Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bianchi retro vs carraro 702 grande

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında minolta35 tarafından paylaşıldı.

  1. minolta35

    minolta35 Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Aralık 2009
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İzmir-Poligon
    Seviye:
    Üretim olarak aynı fabrikadan çıktıklarını biliyorum ancak daha önce çelik kadro bir şehir bisikletim vardı ve çaldırdım.Dolayısıyla böyle bir riskten ötürü fazla pahalı olmayan, işe gidiş gelişte kullanacağım bir bisiklet almaya karar verdim ve bu sefer alaşım kadro olsun istedim.Aslında 26 jant da olabilir ama böyle bir olanak pek görünmüyor.
    Önce Salcano City fun vs düşündüm ama yaz kış bineceğimden çamurluk ve bagaj önemli.Sonradan orjinali gibilerini bulmak sıkıntı veya pahalıya gelecek.O yüzden bu iki model arasında tercih yapmam gerekti.
    Aralarında benim için önemli 2 fark var.Vites kolları ve Krank dişli oranları.Carraronun dişli oranını sevdim 42/34/24.Bana göre...Ama vites Revoshift...Hangisini tercih etmeliyim.Özellikle kullanıcılar yorumlarsa sevinirim.
     
  2. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    Eldiven kullanirsaniz revoshift sıkıntı çıkarmaz.
     
  3. demtop

    demtop Yeni Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    28 Haziran 2016
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    DEMİR TOPRAK
    Bisiklet:
    Bianchi
    Merhaba arkadaşlar. Ben de bir şehir bisikleti almaya karar vererek işe başladım. Zira bu kararı vermek bile çok uğraştırıcı bir süreç. Ne alacağını bilmek aslında işin %50 demek oluyor. Belirlediğim bütçe ve vazgeçmeyeceğim özellikler doğrultusunda bir çok markayı araştırdım. Yaşadığım şehirdeki yetkili bayilerine giderek hepsini test ettim. Bunlar;
    1-ÜMİT VELOCİTY 2830 (2630 da var 26 inç jantlı)
    2-CARRARO 702
    3-BİANCHİ RETRO
    3-SEDONA GUSTO
    4-SALCANO SARAJEVO

    Bu bisikletlerin özellikleri neredeyse aynı, 21 vites, alüminyum alaşım kadro - jant ve frenler (v fren) çamurluklu - bagajlı, Hollanda tipi gidonlu, ince teker, hafif bisikletlerdir. Ayrıca hepside aldığınızda insanı pişman etmeyecek kalitede olmasıdır.

    İzlenimlerim ise şöyle;

    Salcano Sarajevo: Son tercihimdi çünkü gidonunun şekli dağ bisikletleri gibi düzdü, istediğim sürüş konforunu karşılamadı.

    Sedona Gusto: Extra hafif, tam bir klasik, ancak renk seçeneği yok, çok çiğ bir rengi var, elcikler deri, çok terleyenlere uygun değil, lastiklerin rengi de hoşuma gitmedi, fiyatı 1400 -1600 tl aralığında peşin veya taksit durumuna göre değişiyor. 1400 tl ye bile alsak paranın karşılığı olan konforu vermiyor, sürüşü beklediğim kadar rahat değildi.

    Ümit Velocity: Gerçekten güzel bisiklet, eleştirilecek bir durumunu bulamadım çünkü parasının karşılığını fazlasıyla veren bir ürün eğer yaşadığınız yerdeki yetkili satıcısı varsa ve iyi bir servis ise bunu düşünmeden alın rahat edin. Ben alamadım çünkü satıcı elindeki 26 inç ve beyaz rengini satmak istedi benim istediğimi getirtemiyormuş. Benimde aramaya zamanım yoktu.

    Carraro 702: İnce kadro görünümü ve kalitesiyle ilginizi çekecektir, başka seçeneğiniz yoksa kesinlikle pişman etmez.

    Bianchi reto: Carraro 702 ile yanyana kıyaslama şansım oldu ikiside aynı bisiklet diyebilirim, sadece görsellik biraz farklı hatta 100 kişiye sorsak çoğunluk carraro der. Ancak bisikletleri şöyle bir elinizde tartınca hemen retro diyorsunuz 1 kg yakın retro hafif çünkü ve inanın büyük bir fark özellikle yokuş çıkacaksanız.

    Bu arada Sedona Gustodan sonra en hafifi Retro belki de aynıdır. Sedona bayisinde tartı yoktu ölçemedim.

    Retro yu 1 haftadır sürekli kullanıyorum. 100 kilo civarında 1.83 bir vücudum var, 50 cm kodro aldım aslında bacak boyuma göre tam ölçü 53 cm idi, ama boy tablosunda 50 cm kadro uygun sayılıyordu, sıkıntı yok. ( bu ölçümü mutlaka yapın)
    Kullandığım yol koşulların yarısı 25 - 30 derecelik yokuştur. kondisyonum olmamasına rağmen hiç yormuyor diyebilirim. Konforlu, tok ve emin bir sürüş hissi veriyor.Yol tutuşu gayet iyi, zira aynı yollarda MTB de kullanmıştım pek fark görmedim. Frenler gayet iyi benim cüssemde yokuş aşağı, 35 - 40 km/h süratle istediğin yerde durabiliyorum, disk olmayışını hiç sorun etmeyin, aratmıyor. (diğer MTB bisikletimde disk fren kullanmaktayım)
    Süspansiyon olayına gelirsek evet kesinlikle yoldaki engebeleri hissedersiniz. Ama sele ziyadesiyle bunu önlemede başarılı, şimdiye kadar keşke dedirtmedi. Elcikler daha konforlu olanlarla değiştirilebilir, o da uzun süre bozuk satıhta binilecekse, yoksa fuzuli masraf. Bir de şu husus çok önemli çocukluğunuzda nasıl bir bisiklet sürdünüz? Süspansiyonlu bir bisiklet kullandıysanız bu model sizi tatmin etmez, pişman olursunuz. Örneğin eşim bindiğinde hiç memnun kalmadı, sert ve sarsıntılı buldu, çünkü düz maşaya hiç binmemiş hayatında... Ama ben düz bisiklet sürdüm çok rahatsız olamam diyorsanız boşuna amortisör ağırlığını taşımayın yaklaşık 1,5 kg fazladan ağırlık, yokuşta ciddi yük oluyor. Ben klasikçi biriyim bisiklete biniyorsan biraz sarsıntının sakıncası olmaz fazla yağlarımız harekete geçer ve erir diyorum. Ayrıca çok sıkıntı yaparsanız amortisörlü bir maşa takabilirsiniz hemde kilitlisini takarsınız, daha ucuza mal olur sıkıntınız geçer dert etmeyin. Malzeme kalitesi zaten belli, vites kontrolleri çok rahat ergonmik hiç zorlanmadım, vites göstergesi de çok okunaklı rahat görülüyor ki ben miyopum, rahatım. Kısaca bu bisiklet sizi pişman etmez, ama ne istediğinizi iyi tespit edin, bütçeyi belli bir noktada sabitleyin çünkü sonu yok, Örneğin biraz daha çıkarsanız çok farklı seçenekler karşınıza çıkar. Benim bütçem max 900 TL idi ve isteklerin doğrultusunda alacağım en iyi ürünü aldım. Küçük bir tavsiye bütçeniz daha az ise ÜMİT VELOCİTY i değerlendirin hatta ilk tercihiniz olsun, gidin inceleyin ve hemen ara vermeden gidin Retro yu inceleyin emin olun en doğru kararı o zaman vereceksiniz, mutlaka kıyaslayın.