Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bi "boyun fıtığı başlangıcı"m eksikti

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında chnkrmz tarafından paylaşıldı.

  1. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    şikayetimden ayrı olarak ortaya çıkan bi zımbırtı.
    benim rahatsızlığım sağ omzumda oluşan ağrıydı.
    rahatsızlığımın değişik bi ismi vardı da unuttum. baya değişik bişeydi doktor söylediği gibi unuttum :D
    neyse erken öğrendiğim de iyi oldu bu durumu.
    umarım başlangıçtan bitiriş yapabilirim.

    IMG20150818130625.jpg
     
  2. mzerenoglu

    mzerenoglu 53..

    Kayıt:
    21 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    mehmet
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Geçmiş olsun hocam, Allah şifalar versin umarım tez zamanda bitecek bi rahatsızlıktır :)
     
  3. Suat Şahin

    Suat Şahin Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Suat Şahin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    geçmiş olsun. Erken teşhis olması çok çok iyi olmuş en kısa sürede geçer inş.
     
  4. Bahadır S.

    Bahadır S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Mart 2015
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    573
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Bahadır S.
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Gerekli görüldüyse bir fizik tedavi alıyorsun. Devamında da düzenli olarak boyun egzersizlerini yapıyorsun. Aksi takdirde hiç bir şekilde düzelmez.
    Benim ilk boyun fıtığı teşhisim koyulalı 10 seneyi geçti. Tabi o dönemler önemsemedim. Şu anda bir tane ileri seviye iki tane orta seviye boynumda fıtık var. Hayırlısı diyor, onlarla yaşamaya çalışıyorum.

    Bu arada, yoga veya pilatesi şiddetle tavsiye ederim. Omurga ve çevresindeki kas grubu için oldukça faydalı.
     
  5. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    herkese teşekkür ederim.
    @Bahadır S. boyun egsersizleri verdi. 2 ilaç 2 krem. 3 hafta sonra geçmezse iğne yapacak. gene olmazsa fiziğe başlayacakmışım.
     
  6. Kerem Yazıcı

    Kerem Yazıcı Yeni Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    8 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Ümraniye, Istanbul
    Adı:
    Kerem Y.
    Seviye:
    Geçmiş olsun. Bisiklet boyun fıtığını tetikliyor mu acaba bunun hakkında bir şey dedi mi dr. ?
     
  7. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    bisiklet sürerken de ağrıdığını söyledim.
    aslında benim şikayetimin nedeni fıtık değil. onunla ilgili bi ağrım yok şuan. emarda ekstadan çıktı o sorun.
    ağrımın nedeni stres yorgunluk ve sevgilimle kavga olabilir miş dedi. evet sevgilimle kavga edersemde oluyormuş :D stres yüzünden yani. öyle dedi doktor.
    bisiklete bindiğimi belirttim. binmeye devam et yada kesinlikle binme gibi bişey demedi. hatta bindiğin bisikletin türüne göre de ağrıya bilir kafa hareketine bağlı olarak.
    sürerken kafanı çok kaldırmıyorsan sorun olmaz dedi.
     
  8. özcan yılmaz

    özcan yılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2011
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    342
    Şehir:
    Tekirdağ/çorlu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Kafayı kaldırmadan süren arkadaşlarım var; yolda park halideki otolara çarpan,aman dikkat et.Yol bisikleti kullanıyorsanız gidon boyu,açısı,spacerlar gibi elemanlrı bir daha gözden geçir.Bir süreliğine drobu bırak üstten tut dik konumda sür.Tabi fizik tedavi esnetme gibi şeyleri atlama.Uzun turlarda arasıra boynunu iyice öne eğ (genelde araka gurup kasların aşırı kasılır.Ben de de vardı 5 ay sürdü sonra geçti,geçmiş olsun.
     
    Cem Unden bunu beğendi.
  9. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.523
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Geçmiş olsun . Bisiklettense eğer normaldir. Bisikletçilerde çok olan bir şikayet.

    Tedavi sürecinizi ve sonuçlarını ltf buraya yazın . Bilgi sahibi olalım.
     
