Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

BF TEST: Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti

Konu, 'Bisiklet ve Ekipmanları Test Köşesi' kısmında ulas tarafından paylaşıldı.

  1. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.904
    Beğeniler:
    9.798
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Merhaba Arkadaşlar. İlk test yazımız sizlerin huzurunda. Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti sizler için ayrıntılı bir testten geçti ve geçmeye devam ediyor. Bu bisikleti bizim için en iyi şekilde test edeceğini düşündüğümüz kişi şuanda da Türkiye Turunda olan Gazeteci Fotoğrafçı Hasan Söylemez olacağını düşündük. Bisiklet için bir test yazısı rica ettik ve H.Söylemez bizi kırmayarak güzel bir yazı hazırladı. Şu anda da halen turda olan Söylemez'in bu yazısı eminiz ki bir çok kişiye ışık tutacaktır.

    Öncelikle Geotech Life'ı Tanıyalım


    [​IMG]


    KULLANICI TIPI : HOBİ KULLANICISI

    KADRO : GEOTECH ALLOY ULTRA LITE

    ÖN AMORTİSÖR : ZOOM ALLOY

    ARKA AKTARICI : SHIMANO ACERA

    ÖN AKTARICI : SHIMANO FDFZ30

    VİTES KOLLARI : SHIMANO EF50

    RUBLE : SHIMANO MF TZ 21 SPEED

    ZİNCİR : KMC Z 30

    AYNAKOL : ALLOY

    ORTA GÖBEK : RULMANLI

    FREN ÖN / ARKA : V FREN

    FREN KOLLARI : SHIMANO ST EF 50R

    ARKA GÖBEK : QUANDO

    ÖN GÖBEK : QUANDO

    PEDALLAR : ALLOY MTB

    GİDON : ALLOY SPORT

    BOYUN : ALLOY

    FURÇ TAKIMI : CARTRIDGE SISTEM

    SELE : GEOTECH JEL

    SELE BORUSU : ALLOY

    SELE KELEPÇESİ : ALLOY 27.2 MM MANDALLI

    JANT : GEOTECH ALLOY ÇİFT KAT PRO RIMS

    JANT TELLERİ : STEEL

    LASTİK : 700X38C

    RENK : BEYAZ, MAVİ

    JANT EBATI : 28"

    VİTES SAYISI : 21

    MATERYAL : Alu

    AĞIRLIK : 13,5 KG

    DİGER : ÖN ARKA ÇAMULUK VE ALLOY BAGAJ ÖZEL JELLİ DESTEKLİ ELCİK

    Piyasa Fiyatı: 699 TL

    İthalatçısı-Üreticisi: Delta Bisiklet www.deltabisiklet.com

    Pedal basmak için bekliyorum...

    Bisikletimi çok seviyorum.

    [​IMG]

    Bisikletimin modeli: Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti. Bu bisiklete ilk 11 Temmuz 2010 tarihinde Türkiye turuna çıkmadan iki hafta önce antrenmanlar için bindim.

    Bu iki haftalık zaman diliminde bisikletimin şehir içindeki sürüş kolaylığı ve performansı çıkacağım uzun yolculuk için içimi rahatlatmaya yetmişti. Ancak asıl bisikletimle bütünleşmem ve onu daha iyi tanımam yola çıktıktan sonra başladı. Bisikletim; gidon'da 5 kg, arka teker üzerindeki bagajda 35 kg, kendim 75-80 arasında değişen kilolarımla toplam da 120 kg yük taşıyor.

    Büyük ve uzun km li turlar yapmak için çok da fazla para harcamanıza gerek yok. Bunların hepsine cevap verebilen Geotech Life modeli sizin turunuza cevap verilecek şekilde tasarlanmış.

    Kadro yapısı rahat sürüş sağlıyor. MTB tipi kadro olması patika ve köy yollarında tıpkı MTB kullanıyoruz keyfi veriyor. Asfalt yolda ise Turun keyfini çıkara bilirsiniz.

