Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bİanchİ speed 1000 vİtes takimini deĞİŞtİrmek İstİyorum yardimci olurmusunuz ?

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında KaanKösedağ tarafından paylaşıldı.

  1. KaanKösedağ

    KaanKösedağ Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Herkese merhabalar. ben 7 temmuzda bianchi speed 1000 almış bulundum. bisiklet hakkında diğer konularda donanımsal olarak zayıf olduğunu söylüyorlar ve onlara katılıyorum. shimanonun klasik tourney takımı var. bu donanımı beğenmediğimden dolayı vites takımını komple değiştirmek istiyorum. shimano deore tarzı yada tourney serisinin bir üst modeli gibi bir vites takımı istiyorum. ön aktarıcı hariç vites kollarını ve arka aktarıcıyı değiştirmek istiyorum. bana ne tür bi vites takımı tavsiye edersiniz hep şehir içi kullanıyorum kaldırım çıkıp iniyorum boyum 181 kg 85 her türlü tavsiyenize açığım eğer bisikleti kulllanıp üstünde yaşadığınız sorunlar varsa lütfen yazın bana yardımcı olun önceden önlem alayım. bir sorunum daha var arkadaşlar amörtisorden yağ geliyor sizce normalmidir ? Teşekkürler... :) bisikletimin resimleri: [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  2. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Dostum bu bisikleti adam etmek için çok para dökmen gerek.Ama bu kadroya o kadar masraf çok.O iş sadece arka vitesle arttırıcı ile inan ki olmuyor.Performans almak için bütün vites sistemini değiştirmen gerek.O da sağlam para demek.

    Sana 1. tavsiyem para biriktir.Yeterince paran olduktan sonra bu bisikleti satıp iyi bir bisiklet alman.
    Eğer illaki dersen ben bu kadroda ısrarcıyım diye 2012 acera sistemleri incele.
     
  3. KaanKösedağ

    KaanKösedağ Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    yorumun için çok teşekkürler lütfü. benim bütcem bu bisikleti alabilmekteydi ve paramı biriktirdim bu bisikleti aldım. bir önceki bisikletim castello professional idi 18 yıllık sanırım ve hayla duruyor fakat çok ağır olduğu için bianchi speed 1000 i aldım aslında 4000 alıcaktım fakat bulamadım. gereken miktar neyse o fiyata ulaşıp bu bisikleti adam etmek istiyorum. teşekkürler. eksikleri nelerdir ?
     
  4. Berat Öztürk

    Berat Öztürk Forum Bağımlısı

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    Kdz.ereğli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
  5. KaanKösedağ

    KaanKösedağ Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    yorumun için teşekkürler berat. set güzel bi set fakat benim bu setteki çoğu şeye ihtiyacım yok tek ihtiyacım 28 38 48 dişli bir aynakol vites kolları ve arka aktarıcı acera bi ara çok araştırdım eğer istediğim gibi bulursam mutlaka takıcam
     
  6. Berat Öztürk

    Berat Öztürk Forum Bağımlısı

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    Kdz.ereğli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Rubleye de ihtiyacın olacak senin ki 21 vites yani rublen 7 li sana 8li ruble lazım :)

    Kısaca bn sana söyliyim snde yazmışsın zaten

    Aynakol
    Ruble
    arka attırıcı
    ön attırıcı
    vites kolları

    Bunları hepsini değiştirirsn iyi bir performans alırsın bu parçaları ayrı ayrı da alabalirsin:)

    arka attırıcı
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v...vites/acera-arka-aktarici-rd-m-360-siyah.html
    ön attırıcı
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v2.0.2/yedek-parca/on-vites/acera-on-aktarici-fd-m-360.html
    Aynakol
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v...o-fc-m-431-26-36-48-octalink-silver-9-lu.html Bu 26-36-48 olanı
    Ruble
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v2.0.2/yedek-parca/ruble/ruble-acera-cs-hg40-11-30-8v.html
    Kollar
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v...shimano-vites-kollari-acera-sl-m-310-3x8.html
    veya
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v2.0.2/yedek-parca/vites-kolu/shimano-vites-kolu-sl-rs-41-3x8.html Basit gözükür ama çok kullanışlı bnde aynısı var:)
     
  7. KaanKösedağ

    KaanKösedağ Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    yardımınız için çok teşekkürler arkadaşlar. berat basit gözükür dediğin kol gayet sert dişli aynısı arkadaşımdada var vites kolu ne kadar sert atıyosa o kadar iyidir. :)
     
  8. SALİH TUNÇKIRAN

    SALİH TUNÇKIRAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2011
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    MERSİN
    Seviye:
    öncelikle hayırlı olsun arkadaşım. fakat üzerindeki vites sistemini bi eskit önce sonra değiştirirsin. kimsenin lafına bakmayın. vites alt gurupmuş,üst gurupmuş. önemli olan görevini yerine getiriyormu ona bakın. amotisörün yağ kaçırması olayını servise götürün bi baksınlar. yaşınızı merak ettim. 18 yıllık eski castello bisikletinize göre baya fark etmiştir, hafifliği falan. şehir içinde kullandığınızı ve kaldırımlardan inip çıktığınızı yazmışsınız. yazık o şekilde kullanmayın. ayrıca devamlı şehir içinde kullanacaksanızda bir şehir bisikleti alsanız daha iyi olurmuş. fakat bunu almışsınız keyfini sürün. boşverin bisikleti kurcalamayı.
     
  9. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Salih Abim doğru söylemiş.Siz 1-2 sene bunu kullanıp ekipmanlarını hiç olmadı eskitin.Ondan sonra zaten sizde istersiniz yeni bisiklet almayı.

