Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bir bisiklet projesi - tek vitesli 26'' yol bisikleti

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında MertDokur tarafından paylaşıldı.

  1. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar keyif için bir bisiklet yapmayı düşünüyorum. eski bir dağ bisikleti kadrosunu alıp zımparaladıktan sonra boyamayı, daha sonrada diğer tüm parçaları yol komponentleri ile değiştirmeyi düşünüyorum. Tek viteste olsa 'fixed gear' denilen tekerlek döndükçe pedalında döndüğü tip birşey düşünmüyorum. Ucuz parçalar kullanmayı hedefliyorum ve ağırlık olarakta vites sistemi çıktığı için çok ağır olmamasını umuyorum.
    Amacım ultra hafif bir yarış bisikleti yapmak değil. Keyif için birşeyler üretmek, üretirkende bisiklet mekaniğine dair birşeyler öğrenmek.
    Bu tür bir proje için değerli bilgilerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.

    Bazı sorularım olucak.
    Sizce böyle bir bisiklette dropbar kullanmak akıl karı bir iş mi?
    Dağ bisikleti yerine eski bir yol bisikleti kullanmanın nasıl avantajları olacaktır?
    Tavsiye edebileceğiniz ucuz ama kaliteli komponentler var mı?
    Bu tür bir işin maliyeti konunda bir tahmin yürütebilir misiniz?

    Şimdiden herkese teşekkürler
     
  2. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    MertDokur bunu beğendi.
  3. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Mert çok güzel bir proje, seni teşvik ederim.
    Ben buna benzer bir bisiklet yıllar önce yaptım ( foto yok maalesef). Kona MTB
    kadroda, MTB komponentler, flat bar, ön arka fren, vites yok, 26" jantlar
    lastikler 1 1/4" ( 32mm.) slick MTB lastik (ritchey). Fixed gear yerine single speed ruble kullandım.Çok da keyifli oldu.
    Eğer ayaklarını fixed gear disiplinine alıştırırsan ( çünkü pedal durduramazsın, ayak gücüyle frenletirsin, yüksek hızda tehlikeli oluyor), arka fren kullanmanada
    gerek yok, çünkü pedal kitleyip, arka teker frenler. Dezavanyajı ise,
    arka lastiği çok çabuk aşındırırsın.
    Derimki; yol komponentlerine gerek yok, flat bar ve V brake ve levers, tek ayna, düz furj (süspansiyonsuz), ince city slick lastk(32mm.), tamamdır.
     
    MertDokur ve Ali Hekimoğlu bunu beğendi.
  4. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    çok teşekkürler Mustafa bey. fixed geardan korktuğum için arka+ön frenli freewheel yapıcam.
    Eski bir raleigh buldum 28'' lik onu alıcam sanırım. Fotosunu yollarım buraya, yarın sökücem tamamen, sonrada boyayı sökmek için zımpara işi başlıyor. airbrush seti aldım bi de bi kompresör buldum, bakalım nasıl sonuç vericek diye bugün elimdeki bir çamurluğun üzerinde bir deneme yapıcam.
    Bu arada nasıl bir dişli kombinasyonu kullanmak gerekiyor sizce? Yani malum İstanbul yokuşlu biryer ve bende Lance Armstrong sayılmam. Ayrıca tek dişli aynakol nerde bulurum? Bisiklet 28'' olduğu için sanırım bar konusunu bi daha düşünmem gerekiyor. Drop bar kullanmaktan yanayım sanırım çünkü asıl bisikletim flatbar, ama bu kadronun geometrisi acaba drop kullanmaya uygun mudur onu bilemedim... Sizce dropbar kullanılması için kadronun hangi boyutlarda ve açılarda olması gerekiyor?
     
  5. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Şimdi sen yol kadrosu topluyorsun anladığım kadar. Bir değişiklik yap dropbar
    yerine flatbar kullan. Aşağıda kendi kullandığımın fotosunu koydum, bu kombinasyonu Yol yarış kadroma bazen takıyorum ( genelde dropbar var)
    falatbar lada kullandım, farklı bir keyfi var, ama antremanlarda pek iyi değil.
    ( bar DİMENSİON 42cm. ye kesildi, boğaz KALLOY, fren kolu DIA COMPE).

    Gear ratio :Shimano 6500 aynakol 39 veya 42 diş ayna, single speed shimano
    freewheel 16-17-18 opsiyon var. Tavsiyem 18/42 , fakat bu iş denemeden olmaz. Forumda adı geçen atölyeleri arayıp bu komponentler için araştırma yapmanı tavsiye ediyorum. Kadronun göbek uyumu falan var ( ingiliz veya italyan vs.)
    Kolay gelsin.

    [​IMG][/URL][/IMG]
     
    MertDokur bunu beğendi.
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    44 - 16 tavsiye olunur....
    Ama tabi binip denemeniz iyi olacaktır...
    fixed gear da yaptığım dişli sistemi bu ama fixed düşünmemeniz sizin sağlığıız için iyi olacaktır...ben azda olsa riske aldım . benimki başka bi olay tabi.
    Fixed aşkı..

