Bilgisizlik!

Kayıt
4 Eylül 2011
Mesaj
5
Tepki
0
Şehir
uŞAK
arkadaslar gunaydın,
ben bisiklet sporuna yeni basladim, kimseye bir sey sormadan, gecen sene Mosso ACR 101 bisiklet aldım kullanıyorum ve memnunum, tabi memnuniyetim bilgisizliğimden de olabilir ama bisiklet gayet iyi gidiyor ve sorunsuz vites degisiyor. Sizlere sormak istedigim su: lastiklerim iç lastikli mi ve lastik basınclarim ne olmali? (90 KG agirligim)
bisikletimin ozellikleri asagidadir, iyi bir bisikletmidir?
Saygilar.
KADRO: MOSSO 2610TB ACR101 7005 ALLOY
AMORTİSÖR: 26 MASA SUNTOUR SF11-XCM-V3-P-PM-MLO 26 BEYAZ
GİDON: MOSSO MTB-AL-101BT FOV BB:31.8 W:620 SSABK
GİDON BOĞAZI: MOSSO TDS-D405A-8FOV BB:31.8 E100+7 SSABK
SELE BORUSU: MOSSO SP-D215 27.2X300 SSABK
SELE: VELO VL-1205
MAŞA YATAĞI: AHEAD VP-A41AC
AYNAKOL TAKIMI: SHIMANO FC-M171
FREN: ALLOY TX-115C (108L) PROMAX SİYAH
PEDAL: ALLOY FP-980
ARKA VİTES DEĞİŞTİRİCİ: ACERA RD-M360-L DAT ARDM360SGSL
ÖN VİTES DEĞİŞTİRİCİ: FD-M190A-6 ÜSTEN AFDM190L6
VİTES KOLU: ST-EF51
ARKA DİŞLİ: 8’LI SHIMANO CS-HG30-8I
GÖBEK SETİ: QUANDO
JANT: JANT ALLOY 26” J19SZ-A W/EYES 24H MOSSO
LASTİK: 26X1,95 CST C1020N
KADRO ÖLÇÜSÜ: 16”, 18”, 20”
RENK SEÇENEKLERİ: YEŞİL MAVİ, BEYAZ KIRMIZI, SİYAH
 
Scudo

fatihaydın

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2012
Mesaj
926
Tepki
356
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Look
öncelikle merhabalar foruma hoşgeldin
sorulara gelince de lastiklerin iç lastikli evet zaten şu ana kadar da iç lastiksiz bisiklet duymadım bildiğim kadarıyla yok.lastik basıncı da dış lastiğin üzerini dikkatlice incele orada minimum ve maximum basman gereken değerler yazar bar ve psı olarak fakat bu değerleri basabilmen için sana hava göstergeli pompa lazım ya da benzincide basabilirsin fakat onlar kaç psı a kadar basıyor tam bilmiyorum...(bu arada bisikletin gayet güzel :) )
 

fatihaydın

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2012
Mesaj
926
Tepki
356
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Look
@Edip Dinçer

hmm yorum için teşekkür ederim eğer size zahmet olmazsa nasıl çalışma sistemleri olduğundan bahseder misiniz biraz ilkkez duydum da bu lastikleri...
 

