Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bilyelı göbeği rulmanlı göbeğe dönüştürmek sadece 20 TL

Konu, 'Tekerlekler' kısmında hotwings tarafından paylaşıldı.

  1. hotwings

    hotwings Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Herkese merhaba arkadaşlar.
    Böyle bir konu daha önce açıldı mı bilmiyorum fakat ben bu işlemi gerçekleştirdiğimde çok mutlu oldum ve sizlerle paylaşmak istedim malum rulmanlı bir göbek oldukça pahalı olabiliyor.
    Başımdan geçenleri ve izlediğim yolu olabildiğince anlaşılır ve kısa şekilde anlatmaya çalışacağım.
    Kullanıcısı olduğum ng650 hd bisikletimin arka göbekte boşluk vardı. Bu boşluğun alınabileceğini düşündüm başta ancak boşluğu her aldığımda birkaç km sonra yeniden boşluk oluşuyordu ve göbeğin hatalı kullanım sonucu zarar gördüğünü böylece anladım ve değişim için daha dayanıklı olan rulmanlı modellere yöneldim. Piyasayı araştırınca ve fiyatları öğrenince almaktan vazgeçtim ve kendim yapmaya karar verdim. Biraz uğraştıktan sonra başardım ve sonuç oldukça başarılı (bilye yatağı bozuk bir göbek kullanmama rağmen bu yapacağım işlemi etkilemeyecek. Nasıl olacağını göreceksiniz)
    Benim çalgı yapım atölyem olduğu için birçok malzeme elimde mevcuttu ama olabildiğince sade çalıştım.
    1. ADIM
    *İlk olarak mevcut mili sökerek başlıyoruz
    [​IMG]
    [​IMG]
    2.ADIM
    *Bu adımda öncelikle yatakları temizliyoruz. Peçeteler iş görüyor tertemiz yapıyoruz.
    *Daha sonra bilye yatağının çapını kumpas ile ölçüyoruz. Benimkiler 26 mm
    [​IMG]
    [​IMG]
    3.ADIM
    Rulmanlarıyla birlikte satılan arka göbek milinden alıyoruz (sirkeciden 10 liraya aldım). Rulman dış çapı 30 mm içi ise 10 mm
    Bilye yatağımızın çapını 26 mm ölçmüştük bu durumda satın aldığımız rulmanları kullanamayacağız onun yerine dış çapı 26 mm iç çapı 10 olan rulmanlardan alıp kullanacağız (bunlar sanayinin bulunduğu bölgelerde bulunur ayrıca Karaköy' de de var tanesi 5 lira ortalama fiyat. Daha ucuz ve pahalısı var)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    4.ADIM
    *BU ADIM OLDUKÇA ÖNEMLİ !!!
    *Rulmanları mile geçirmeden önce yataklara iyice oturtuyoruz ve kumpasın derinlik ölçmeye yarayan kısmıyla dıştan dışa ölçüyoruz. Benim göbeğimle rulmanların birbirine ulan uzaklığı dıştan dışa 83 mm geldi.
    [​IMG]
    *Rulmanları tekrar yerinden çıkarıp mile yerleştiriyoruz ve dıştan dışa tekrar ölçüyoruz. 80 mm geldi.
    [​IMG]
    *Araya pul koyarak 83 mm yakaladım. Hatta 0.5 mm daha kısa oldu buda sıkıştırma yapmamız için zaten gerekli.
    [​IMG]
    ARTIK ORTA MİLİ GÖBEKLE TAM UYUMLU HALE GETİRDİK
    5.ADIM
    *Rulmanın hareketli olan kısmının çapını ölçüyoruz. 14 mm geldi
    [​IMG]
    *Bilye yatağındaki olası sürtünmeleri önlemek için yatağın ortasındaki deliği 15 mm kadar matkapla düzgünce deliyoruz. ( dremel gibi ufak taş motorlarıyla da büyütülebilir )
    [​IMG]
    6.ADIM (TAMAMLAMA)
    *Rulmanları yataklara yerleştiriyoruz.
    [​IMG]
    *Mili de geçirdikten sonra somunları doğru sırayla yerleştiriyoruz (milin uzun kısmının ruble tarafına gelmesine dikkat edin). Disk fren kullanıyorsanız somunların dizilimi oldukça önemlidir. Vites ayarını tekrar yapmanız gerekli.
    [​IMG]
    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR !!!
    **BİLYE YATAKLARININ ŞEKLİ BİLYEYE UYGUN YANİ KÖŞESİZ YAPIDADIR. BENİM KULLANDIĞIM GÖBEKTE BU ŞEKİLDE ANCAK RULMANLAR SIKI SIKIYA OTURDU. SEBEBİ, YATAKLARIN HEMEN KENARININ YETERLİ KALINLIK VE DÜZLÜKTE OLMASIDIR. AKSİ HALDE RULMAN BU NOKTADA SAĞLAM DURAMAYACAK VE SORUN ÇIKARABİLECEKTİR.
    *RULMANLARIN İÇ VE DIŞ ÇAPININ DIŞINDA KALINLIKARIDA DEĞİŞKENDİR. BURADA KULLANDIĞIM RULMANLARIN KALINLIĞI 8MM.
    *10 MM OLANLARI KULLANIRSANIZ YATAKLARIN KENARLARINA DAHA İYİ BASACAK VE DAHA DAYANIKLI OLACAKTIR. RUBLE TARAFINA 10 MM DİSK TARAFINA 8MM TAVSİYE EDERİM. ÖLÇÜP DÜŞÜNÜP HAREKET ETMEK
    GEREK!
    *BENİM RUBLEM VİDALI OLDUĞU İÇİN RULMANI YERLEŞTİRDİĞİM YATAĞI İYİCE SIKIYOR VE RULMANLI YAPIYI DAHA DA DESTEKLİYOR. KASETLİDE BİR TECRÜBEM YOK AMA BİR ŞEKİLDE ÇÖZÜLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.
    ***İYİ GÜNLERDE KULLANIN. BEN ÇOK ÇOK MEMNUN KALDIM. DAHA DA UZUN SÜRE KULLANACAĞIMDAN BEN EMİNİM. ÖNCEKİNDEN ÇOK DAHA AKIŞKAN VE DAYANIKLI.
    UMARIM FAYDALI VE EĞLENCELİ BİR PAYLAŞIM OLMUŞTUR.
     
    D.Mustafa ve mustafa çiftçi bunu beğendi.
  2. Cuneyt Erkman

    Cuneyt Erkman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    Ege Bölgesi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    gecen yil bu projeyi ng650 bisikletime uygulamistim orta gobegide benzer sekilde rulmanliya cevirmistim 400km dir sorunsuz kullaniyorum rulmanlari deneme oldugu icin ucuzundan taktim o da akiciliga kotu yansidi rulmanlar dagilinca iyi kalite rulmanlarla degistiricem
     
  3. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Sabitlenmeye aday bir konu.Ellerinize beyninize sağlık.
     
  4. Mehmet Tuğrul CANBAŞ

    Mehmet Tuğrul CANBAŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    259
    Beğeniler:
    350
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Güzel bir çalışma ve paylaşım, teşekkürler
     
  5. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.793
    Beğeniler:
    1.348
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Takip, teşekkürler.