Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bilgisayar İadesi Hakkında

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Ali.K tarafından paylaşıldı.

  1. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar Lenovo marka bir bilgisayar aldım.Bilgisayar bugün elime ulaştı yalnız toucpadinde sıkıntı var.Yarın aldığım firmayı arayacağım ve muhtemelen servise yönlendirecekler.Merak ettiğim şeyse bilgisayarın tamir edilmesi yerine yenisiyle değiştirilmesi hakkına sahip olup olmadığım,sorun ne kadar basit olursa olsun direkt değişim hakkına sahip miyim?
     
  2. Mert Ahmet

    Mert Ahmet Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    aldığınız ilk bir hafta içinde sorgu sual olmadan geri iade edebilyorsunuz, nereden aldıysanız geri gönderin başka sipariş verin.

    Hangi modelini ne kadara aldınız lenovonun ?
     
  3. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    İnternetten sipariş verdiyseniz sorgusuz sualsiz iade edebilirsiniz. Bir gerekçe göstermenize gerek yok.

    Elden aldıysanız servise gönderirler. Yenisiyle değiştirilmesini talep edemiyorsunuz, servis raporları doğrultusunda veriliyor kararlar.
     
  4. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    İnternetten sipariş verdim ama bilgisayarın orjinalliğini bozdum doğal olarak.Windows falan yükledim bu yüzden kabul etmiyorlar.Benim demek istediğim yetkili servis bilgisayardaki sorunu tescillediği takdirde tamir yerine değişim isteyebiliyor muyum ilk 7 gün.
     
  5. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Öyle bir hakları yok. Windows dediğiniz içinde yüklü olarak gelen Windows ise, kurulum yapmak bir şey değiştirmez. İade almak zorundalar.
     
  6. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    805
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    ilk bi hafta iade etme hakkkın var bildiğim
    servise gidersede değişir parça yenisi vs. gönderilmez böyle şeylerde maalesef üst üste 4 defa felan aynı hata yada sürekli sorun halinde bunu talep edebilirsiniz tabi oda hangi firma yapar muamma
    işletim sistemide istediğinizi yükleyebilirsiniz garanti konusunda bir sıkıntı olmaz hiçbirzaman aklınızda bulunsun

    recovery kısmınıda silmediyseniz formatla ilk aldığınız haline gelir bilgisayar birşey diyemezler
     
  7. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    lenovo ların yeni serilerinde touchpad sıkıntılı. benden deyivermesi. tabii sizin için çok geç bir uyarı ama yeni almayı düşünenler var ise bu sayede uyarmış olalım.
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  8. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Kaynağınız var mı Mehmet Bey? Ona göre seçelim.
     
  9. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    kullandığım x230 serisi örneğin.

    asus>sony=samsung=lenovo diye okuyorum bazı sitelerde laptoplar konusunu.
     
  10. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Ben o tip genellemelere bakmıyorum bile. Her markanın belli ürün grupları var, farklı fiyatlardan satılıyorlar. Lenovo'nun B Serisi ile Y Serisi'ni bir tutamazsınız mesela. Hepsinde kullanılan malzemeler farklıdır.

    Şimdi sizin kullandığınız cihaz Thinkpad ailesine mensup. Bu ürünün asıl özelliği dayanıklılığı. Thinkpad'i Thinkpad yapan bu özelliği zaten. Normal şartlar altında birçok bilgisayarı tarihe gömer, uzun ömürlüdür. Çok yüksek hassasiyete ve pürüzsüzlüğe sahip bir touchpad olmaması gayet normal. Bu tip özellikleri üst seviye (high-end) cihazlarda görürsünüz. Misal; bir zamanların Acer Aspire Ethos serisi.

    [​IMG]

    Yahut da 11W çıkışlı amfiye sahip Asus NX90 ile 1-2W hoparlörlere sahip sıradan bir X Serisi Asus'u kıyaslamak olmaz.

    http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/NX90Jq/

    Ne kadar ekmek, o kadar köfte. Her markada böyle.
     
    enes savaş bunu beğendi.
  11. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.316
    Beğeniler:
    1.442
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yazın kardeşime Vatan bilgisayardan Lenovo yoga 13 tablet notebook almıştım. Aynı touchpad sorunu bu alette de vardı. Vatan bilgisayara götürüp ürünün değişimini istedim. Yaklaşık 20 gün sonra değişim kabul edildi ve yenisi geldi. Yalnız yenisinde 1 adet ölü piksel var, ayrıca sağ menteşesinde kasılmadan dolayı çatırdamalar mevcut. Yarı yıl tatilinde tekrar Vatana götürüp mümkünse iadesini isteyeceğim. Kardeşimi bilmem ama ben bu markadan pek memnun kalmadım. Geçen sene 17 inç ekranlı g780 modelini almıştım onda da ekran ve klavye sorunu yaşadım, iade ettim. Kendi kullandığım 5 yıllık Asus notebook hala ilk günkü gibi sapasağlam.

    Ali, senin sorununa gelince İnternetten aldığın için arızadan hiç bahsetme. Direkt para iadesi iste. Vatan bilgisayar gibi büyük elektronik mağazalarda elden almak şartı ile, bu tür sorunlarda size üç seçenek sunuyorlar. Birincisi ürünün tamiri, ikincisi ürünün yenisi ile değişimi, üçüncüsü ürünün iadesi. Ben yogayı teslim ederken değişim isteyerek gönderdim ve yenisi verildi. İnternet üzerinden alışverişlerde böyle bir şansın bildiğim kadarı ile yok.
     