Ferhat Öz

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2010
Mesaj
395
Tepki
211
Şehir
Ankara-Seydişehir
Bisiklet
Salcano
Tubeless modellerin lastik yanakları daha geniş ve geçmelidir.Ayrıca jantların jant teli girişleri kapalıdır.Böylece hava kaçırması engellenir.Bir de içine tubeless sıvı sıkılır.Herhangi bir lastiğin delinmesi(patlaması) olayında sıvı deliği kapatır.Ve siz de yolunuza devam edersiniz.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Tubeless (İç Lastiksiz) Kullanmalı mıyım? Standart Lastik, Tubeless'a Karşı
Cevabıma tubeless lastikleri yerleştirme ve kullanma konularında neredeyse yüzde yüz olumlu tecrübeler edindiğimi belirterek başlamak istiyorum. Tabi akılları karıştırmak amacıyla benim dışımdaki birçok kişinin benimle aynı şeyleri söyleyemediğini belirtmeliyim.
Peki bu zıt tecrübeler neden yaşanıyor? Bu durum, farklı jantlardan, lastiklerden ve tubeless lastik sistemlerinden olduğu kadar, sürüş tarzları ve zemin koşullarından da kaynaklanıyor. Daha yüksek verim almak ve daha az lastik patlağı yaşamak isteyen herkese tubeless lastikleri öneriyorum fakat biraz daha özen gerektiren lastik yerleştirme işlemi ve bakım ihtiyacını gözardı etmeyin.
Bisikletçiliğe yeni başlayacaklar için az sonra paylaşacağım bilgileri hatırlamakta fayda var. İleri amatör ve profesyonel bisikletçi okuyucularımızın bildiği gibi lastik sistemleri ikiye ayrılıyor;
1) İç Lastikli Sistem
Standart bir jant, standart bir dış lastik ve bu dış lastikle jantın arasına yerleştirilen bir iç lastikten oluşur.
+ Ekonomik
+ Kolay bulunur

- Ağır
- Konforsuz
2) İç Lastiksiz Sistem (Tubeless)
Tubeless uyumlu bir jant ve tubeless dış lastikten oluşur. Dış lastikle jantın arasında sadece hava vardır. Janta takılan bir sibop ile hava, jantın içinde tutulur. Ülkemizde marka, model ve özelliğine göre bu lastikler, 36-65 euro fiyat aralığında bulunuyor. Jantlar ise set halinde alındığı taktirde 400 euro civarında. Daha ekonomik yol ise sadece jant çemberini değiştirmek.
+ Düşük hava basıncı ile kullanılabilme
+ Bu sayede arazide daha iyi yol tutuş
+ İç lastikliye göre daha hafif

- İç lastikli sisteme göre daha pahalı
- Büyük patlaklar için yanınızda mutlaka yedek lastik bulunmalı

Bunlar dışında 2 sistem daha var fakat onları alt grupta incelemek daha doğru olacaktır;
1) İç Lastik Yerine Geçen Sıvı (Stan's No Tubes solüsyonu veya Joe's Tubeless sıvısı gibi)
Herhangi bir jant ve dış lastiğin arasına uygulanan ve iç lastiğin yerine geçen bir sıvıdır. Kit şeklinde satılır. Tubeless sisteme benzerlik gösterir, bu yüzden bütün artı ve eksileri ortak. İlk uygulanacağı zaman set şeklinde alınması gereken ürünün set fiyatı 50 euro.

2) İç Lastiği Patlaktan Koruyucu Sıvı (Slime gibi)
İç lastikli sistemlerde lastik patlamalarını önlemek amacıyla sonradan iç lastiğe uygulanan ve 20-30 defaya kadar patlamayı önleyen sıvıdır. Bir şişesinde iki lastik için uygulanabilecek miktarda sıvı bulunan ürünün fiyatı 20tl.
+ Kullanıma bağlı olarak birkaç ay ile bir sezon patlaktan korunma
+ Ekonomik çözüm

- Performans bisikletçileri için en ağır çözüm (dış lastik + iç lastik + patlak önleyici sıvı)