    Saygılar
     
    MertDokur bunu beğendi.
  7. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ah evet, yabancı sitelerde sayfalarca fixeg gear methiyesi okudum : )
    ama ben sakatlanmaktan korkuyorum bu aralar özellikle. ellerimin 2 sene kadar sürekli çalışması gerekiyoda....
    Bugün velespite gittim tavsiye almaya ve parça bakmaya. Nexusun 44 dişli bir ayna kolunu önerdiler orda gördüm beğendim. Biopace özelliği var ama hafifçe yapılmış, sadece biraz rahatlatmak için, sonuçta bir gezi bisikleti komponenti...
    Arka için bende 16 düşündüm, sanırım zinciri çok fazla eskitmeyecek ve yokuş çıkabilmemi sağlayacak bir oran olucak bu.

    önerileriniz için teşekkürler
     
  8. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aldığım kadro İngiliz yapımı, bugün velespitteydim üstteki mesajda dediğim gibi, aynakol buldum bi tane. Şimdi size fotolarıda yolluyorum, böylece daha sağlıklı yorumlayabilirsiniz durumu. tavsiyeniz için teşekkürler aslında böyle bir bar daha kullanmayı düşündüm şimdi. istediğim zaman dropla değiştirebiliceğim. olabilirliğine bakmam lazım ama, frenler uyumlu olur mu emin değilim.
    Alperen abi bugün fren için sora kullanmamı önerdi, ben maliyet açısından A50 bir takım kullanmayı düşündüm, ellerinde bazı 2. el fren kolları varmış. Bir görmek lazım sonra değerlendirmek daha kolay olur.

    Bisikletin görünümüde benim için önemli o yüzden komponentlerin birbirleri ile uyumlu gözükmesini de istiyorum. Bu işimi biraz daha zorlaştırıyor tabi... Nexus aynakolun dişlisini söküp siyaha boyiycam sanırım. mat kahverengi kadro, sele ve elcik/tape düşündüm. Komponentleride siyah yaparım... Selenin birdiği tüpü ve gerisindeki kısımları kemik rengi boyayıp kahverendine yumuşak geçiş yapmayı düşünüyorum airbrush kullanarak. bir örneğini çizer yollarım size birazdan.

    teşekkürler tekrar
     
  9. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    [​IMG]

    bisiklet bu haldeydi şimdi tamamen söküldü aynakol ve maşa dışında... onları sökmek mümkün olmadı doğru anahtar olmadan... tam ne kullanmam gerekiyosa alıcam yarın öbürgün...

    özellikle koyuyorum fotoları buraya çünkü son halini çok güzel olacağına inanıyorum.

    aslında 2 foto daha vardı ama imageshack çok yavaş koyamadım şimdi o yüzden. sökük hali ve zımparalanmış halleri ile beraber yollarım. biri ayna kolu diğeri de selenin harap halini gösteriyor. zavallı bisikleti kötü kullanmışlar ama artık emin ellerde , abisi onu sevgiyle iyileştiricek :)
     
    Burçak Erbil ve Baki Berk Kayalar bunu beğendi.
  10. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    bisikletinin fotoğrafını görünce farkettim uzun boyluyuz sanırım...

    Onun dışında ilk single projemde velespit te gördüğünüz aynakolun bir eşinide ben almıştım....

    Nexus...44 olsa gerek evet....


    Tek yaprak için biraz daha araştırabilirdiniz aslında , Nexus kötümü , aslında hayır.Gidon boğazıda değişim istiyor...

    Saygılar ...
     
  11. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    [​IMG]

    bisiklete böyle bir tasarım yaptım... Gidona dikkat ederseniz ne yarış gidonu ne de flat gidon. flipped and chopped denilen bir tarz var şehir bisikletlerinde kullanılan. bir yarış gidonunu alıp ters çevirip fazlalık kısımlarını kesiyosunuz bu yüzden normalden biraz daha dik bir sürüş pozisyonu oluyor. kendinden barend li gidon gibi bişey ama fren kollarınıda barendlere taktığınızı düşünün. bu tür bi gidonla karşılaşmamıştım ama singlespeed şehir bisikletlerinde uygulandığını gördüm. üzerine kahverengi tapele güzel duracağını da düşünüyorum.

    Boyut için hayır boyum o kadar uzun değil kadro bana biraz büyük geliyor ancak pek sorun etmedim, uzun yolda daha konforlu olucağını düşünüyorum hem...

    Nexus 44 ile ilgili çekinceniz mi var acaba? sorun mu oldu yoksa?
     
