaydım, altında taş varmış bir anlık dengemi kaybettim fakat elim ayağımdan can kesildi derler sanırım öyle bir şey oldu, o sırada yanımdan da az farkla bir kamyon geçiyor, eğer dengem gitseydi senaryoyu siz düşünün.

    Gözlerimiz çoğunlukta yolda olmalı, kenardan fırlayan bir hayvan olabilir, fark etmediğiniz çukur olabilir hele ki keskin bir çukur ise lastiğini patlatabilir. Bisikletin üstündeyken omuzlarınızı çok kasmayın rahat durun ama emniyeti elden bırakmayın. Yukarı da bahsettiğim gibi sağdan soldan çıkan araçlar, şahsen bugün 2 defa sağ taraftan yola dik olarak aniden önüme çıkan araçlara vurmama ramak kala durdum. Başınıza böyle bir durum geldiğinde frenlere eşit olarak kuvvet uygulamak en ama en doğrusudur. Fakat o bir anlık fren baskı yapmanızı ayarlayamıyorsanız arkayı daha çok sıkmanız yarar sağlar çünkü anide duracağınız için bisikletinizin önü kalkıp da düşmeyiniz, bu durumda da arka çok sıkıldığından bisikletinizin arkası yılan gibi oynar bunu da hesaba katın kendinizi kasmayın yoksa yalpalayarak düşersiniz.

    Evet, bisiklet ve müzik zevki bir başka değil mi? Ama lütfen müzik için de canınızı riske atmayın. Dinlerken zaten dikkatli olduğum moddan çıkarak, aşırı dikkatli moda geçiyorum ve bunu da yapmak zorundayım. Bazen bir ses sizi kurtarabilir.

    Sizinde bildiği üzere yollarımız da sağ şeritten ilerlerken bir anda 3 şerit olan yol 2 şeride düşüyor ve 2 şeride düştüğü kısım dar oluyor. Böyle yerlerde arkamıza bakmadan ilerlememeliyiz çünkü iki kamyon yan yana geldiğini düşünün zaten yola zor sığıyorlar ve bizde böyle bir yolda 30 cm açıklıkta gitmeye çalışıyoruz. Böyle bir durum başıma geldi ve bisikletimi yeni almıştım ilk böyle bir yerden geçiyordum iyi ki durup arkama bakma tenezülü etmişim. İki kamyon yan yana geliyor :) Kamyon is coming, şu kelamı inşallah Canyon is coming olarak değiştirebilir en kısa sürede ;)

    121030_AFW_Bicycle-Ipo.jpg.CROP.cq5dam_web_1280_1280_jpeg.jpg

    6- Eğer grup halinde bir sürüş içindeysek daha önceden belirleyeceğiniz veya genelde dünya çapında uygulanan hareketleri herkes tarafından benimseyerek sürmek en doğru hamle olabilir. Çünkü grup halinde gidiyorken, ve yakın takip mesafesinde bir arkadaşınızın arkasında ilerliyorken size yapacağı bir hareket ile siz olası bir kaza veya bisikletinize gelecek bir zarardan kurtulabilirsiniz. Bunun en büyük örneği işaret parmağımızla yaptığımız yeri gösterme hareketi olan mazgalı işaret etmektir. "Yada grupta bir arkadaşınız Mazgaaaaaalllll diye de bağırabilir, biri böyle bağırınca korkmayın ben gibi ansızın bağırıyorlar çünkü :D"

    Bu kısıma kadar okudunuz; Grup sürüş hakkında GCN Show kanalının hazırladığı videoları izleyebilirsiniz hele ki 1. ve 3. sırada olanlar bana eğlenceli geldi nedense yüzümde mimiklerimi hareket ettirdi ;)







    GCN Show youtube kanalında epey güzel öğretici ve izlerken güldüren videolarını bulabilirsiniz. Bunun yanı sıra grup sürüşleri sadece, isimli gruplar yapmıyor, yarışlar da bir grup sürüşüdür. GCN'nin #racesmart tagında bulunan videoları da bu konuda ilgilenenlerin ilgisini çekebilir.

    7- Beslenme konusunda herkesin yiyeceği kendine göredir bu yüzden yazacaklarım size uyuyorsa yapabilirsiniz. Şahsen ben kendimi hem tok hem de yemek şişkinliği olmaması için yulaflı bir kahvaltı yapmaya çalışırım. Müsli tabir ettiğimizden gerçekten de tok tutuyor, acıkma hissi sonraları geliyor. Güç yönünden de fena değil. Neden sabah antrenmanlarımız sabah, uzak gideceğiz güneş ışınlarından daha az maruz kalmak için erkenden kalkıyoruz ve dinç olmak da bunun şartı.

    müsli1.jpg

    Ev yapımı enerji barlar çok daha içinize sinmiş ve güzeldir. Bu konuda forumumuz da yer alan arkadaş, @Güncemden 'in videosu da bulunmakta.





