Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bilin bakalım bu nedir?

Konu, 'Yol Bisikleti Yarışları' kısmında Cem Unden tarafından paylaşıldı.

  1. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.523
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    [​IMG]

    Profesyonel yol bisikletçiliğinde kullanılan bir parça . Her zaman olmasa bile bazen ihtiyaç duyulabiliyor . Bilin bakalım , bu nedir?
     
    ömer korkmaz bunu beğendi.
  2. Msgl

    Msgl Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2011
    Mesajlar:
    898
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Musa
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Çektirme mi ?
     
  3. TayyipKARALİ

    TayyipKARALİ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2011
    Mesajlar:
    212
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İSTANBUL/KARABÜK
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çektirme değil sanki ön takımla ilgisi var direksiyon maşa arasında bişeyi adın bilmiyom :(((
     
  4. sukubi

    sukubi Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2007
    Mesajlar:
    115
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
  5. adem er

    adem er Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    146
    Şehir:
    konya - antalya
    Seviye:
    sanki dengeyi sağlamak için kullanılan bi mekanizma:(
     
  6. Ali ERTURAN

    Ali ERTURAN Forum Demirbaşı

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    29 Mart 2010
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    369
    Şehir:
    İstanbul Samsun Giresun
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    UCI yarışacak bisikletlerin hafifliği bakımından min. kütle limiti koyuyor bildiğim kadarıyla.O parçada aynakolun göbeğine sıkıştırılarak bisikletin UCI kütle limitine ulaşmasını sağlıyor olabilir mi?

    Limit ne bilmiyorum ama eğer öyleyse bisikletlerin ne kadar hafif olabileceğini düşünemiyorum :)
     
  7. sukubi

    sukubi Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2007
    Mesajlar:
    115
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Limit 6,8 KG
     
  8. ömer korkmaz

    ömer korkmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Kasım 2011
    Mesajlar:
    769
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    Eskişehir - Ankara
    Seviye:
    Ayna kolun içine geçen ağırlık gibi duruyor yada gidon boğazını maşaya bağlayan adaptör gibi.
     
  9. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Muhtemelen sele borusu içine sokulan bir ağırlık,aynakol gibi dönen bir kütleye ekleme yapmak biraz saçma olur gibi geldi :)
     
  10. Mehmet_Gürsoylu

    Mehmet_Gürsoylu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2010
    Mesajlar:
    705
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Bence bu şu işe yarar:Yarışcının 4 kg'lık bir bisiklet kullanacağını düşünelim ama sınır 6,8.Bu parçayı aynakol göbeğine monte ederek kalan 2,8 kg'ı bisikletin orta noktasına topluyorlar.Bu da ağırlığı taşımayı en kolay hale getiriyor olabilir.Şöyle düşünün.Bisikletin arkasındaki tur bagajına bir insan oturtup sürmekle bisiletin gidonuna yada orta boruya bir insan oturtup sürmek arasındaki fark gibi :)
     
    Cem Unden ve gokhan erdogan bunu beğendi.
  11. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.046
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Bu arada, ağırlık kurşundan yapılıyormuş.
    O boyutta bir kurşun parça 2 kilo kadar gelir sanırım. Bu da demektir ki, adamlar 4.8kg'lık bisikletlerle yarışıyorlar neredeyse.
     
  12. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    kimse 4 kiloluk bir bisiklet ile yarışa girmez istenilen ağırlığa gelse bile.

    yarışçılar kendi istediği özelliklerde(boğaz uzunluğu, gidon genişliği, sele vb.) bir bisiklet hazırlatıp tartıldıktan sonra eksik varsa bu tip ağırlıklarla istenilen sınıra çekiyorlar.
     
    Cem Unden bunu beğendi.
  13. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.523
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    http://www.cyclingnews.com/features/photos/alberto-contadors-astana-trek-6-series-madone/80294

    Aynakolun olduğu yuvaya takılması oldukça ilginç tabii. Bu bisikletleri özel yapım olduğu için ve ilk planda geometrilerini tutturmak hedef olduğu için kimi bisikletlerin ağırlıkları 6,800 kg'nin altında çıkıyor .

    Ayrıca devamlı parça değişiklikleri de yaptıkları şüphesiz . Bu nedenle kurşun ağırlık takıyorlar . Fakat bu kurşun ağırlıkların 2 kg'ye kadar çıktığına inanmıyorum .

    Daha önceden bisiklet ağırlığının aksesuarsız olarak 6,80 olduğu düşünürdüm . Oysa burada Bontrager Race XXX Lite karbon tubular + Trek Incite computer + 2 adet Bontrager Race X Lite matara yuvası ile UCI'ın izin verdiği minimum limite ulaşılıyor . Mantık olarak bu adamlar 6-6,5 kilo civarı bisikletlere biniyor.

    http://www.cyclingnews.com/features/alberto-contadors-astana-trek-6-series-madone
     
  14. burhanozer

    burhanozer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Şubat 2012
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    Arkadaşlar salcanolarda bile 6.8 kg bisikletler mevcutbu adamlar 800gramlik canavar gibi kadrolari kullanip ayni zamanda hafif bir jant seti kullaniyorlar 1200-1300gram gibi ve izerine tubeless 130gram lastik takiyorlar.dönen aksamdaki hafiflik ile durağan veya cok daha az hareket eden parcalarin ivmelenmeye olan etkisi farklı 1500gram jant seti ve lastikler 1800 gram campagnolo set 850gram kadro 300gram maşa 100gram boğaz 220gram gidon 76gram sele en saglam markalardan agırlıklar civari kadro set gayet saglam ve yarışılabilecek parçalar aynı zamanda o parçanın esnemezligi saglama ihtimalide var bence