Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bilgili arkadaşların katılımıyla ''Mtb (Enduro) Geometisi''

Konu, 'Kadrolar' kısmında Selami53 tarafından paylaşıldı.

  1. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.207
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arkadaşlar Enduro alacağım için araştırmalara başladım aslında kafamda olan bir model var ama bilgi amaçlı araştımalarda bulunuyorum. Kadro geometrisi konusunda Türkçe olarak yeterli kaynak bulamadım ve ne yazık ki yabancı dilim de iyi olmadığından dolayı yabancı forumlara girip bilgi edinemiyorum.

    Öncelikle geometri araştırmama head tube açısından başladım,düşündüğüm modelin açısı 66.5 ve yaklaşık 30 markanın sitesine girip 160mm süspansiyonlu enduro bisikletleri baz alıp açılara baktım 65-67 arasında değişen bir açı standartlaşmış durumda.

    Teorik olarak kabataslak düşünürsek açımız daraldığında ön süspansiyon daha yatay oluyor ve önden gelen darbelere karşı kontolümüz artıyor,fakat atlayış yapacağımızı düşünürsek de bu açının dike yakın olması avantajlı.Yataylık abartıldığında kadronun iddialı olması lazım ki güzelim bisikleti elimize almayalım.

    Çoğumuzun bildiği üzre de agresiflik arttıkça açımız daralıyor.. Yani bir yol bisikletinde bu açı 74 lere varıyorken bir downhill bisikletinde 63-64 lere inebiliyor..

    Ben araştırmamı malesef sadece head tube açısına göre yaptım keşke yabancı dilim kuvvetli olsa da yabancı forumlardan bilgi edinebilsem,bununla ilgili de pek bilgi bulamadım.Sizlerden ricam bu konu hakkında bilgisi birikimi olanlar gerek teorik gerekse reel olur paylaşmasıdır. Vereceğiniz linkler de yardımcı olur.
    Benden sonra bisiklet alırken geometrik araştırmalar yapan arkadaşlar içinde bir fikir olur.

    Bulduğum açıları bir kaç saat sonra paylaşırım.Sizlerde elinizden geleni buraya dökerseniz bu konu hakkında az çok Türkçe olarak birşeyler oluşturmuş oluruz. Neler ekleyebileceğiniz size kalmış sorusu olan arkadaşlar da burada bunla ilgili sorularını sorsunlar ki bu konuyla ilgili bir platform oluşsun.

    Hangi açı bisiklette ne getirisi ne götürüsü vardır ?
    Enduroda veya diğer mtb varyetelerinde esas alınması gereken nedir ?

    vb. ilgilenen arkadaşlara teşekkürlerimi sunuyorum.
     
  2. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.891
    Beğeniler:
    9.316
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Hardtail ve diger bisikltelerde dogru bisiklet ölcümü Aynakol göbeginin ortasindan seleborusunun üstüne kadar ölcülür ve CC, ED, FR lerde Reach ve DH'lardada reach ve stack önemlidir.
    Enduro bisikletlerde en önemli geometri reach'dir Reach nekadar kisa olursa okadar da hakimiyeti daha iyi olur, nekadar uzun olursa okadar da kontrolü iyi olur.
    Mesela L bir kadroda reach 450mm civari olursa en iyi geometriye sahip olunur.
    Reach nasil ölcülür:
    Buradan kendi ölcünü cikarabilirsin, ölcü tabelasinin altinda tarafinda resimli gösteri var.

    Basarilar.:harika:
     
    Selami53 bunu beğendi.
  3. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.207
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hocam düşündüğüm bisikletin kadro boyu 53cm reach 454mm ve 1198 radstandı var. Bir ufak boyu olan 48cm kadroda ise reach 439,1179 radstand. Bu ölçülere bir yorum yapabilir misiniz ?

    Reach kısa ise hakimiyeti iyi,uzunsa kontrolü iyi olur demişsiniz ben farkı anlayamadım.Hakimiyet ile kontrol doğru orantılı değil midir ?
     
  4. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.891
    Beğeniler:
    9.316
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    53cm L kadro oluyor ve benim dedigim gibi 454mm bence reach olarak iyi ve digeride kadro boyu azaldigi icin reach de azaliyor.

    Ben herhalde hakimiyeti ve kontrolü kelimelerini yanlis kullandim.:) simdi nedemek istedigimi ben sana nasil anlatsam bilmiyorumki.Almanca olsa hemen anlatirdimda türkce olunca zorlaniyorum.

    NOT: Ranstand olan ölcü ise akisdan akisa olan ölcü oluyor.
     
    Halilibrahim bunu beğendi.
  5. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.207
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet ön milden arka mile olan uzunluk,reach ile belli bir oranı var yani. Performans için küçük,rahatlık için büyük,yani kontrol ve konfor diye ayırabilir miyiz ? :)

    Peki bu reach kime göre,neye göre ideal boyu 450 dolaylarındadır large bir kadro için ? ve head tube açısı önemsiz midir ?
     
  6. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.891
    Beğeniler:
    9.316
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Evet kontrol ve konfor diye ayirabiliriz.
    Reach meselesi mesela bir M kadroda 455mm olsa o kadronun geometrisi iyi olmaz. Ben L kadroyu 450mm civari olarak verdimki sende ona göre kendini ayarlaya bilesin diye. Sana KTM hakkinda özelden yazdim. Reach kadronun boyuna göre ve sürüs tarzina göre ayarlanir.

    ben Head tube'yi genellikle ortalama ayni oldugu icin pek önemli görmüyorum ama yinede tabiki önemi vardir.

    Fullylerin detaylari cokdur ve hepsini burada kalsak sonu gelmez. En önemlisi kisinin kendi test ederek bir fullynin notunu vermesidir.
     
    Halilibrahim bunu beğendi.
  7. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.207
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Tabi gönül isterki öyle olsun ama etrafımda malesef çeşitli endurolar yok.

    Yorumlar için çok teşekkür ederim.

    Başka katkısı olabilecek olan bilgisini,tecrübesini esirgemezse sevinirim.