  12. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    "Sıkıntı var" ile tam olarak neyi kastediyorsunuz? Arızalı ise 30 gün içinde iade etme ya da yenisini isteme de dahil haklarınız mevcut. Ancak öylesi işlerine geldiği için satıcı sizi servise yönlendirecektir.

    4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'dan:
     
  13. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Murat Bey karıştırdınız muhtemelen. Mesafeli satışlarda, hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkı mevcuttur. Arızalı olsun ya da olmasın.

    http://www.alomaliye.com/mesafeli_sozlesmeler_uyg_yonetmelik.htm
     
    Murat B. bunu beğendi.
  14. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Haklısınız, ben sadece kanuna bakmıştım. Oradaki mesafeli satışlarda, cayma hakkı hariç olmak üzere kapıdan satış ile ilgili hükümlerin geçerli olacağı yazıyor. kafa karıştırmaması için mesajı düzelttim.
     
  15. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.037
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ali K. geçmiş olsun öncelikle.
    Bizim memleketimizde çoğu insan hakkı bildiği halde ona uymaz. Bilgisayar için direk değişim talep edin. Karşınızdaki esnaf biraz direnç gösterse de kanunen hakkınız budur. Eğer işi çok buyuturlerse yanınıza zabıta alıp gidin.
     
  16. Tolga.Yuzuncu

    Tolga.Yuzuncu Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    117
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Öncelikle bilişim sektöründe çalıstıgım ve bu garanti olayının içinde oldugumdan şöyle birşey soyleyebilirim.
    Mesafeli satıs sözleşmesindeki sizi koruyan
    Ahmetcan beyin söylediği
    sadece bilgisayarın orjinalliği bozulmadıgı varsayılarak geçerlidir.Eğer disk üzerindeki recover alanını sildiyseniz (Cihazınız üzerinde gelen işletim sisteminin lisansı bu alandaki işletim sistemi için geçerlidir.).Direk olarak garanti dısı işlem görecektir. Ama recover alanını silmeden sadece C: diski üzerine başka bir işletim sistemi kurduysanız size verilen dökümanlarda cihazı nasıl fabrika ayarlarına geitreceğinize dair döküman verilmiştir.Oradan cihazı fabrika ayalarına getirip o şekilde değişim talebi yapmanızı tavisye ederim.
    Birde sizin tarafta recover alanı ile ilgili sıkıntı yoksa ne derlerse desinler değişim talebi yapın hatta çingenelik yapın mümkünse aynı cihazıda almayın.Ya üzerine biraz para verip başka bir ürün alın (Dell yada Asus tavisyemdir) yada bir alt modeli alıp kalan miktara hediye çeki alın ve baska ihtiyaclarınızı karsılayın veya cihazın tüm bedeli için hediye çeki alıp farklı bir ihtiyacınızda kullanın ama sakın arızaya göndertmeyin.Çünkü arızaya bir defa giren cihaz bir daha servisten kurtulmaz.Benden tavsiye
     
  17. Faruk K.

    Faruk K. Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2013
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Geri yükleyemiyor musunuz? Internetten aldığınıza göre mesafeli satış sözleşmesi yapmış oluyorsunuz, bu durumda da tüketici malı görmeden almış olduğu için, koşulsuz iade hakkı var. Tabi ürünü aldığınız haline getirmeniz gerekir. Bir de ayıplı mal durumu olabilir burada, kutusundan çıktığında kusuru olan malı yani "ayıplı malı" direk iade edebiliyorsunuz, internetten almış olmanıza gerek yok. Dükkandan alsanız da bu geçerli. Tüketici kanunu bu şekilde, hakkınızı arayın.
     
  18. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.738
    Beğeniler:
    10.792
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Bilgisayarı nereden aldığınız da önemli. Derdinizi anlayacak çok az yer vardır çünkü (mediamarkt,vatan,bimeks,darty ve belki teknosa) dışındaki yerler ürünü servise yollamak için var güçleriyle size dil dökeceklerdir. ve eğer bu tip biryerden aldıysanız umarım almamışsınızdır, tüketici hakları mahkemesiyle uğraşmaktan başka yolunuz kalmayacak. yanınıza zabıta alıp gitme tavsiyesini okurken de gülümsedim :) işe yarıyorsa deneyin, ben de merak ettim. umarım büyük bir yerden almışsınızdır. en kötü ihtimalle hediye çeki verirler tolga beyin dediği gibi.

    türkiyede bu işler böyle malesef
     
  19. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Oncelikle yanitlar icin tesekkurler.Bilgisayari aldigim yer pc depo.Bildigim kadariyla kosulsuz iade bilgisayara dokunmadigim yani kutusunu dahi acmadigim zaman gecerli.Mesela bilgisayar geldi ben daha ucuz bi bilgisayar gordum ve hic kutuya ellemeden geri gonderebilirim.Bu konuda síknti yok.Yalniz bana gelen urun qyipli bir urun ve dogal olarak bilgisayari acmadan anlayamam bu ayibi.Benim yapmak istedigim sey hic servisle falan ugrasmadan geriye gondermek ama pek muhtemel gorunmuyor.Yarim saat icinde pc depo ile iletisime gececegim bakalim ne diyecekler.
     
  20. Tolga.Yuzuncu

    Tolga.Yuzuncu Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    117
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Tabikide ürünün ayıplı olup olmamasını acıp,çalıstırdıktan sonra anlayabilirsiniz ama dediğim gibi ürünün donanımında yada yazılımda herhangi bir değişiklik yapamış olmanız gerekiyor.Tabi bu bahsettiğim standart vatanimedimarkt,bimeks vs. prosedürü.Sizin aldıgınız yer farklı bir şey yapıp değişime gidebilir