Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bianchi XC Meta Pro'ya ne yapılabilir?

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında DreamMaker tarafından paylaşıldı.

  1. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhabalar Arkadaşlar

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=81955&highlight=

    konusundaki bisikletime CST 26x1.50 yol lastiği aldım. 100km kadar kullandım. Lastik alırken eski bir yarışçı arkadaşımız "çok güzel bisiklet benim ilk göz ağrılarımdan birisidir, ancak arka seti ağırdır ilerde onu değiştirirsin senin her işini görür" dedi.

    İlk 26 jant bisikletim Beldesan Cobra'ydı. Uzun yıllar kullandım onu sonra bu Bianchi alındı, oda neredeyse hiç kullanmadan kaldırıldı.

    Açıkçası başka bir bisiklet kullanmadığım için akıcılığı ve son hızı konusunda fikir edinemiyorum.

    Yaptığım maksimum hız 40KM. Yaklaşık ağırlık 14KG..

    Ne yapabilirim?

    Aklımdakiler;

    1-) Sele çok rahatsız, ağrıya sebep oluyor.
    2-) Frenler bana güven vermiyor.


    Akış, çekiş sistemi hakkında çok bilgiye sahip değilim..

    Teşekkürler..
     
  2. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ilk olarak eğer selede teknik bir sorun yoksa bisikletçilerde satılan 20 bilemediniz 25 tl ye satılan jelli sele kılıflarından almanızı öneririm

    fren meselesini de eğer fren bacaklarında yada fren kollarında sorun yoksa size diyebileceğim eski fren papuçlarını baradine marka fren papuçlarına değiştirmenizdir bir gitmişken fren tellerine de baktırın belki bir sorun vardır yarı yolda kalmayın
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  3. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Selede teknik bir sorun varmı bilmiyorum. Belkide yapısı dolayısıyla ağrıya sebep oluyordur. Birisi çok sert olduğunu söylemişti.

    Fren pabuçları ve telleri inanmayacaksınız ama halen orjinalleri. Değiştirmek istedim ama değiştirmediler bunlar iyi, idare eder dediler. sonrasında fren sistemim için Sadun bey, kısa bir süre üretilen (tuhaf bir isim söyledi ama hatırlayamıyorum) başarısız bir model dedi...
     
  4. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    orijinalleri ise bayağı iyi dayanmışlar neredeyse benimle yaşıtlar :D ama dediğim gibi frenler size güven vermiyorsa ilk olarak dediğim model papuç türünü taktırmanızı öneririm ama yeni papuç taktıksan sonra hala sorun varsa o zaman fren bacaklarını yada fren kollarını daha olmadı komle fren sistemini değiştirmek gerekir
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  5. Cem Coşkun

    Cem Coşkun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2007
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    134
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba. Bisiklet sürmeye ara verdiyseniz eğer ilk birkaç hafta sele ağrısı normaldir. (Dayanılmayacak ağrılara sebep olmuyorsa tabii ki.)

    Fren konusunda ise, 15 yaşına gelmiş fren sistemine müdahale etmek gerekir diye düşünüyorum. Acera ya da Alivio işinizi fazlasıyla görecektir.
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  6. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Cem Bey;

    Evet çok uzun süre ara vermiştim. Tekrar başlayalı yaklaşık 100KM oluyor.
    Fren sistemi konusunda bende değiştirmek gerek diye düşünüyorum, Atakan arkadaşımız ise pabuçları Baradine marka ile değiştir yeterli olur dedi.

    Peki sele ve fren sistemi dışında neleri değiştirmem veya modernize etmem gerekir? Yaş 36 gücümü bisiklet sürmeye harcamak istiyorum, eski parçaların kayıplarına değil..
     
  7. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Kadro: Bianchi XC Meta Pro Carbon Steel
    Maşa: Bianchi Carbon Steel
    Göbekler: Rotatex
    Çemberler: Beretta Alloy
    Aynakol: Shimano Altus
    Ön Attırıcı: Shimano Altus
    Arka Attırıcı: Shimano Altus
    Ruble: 7'li - Marka ölçü bilmiyorum
    Frenler: cantilever
    Fren Kolları: Loogan
    Sele: SMP
    Sele Borusu: Ameoba Alüminyum

    Vitesleri grip shift...

    [​IMG]

    Evet önerileri bekliyorum sizce ne yapılmalı?

    Shimano Acera fren sistemine geçeceğim.. Başka?
     