    Karbonhidratlı ve proteinli yiyecekler tüketebiliriz, ama şunu yanlış da anlamayın her daim değil, spor yaptıktan sonra vücutta eksilenin yerine önünde löp löp yemek yok!
    Enerji veren yiyecekler de bisiklet kullanırken tüketmek size yarar sağlayacaktır. Açıkçası bu konuda çikolataya yönelen çok kişi var fakat ben kullandığım da biraz tıkanıyorum ve fazladan su tüketmeme neden oluyor. Bu konuda en iyi besinler tabi ki meyveler.
    Maksadımız sağlıklı olmak, dinç ve güçlü (kocaman pazılı durumundan değil bu öbüründen :) dayanıklılık) bir vücuda sahip olmak. Meyve sadece tek yol değil, sebze bisiklet sürüşü esnasında değil öncesi ve sonrasında da tüketilmesi yararımıza olacaktır. Hem de sağlıklı beslenme ön planda olmuş olur.
    Meyvelere ek şunları da yapabilirsiniz, eğer ben gibi Ege bölgesinde yaşıyorsanız yazları kuru incir katarsınız cebinize 1-2 tane size gerçek doğal bir enerji verir ama susatır :D bunun yanında kolaylıkla yenip ve taşınabilecek yiyeceklerden, kuru siyah üzüm hem yararlıdır, muz tabi ki, kurutulmuş kayısı, ben havuçta tercih ederim bu ve bunun gibi meyveler. Kilitli ufak poşetlere koyarsanız kir, pisten korursunuz.

    1.jpg

    Siyah-Kuru-Üzümün-Faydaları-Nelerdir.jpg baharat_2.jpg

    Su tüketimini hiç mi hiç es geçmemek gerek. Dünya da su kalmamış gibi davranmayın, bol bol ya da çok çok için demiyorum, kendinize ne kadar gerekliyse 300-500 ml fazla için sadece. Bisiklet başında yazın sıcaktan dolayı kışında kalın giydiğimiz için hava almadığından ter sıkıntısı ortaya çıkar. Hele ki yazın vücut sıcaktan dolayı durmadan çok az da olsa terler fakat siz bunu zor farkedersiniz. Kışın ise hava zaten soğuk su içmeme gerek yok diye düşünmeyin, vücut yaz kış bu işlevi görür çünkü siz hareket halindesiniz. Açıkçası bazı arkadaşlarım çok ama çok az su içiyor ben şaşırıyorum. 50 km gidiyoruz adam 300 bilemediniz 500 ml su içmiş. Bazen ise matara dahi getirmiyor bu yanlıştır, yapmayınız. Vücudumuza iyi bakalım ki bize iyi geri dönüş yapsın.
    Susuzluğunuz ufaktan da olsa baş göstermesi durumunda daha da çok terlemenize, gözlerinizde anlık görüş bozukluklarına, ateşinizin çıkmasına, baş ağrısı gibi durumları doğurabilir. Vücut içten içe yanar, siz sürüşünüzü tamamlayıp evinize döndüğünüz de bile. Böyle bir durumda hiç bir medikal ilacınızın bulunmaması durumunda, en iyi çözüm bol su içip, vücudu harekete geçirmemektir. Uyku burada hem dinlenmenize yorgunluğunuzu giderip hücrelerinizi eski haline getirmekte hemde sakin kalacağınız için suyun gerekli organlara kısa sürede ulaşmasında rol oynar. Bende şöyle bir durum söz konusu, bisiklet sürerken bazen gerçekten de yorulduğumu hissediyorum hemen eve varıp dinlenmeyi hayal ediyorum, amma velakin eve gelince tam tersine bir dinçlik geliyor ne dinlenme ne uyku ortada olmuyor. Böyle olsa dahi, kanımca en az 30 dk yatınız, ayaklarınızı yüksek bir noktaya koyarsanız çok daha güzel olur.

    mataranıza-buzlu-su-bulundurun.png


    Edinilmesi Gereken Malzemeler
    *Hepsini edinin demiyorum, hangisi sizin işinizi görecekse onu edinebilirsiniz.

    Giyim

    Bisiklette giyim konusu kişiden kişiye değişir. Bazısı için iyi görünmeyi temsil eder, bazısı için bir araç gereçtir giyilmesi gerekir, bazısı için gereksizdir eşofman veya şort iş görür.

