Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

'' bir anektot ''

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Kudret Kurtcebe tarafından paylaşıldı.

  1. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.527
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    malum biliyoruz bisiklet kazaları oluyor ve dostlarımızı kaybediyoruz ,
    nitekim istanbulda dragos sahilinde ölen zinhi dostumuz gibi,
    sonra hepimiz toplanıyoruz ölen dostumuza son görevimizi yapıyoruz,
    buraya kadar güzel,,

    peki kaç kişi olayın nasıl olduğunu biliyor ,,,,
    zihni olayında olduğu gibi,dostumuz neden yolun ortasından gidiyor idi,
    ve sarı minibüs hızlı geliyor öndeki aracı solluyor önüne bisikletli çıkıyor önüne katıyor ve öldürüyor,
    hakim suçlu buluyor iki tarafıda ,
    sekizde 6 bisikletli suçlu ve sekizde iki sarı minibüs ,çünki yolun ortasında saat 15.00 de ne işi var ,trafik kuralını çiğniyor dostumuz ,bu trafik kuralı nedir ,
    bisiklet yolu olan yerde sağdan bile gidemezsiniz bisiklet yolunu takip edeceksiniz, araç trafiğine giremez bisikletli,

    peki buraya kadar gene güzel,,
    pekiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    bostancı-tuzla bisiklet yolundan memnun olan varmı anadolu yakada ben memnun değilim

    1- kesik kesik bisiklet yolu olmaz
    2- tam emniyet isterim ,araya araç yolu giremez ,yok böyle bi durum
    3- bostancı da durum çorbaya dönüyor
    bi anda bitiyor bisiklet yolu peki nerede, arada bulasın bi bakıyorsun, kel alaka ta balıkçılardan sonra başlıyor komedi tabi,
    4-gelelim kartala orada kesilmiyor bisiklet yoluda ama araç geliyor bisiklet yoluna park ediyor peki nerede trafik polisi ya da belediyenin zabıtaları ya da orada sözde 24 saat bisiklete binen özel güvenlikçiler, hikaye tabi
    her şey bu ülkede kağıt üstünde kalıyor ,uygulama koca bir fos ,,

    ölen zihni dostumuz belkide sevmiyor idi kesik kesik bisiklet yolunda sürmekten, ayrıca bisiklet yoluna park eden araçlara kızıyor idi ve mangalcılarada ,ama yolun ortasından giderek çok büyük bir riske girdi tabi,,
    diğer kaybettiğimz bisiklet dostlarımızın hataları varmı idi bunlarada bakmak lazım ,

    ama bi gerçek var o da şu ,
    bu ülke bisiklete ehemmiyet göstermiyor, devletin en büyük kurumları bu işlere angarya gözü ile bakıyor ,göstermelik bisiklet yolları yapmak kolaydır göz boyama kolaydır ,
     
  2. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Almanya'da 2008 de çektiğimiz fotoğraflar.
    Kudret abi, güzel şeyler oluyor ama kesinlikle yeterli değil.
    Bisiklet adına farkındalık yaratan, yolunu yapan, süren, bisiklet satan, alan, mücadele veren
    herkese teşekkürler.
     
  3. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.742
    Beğeniler:
    10.818
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    adamlar olaya şu algoritmayla bakıyor kudret abi:

    Ben bisiklet yolu mu yapsam daha çok oy toplarım yoksa bla bla mı yapsam daha çok oy toplarım?
    -cevap: bla bla
    sonuç: bisiklet yolu yapılmaz, bla bla yapılır :D

    ha yapıldı mı, yapılınca da her köprüye, her kavşağa EŞŞEK KADAR yazılır
    "şunu şunu yaptık"
    "yoktu, biz yaptık"
    "yalandı, gerçek oldu"
    "şukadar şukadar bla bla yaptık!"
    "şukadar günde şukadar bla bla yaptık!"

    adamlar kendi reklamını yapabilmek için bir projeye başlıyor..
    en güzel örnek: metro projeleri. anlatmama gerek yok. afişleri görmüşsünüzdür.
    2019'da londradan bile daha fazla metro ağımız olucakmış :D
    haha
     
  4. Fatih Çetin

    Fatih Çetin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    976
    Şehir:
    İstanbul-Maltepe
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Metro ağı olacak ama pik saatler dışında bisikletli almayacaklar.
    Yemişim öyle metro ağını :)

    Ekleme: Bostancı balıkçıların orası işkenceden de berbat. Her akşam iş dönüşü kullandığım güzergahtır.