  10. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @Cem Unden 15 gün sonra tekrar kontrole gidicem. eğer hala ağrım geçmemiş ise iğne yapacak :booo:
     
  11. aycan turan

    aycan turan Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    23 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    120
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    rüzgardan boyun kısmını koru, agır bişey tasıma 1 kilo dahi, sırt cantası kullanma, acıkcası dikkat et . fıtıktan kurtulman zor ameliyat kesinlikle olma.
    ağrı oldugunda bengay sür kas gevsetici ilaclarını al bide ağrı yapan bölgeye sıcak su torbası koy ağrı şiddetin azalır. yaztıklarımı uygularsan mutlu mesut yasarsın sonucta tecrube konusuyor :)
     
    chnkrmz ve Cem Unden bunu beğendi.
  12. ayhan53ismail

    ayhan53ismail Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ayhan
    Seviye:
    ilk önce geçmiş olsun , edindidiğim tecrübende karşıda çalışırken tabi atlet yok içimize genç iz ya tabi yazın herkes o sıcağa içerde otururken biz vapurda dışarda yan tarafda otur serin serin her gün. sonuç ne mi dersen rüzgar,ter ,ceryan,poyraz hepsini bir arada toplayınca bel fıtığı çıktı . şimdi sağ sol tutmuyor kilo alınca onun için bisiklet sürerken rüzgarda ferahlıyorum diyorsun ama aslında terle beraber soğuyunca vucutda direncini kaybetdiği an bu gibi sonuçlar çıkıyor, birde akılllı telefonun varsa bırak eski telefonlara dön bak çok rahat edersin.
     
    chnkrmz ve Cem Unden bunu beğendi.
  13. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ağır bişey taşımayı ve sırt çantası kullanmayı sevmiyorum. bunda dikkatli olabilirim. ilaç ve sıcak su torbasını da kendime alışkanlık edindirmem lazım. hiç ilaç kullanan biri değilimdir pek.
    şimdiye kadar hastalığımdan dolayı aldığım hiç bir ilacı bikereden fazla kullanmamışımdır :rolleyes:
     
  14. aycan turan

    aycan turan Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    23 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    120
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    süreli kullanmicaksın zaten agırdıgı zamn nadirde olsa ilacları al derim ilac kullanmak istemiyorsan kesinlikle bengay sür derim
     
  15. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    3 hafta aradan sonra bu gün kontrol için gittim.
    benim asıl ağrım kırmızı noktalı yer di. sarı nokta da hafiften ağrıyordu ama emar da orada fıtık başlangıcı oluğu belirlendi.
    kırmızı nokta için ben başvurmuştum ama orası sarı yere göre tırıvırı çıktı. zaten kırmızın noktanın ağrısı artık kalmadı geçti.
    sarı noktaya gelince uzun süre bisiklet sürersem uzun süre yürürsem uzun süre ayakta durursam hafiften ağırmaya başlıyor.
    doktorun dediği.
    kremlere devam edebilirsin.
    egsersizleri bırakma
    sana boyunluk vericem onu uzun yolculuklarda kullanabilirsin ama herzaman kullanma sakın.
    yılda 1 defa fizik rehabilitasyon ünitesine gidebilirsin
    malesef bu ağrıyı ara ara hissedeceksin.
    ve sağa sola fazla bakma dedi ( burası çapkınlık içerir :D )

    sonuç olarak kremlere ve egsersizlere devam ettiğim sürece fıtık ya olmam olursamda daha uzun süre sonra olurum galiba.

    @Cem Unden





    Untitled-1.jpg
     
  16. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.631
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    O iğnenin adına kas gevşetici deniyor. İğneyi direkt omuzlarına yapacak öyle sanıyorum. Çok geçmiş olsun. Maalesef bisiklet sürdükçe o ağrı hep olacak. Çözümü bol bol boyun egzersizi. Pc ve bisiklet dışında başka aktivite yapmadığın için oluyor diyebilirim. Bilgisayar başında çok çalışanların en çok şikayet ettiği bir durum. :(:uzgnm:
     
    chnkrmz bunu beğendi.
  17. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @SerkanH aynen abi çoğu kişi öyle diyo bilgisayar hastalığı diyolar hep.
    iğneye gerek kalmadı zaten asıl ağrıyan yer ağrısı geçmeseydi iğne olacaktı ama orda sıkıntı kalmadı boynuma artık özen göstermeliyim.
     
  18. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.631
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Kesinlikle katılıyorum. Bu konuda sorun yaşayan herkese acil şifalar diliyorum. Kolay değil ağrısı dayanılmaz bir durum. :(
     
  19. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    benimki de inşallah ilerlemez. ağrısı şuan hiç bişe ama ilerledikten sonraki durumu hayal etmek istemiyorum.
     
  20. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.631
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    İlerleyen zamanları tarif edebilirim. Ancak onu anlatmak yerine egzersiz yapmanı tavsiye etmem daha doğru olur.