    Gidon yapısının şekli dik kullanım sağlıyor. Böylece fazla eğilmek zorunda kalmıyorsunuz. Eğer aylarca bir tura gidecekseniz fren papuçlarınızı değiştirmenizi öneririm. Üzerindeki fren papuçları 5-6 ay sonra etkisini azaltıyor. Bu bisikleti çok az harcama ile çok daha kullanışlı hale getirebilirsiniz. Fren papuçları bunlardan biri.

    İlk başlarda bisikletim bana çok ağır geliyordu ancak ilerleyen günlerde biraz daha alışınca yüklü hali yüksüz halinden daha rahat gelmeye başladı. Çünkü gidonu çok kolay kontrol edebiliyordum, girdiğim çukurlarda bisiklet ağır olduğu için bir anda dengemi kaybetip düşmüyordum. Arkamdaki yük düz yolda veya rampa aşağılarda bisikleti itiyor gibi süratımı arttırabiliyor. Rampa çıkarken en yumuşak viteste yine kolaylıkla pedal çevirebiliyorum. 21 olan vites sayısı daha da yükseltilebilir ama bu bile yeterli...

    Frenlerin tutuşunu istediğim gibi ayarlayabiliyorum, vitesler de ilk 3 bin kilometre de hiç sorun çıkarmadı saat gibi çalışıyordu. Ta ki saatte 50 km hızla rampa aşağı inerken bir çukura sertçe girene kadar. Bu çukur arka tekerin gövdesini kırdı, bilyalar dağıldı ve jantlar yamuldu. Yedek parça bulma konusunda zorlandığım tek şey de bu oldu. Gittiğim bisiklet tamircisinde mandallı göbek olmadığı için yerine somonlu göbek takıldı...

    [​IMG]

    paslanmak bu bisiklete uzak bir kelime

    İki hafta boyunca yağmurlu havada pedal çevirmeme rağmen hiç pas olayıyla karşılaşmadım. Bisikletimin ağır yüke alışacağı ilk haftalarda pedallar yerine yavaş yavaş oturduğu için gıcırtılar oluyordu ancak pedalı bir kere iyice sıktıktan sonra o gıcırtıları da hiç duymadım. Ön tekerim 5 bin kilometrede iki defa patlarken arka tekerimin kaç defa patladığının sayısını hatırlamıyorum. Bunun nedeni yükümün ağır olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Tabii arka teker için daha sağlam bir dış lastik kullanılınca patlak sayısı minimize edilebilir. İnsanlar bisikletimi uzaktan gördüklerinde motosiklete benzetiyorlar çünkü yüküm fazla ve bu da bisikletimi olduğundan büyük gösteriyor. Yollarda karşılaştığım yabancı bisikletlilerin bisikletime hayranlıkla baktıklarını gördüğümde böbürleniyor ve bisikletimi daha da çok seviyorum.

    Bu bisikletle çok renklere şahit olduk

    Bisikletimin selesi bugüne kadar hiç rahatsız etmedi, rampa çıkarken bile ayakta değil oturarak pedal çeviriyorum. Bisikletim hem şehir içindeki günlük kullanımlarda hem de şehirlerarası yollarda sürüş zevkini doya doya yaşatıyor. Bugüne kadar lanet olsun dediğim bir an olmadı. Ben onu o beni seviyor . Uzun yollarda hangi bisikleti kullanmalıyım diye soranlara hep Geotech Life dedim. Bir defa yol arkadaşı oldunuz mu asla sizi yolda bırakmaz...

    Yaklaşık 700 TL verip bu bisikletle dünyayı dolaşabileceğinizden emin olabilirsiniz. Yeterki isteyin. Bu bisikletle gittiğim yerlerin tamamı için: Hasan Söylemez/Bisikletle Türkiye Fotoğrafları Turu Yazı ve Resim Serisi - BisikletForum

    Profesyonel Bakışla Bizim Gözümüze Çarpanlar:
    Kuşkusuz fiyat performans aralığı bu model için iyi bir noktada diyebiliriz. Türk Patentli bir marka olan Geotech Bikes'in üretmiş olduğu Life modeli ülkemiz şartlarına son derece uyumlu bir şekilde tasarlanmıştır. Life modelinde öncelikle donanın iyi olmasına özen gösterilmiş. Bundan dolayı Shımano Acera serisi kullanılmış. Shımano Acera serisi yapmak istediğiniz bir çok kullanım şekline cevap verebilmektedir. Kadrosunun açıları ve kalitesi Life'ın upgrade edilebilir anlamına da geliyor. Dilerseniz bu bisikleti çok daha özel hale getirebilirsiniz.