    Geçen haftasonu cumartesi günü normalden daha kalabalık bir araç trafiği vardı. Bisikletli olduğum için ben çok rahat ilerledim.
    İskele önündeki ışıklarda bir ambulansın trafik yüzünden ilerleyemediğini fark ettim. Sağdaki boşluktan geçip öndeki araçları teker teker uyarmaya başladım. Bir an önce ilerlesinler de ambulans geçebilsin. Aynı uyarıyı balık lokantasının önünde ikinci sırayı park ettiren valeye de ambulansın geldiğini söyledim. Zira tıkanıklığın sebebi ikinci sıra park idi. Fakat verdiği tepki '' olabilir, banane'' idi.

    Durup geri dönsem ayrı bir dert. Bu zihniyete ne yapılabilir ki? Trafik polisleri orayı biliyor. Hatta motorize ekipler yeri geldiğinde 3-5 dakika çay molası yapıyor orada. Fakat herhangi bir müdahale var mı? Yok.
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  5. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.527
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    [​IMG]

    dostum soner.,,

    işte bu yolu tuttum açıkçası bu yolun aynısı ta şileye kadar olabilir ha kavşaklara uyarı yaparsın araçlar dikkat eder tabi bisikletlide ,çok mu zor böyle yol yapmak, illa araçların sağındanmı gideceğim ,kamyon yakın geçer vakum olur ,valla kelle koltukta gidiyorum şile yollarında ,ama ne yapalım benim etaplarım ora yapılacak bi şey yok,,
     
  6. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    393
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    falan filan demek yerine neden şu anglo sakson ünlemini(bla bla) tercih ediyorsunuz?
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  7. Adem Kaya

    Adem Kaya Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    3 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    689
    Beğeniler:
    686
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    İETT bisiklet taşıyacak bizim halkımız malesef buna bile karşı çıkacak. Ne kadar gerideyiz Soner abinin fotolara bakmamız yeterli..
    Alışamadık daha bisikletli yaşama. Çocuk musun bu yaşta deyip gülüyorlar malesef.

    [video]http://www.izlesene.com/minikgezgin/6487189[/video]
     
    Soner Sarihan ve Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  8. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.527
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    serkan açıkçası geçmiş hükümetlerde hiç bi şey yapmadı tabi ,evet pek yadırgamıyorum bugünkileride ortada vizyon adamlar yok .bunlar günü kurtarmakta ,eskilerde öyle idi .bu gün antreman sonrası bağdatta bi etkinlik var idi oraya gittim
    etkinliğin ana teması şu idi.

    17 Kasım 2013 Pazar, Dünya Trafik Mağdurlarını Anma Günü. Herkesin bir hikayesi var, tadı damağında kalmış ve yazılacak çok sayfası boş kalan... Yollarda hayatını kaybeden ve yaralanan milyonlarca insanı her yıl kasım ayının 3. pazarı sevgi ve saygı ile anıyoruz. Ve sizleri de bekliyoruz...
    Program
    İstanbul, Bağdat Caddesi, Şaşkınbakkal Işıklar, Kazım Kulan Pasajı Önü
    Saat 14.00-15.30
    Basın Açıklaması ve Trafik Mağdurları Dilek Ağacına "Trafik ile ilgili dileğiniz nedir"? sorusunun yanıtlarını, yoldan geçenlerden alıp, ağaca asacağız ve sonra bu dilekler bir kitapta toplanacak. .

