Bilin bakalım bu nedir?

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
http://s7.postimage.org/42i2hi3dn/astana_weight_600.jpg

Profesyonel yol bisikletçiliğinde kullanılan bir parça . Her zaman olmasa bile bazen ihtiyaç duyulabiliyor . Bilin bakalım , bu nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: ömer korkmaz
Scudo

Msgl

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2011
Mesaj
897
Tepki
293
Şehir
Konya
İsim
Musa
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çektirme mi ?
 

TayyipKARALİ

Daimi Üye
Kayıt
8 Eylül 2011
Mesaj
203
Tepki
70
Şehir
İSTANBUL/KARABÜK
Bisiklet
Cannondale
Çektirme değil sanki ön takımla ilgisi var direksiyon maşa arasında bişeyi adın bilmiyom :(((
 

adem er

Daimi Üye
Kayıt
10 Ağustos 2011
Mesaj
340
Tepki
143
Şehir
konya - antalya
sanki dengeyi sağlamak için kullanılan bi mekanizma:(
 

Ali ERTURAN

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Mart 2010
Mesaj
582
Tepki
354
Yaş
29
Şehir
İstanbul Samsun Giresun
Bisiklet
Whistle
UCI yarışacak bisikletlerin hafifliği bakımından min. kütle limiti koyuyor bildiğim kadarıyla.O parçada aynakolun göbeğine sıkıştırılarak bisikletin UCI kütle limitine ulaşmasını sağlıyor olabilir mi?

Limit ne bilmiyorum ama eğer öyleyse bisikletlerin ne kadar hafif olabileceğini düşünemiyorum :)
 

ömer korkmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2011
Mesaj
752
Tepki
258
Şehir
Eskişehir - Ankara
Ayna kolun içine geçen ağırlık gibi duruyor yada gidon boğazını maşaya bağlayan adaptör gibi.
 

Samet Şenel

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2009
Mesaj
2.243
Tepki
782
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Muhtemelen sele borusu içine sokulan bir ağırlık,aynakol gibi dönen bir kütleye ekleme yapmak biraz saçma olur gibi geldi :)
 

Mehmet_Gürsoylu

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2010
Mesaj
702
Tepki
381
Şehir
Eskişehir
Bence bu şu işe yarar:Yarışcının 4 kg'lık bir bisiklet kullanacağını düşünelim ama sınır 6,8.Bu parçayı aynakol göbeğine monte ederek kalan 2,8 kg'ı bisikletin orta noktasına topluyorlar.Bu da ağırlığı taşımayı en kolay hale getiriyor olabilir.Şöyle düşünün.Bisikletin arkasındaki tur bagajına bir insan oturtup sürmekle bisiletin gidonuna yada orta boruya bir insan oturtup sürmek arasındaki fark gibi :)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Bu arada, ağırlık kurşundan yapılıyormuş.
O boyutta bir kurşun parça 2 kilo kadar gelir sanırım. Bu da demektir ki, adamlar 4.8kg'lık bisikletlerle yarışıyorlar neredeyse.
 

temucin90

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2007
Mesaj
2.803
Tepki
2.483
Şehir
İstanbul Bahçelievler
kimse 4 kiloluk bir bisiklet ile yarışa girmez istenilen ağırlığa gelse bile.

yarışçılar kendi istediği özelliklerde(boğaz uzunluğu, gidon genişliği, sele vb.) bir bisiklet hazırlatıp tartıldıktan sonra eksik varsa bu tip ağırlıklarla istenilen sınıra çekiyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
@temucin90

(link)

Aynakolun olduğu yuvaya takılması oldukça ilginç tabii. Bu bisikletleri özel yapım olduğu için ve ilk planda geometrilerini tutturmak hedef olduğu için kimi bisikletlerin ağırlıkları 6,800 kg'nin altında çıkıyor .

Ayrıca devamlı parça değişiklikleri de yaptıkları şüphesiz . Bu nedenle kurşun ağırlık takıyorlar . Fakat bu kurşun ağırlıkların 2 kg'ye kadar çıktığına inanmıyorum .

Daha önceden bisiklet ağırlığının aksesuarsız olarak 6,80 olduğu düşünürdüm . Oysa burada Bontrager Race XXX Lite karbon tubular + Trek Incite computer + 2 adet Bontrager Race X Lite matara yuvası ile UCI'ın izin verdiği minimum limite ulaşılıyor . Mantık olarak bu adamlar 6-6,5 kilo civarı bisikletlere biniyor.

As befitting a climbing specialist, Contador's Madone is pretty and smooth but also light – but not too light. As pictured here with Bontrager Race XXX Lite carbon tubulars, a Trek Incite computer and two Bontrager Race X Lite bottle cages, actual weight is a spot-on 6.80kg (14.99lb), right in keeping with the UCI's mandated minimum figure.

In the event that any of the Astana bikes are below weight for whatever reason, however, the team has devised a cleverly elegant solution. Instead of the common 'chain links in the seat tube' or stuck-on bits of metal, a special lead plug can be inserted into the bottom bracket spindle when needed. The modular configuration lets Munoz add or subtract bits to hit the target weight and the wedge-type design (similar to an old quill stem) means it's locked in securely. Moreover, the weight is in the optimal position on the bike – close to the ground – and has almost no rotational inertia.

(link)
 

burhanozer

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Şubat 2012
Mesaj
470
Tepki
85
Şehir
kayseri
Arkadaşlar salcanolarda bile 6.8 kg bisikletler mevcutbu adamlar 800gramlik canavar gibi kadrolari kullanip ayni zamanda hafif bir jant seti kullaniyorlar 1200-1300gram gibi ve izerine tubeless 130gram lastik takiyorlar.dönen aksamdaki hafiflik ile durağan veya cok daha az hareket eden parcalarin ivmelenmeye olan etkisi farklı 1500gram jant seti ve lastikler 1800 gram campagnolo set 850gram kadro 300gram maşa 100gram boğaz 220gram gidon 76gram sele en saglam markalardan agırlıklar civari kadro set gayet saglam ve yarışılabilecek parçalar aynı zamanda o parçanın esnemezligi saglama ihtimalide var bence