Haziran 2011'den beri Bianchi AFX 2.0 kullanıyorum, şu ana dek yaptığım mesafe 9248 Km ve bisiklet ile tam üç kere ciddi kaza yaptım: iki araba çarpması, bir de off-the-road düşüşü.
Kadrosunun boyutu standart: 16-17 inç
Kullanılan komponentler tamamı ile Shimano. Vites aksamı Altus/Acera ve fren sistemi de Shimano Hidrolik Disk M445 ki, birçok Merida, TREK de aynı sistemi kullanır. Jant göbekleri de Shimano.
Aynakol ve göbek, ön attırıcı Shimano, sele borusu, gidon ve boğaz Byte.
Kadro Corratec SuperBow'a benzese de ikili üst boru yok. Ancak tırmanışları çok rahat yapabileceğini belirteyim; keza inişlerde öyle ancak şunu bil, disk fren de ani duruşlar uçuşa sebep.
Sürüşü zevkli bir bisiklet; ağırlığı 13 kilo civarında ki Merida ve Corratec bile bu ağırlıkta. Hızlanması, vites değiştirmesi güzel ve yerinde. Özellikle de gidonun duruşu ve ekiplanların yerleşimi sürüşü etkilemiyor.
Bütçen 900 TL ise kesinlikle al derim; zira aynı donanım ve komponentlere sahip birçok marka (TREK, Canondale, Corratec, Geotech...) kafadan 1000-1500 TL7den başlıyor. Hele Canondale Acera/Altus, Acera, Alivo ya da Sram X3, X5 gibi komponentler de utanmadan 1500 TL civarı fiyat çekerken mekanik disk fren sunuyor nimetmiş gibi.
Ekşi Sözlük'te Bianchi AFx 2.0 için bir de yorum yazılmış, incele istersen. Aşağıda alıtısını yaptım.
bisikletin teknik özellikleri:
kadro alüminyum 6061 / entegre maşa yatağı
maşa suntour 26"sf11-xct disk mlo 100mm1.1/8" beyaz
jant 26/559x19 byte çiftkat alüminyum siyah 32h-
lastik 26x1.95 53-559 siyah
vites shimano acera/ altus 24 vites
fren ön - arka: hidrolik disk "shimano" am445 rotor ksmrt53, 160mm
sele selle royal 8549 mach
ürüne gelecek olursak, benim aldığım 18,5 kadro boyunda ki 186 boyunda biriyim, yeterli geliyor. selesi sıkıntılı ama dağ bayır dolandığım ve eşit derecede asfaltta arşınladığım için geniş ve yaylı seleler haliyle apış arası sürtünmesinden ziyade ısınma ve terleme yapıp sonunda da pişiğe yol açıyor; sert sele ile diğiştirme an meselesi.
henüz yeni olduğu için vites değiştirmelerde zincir sesini, ruble sesini duyabiliyorsunuz ama pedal sesi denen bir şey yok. bisiklet sessiz ilerliyor süratle. lastik genişliği 1,95 ve 26".
kadro ve jantlar alüminyum olup, gidon, sele borusu da ayni metalden. kadronun kaynak noktalarında iyi iş çıkartılmış. gidon yeterli uzunlukta; öyleki zil, tchibo solar bisiklet bilgisayarı bağladık; bana mısın demedi, hâlâ da boş yer var gidonda, htc desire s cep telefonu tutacağını da bağlamayı düşünmüyor değilim. vites arttırma ve düşürme kolları sağlı sollu ters olduğundan ilk başta zorlanabilirsiniz ama hiç olmazsa çevirmeli olmaması güzel olmuş.
ön taraftaki amortisörün kilitlenebilir ve de dengesinin ayarlanabilir olması bayır aşağı inerken son derece faydalı; zira kilitlenmediği takdirde takla atmaya hazırlıklı olunması gerek. jant telliri seri sıra örmeli, aralarında geniş boşluklar yok.
frenler, bu bisikletin aynı fiyat aralığında diğer emsallerine göre artısı; çünkü hidrolik disk fren kullanılmış, anında duruyor. ama siz siz olup duracağınız nokta önünde durmak yerine gez-göz-garpaçık misali inceden yavaşlayın yoksa hedefle bir olursunuz. altı ayda bir bakımı gereken fren sistemlerine bakmaksanız kendinizi bisikletinize ve gökyüzüne yerden bakarken bulacaksınız; tecrübe v-frenler ile sabit.
güzel yol tutuyor, ıslak asfalt zeminde yokuş aşağı 47 km/s yaptım gebermedim; ama siz denemeyin, denerseniz de kask takın ne olur olmaz. bisiklette adettendir suluk kancası da yok ön-arka çamurluklar da, kadro zinciri de yok, vites-fren kilidi de; harici satın alınması gerekiyor. sele demiştim; takıntılı değilseniz bırakın kıçınız ağrısın, hergün pudralayın ama. yoksa zaten ağrıyan kıçınızı sele için fazladan 100-150 tl verip ağrıtmayın yaparsanız da eski seleyi en fazla 20 liraya takasa alırlar.
şimdilik bu kadar; isim vermeyi unutmayın bisikletinize, bir de kasksız gezmeyin, popo ağrısına karşı hazırlıklı olun ve tayt giyinmekten de çekinmeyin.