    bende elime kalem aldım bostancı- tuzla arası standartlara uygun bisiklet yolu isterim dedim aynı zamanda bağdat caddesine de bisiklet yolu isterim dedim ,bir bayan orada bisikletler neden kaldırımda sürüyor dedi ,bende dedimki bağdat caddesinde bisiklet yolumu var dedim ve sustu hanım ,evet dilek kağıdımı aldılar ne olacak dersin ne olabilirki bağdata bisiklet yolu yapılırmıki ,

    [video]http://www.izlesene.com/video/minik-gezgin-bisiklet-yollarinda/6487189[/video]

    sinyal düğmesi tek kelime ile mükemmel,,bu hiç aklıma gelmemiş idi..tabi teknoloji bu işte ,,

    orayada geldi bürokrasi bu anlayışlar beni daha çok bu ülkede bisiklet için çivi çakmaya zorluyorki çakacağım ,80 'nime geldiğimde hala sele üstünde görecek bu istanbul halkı beni..donkişot isem donkişotum bu yel değirmenlerine saldıracağım bisikletim ile..:)
     
  9. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Abi 17.000 km bu şekilde yol var Almanya'da.
    Erzurum dan Aanisa ya böyle yollar olduğunu düşün o derece yani.

    Sen görünürlüğe önem veriyorsun ve eminim dikkat ediyorsun abi.
    Şileye giden kamyonlar tehlikeli ama onlar seni tanıyordur artık.

    Paylaştığın için teşekkürler Adem.
     
    Kudret Kurtcebe ve Adem Kaya bunu beğendi.
  10. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.387
    Beğeniler:
    6.424
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Büyüğümüzsün kudret abi. Burada bisikletin allamelerinin, bisikletin ağaoğlularının (anladın sen onu) değil senin sözün dinlenir herzaman. Sen bisikletin feltmareşalisin. Ama cevabını bildiğin sorularda sorma be abi. Sanki sinemada yan taraftaki koltukta kendi halinde oturan adam olof palme olan isveçdemişsinde birde bisiklet yolu istiyorsun be abi. Bilge adam olmasan tam sopalıksın diyeceğim.
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  11. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hergün mutlaka kaynarca-dragos veya kaynarca-bostancı yapıyorum gördüklerimi yazayım
    1-pendik marinadan itibaren kaynarca yönünde bisiklet yolu yok
    2-sahildeki otopark cepleri nedeniyle bir aşağı iniyorsunuz bir yukarı hopla zıpla ...(en kötü 300 mde bir)
    3-kartal balıkçıların önünde sürekli bisiklet yoluna araçlar park ediyor her gördüğümde 155 e ihbar ediyorum (sizde duyarlı olun 155 i lütfen arayın)
    4-bostancı balıkçıların önünü tamamen rezil durumda insanlara çarpmamak için 40 takla atıyorsunuz
    5-İNSANLAR MALESEF Kİ NEREDE YÜRÜDÜĞÜNÜ DAHİ ÖNEMSEMİYOORRR ,BU KADAR UMURSAMAZ MİLLETİZ BİSİKLET YOLUNDA YÜRÜYENLER NEDENİYLE SAHİL TARAFINDAKİ BİSİKLET YOLUNDA HAFTA SONLARI KESİNLİKLE BİSİKLET SÜRÜLMÜYOR ,SÜRSENİZ DAHİ ÖNÜNÜZE ÇIKANLAR PATENLE KAYANLAR ,ÇOCUĞUNU BİSİKLETE BİNDİREN ARKASINDA YÜRÜYEN ebeveynLER,BİRDE BİSİKLET YOLUNDA YÜRÜYÜP ÖNÜNE BAK DİYEN YAYALAR BİSİKLET YOLUNDA YÜRÜYEN KABAFAYI GENÇLER BUNLAR SAYABİLDİKLERİM
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  12. Adem Kaya

    Adem Kaya Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    3 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    689
    Beğeniler:
    686
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 18 Kasım 2013
  13. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    [Bisiklet için azami hız 20 km/s] tabelası koymaktan farkı yok.

    Kudret abi, aslında bu konu biraz tırtıklayınca daha derinlere iner. Şöyle ki, bisikletliler de iki sınıf: Performans bisikletçisi var, eğlence bisikletçisi var. Birine uyan yol diğerine uymaz. Her ikisini aynı bisiklet yoluna soksan birbirlerine çarparlar.

