@temucin90
(link)
Aynakolun olduğu yuvaya takılması oldukça ilginç tabii. Bu bisikletleri özel yapım olduğu için ve ilk planda geometrilerini tutturmak hedef olduğu için kimi bisikletlerin ağırlıkları 6,800 kg'nin altında çıkıyor .
Ayrıca devamlı parça değişiklikleri de yaptıkları şüphesiz . Bu nedenle kurşun ağırlık takıyorlar . Fakat bu kurşun ağırlıkların 2 kg'ye kadar çıktığına inanmıyorum .
Daha önceden bisiklet ağırlığının aksesuarsız olarak 6,80 olduğu düşünürdüm . Oysa burada Bontrager Race XXX Lite karbon tubular + Trek Incite computer + 2 adet Bontrager Race X Lite matara yuvası ile UCI'ın izin verdiği minimum limite ulaşılıyor . Mantık olarak bu adamlar 6-6,5 kilo civarı bisikletlere biniyor.
As befitting a climbing specialist, Contador's Madone is pretty and smooth but also light – but not too light. As pictured here with Bontrager Race XXX Lite carbon tubulars, a Trek Incite computer and two Bontrager Race X Lite bottle cages, actual weight is a spot-on 6.80kg (14.99lb), right in keeping with the UCI's mandated minimum figure.
In the event that any of the Astana bikes are below weight for whatever reason, however, the team has devised a cleverly elegant solution. Instead of the common 'chain links in the seat tube' or stuck-on bits of metal, a special lead plug can be inserted into the bottom bracket spindle when needed. The modular configuration lets Munoz add or subtract bits to hit the target weight and the wedge-type design (similar to an old quill stem) means it's locked in securely. Moreover, the weight is in the optimal position on the bike – close to the ground – and has almost no rotational inertia.
(link)