  12. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    öncelikle çizim güzel...
    Tam bir bike messenger tarzı....daha önce çokça görmüştüm...
    Aslında bir çekincem yok...sadece şu anki aynakolumla karşılaştırınca bana güven vermior bağlantıları anlamında bu tabi çok zorlamakla alakalı.. kötü demiorum...bir kaç foto koyucam
    paylaşmak iyi oluyor
     
  13. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Volkan Çağlar

    Volkan Çağlar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    403
    Şehir:
    İstanbul-Eyüp
    Seviye:
    [​IMG]

    ben de seninkine benzer bir deneme yaptım fixed gear değil ama
     
  15. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    fotoğraflar için çok teşekkür ederim...
    Son gelişmeleri aktarıyorum: dia-compe brs101 fren bacakları kullanıcam. Aynakol dişlisi 46 lı orjinal dişlisi olucak kirin pasın altından tertemiz bir dişli çıktı, ilerde değiştiririm belki ama şu an kalıcı gözüküyor. Kadronun zımparalanması bitmek üzere birazdan aşağıya inip çalışmaya devam edeceğim, belki bu gece biter belki daha sonra...
    Kadro tertemiz gözükmeye başladı bu arada, çok az çizik var metale kadar giden ve alttan kesinlikle pas çıkmıyor. Şu an bisikletle ilgili tek derdim belki biraz büyük olması ama onunda çok rahatsız ediceğini sanmıyorum ne dersiniz?
     
  16. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Mert merhabalar,

    Son durum nedir? Ayrıca şöyle mesajı yukarılara çekelim, projenin gidişatını herkes görsün.
     
  17. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Son durum ilk durumdan bir hayli farklı : )

    Bir kere artık 28'' oldu tekerlekler, önce dağ bisikleti kullanmayı düşünüyordum vs vs...

    Neyse ben bir özet yapiyim size

    Elimdeki Raleigh'in çok büyük olduğunu kabullendim ve başka bir kadro aramaya başladım sonunda 52 lik bir pist kadrosu buldum. Şimdi maşayı ve arka üçgeni açıp benim göbeklere uydurmam gerekiyor.

    Yurtdışından tekerlek seti getirdim, üzerinde alex'in cross jantları(DH22) var göbekler formula arka göbek flip flop yani bir tarafı fixed diğer tarafı freewheel. Pist dişlisi buldum 14 dişli, öbür tarafa kalitesiz bir 18 dişli bir freewheel aldım şimdi alışıp daha sonra düzgün 16 dişli birşey almayı düşünüyorum.

    Fren kaliperleri Dia-Compe brs-101 ki bunları zaten daha önce almıştım, bunlara fren kolu olarakta Modolo takıyorum.

    KMC nin bmx zincirlerinden aldım, aynakol ise kadroyla beraber gelen nexus ancak onu en kısa zamanda değiştiricem, şöyle 90 ların başından Chorus, Record fln bulsam çok iyi olur.

    Lastikler panaracer pasela oldu, diş yapısı sehir içi zorlamalar için ideal. Yazları başka bir jant ile slick lastik kullanmayı düşünüyorum. Bir ara yurtdışına gidicem belki orda uygun fiyata bu göbeklerden bulurum 2. el o zaman 2 set yaparım.

    Sanırm durum bu ve birşey atlamadım

    Mutlaka yapılacaklar listesinde ise şunlar kaldı

    1)Boya yapılacak
    2)Kadro açıklıkları göbeklere göre ayarlanacak
    3)Amoeba vitra gidon alınacak (drop)
    4)Uzun bir boğaz bulunucak (klasik tipte 7 şeklinde)
    5)Selle Italia'nın X2 modeli alınacak (aslında X2'nin de kendiş içinde bir sürü modele ayrıldığını gördüm benim alacağım şu: http://www.bikeandoutdoor.com/ana.php?incmain=urun/urun_detay&urunid=3869&yenikatid=1)
    6)Bisikletin montajı yapılacak ve keyifli binlerce kilometre yol alınacak

    Daha sonra yapılacak edilecekler

    1)Nexus aynakol değişecek Record yada Chorus alınacak
    2)Belki bir karbon maşa alınacak (daha sonra başka bir bisiklete takmak üzere) ancak eski maşa geri takılacağı için özenle saklanacak.
    3)Frenler sökülecek
    4)Modolo TT gidonu alınacak.
    5)Başka bir proje bisikletine başlanacak (bu sefer Halilin yeni fixiesi gibi tamamı güncel parçalardan oluşturulmuş performansı yüksek bir fixie yapmayı düşünüyorum, belkide eski bir yol bisikleti alıp güzel bir restorasyon yaparım)


    İlginiz için çok teşekkür ederim, umarım sizin projede iyi gidiyordur.
     
  18. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Mert selam,

    Gereklilikler listesini okudumda.

    Gel sana Cinelli ( old style Giro) drop bar ve cinelli XA boğaz bulalım.
    Selle Italia yerine San Marco dersen oda olabilir.:D
     
  19. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Ne çok şey varmış yapılacak :)