    Ayrıca bisiklet yollarının bazı kaçınılmaz tehlikeleri var: Ara yollar, bahçe/garaj girişleri, kavşaklar, kısıtlı görüş alanı vs. Performans bisikletçisi için, yolun içinden gitmekten daha büyük tehlikeler bunlar. Soner beyin gönderdiği fotolar şehirler arası bisiklet yolu olduğundan istisnadır. Ancak, şehir içinde -Almanya dahil- her ülkedeki bisiklet yolları sorunlu. Bu konuda kitaplar yazılmış, hala net bir çözüm yok.

    Benim görebildiğim o ki, çözüme varılamamasının ana sebebi, hızlı/yavaş tüm bisikletlileri tek kefeye koyan yaklaşımdır. Her gün 30 km uzaktaki işe bisikletle gidip gelen birinin sürüşüyle, birkaç km ilerideki çarşıya alışverişe giden birinin sürüşü bir olur mu?

    İşbu sebepten dolayıdır ki, "etkin sürüş" (efficient cycling) taraftarları bisiklet yollarına külliyen karşı. Söylemeye hacet yok, etkin sürüşçüler performans bisikletçileri. Onun yerine, bisikletin trafiğe daha iyi entegre edilmesi için düzenlemeler yapılmasını ve bisikletin trafik içinde gitmesini istiyorlar. Ve kendileri de öyle yapıyorlar. Ortalama hızı 30 civarı, ara ara 60-80'e çıkan birinin de zaten çocuk parkından esinlenmiş bisiklet yollarında seyretmesi çok zor.

    Kaldı ki, bisiklet yolu hız yapmaya müsait bile olsa, önünüze yalpalayarak 10 km/s hızda giden şıpıdık terlikli bisikletliler çıkmasa da, yolda paten öğrenen çocuklar, mısır satıcıları, dedeler, nineler falan dahi olmasa... Her şey imkansız derecede ideal olsa dahi, bisiklet yollarının gerçekten doğasından kaynaklanan tehlikeli yanları var - yoldan giderken olmayan tehlikeler. Uzadı biraz. Konu açılırsa, sorulursa, onların da detayına girerim.

    Netice olarak, bence şehir içinde bisiklet yolları olmalı evet. Ama bu yollar "yavaş" bisikletlilere hitap etmeli. "Hızlı" bisikletlilerin trafikte seyretmeleri için de ayrıca düzenlemeler yapılmalı. Hızlı/yavaş tüm bisikletlilere uygun tek bisiklet yolu bir ütopyadır bence.
     
  14. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.527
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    dostum soner,
    17.000 km valla dile kolay ,
    kamyonlar tanıdı tabi .korna çalıyorlar en azından , arkadan gelirkende ama hep mesafeye ayar çekemiyorlar, bende zati sürati kesiyorum ne olur ne olmaz ,,

    dostum mehmet ,
    haklısın evet ,senin vurduğun yerde gül biter ..

    dostum alper,
    bu ct sayın topbaş kartala gelecek dün dernek başkanı ile bağdat caddede idik ,ve direk topbaşa soru yönelteceğim vatandaş olarak, bu bostancı-tuzla arası bisiklet yolunun standart hale getirilmesi için,senin burada dile getirdiklerinin hepsi doğru bende çok şahit oldum,bunlarıda ileteceğim ,,