    Parça parça değiştirmek konusunda şunu söyleyeyim o toplama işi hiç kolay değil.Bu sene toplamak için uğraştığım bisiklete harcadığım para ile 0 iyi bir bisiklet alabilirdim.Haa benim kafamdaki bisikleti kurdumfakat tonla para gitti.Parçaları toplarken ne kadar verdiğinizi hissetmiyorsun fakat sonra hesaplayınca görüyorsun harcadığın paranın ne kadar çok olduğunu :)
     
    SALİH TUNÇKIRAN bunu beğendi.
  10. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    En iyi bisiklet kullandığımız bisiklettir... Bu bisiklet te çok yüksek performans beklemiyorsanız işinizi görü. Bence de bisikletinizi bu haliyle kullanabildiğiniz kadar kullanın. Bozulan, hasar gören vs. parça olursa değiştirirsiniz. Bunun dışında parça değişimine bence gitmeyin.

    Bu bisikleti kullandıktan sonra, ileride satar, o zaman düşündüğünüz tarzda bisiklet alırsınız.
     
  11. KaanKösedağ

    KaanKösedağ Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    evet salih bey çok haklısınız. parçaları eskitip sonra değiştirmeye karar verdim. yazılanları görünce performans için baya parça gerektiğini gördüm. bu ayın 6 sında ilk bakımına götüreceğim amörtisorünede baktıracağım. yaşım 19 castelloyu uzun süre abim kullandı ve işinden dolayı süremedi vitesinde fln sorun vardı ve o bisikletin arka aktarıcıyı ve ön kolları dğeiştirdim öyle aham şaham bir parça takmadım işimi gördü. çok uzun süre kullandım. castello professional at-200 modeli googlede arasanız bisiklet hakkında hiç bişey bulamassınız :) o kadar nadir kalmış. hafifliğe gelince çok büyük bir oranda fark etti castello çok donanımlıydı ağırdı çelik kadroydu. bianchi speed 1000 i alınca baya hafifledim. çelik kadrosuna rağmen hafif bence. kaldırımlardan inip çıkıyorum derken zorunlu olarak cıkıp iniyorum yoksa mümkün oldugu kadar düz yolda giderim hor kullanmıyorum. sert iniş cıkışlar yapmamaya dikkat ediyorum. şehir bisikletine gelince şehir bisikleti almak isterdim ama onlarında ön amörtisorlüsünün fiyatları bana kabarık geldi. zaten çok kaldırım inip cıkmakta oldugum için çukurlar fln derken mtb benim için yeterli oldugunu düşündüm ve lastiklerimide eskittikten sonra değiştirmek istiyorum fakat sizce 1.75 likmi yoksa 1.50 likmi takmalıyım ? şuankiler 1.95 ve 48 psi bastım lastiğin üstünde 40-65 psi arası diyordu bende o kadar çok gördüğüm için 48 bastım. teşekkürler. en kısa süredede castellonun resimlerinide atarım.
     
  12. KaanKösedağ

    KaanKösedağ Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bu konuda haklısınız dediklerinizi uygulayacağım. görüşürümde budur.
     
  13. SALİH TUNÇKIRAN

    SALİH TUNÇKIRAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2011
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    MERSİN
    Seviye:
    ben de birçok bisiklet geçti elimden. 7 - 8 sene kadar önce büyük oğluma aldığım castello nofeer 21 vitesli çift amortisörlü demir yığını. ve 2 sene önce küçük oğluma aldığım salcano nun cristinaammaco kontra pedal ve göbekten 3 vitesli bisikletlerin yanı sıra geçen sene aralık ayında kendime aldığım salcano 24vs bisikletim var. bu bisikletlerin yanı sıra 2 tanede motosikletim var. 125cc lik handatitan ve 250 cc lik honda tvister. kendime bisiklet alma nedenim, castello çok ağır, diğeri cristina vitesleri yetersiz geliyordu. ayrıca birazda spor amaçlı olarak aldım. castello ile çarşıya gidip geldiğimde ( en az 15km) feleğim şaşıyordu. oturduğum yer biraz rampa. cristina ile gidip geldiğimde castello kadar olmasada biraz yoruyordu.vitesleri yetersiz kalıyordu. fakat salcano 24vs ile geçenlerde akşam şöyle uzunca bir geziyim dedim. 3 saate yakın binmişim. eve geldiğimde kilometreye baktım 43km yol yapmışım. biraz toto ağrısı vardı o kadar.
    castello nofeer 21 vitesli çift amortisörlü demir yığını. hala kullanılır durumda ve viteslerinde hiç bir problem yok. sadece, 2 sene önce vites kolunu değiştirip slik lastik takmıştım. 1,95. o bile farkettirmişti gidişini. yalnız bisikletin bakımlarını ihmal etmemek gerekir. belirli zamanlarda yağlanması gereken yerleri (göbekler) utlaka sökülüp temizlenip yağlanmalıdır. bakım yapılmayan bir göbeğin ömrü yağsızlıktan kısadır. kullanım durumuna göre,1 - 2 belkide 3 sene sonra bilya kırar kitler. fakat düzenli bakım yapıp veya yaptırıp yağladığın zaman çok daha uzun kullanırsın.
    bisikletinizin lastikleri eskiyince 1,75 de olabilir veya 1,50 de olabilir dişsiz lastik taktınızmı asfalt yolda gidişinin değiştiğini, hatta adeta bisikletin hafiflediğini hissedersiniz. lastiğin üzerinde yazan maksimum hava basıncından 5 veya en fazla 10 ps düşük hava basmanız daha doğru olur.