    Peki kendimiz ne olarak görüyoruz?
    -Ben bir araç gereç olarak görüyorum, tayt giymeliyim kendi yararıma olduğu için, forma giymeliyim çantanın kaplayacağı yerden ve ağırlıktan kurtulduğum için, eldiven giymeliyim olası düşüş kaza anında eli koruduğu için, kask takmalıyım kendi canım için, kilitli pedal takıp spd ayakkabı kullanmalıyım pedala bastığımda gücümün bir kısmının boşa gitmemesi için. Bana göre bunları ifade eder.


    Kask, Gözlük, Eldiven;

    Kask; Kimi yerde aksesuar kimi yerde ise giyim kategorisinde yer alır. Bana göre ise her iki kategoride değildir. Kask bisikletin bir parçasıdır; sele, gidon, fren, kadro, jant nasılsa kaskta öyledir. Lütfen kendi hayatınız için kasksız yola çıkmayın. Bir çok kask üreticisi firma bulunur sağlamlığı belki farklılık gösterir ama neticesinde köpükten yapılır ve büyük bir darbede 50 TL'likte gidebilir, 500 Tl'likte. Fiyatı markasının ismi ve şeklinden dolayı değişiklik gösterir.

    Gözlük; Önemli giyim ürünüdür. Neden mi? Gözlük sadece dış görüntü için değildir, gözümüzü olası böceklerden, güneş ışığından korur ve gece görüşü olanlar ise normal olarak göremeyeceğiniz bazı şeyleri fark etmenizi sağlar. Düşünün tırmanış bitti soluklandınız, sıra inmeye geldi. İnişte gözünüze kaçacak bir böcek eğer dikkatli olmazsanız sizi kazaya sürükler. Hadi durup çıkarttınız diyelim, iniş motivasyonunuz anında düşer. EEEE bir program var :D gitti komluk :)

    Eldiven; Eldiveniniz yoksa, bir an önce edinin. Olası bir düşme esnasında avcumuzu yere koyarız, bunun neticesinde derimiz zarar görür. Buna en iyi çare eldivendir, evet epey sıkıcı olabilir hele ki alışkın değilseniz. Bunda kışlık olan uzunların parmak uçlarında akıllı cihazların ekranları için uygun olmasına özen gösterin.

    Tayt ve Forma;

    Tayt ve forma tek olarak da satılır, takım halinde de satılır, takım halinde daha uyumlu görünür. Öncelikle taytlar bizi bir acıdan, ızdıraptan kurtarmak için yapılmıştır. (Pedli olanlar) Uzun ve kısası vardır.
    Taytlar dar ve sıkıdır, bu sayede kan dolaşımını arttırır ve laktik asit salgılamamızı azaltır. Pedli kısımları mevcuttur, bu pedler sağlımız ve uzun süre sele üstünde durduğumuzdan acıyı azaltmak içindir. Jelli ve jelsiz olanları vardır. Jelsiz olanları tercih etmeyin faydasını çok az görürsünüz. Fakat kısa mesafelerde iş görür. Askılı ve askısız modelleri mevcuttur.
    Eğer tayt giymeye çekiniyorsanız, askısız alırsınız içinize giyer üstüne istediğin kıyafeti giyebilirsiniz.

    Skin suit, tulum da vardır, zamanı karşı bisikleti sürenler tercih ederler.

    Forma konusunda, dikkat etmeniz gereken husus, cepleri olmalıdır. Bazı formalarda cepler ufaktır ve lastikleri iyi dikilmez ve bölümleri tek bir dikiş ayırır. Bu formalar çok çabuk eskir. Siz en iyisi, cepleri geniş ve uzun forma bitim yerinden uzak olan cepleri bulunan, mümkünse fermuarlı gözü olan bu para, kimlik gibi önemli şeyleri saklamanıza yarar ve düşme ihtimali yoktur. Formada yarım fermuar ve boydan fermuar mevcuttur. Tavsiyem kısa kollu alıyorsanız boydan olsun çünkü yazın sıcaklarda komple açıp vücudunuzun sıcaklığını düşürmenizde epey işe yarar bu da vücudunuz da olası rahatsızlıkları engeller. Uzun formalarda kısa fermuarlı tercih edilebilir.

    326096754y56.jpg
    331.jpg

    Kolluk, Diz ve bacak ısıtıcı, Çorap, Buff;

    Kolluk; Geçiş dönemleri için bire birdir. Siz yaz sıcağında bir gece sürüşü yaparsınız fakat başladığınız konumda yükseklik 300'dür, sizin vardığınız yükseklik ise 600'dür hava 1.5 derece soğuk ve gittiğiniz bölge yükseklikten dolayı serindir. Ama siz yokuşu bir hışımla tırmanmışınız ve terlemişsinizdir. İnerken geçirdikten sonra üşüme hissi ortadan fışt. :D Gün ışından yanmanızı da engeller.

