Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

binachi aspid yardım edin arkadaşlar

Konu, 'Tekerlekler' kısmında halil xxx tarafından paylaşıldı.

  1. halil xxx

    halil xxx Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    benim emektar ama çok sevdiğim bisikletim aspid belki 10 seneyi geçti alınanı ama hala orjinal fren pabuçları vardır üzerinde çok sevdiğim bisikletime biraz para harcayıp bişiler yapmak istiyorum ilk önce kantları değiştirmek istedim bu çift kar dedikleri jantlar gerçekten çok güzel duruyor ve akord ayarı istemezmiş ama ben böle gerçekten güzel bir dükkanda kaliteli ürünlerle yaptırmak istiyorum istanbul pendik ve kartal tarafında kaliteli bir yer tavsiye edermisiniz arkadaşlar ayrıca benim tekerleklerin kaç "" olduğunu nasıl anlayacağım jant tellerinden olabiliyormu yardıma ihtiyacım var arkadaşlar
     
  2. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Aspid'lerde 26" jant var. Bana sorarsanız frenleri de değiştirin derim. V-frenler cantilevere göre çok daha yumuşak ve daha iyi tutuyor. Yalnız amortisör değiştirmeye kalkarsanız bir gün, 1" olan küçüklerden almanız gerekli o kadro için. Çift kat jant dedikleri janttan memnun kalacağınıza eminim. Çünkü orjinalleri gerçekten dayanıksızdı.

    Yalnız iyice düşünün; yeni bir Al kadro mu yoksa Aspid'e modifiye mi?
    Masraflarınızı hesaplarsanız kolaylık olur. Karar sizin.
     
    halil xxx bunu beğendi.
  3. halil xxx

    halil xxx Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    aslında bakarsnız jant ve fren değiştirmek istiyorum şimdilik bunlar yeterli ve bisikletim gerçekten güzel seviyorum ben v fren dediğiniz ne oluyor bilmiyorum ama benimki zaten v fren değilmi :S yada şöyle anlatayım 2 tane fren teli kullanılıyor biri dün gidiyor bir vida ile diğer tele bağlı oda pabuçlar geriyor sizin söylediğiniz sanırım şimdi yeni bisikletlerde ki tek tel yandan sıkıyor sanırım ondan bahsediyorsunuz onu bende düüşünüyorum disk fren takmam için neler gerekli peki fiyatları nasıl olur çokmu pahalı olur
     
  4. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    641
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:

    Eski bir aspid kullanıcısıyım ve muhtemelen yanılıyorsunuz aspidde öyle sağlam bir jant var ki günümüzün sağlam markalarıya yarışır iddia ediyorum kullandım çünkü bu 1 ayrıca aspidin üzerindeki shimano cantilever frenler sandığınız gibi değil ben ayarını yaptığımda frene tam basmaya korkuyordum takla attırıcak diye inanın.

    Ve son olarak :) konuyu açan arkadaş : çift kat jantlar akort istemez diye bir şey mümkün değil ! Her jant yeterli derece darbe sonunda akort isteyecek duruma gelir bilginize . . .
     
    halil xxx bunu beğendi.
  5. halil xxx

    halil xxx Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    hocam evet aspid gerçekten güzel ama benim jantlar en son bisikletçiye ayar için gittiğinde artık tamamen düzelmiyor yeni taktırmak istiyor dedim tabi üstüne ben bir sene daha bindim bisikletim 10 senelik olmasına rağmen gerçekten 10 numara şimdi bisiklet alsam düşünmeden bianchi (hatta 10 seneden fazla oldu sanırım) orta vitesin teli bile daha ilk kez dün koptu bisikletimin sadece orjinal ayaklığı kırılmıştı bende orjinalinden istedim bulamayınca farklı bile taktırmadım ne yapmalıyım sizce nele yapayım bisikletime
     
  6. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    641
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    bütçeniz varsa o bisikleti kullanmaya devam edip kendinize yeni bir mtb alın eğer bütçeniz varsa tabi ha yoksa jantlardan başlamanız doğru bir seçim olur kaliteli göbeklere sahip jant seti mümkünse hafif sonra yanlış hatırlamıyorsam sr suntourun xcp 75 i vardı 1'' kadrolara uyumlu onu düşünebilirsiniz en sona da vites-fren sitemleri ve hafif sele-sele borusu,gidon-gidon boğazı gibi bir yol izleyebilirsiniz ama yine söylemeliyim yeni bir mtb size daha düşüm maliyete daha hafif olacaktır örn 500 tl lik bir bilinen marka mtb gibi kolay gelsin yine soracağınız bir şey olursa aspid çok kullandım iyi bilirim sorabilirsiniz :)
     
  7. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Öncelikle şunu belirteyim; Bianchi karalama çabasında değilim, tecrübeleri yardıma çevirmeye çalışıyorum.

