Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bilgisayar oyunlarını kim sızdırıyor?

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında specialagent tarafından paylaşıldı.

  1. specialagent

    specialagent Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Eylül 2004
    Mesajlar:
    562
    Beğeniler:
    389
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    Sektör temsilcileri uluslararası ‘hacker şebekeleri’ni suçlarken, güvenlik uzmanları hırsızlığın ancak içerden gerçekleşebileceğini savunuyor.
    [​IMG]
    İlgiyle beklenen oyunlar sık sık hacker’ların kurbanı oluyor. Piyasaya çıkmasından bir ay önce, Xbox oyunu Halo 2’nin kopyaları yasadışı yollarla internete sızdırıldı. Son yılların en sevilen oyunlarından Grand Theft Auto: San Andreas piyasaya çıkmasına günler kala dosya paylaşımı sitelerinde göründü. Tarihin en başarılı oyunlarından Half-Life 2’nin kaynak kodları çalınması oyunun lansmanını bir yıl geciktirmişti. Oyun içeriklerinin çalınarak internete sızdırılmasının önüne geçilemiyor.
    ÖNCE HALF LİFE 2, KURBAN GİTTİ
    İçerik hırsızlığı ve sızdırılmasının en dramatik örneği Half-Life 2 oldu. Geçen sonbaharda oyunun ikinci versiyonunun çıkmasını bekleyen oyunseverler, kaynak kodlarının çalınmasıyla şok olmuşlardı. Çalınan kaynak kodları Valve şirketindeki geliştiricilerden birinin bilgisayarından ele geçirilmiş ve akabinde internete sızdırılmıştı. FBI’ın da katıldığı soruşturmada şimdiye dek sadece bir tutuklama gerçekleşti. FBI bir Alman kullanıcının olayla ilgisi olduğunu açıklamış, fakat herhangi bir detay verilmemişti. Kaynak kodları çalındığı için oyunun lansmanı bir yıl gecikti. Half Life 2, sonunda 16 Kasım’da raflarda yerini alacak.
    [​IMG]
    MİCROSOFT HACKER’IN PEŞİNDE
    Microsoft’un oyun konsolu Xbox için tasarlanan Halo 2 oyunu internete sızdırıldıktan sonra şirketten bir açıklama geldi. Microsoft oyunun belirtildiği tarihte (9 Kasım) çıkacağını ve hacker’ın peşinde olduklarını duyurdu. Geçen ay Halo 2’nin Fransızca bir korsan kopyası, dosya paylaşım sitelerine çıkmıştı. Son olarak ise, açık artırma sitesi eBay’de, oyunun ‘özel paketli’ bir kopyası 265 dolardan satıldı.

    GTA: SAN ANDREAS HIRSIZI ARANIYOR
    PlayStation’ın en sevilen oyunlarından Grand Theft Auto’nun son versiyonu Grand Theft Auto: San Andreas, 26 Ekim’de piyasaya sürülecekti. Ancak, bir hafta öncesinde oyunun parçaları dosya paylaşım sitelerinde değiş tokuş edilmeye başlamıştı. Oyunun geliştiricisi Rockstar şirketinin başvurusu üzerine soruşturma başlatıldı, fakat henüz bir tutuklama gerçekleşmedi.
    [​IMG]
    OYUN FANATİKLERİ SAHİP ÇIKIYOR
    Oyunlarına sadık kullanıcılar korsan kopyalara, çalınmış kodlara rağbet etmiyor. Oyunseverler, sızdırılmış parçalara karşı kendilerince önlemler alıyor. Halo 2’nin sızdırılmasından sonra, oyun fanatiklerinin sitesi ‘halo.bungie.org’ çalıntı parçaların boy göstermesini önlemek için kapatılmıştı. Sitenin moderatörü Claude Errera, ilk başta tepki alacaklarını tahmin ettiğini, ancak sonrasında ‘oyunun saflığını korudukları’ için teşekkür mesajları aldıklarını söylüyor. Oyunseverler, çalıntı bölümleri yayınlayan siteleri birbirlerine bildirerek, kimsenin bu sitelere girmemesini sağladılar.

    ULUSLARARASI YAPTIRIM ŞART
    Bilgisayar Oyunları Yazılımları Derneği (Entertainment Software Association) Başkanı Douglas Lowenstein, oyunların çokuluslu hacker çeteleri tarafından çalındığını savunuyor. Dernek tarafından internet ortamında başlatılan ve yürütülen bir kampanyada, 1998’den bu yana korsan kopya değiş tokuşuna olanak veren 35 bin internet sitesi kapatıldı. Lowenstein korsan kopyanın ve sızdırılmış içerik değiş tokuşunun önlenmesinin zorluğuna dikkat çekiyor. Korsanlığın farklı ülkelerden kişiler tarafından yapıldığını söyleyen Lowenstein, her ülkenin farklı yasası olduğunu ve korsana karşı küresel ve tek bir yasanın var olması gerektiğini savunuyor.

    SIZDIRANLAR ‘İÇERDEN’
    Ancak, bu görüşe katılmayanlar da var. Kimileri oyunların kendi geliştiricileri tarafından çalınarak internete sızdırıldığını savunuyor. Yazılım güvenlik şirketi Trymedia Systems yetkilisi Gabe Zichermann, oyunların birden fazla kişi tarafından yaratıldığını, sanatsal tasarımdan yazılıma kadar yüzlerce kişinin çalıştığının altını çiziyor. Geliştirici sayısının artmasının riski de artırdığına dikkati çeken Zichermann, güvenlik sorunlarının yüzde 70’inin ‘içerden’ kaynaklandığını savunuyor.

    ntvmsnbc