    dostum abdullah ,
    son derece haklı, isabetli görüşlerin,
    şehir içinde performasçılar için ayrı bi yol düşünmek, keşke diyorumda olsa tabi ,bisikletçi dostlarda dikkat edecek performansçı gezi bisiklet yoluna girmeyecek gezi bisikletçiside performansçıların yoluna, uyarı levhaları olmalı tabi, performans yapmayanlar için ayrı çok güzel yollar yapılabilinir ,istanbul paso eğim örnek olarak bisiklet asansörleri olabilir rampa çıkamayanlar için bunlar yapılırsa istanbulda bisiklet sürücüleri yaygınlaşır ,ben daha çok istanbul dışınada istiyorum bisiklet yolu performansçılar ve gezi amaçlı sürenler için istiyorumda olmayacağınıda biliyorum malesef,
    açıkçası performans sürüşlerini kesin olarak 51 km lik yer olan ama 70 km düz yola bedel olan dudullu-göçbeyli arasında yapıyoruz ekipçe tabi,yalnız sabah erken çıktığımız halde kamyon var tabi malum her yer inşaat oldu ,bu kamyonlar ile sadece 20 km lik bi yolda haşır neşir oluyoruz ama yol geniş tabi esas olay kömürlük girişinde ta göçbeyli köyüne kadar tek araç yok, ora çok sakin, göçbeyliden sonra ,istanbul bulvar yoluna çıkınca yollar geniş araç az ama kurtköy -pendik bağlantısından direk sahile malum ,trafik çoğalıyor ama bende bisiklet yoluna çıkıyorum ,açıkçası o yol bence riskli pazar günleri ,tuzla -bostancı yolu ,, esas ,çok sevdiğim hiç bir aracın olmadığı, iznik taraflarında tavşanlı -boyalıca hattı toplam 50 km lik şahane yol eğimler 19, burada sürat oluyor tabi ,tavşanlı- boyalıca hattı rakım toplamı 1000 irtifa oluyor,,
     
    mehmetsunu bunu beğendi.
  15. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bu sorunların hepsinin toplumsal sebepleri var.
    Sosyoloji bilimi gelişmediği için bunların sebeplerini tam analiz edemiyoruz.

    Daha genel açıdan bakarsak, insanlar bilmedikleri için mi yolu kapatıyorlar sanıyorsunuz.
    Uyardığınız kişinin siz uzaklaşınca yola tekrar girmediğini mi sanıyorsunuz.

    Öyle olsa bu kadar kazadan sonra kazalar azalırdı. İnsanlar evine yangın söndürücü, duman dedektörü alırdı.
    Her depremde bu kadar insan öldükten sonra sağlam ev yapmaya başlardık.

    Bisiklet yolu sorunsalı da tek başına ele alınamaz.

    Bisiklet yolu olsa insanlar çok mu bisiklet sürecek ?
    Şöyle sorayım, insanlar bisikleti daha çok kullandığı için mi bisiklet yolları var Almanya'da
    bisiklet yolları olduğu için mi daha çok bisiklet sürüyor Almanlar.

    Bisiklet kullanımı yeteri düzeyde değil.
    Bisikletin kültürüne, medyasına yatırım yeterli değil. Çünkü talep eden yok.
    Buna bisikletliler de dahil. TRT 3 bisiklet dünyası programını kaç kişi izliyor. Kaç kişi
    face de paylaşıyor. Kaç kişi TRT ye, çekimleri yapan ekibe mail yazdı teşekkür etti.

    Şöyle bitireyim, hadi bisiklet yolu yok da binmiyor olsun insanlar.
    Koşmak için alan da mı yok da, insanlar koşmuyor.

    Hayır tembellikten koşmuyor. Spor yapmadığı tescilli bir halkız.
    Almanya'daki Türkler arasında da bisiklet yolu kullanan oranı yerli Almanlara göre
    daha düşük düzeyde. Federasyon yetkilisi ile yaptığım bir sohbetten biliyorum.

    Koşmak için en fazla bir tane ayakkabıya ihtiyaç var. Herkesin
    hadi koşu için yapılmamış olsun muhakkak alt üst giyimi vardır.
    Spor futboldan ibaret onu da herkes biliyor zaten.
     
