Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bilgisayar fan hızı sorunu, Yardım gerekiyor :S

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Abdülsamed AKBULUT tarafından paylaşıldı.

  1. Abdülsamed AKBULUT

    Abdülsamed AKBULUT Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Ocak 2013
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    328
    Şehir:
    KAYSERİ
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    İyi akşamlar arkadaşlar, pc min yakın zamandan beridir bir sorunu olduğunu düşünüyorum. Güç kaynağının altındaki fan sanırım soğutucu görevini yapmakta olan (adını tam getiremedim) fan pc nin şifresini yazıp açtıktan sonra yüksek hızda dönmeye başlıyo, ne yaptıysam düşüremedim, tozu falanda yok, bilen abiler kardeşler varsa tez yardımcı olursanız sevinirim.
    Bilgisayarın ramı 4 gb
    işlemci hızı 2.53 ghz
    ekran kartı 2 gb
     
  2. mustafa burak

    mustafa burak Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    127
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    türkiye
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    S.a tozu olsa zaten fan çalışmaz pc büyük ihtimal kendini kapatırdı. Bios ayarlarıyla hiç oynadın mı? eğer oynadıysan eski ayarlarına çevirmeni tavsiye ederim (kesin biosla alakalı demiyorum sadece bir tahmin).
     
  3. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Abdülsamed bey o fan içerdeki sıcak hava'yı dışarı üfleyen fandır.hemen güç kaynağının altında olur.onun hızlı dönmesi gerekir zaten bunda ne gibi bir sorun var.
     
  4. Abdülsamed AKBULUT

    Abdülsamed AKBULUT Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Ocak 2013
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    328
    Şehir:
    KAYSERİ
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Aleykümselam, biosla hiç oynamadım ama biraz önce silent e aldım yine düşmedi hızı veyada başka bir fanı o ayara aldım yanlışlıkla.
     
  5. ERTĞRL

    ERTĞRL Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2014
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    138
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Büyük olasılıkla fan yerinden oynamıştır, fanın yerinden milimetrik kayması ve çok az hava alması bile üzerinde durduğu parçanın 10-20 derece kadar fazla ısınmasına neden olabiliyor. Tecrübeyle sabit.

    Fan tam soğutma görevini yapamayınca dolayısıyla güç kaynağı normalden fazla ısınıyordur, o ısınınca da tabi fan'ın rpm'i otomatik olarak artıyordur. Eee tabi yerinden oynadığı için tam olarak soğutamadığından ötürü de sürekli yüksek rpm'de dönmeye devam ediyordur. Tavsiyem fan vidalıysa onları iyi bir sıkınız, pimli ise pimlerin aşınmadığından, yalama olmadığından emin olunuz.

    Bu durum benim başıma hep işlemci ve ekran kartı fanlarıyla geldi ama mekanizma aynı neticede.
     
  6. Abdülsamed AKBULUT

    Abdülsamed AKBULUT Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Ocak 2013
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    328
    Şehir:
    KAYSERİ
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Evet o fan ama hiç bu şekil tam devir dönmezdi ve ses çıkarmazdı, bir ara durur gibi oluyo dalgalanıyo ve yeniden son sürat devam ediyo.
     
  7. Eray Topcu

    Eray Topcu Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Gürültüyü hangi fanın yaptığını öğrenmen lazım aç kasanın kasağını teker teker hepsini durdurup dene. İşlemci fanıysa, egzoz fanı giriş fanı vsyse fan kontrol programlarıyla halledersin. Güç kaynağı fanıysa değiştirir halledersin
     
  8. Abdülsamed AKBULUT

    Abdülsamed AKBULUT Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Ocak 2013
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    328
    Şehir:
    KAYSERİ
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bende düşündüm ama birazdan çıkarıp temizleyip hatta bir damlada yağ damlatıp takıcam bakalım aynı şeyi yapıyomu görücez.

    Kapak açıktı fanın hangisi olduğunuda biliyodum şöyle bi elledim tııırrrtrrtıır etti sesi kesti ama döndükçe yine değiştiryo sesini, en iyisi çıkarıp temizlemek
     
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Belki de ilgili donanımdaki termal macun etkisini yitirmiştir artık ve ısıyı iyi iletemiyordur? Bu nedenle fan yetersiz kalıyordur? Sadece bir tahmin...
     
  10. Abdülsamed AKBULUT

    Abdülsamed AKBULUT Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Ocak 2013
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    328
    Şehir:
    KAYSERİ
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Sorunu hallettim arkadaşlar, fan zorla dönüyomuş bende göbeğini açıp bir damla ince makina yağı damlattım, bu olmuyo ama şimdilik elimde bu var ama neyseki işe yaradı, şu an çıtı çıkmıyo namussuzun :D kapağı açıkken bile neredeyse duyulmuyo kapatıcam şimdi hiç gelmicek, yardımlarınız ve ilginiz için hepinize çok teşekkür ederim :) iyiki varsınız ;)
     
  11. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.254
    Beğeniler:
    877
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Sorunu halletmişsin ama bi uyarıda bulunayım Sorun önceden yok ve sonradan olduğu için donanımsal ve yazılımsal olarak değerlendirmeni tavsiye ederim. Laptop da aynı sıkıntıyı yaşamıştım.Bazı ufak trojan,truva, tavşan(tavşan gibi çok çabuk ürediği için :) ) gibi zararlı yazılımlar pc ye yerleşmiş olabiliyor.Bunlar kapasiyeci cpu yu ve fan ı sonuna kadar çalıştırıp belli bir süre sonra yanmasına neden oluyor.Tavsiyem sağlam bir virüs programıyla tam tarama yaptırman.30 günlük deneme sürümleri var işini görür.Geceden bırak sabaha kadar tarar bitirir.Umarım başka arkadaşlar bu tarz virüs ler ile karşılaşmazlar.
     
  12. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Fanın gereksiz hızlı dönmesi tamamen fan kontrolcüyle alakalı, (eğer kontrolcüsü varsa) ısı arttıkça fan devri yükselmeye başlar. Yazın da gelmesiyle bu durum gayet normal. Eksoz fanını fanı molexle mi bağlıyorsun yoksa direkt anakart üzerindeki 3 veya 4 pin üzerine mi?
    Eğer molexle(güç kaynağından gelen 4 pinli kablo) bağlıyorsan fan her zaman en yüksek güçte döner. Anakart bağlantılıysa onu da bios ayarlarından bakman lazım.
    Chassis fan diye geçer, zaten silent'a aldığın da anakarta bağlı bir fan. Ama eksoz fanı değil belli ki.
    Şu anki düzelme geçici olabilir.
    Ayrıca kasanın kapağını açmak soğumayı olumsuz etkiler. Sirkülasyonun yapılması lazım çünkü. Bir de fanı doğru taktığından emin ol, arkadaki fanlar yaprak dışarı bakacak şekilde takılır.