  8. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.012
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Mustafa Bey selam,
    Smp selelerin pek rahat olduğu söylenemez, alışma süreci diğer selelere göre çok daha uzun, sonuçta sert seleler olmakla sağlam ve şık görünüşleri vardır. Meta Pro da Thomisus modelinden sonra yegane sevdiğim mtb bisikletlerdir. Benim tavsiyemse, minimum değişiklik ile güzel bir çift lastiğe geçip keyfini sürmek olacaktır. Schwalbe Race King 2.0-2.2 ile daha heybetli hale getirilmekle beraber amortisörsüz oluşunun verdiği konforsuzluk bu lastikler ile de aynı zaman da giderilmiş olacaktır.
     
    hsnbky ve DreamMaker bunu beğendi.
  9. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Lastik konusunda CST 26 x 1.50 Slick aldım. Asfalt kullanımında sürtünme az olacağı için daha az yoracağını ve daha uzun turlar yapabileceğimi düşünmüştüm. Simdi siz 26X2.0 veya 2.2 diyince tekrar lastik konusunu düşünmeye başladım...

    Seleden cidden şikayetim var ağrıya sebep oluyor. Bir arkadaşımız uzun süre ara verdiğim için olduğunu söylemiş, diğer arkadaşımız ise jelli ped tavsiye etmişti...
     
  10. İsa Öcel

    İsa Öcel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2011
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Samsun / İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    buna beyaz yanaklı bir şehir lastiği çok güzel olurdu benim olsa yapardım :)
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  11. hsnbky

    hsnbky Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2012
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul-Göztepe
    Seviye:
    Benimde sizinkinden eski bir bisikletim var :) ben ilk olarak lastiklerini değiştirdim. Rubena cityhopper 26x2.00 lastikler takıldı. Sele konusunda da tchibo mağazasından nisan ayında sele aldım, konfor konusunda bir rahatsızlık vermiyor şimdilik. Frenlerim sizinki gibi cantliever sistemdi, v-frenlerle değiştirdim ancak benimkiler biraz ucuz yollu oldu iş görmesinde sıkıntı yok şimdilik. Dikkat etmeniz gereken husus v-frene geçerken tüm sisteminizle geçin yani fren kollarını, bacaklarını ve tellerini mutlaka değiştirin yoksa istenmeyen sonuçlar ortaya çıkabilir.
    Tek aklımda kalan sorun şu; Vites sistemi değiştirilmeli mi? Açıkçası ağır bir bisikletim var ve vites sistemleri jant sistemleriyle beraber pahalı malzemeler eski bisikletler için yapılmalı mı bunlar... işte bundan çok emin değilim.

    Tüm bunların dışında haftanın 2 günü okula götürüyor bisikletim beni, pendiğe kadarda götürdü, bunaldığımda da ruhumu dinlendiriyor şimdilik daha ne olsun diyorum :)
    Sağlıcakla kalın.
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  12. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Dün bisikletimi iyice temizledim. Önceden farketmediğim yazılarla karşılaştım buyrun liste ve resimler;

    Kadro: Carbon Steel Bianchi XC Meta Pro
    Maşa: Carbon Steel Bianchi Fork
    Aynakol : Shimano Altus 170UG Hyperdrive-C
    Ön Attırıcı: Shimano Altus
    Arka Attırıcı: Shimano Altus Integrated 6-7 SIS Max 28T Total 35T
    Ön Dişliler: Shimano SG 1-42 UH1, SG1-34, SG1-24
    Ruble: Shimano MF-HG 37SIS , ax28T III via, ax24T III via, ax22T III via, ax20T III via, ax18T III via, ax16T III via, ax14T III via
    Zincir: UG cn-ug50 Narrow
    Vites Kolları: SRAM MRX 170-32, MRX 170-71 Grip Shift
    Fren Kolları: Logan
    Ön-Arka Fren: Cantilever
    Elcik: Pro Grip Italy
    Sele: SMP Italy
    Sele Borusu: Ameoba Aluminium
    Jant Çemberleri: Beretta Italy 26x1.75 Alloy, Mod P26, 559X22 ETRTO
    Göbekler: Rotatex
    Lastikler: CST 26X1.50 Slick
    Suluk: Bianchi

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Benim bisikletim neredeyse hiç kullanılmadı toplasanız 300-500KM anca yapmıştır. Dolayısıyla aşınma olduğunu sanmıyorum. ancak ikimizin bisikleti de eski teknoloji.. merak ettiğim sorular şunlar;

    1-) cantilever fren sistemi beni güvenli bir şekilde durdurmaya yetermi? Şu an için yeterli olmayacağı kanısındayım.
    2-) Yaş 36, gücümü uzun turlar yapabilmek için kullanmak istiyorum, ağırlığa, kayıplara, sürtünmelere harcamak değil..
    3-) Konforlu kullanmak istiyorum, bu konuda Doğukan bey SMP nin rahatsız olduğunu söyledi, bende ağrı yaşıyorum...
     