  16. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.527
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    sosyoloji evet türk toplumun ta geçmişlerden bu yana sosyolojik olarak tarihini incelemek lazım ,bunun için çok kaynak devirmek gerekiyor bence ,,ilk türk kavimleri uygurlara bakalım orada zati bisiklet yok idi bilmiyordu uygurlar ,
    çünki bisiklet dünyada icat edilmemiş idi.peki icat edildikten sonra osmanlı zamanında bu icada nasıl bakıldı ,
    osmanlı zamanında çok insan bisikletemi biniyordu tabiki hayır ,evet sosyoloji toplumları inceler psikoloji bireyi,
    neden türk toplumunda futbol öne geçti bunun sosyolojik açıklamasını tam olarak izah etmek gerekecek,
    neden türk toplumu spor yapmaya meraklı değil tenbelliğindenmi ,hareket etmekten korkan bi milletmi ,bunlarında sosyolojik açıklamaları elbet vardır ,,ama gerçek olan kesinlikle türk toplumu duyarsızdır bisiklete ve başka spor dallarına yüzme vs basket voleybol ,ha futbola duyarlı stadlar dolusu o stadları dolduranlar neden gider çünki bütün hafta boyunca patronuna söylemeyemediklerini içine atar hafta sonu maça gider hakeme küfreder,desarj olmaya gidiyor adam bunalmış yaşam sıkıntısından bi maca gidip bağırıp çağırmak ile aklı sıra terapi yapıyor ,neden hastaneler dolup taşıyor bu kadar hareket etmeyen bi millet hasta olmaya mahkumdurda ondan ,,yürümeye bile çekinen bi millet olacak iş değil tabi bu kadar tenbel ve duyarsız bi milleti harekete geçirmek için ne yapılmalı ona bakmak lazımda adama kafa yedirtir bu millet ..
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 18 Kasım 2013
  17. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Şimdi tekrar okuyunca, sanki kendi mensubu olduğum halka karşı bir tavrım
    varmış gibi görünebileceğini fark ediyorum.

    Bu topraklara, sazına, sözüne, toprağına aşık bir adam, oğlunun adını
    Çınar koymuş bir baba olarak
    ülkemiz daha güzel bir yer olsun, insanlar mutlu olsun, spor yapsın, en azından yapan
    kişiye laf atmasın, dalga geçmesin istiyoruz.
    Eleştiri olmadan iyiye güzel ulaşılamaz fikrindeyim.
    Her şey güzel olacak umarım.
    hep beraber.
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  18. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.527
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    çok basit bi örnek vereceğim batı toplumları kendi öz eleştirileri pek ala yaptılar örnek mi kurtlarla dans ,bu filim abd de çekildi,ve holivudun iyi tarafı kendi ülkesini eleştiren filimler yapması -türkçe yazdım holivudu -
    biz eleştiriyi sevmeyiz hep üste çıkmak isteriz yalnışta olsak ,
    işte bu bizim en büyük handikapımızdır ,osmanlı tarihinin eleştirilsel yönden tarihini göreceğiz ve bunu içimize sindireceğiz aynı şekilde cumhuriyet dönemininde .

    neden norveçte kırmızıda geçmez insanlarda burada geçer hem yaya geçer hemde araba bunun nedeni biz kuralları sevmeyiz ,uygarlık bir kurallar silsilesi ve hatta şehir kurmak ise alt yapısı ile bir bilimdir, kanalizasyon sistemi nasıl olacak bakın romaya nasıl çözmüş idi kanalızasyonu ,biz göçebe idik göçebelikten geldik ,bizim şehirçiliğik anlayışımız nasıl olacaktı, yamalı bohça tabi ,önce kendimizi eğiteceğiz devlet büyüğünden çiftçisine kadar ve dünyaya bakacağız akılcılığı göreceğiz ne dedi kuranda ,akıl verdim sana onu kullan diye, aklı olmayana allah bile acımaz ..evet ağırdır sözlerim bu ülke geri kalmayı hak etmiyor ,,ama bu durumdanda kurtulacağımıza inanıyorum benim umudum gelecek nesiller ,onlar bizide geçecek asla geriye gitme olmaz, sürekli ileriye dönüktür dünyanın gelişimi,mevcut sanal dünyaya bakın bunu göreceksiniz evet artık devir ve gelecek yüksek teknolojinin bize sunduğu nimetler olacaktır ve bu ülkede dışardan esen yüksek teknolojiye göre değişecektir
     
    Soner Sarihan bunu beğendi.