    Aspid'in hangi modelini kullandınız bilmiyorum ama bir şeyi "sanarak" anlatmıyorum, yaşanmışlık var. Orjinal jantı 1 sene zor kullandım.

    Aspid'in ilk modellerini kullandıysanız hak veririm, ben de kullandım ve en son orjinal jant setini bir bisiklete takıp ihtiyacı olan birine verdiğimde (orjinal göbekleri ve telleri dahil) canavar gibi çalışıyordu. Ama 10 sene önceki serileri de kullandım ve çift kat Al jantın yakınına bile yaklaşamaz. Her gün binen biri haftada en az 1 kez tamire gidiyorsa o jantta problem vardır.

    Fren konusuna girmeye gerek bile görmüyorum. Çünkü lisedeki fizikte kuvvetler konusu frenin nasıl daha sağlam ve daha yumuşak olduğunu anlamak için yeterli. (Gücün 2'ye bölünmesi ve bölünmemesi arasındaki fark).

    Kaldı ki, orjinal jant artık piyasada yoktur tahminen.
     
  8. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    641
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Benim kullandığım Türk malı bianchi değildi tabiki de onu belirteyim italyadan ithal gelenlerdendi yılını tam hatırlamıyorum sizin dediğiniz çift kat jantlara yetişemez dediğiniz muhtemelen bianchi-Türkiye'nin aspid indekilerdir italyan aspidlerdeki jantlardan bahsediyorum ben onlar aşırı sağlamdı yukarıdaki mesajımda dediğim gibi ama fren konusunda şunu söylemeliyim bulabilirseniz itlayan aspidin sağlam doğru ayarlı cantilever frenlerini deneyin ne demek istediğimi anlarsınız :)
     
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    O zaman ayrı işte. Türkiye'dekilerle kıyaslamak yanlış olur. :)

    Bir şeyi merak ettim, jantınızın fren yüzeyi düz müydü yoksa delikli miydi?
    (Benim 93 modeldekinde delikliydi ve en kötü fren pabucu bile çok iyi tutuyordu.)
     
  10. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    641
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    düzdü ! ve şimdi aluminyum ( kalitesiz de olsa :) ) o çizgili olan jantlardan kullanıyorum ve lanet olsun diyorum bu jantlara :) o aspidin düz jantları bunlardan çok daha kaliteli tutuş sağlıyordu aynı zamanda pabuçlarda kolay kolay erime yapmıyor şöyle örnek vereyim ilk pabuç değişmi 5-6. yılında olmuştu :) Türkiye'de italyan bianchiler satılsa ne yapar eder alırım bir tane . . . bu işi çok iyi biliyor onlar :)
     
    Serden Us bunu beğendi.
  11. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Sanırım arazide hiç kullanılmıyor bisiklet o yüzden bu kadar iyi gibi , size tavsiyem ki zaten kendimde kullanıyorum Shimano WH-M505 jant seti çok rahat ancak size tek sorun kaset rublede almak zorunda olmanız olur
     
  12. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Kaset rubleyle de iş bitmez, aşınmadan dolayı zincir ve aynakol da değişmeli. Dolayısıyla biraz fazla masraflı.

    Böyle bir durum için yeni bisikleti düşünebilirsiniz derim.
     
  13. Yavuz Sevgili

    Yavuz Sevgili Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Nisan 2010
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Delikli yüzey fren pabuçlarını çok hızlı rendelerdi, frene basınca pabuçların eridiğini hissedebilirdiniz. Özel sert pabuçlar takıldığında fren ayarı gerektirmeden uzun süre götürürdü :) Bu jantın yerli bir üreticinin bisiklerinin jantına çarpıp ikiye katladığını görmüştüm.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  14. şener incesu

    şener incesu Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    vayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy beeeeeeeeeee