  14. hsnbky

    hsnbky Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2012
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul-Göztepe
    Seviye:
    Cantliever sistem v- fren sistemine göre daha yumuşak fren yapıyor yani fren bacakları daha yumuşak bir bası yapıyor bu sebeple durma mesafeniz daha uzun oluyor. Ben özellikle yokuşlarda çok güven vermediğini düşünmeye başladığımdan v-frene geçtim.
    Sele konusuna gelince konforlu bir sele ağrıyı azaltıyor ancak tamamen önüne geçmiyor. Bana sorarsanız değiştirin derim. Ağırlık aslında komplike bir konu. Yani bisikletin üzerindeki her malzeme bir bir ağırlık nedeni.
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  15. hsnbky

    hsnbky Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2012
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul-Göztepe
    Seviye:
    Son olarak bana sorarsanız, fren sistemini ve seleyi değiştirmeniz kâfi olacaktır.
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  16. Cem Coşkun

    Cem Coşkun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2007
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    134
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Seleye alışma sürecinden sonra ağrılarınız kaybolur belki diye düşündüğümden, yeni bir sele edinmeyi şimdilik erteleyebilirsiniz demiştim. Hem de boş yere masraf yapmamış olursunuz.

    Fren sistemi ise trafikte oldukça önemli, bence bu konuda masraftan kaçınmamak gerek. Ne gerekiyorsa değişsin derim. Lastikleriniz ise gayet konforlu görünüyor.

    Bisikletin yoldaki akıcılığını azaltan etken jant göbeklerinden kaynaklı bir sıkıntı da olabilir. Güvendiğiniz bir ustaya orta göbekle beraber jant göbeklerini kontrol ettirebilirsiniz. İyi bir akord ayarıyla da sürüş keyfi mutlaka artacaktır.

    Gecikme için özür dilerim. İyi günler.
     
  17. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:


    Gecikme ne demek; ilginiz, alakanız yeter...

    Fren konusunda bende sizlerle hemfikirim, ilk fırsatta değiştireceğim.

    Sele konusunda ise ped almayacağıma eminim otomobillerde de kılıf sevmem. Ped de o tarz bir şey diye düünüyorum. Mecburen ay başına belki öteki ay başına kadar bekleyeceğim, fren sistemi daha öncelikli. Bu arada ağrı geçerse - yada alışırsam - sorun kalmaz zaten. Ağrı devam ederse hafif, konforlu ve uygun fiyatlı bir sele için fikirlerinize başvuracağım.

    Akıcılık konusunda ise başka bir bisiklet kullanmadığım için şüphelerim var. Cem beyin tavsiyelerine uyacağım. Usta konusunda yenimahallede Sadun Bey var, işinin ehli olduğunu biliyorum ancak o kadar yoğunki boş vaktini yakalamak zor.

    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
     
  18. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Müsadenizle konuyu Hortlatıyorum....

    Gerek bu konuda, gerekse diğer konularda dostlardan aldığım tavsiyelerde hep öne çıkan fren sisteminin yetersizliği ancak Meta Pronun özel bir bisiklet olduğuydu.

    Bende bu tamamen orjinal Bianchi Meta Pro yu hiç bozmadan korumak, kısıtlı bütçem ile yavaş yavaş yeni bir bisiklet toplamaya karar verdim..

    İlk olarak kadro ile başlayacağım, çok pahalı karbon bir kadro almam mümkün değil. Ilk etapta daha mütevazi bir kadro alıp donanımları daha yüksek seçme taraftarıyım. Kaç ayda toplayabilirim, ortaya nasıl bir şey çıkar bilemiyorum. :) Hep inceteker bir yarış bisikletim olsun isterdim. Sanırım 28 jant ölçüsünde, yarış/yol kadrosu arayışına gireceğim.

    Herkese tekrar teşekkür ederim. Bu toplama uğraşımda yine rahatsız edeceğim sizleri.
     
  19. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Konuyu hortlatmak gibi olmasın ama :) Bugün selem geldi.

    Başar AKTEN beye teşekkürler...

    [​IMG]

    Listeyi de Güncelleyelim

    Kadro: Carbon Steel Bianchi XC Meta Pro
    Maşa: Carbon Steel Bianchi Fork
    Aynakol : Shimano Altus 170UG Hyperdrive-C
    Ön Attırıcı: Shimano Altus
    Arka Attırıcı: Shimano Altus Integrated 6-7 SIS Max 28T Total 35T
    Ön Dişliler: Shimano SG 1-42 UH1, SG1-34, SG1-24
    Ruble: Shimano MF-HG 37SIS , ax28T III via, ax24T III via, ax22T III via, ax20T III via, ax18T III via, ax16T III via, ax14T III via
    Zincir: UG cn-ug50 Narrow
    Vites Kolları: SRAM MRX 170-32, MRX 170-71 Grip Shift
    Fren Kolları: Logan
    Ön-Arka Fren: Cantilever
    Elcik: Pro Grip Italy
    Sele: SMP Italy (Eski) Selle Royal SMP Italy (Yeni)
    Sele Borusu: Ameoba Aluminium
    Jant Çemberleri: Beretta Italy 26x1.75 Alloy, Mod P26, 559X22 ETRTO
    Göbekler: Rotatex
    Lastikler: CST 26X1.50 Slick
    Suluk: Bianchi
     
  20. levent koç

    levent koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.377
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    merhaba bisikletinizi kaç liraya almıştınız acaba?