    Diz ve Bacak Isıtıcı; Genelde soğuk havalar için birebirdir, fakat uzun tayt da giyerseniz bu tür giyime gerek kalmaz. Fakat hem kısa tayt, hem uzun tayt almanız gerekeceğinden, kısa taytın altına bunu giymek daha az maliyetli olur. Bu sayede, bacağınızın bütün kısımları sıkılacağı içinde kan akışı sağlanır.

    Çorap; Bütün kısımları yünlü çoraplar normal ayakkabı ile idare edilir fakat spd ayakkabı da bence görüntüyü bozar klaslığı alır götürür. Çorap konusunda ayak üstü gözenekli çoraplar tercih edilmelidir. Uzun çoraplar ise sıkacağı için kan akışını hızlandırır.

    Buff; Epey kullanışlı ve kullanım alanı fazla bir giyecek. Ben genelde bir kafama bir boynuma takıyorum soğuk havalarda birebir. Kafanızda ki teri emiyor kaskın içinde bulunan süngere zarar vermiyor.

    s (300 x 300).jpg

    Aksesuarlar;

    Bir çok aksesuar bulunur ihtiyacına göre siz bisikletinizi şekillendirirsiniz ya da hiç bir şey yapmayarak da şekillendirirsiniz (Yolcular anladı beni ;) ).
    Işıklandırma; Eğer gece bisiklet sürüyorsanız ışıklandırmanız şart, ön far yolunuzda olan ışık sayesinde fark edeceğiniz, çukur, ... yerleri fark etmenizi sağlar, bu sayede olası bir durumdan kaçınmış olursunuz ve araç sürücüleri için arkadan birinin geldiğini belirtir. Arka far ise, trafikte fark edilmenize yarar, ön far kadar önem boyutu vardır. Çakarları araçlar tarafından aniden fark edilmenize sebep olacağından. Kask aydınlatması kaskın ön kısmına takılan ön far niyetinde, arka kısmında olan ise fark edilebilirliği arttırmada işe yarar.

    Buna ek, km sayacı, paça bandı, üçgen alet çantası, sele altı çanta, gidon çantası, kadro üstü çanta
    aktarıcı koruyucu, kadro koruyucu, çamurluk, fren lambası olabilir.

    Kelebek gidon; dağ ve tur&şehir bisikletlerine takılır. Biraz daha dik bir pozisyonda durmanızı sağlar ve daha rahat ettirir. Bunun yanı sıra farklı yerlerden tutma imkanınız olduğunuz için el uyuşmaları gibi sorunları ortadan kaldırır.


    bisiklet_aksesuarlari.jpg muge.png yjlx1398324660062.jpg z3 (300 x 300).jpg

    Yedek parça ve lazım olabilecek parçalar; İç lastik, pompa, levye, alyan takımı, zincir sökme aparatı, kadro kulağı, ruble sökme anahtarı, tekerleri anahtarla sökülenler için ingiliz anahtarı, yama takımı.

    Kaynaklar: Bisiklet Kanunlarımızı Bilelim ve Uygulayalım!
    Resimler: Google Görsel aracılığıyladır.
     
  2. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.742
    Beğeniler:
    10.817
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Emeğinize sağlık, çok güzel bir yazı olmuş :)
     
    Osman Tuğrul bunu beğendi.
  3. Ömer Murat

    Ömer Murat Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2016
    Mesajlar:
    2.199
    Beğeniler:
    6.333
    Şehir:
    Antalya - İstanbul
    Seviye:
    @Osman Tuğrul Ellerinize sağlık, vakit ayırıp o kadar emek vermişsiniz ve ortaya derli toplu güzel bir yazı çıkmış :harika:
     
    Osman Tuğrul bunu beğendi.
  4. Osman Tuğrul

    Osman Tuğrul Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Eylül 2013
    Mesajlar:
    985
    Beğeniler:
    1.072
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Ömer Murat ve celilcetiner bunu beğendi.
  5. kity92

    kity92 Yeni Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    7 Eylül 2016
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    oldukça faydalı bir paylaşım olmuş foruma ben gibi yeni başlayan arkadaşların kesinlikle okuması gerek bir yazı. Paylaşım için teşekkürler @Osman Tuğrul
     
    Osman Tuğrul bunu beğendi.
  6. Osman Tuğrul

    Osman Tuğrul Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Eylül 2013
    Mesajlar:
    985
    Beğeniler:
    1.072
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
  7. sonselim16

    sonselim16 Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    26 Eylül 2016
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    278
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Selim A.
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Emeğinize sağlık. Bilgilendirici ve faydalı.
     
    Osman Tuğrul bunu beğendi.