Tekrar tubeless sisteme dönecek olursak, doğru yerleştirme ile tubeless sistem, bisikletinizin performansı artacaktır. Bu, özellikle patlak yaşamak istemediği için yüksek basınçla sürüş yapan kullanıcılar için daha geçerlidir diyebiliriz. Daha stabil, güçlü bir sistem ve daha az patlak için Stan's No-Tubes gibi iç lastik koruyucu sıvı sistemlerini kullanmanızı öneriyorum. Hatta tubeless jant ve lastiklere sahip olsanız bile yine de kullanmanızı tavsiye ediyorum. Eğer standart iç lastikli sisteminizi tubeless sisteme dönüştürmek için "tubeless kit" kullanacaksanız, kitinizin, jantınızın ve lastiğinizin uyumlu olduklarından emin olun. Uyumlu olup olmadığını öğrenmek için kitin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Stan's No Tubes Lastik Sıvısı
Eğer iç lastik sıvısı kullanmak fakat zayıf yanaklı çok hafif iç lastiklerden kullanmak istemiyorsanız, tubeless özelliği olmayan lastik kullanabilirsiniz. Daha kalın yanaklar, daha iyi viraj performansı sağlıyor ve sert kayalıklı parkurlarda lastiğin yanaklarını kesik ve yarılmalardan koruması daha başarılı.
Yine de yanınıza bir yedek iç lastik ve bir pompa almanız gerekiyor. Bütün tubeless sistemleri, bir patlakla karşılaşırsanız ve lastiğe uyguladığınız sıvı, deliği tıkamaya yetmiyorsa, iç lastik kullanmanıza olanak sağlar. Lastik havanızı fazla indirirseniz, taşlara çarptığınızda jantınızın zarar görmesi daha olasıdır ve sert virajlarda lastiğinizin altınızdan kaçtığını hissedersiniz. Bu durum, daha kötü bir hal alırsa, lastiğiniz hava kaçırabilir ve lastik patlaması durumuyla karşılaşabilirsiniz.

Nerede patlayacağı belli olmayan lastiklerimize gereken önemi vermeliyiz.

Uygulama talimatlarını dikkatle takip edin. Uyumlu ürünleri seçip uygulamaya yeterli zaman ayırın. Doğru uygulanmış bir tubeless lastik sistemi her türlü koşul ve sürüş tarzının beklentilerini karşılayabilir. Dünyaca tanınmış neredeyse bütün arazi yarışçıları, bir lastik sıvısı ve/veya tubeless sistemle yarışıyor.
Tubeless lastikler, bisikletçileri yılan ısırığı gibi durumlarla karşılaştırmadığından daha düşük hava basıncı ile görevlerini yerine getirebiliyor. Daha düşük hava basıncı, lastiklerin zeminle temasını artıran en iyi etkendir ve bu da daha iyi bir sürüş performansı sağlar. Hava basıncı, sürüş performansını artıran en önemli etkenlerden biridir. Tubeless lastik sevenler, bu sistemin daha düşük dönüş direncine sahip olduğunu iddia ediyorlar. Bu konuda da geçerli tecrübelere sahipler.

Mavic'in çıkardığı standart : Universal System Tubeless (UST)

İç lastik sıvısı kullanmak, fazladan bir parça ağırlığa değiyor. Tubeless lastikler, yine de hala diken vb'den etkileniyor ve lastik patlaması durumunu yaşatabiliyorlar. Çoğu durumda, bir tubeless lastiği onarmak/yama yapmak, standart lastiğe yama yapmaya göre daha zor.
Uyumluluk büyük bir mesele. Yanlış lastik ve jantı seçerseniz, hem lastiği janta takarken hem de parkur sürüşlerinizde lastik patlamalarını yaşarsınız.
En hafif lastikleri kullanmak fikri aklınızı çeliyor olsa da, daha yüksek verim sağlayan ve sonradan sizi bu lastiğe bir iç lastik takmak zorunda bırakacak bir lastiğe sahip olmayı daha önemli bulabilirsiniz.
Büyük bir miktarda ağırlık kaybedeceğinizi beklemeyin. Bazı sistemler daha hafif, bazıları ise daha ağırdır. Hepsi, kullanılan sistem ve lastiklere bağlıdır. Asıl faydaları ise, daha düşük hava basıncında daha iyi verim almak ve daha az patlak yaşamaktır.
Hepinize patlaksız sürüşler diliyorum.

Kaynak: (link)
 

fatihaydın

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2012
Mesaj
926
Tepki
356
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Look
@Ferhat Öz

ilginç ama bir okadar da güzelmiş yardım için teşekkürler :)