    Bir turda önemli noktalardan biri lastiktir. 700x38c lastikler sürüş sırasında güven ve kullanım rahatlığı verir. Diğer bir nokta ise sele ve elciklerdir, Selesi rahat ve son derece konforludur. Elcikler ise destekli olduğundan bilek ağrısını önlemektedir. Yine önemli noktalardan biri de amortisör sistemidir. Esnemenin önüne geçmek için düşük mm amortisör sistemi kullanılmış. Lock Out sistemi yani kilitlenebilir amortisör kullanılsaydı verim daha da artacaktı. Aslında Alternatif olarak amortisörsüz modelinin olması da iyi olurdu. Bu açık Geotech Alize modeli ile giderilmiş.


    Testlerimizin sonunda not ve puan sistemi kullanacağız.
    En kötü not: 1
    En iyi not: 10

    üzerinden yapılacaktır. Toplamda 10 Noktada 10 puan üzerinden notlama yapacağız. Kusursuz bir test sonucunda alınan en yüksek puan 100 Puan en düşük alınan puan ise 10 Puan olacaktır.

    Model: Geotech Life

    10 Puan Üzerinden Değerlendirme

    Amaca Yönelik Uygunluk Notu: 9 Puan

    Konforlu Kullanım Notu: 9 Puan

    Kalite/Fiyat Oranı Notu: 9 Puan

    Kadro Performans Notu: 9 Puan

    Amortisör Performans Notu: 6 Puan

    Donanım Performans Notu: 7 Puan

    Garanti / Yedek Parça / Servis Notu: 9 Puan

    İşçilik Kalitesi Notu: 9 Puan

    2.El Değeri Notu: 8 Puan

    Ağırlık Notu: 8 Puan

    Geotech Life Acera, 100 puan üzerinden 83 Puan almıştır.

    Kusursuz olmasa da amaca yönelik bir sürüş keyfi veriyor. Bu yüzden 1 puan kırıyoruz. Aslında hem testlerde hem de kullananların yorumlarıyla konforunun çok iyi olduğu söyleniyor. Puanları bol keseden atmamak için 1 puan da oradan kırıyoruz. Fiyat performans oranı uygulanan gümrük vergilerinden dolayı etkileniyor bu vergilerin yüksek olması fiyatı olduğunun üzerinde gösteriyor 1 puan da bu noktada kırıyoruz. Kadro yapısı ve açılarından dolayı bizden iyi not alıyor kusursuz değil 1 puan da buradan kırıyoruz. Amortisör her nekadar da düşük mm olsa da esnemenin önüne geçilememiş lock out olmaması 4 puan kırmamıza sebep oluyor. Donanımda bazı eksiklerin olması ve yetersiz kalması 3 puan kırmamıza sebep oluyor. Örneğin aynakol, ön arka göbekler shımano kullanılabilirdi.

    Garanti ve yedek parça sorunuyla ilgili hiç bir sıkıntının yaşanmaması bizden tam not anlamına geliyor. Türkiye'nin her yerinde bisiklet servisi olmasına rağmen Geotech olarak bütün illerde olmaması 1 puan kırmamıza sebep oluyor. İşçilik kalitesi oldukça iyi. Montajlama yapılırken biraz daha özen gösterilebilirdi bundan dolayı 1 puan kılıyoruz. Satılmak istendiği zaman kolaylıkla ve çok değer kaybettirmeden satılabiliyor. 2.el satışları takip ettiğimiz kadar iyi olsa da 2 puan da buradan kırıyoruz. Ağırlık oldukça iyi. Amortisörün biraz ağır olması ağırlık unsurunu etkilediğinden 2 puan not kırmamıza sebep oluyor.

    Genel olarak baktığımız zaman 83 Puan iyi bir derece anlamına geliyor. Bu daha da iyi olabilirdi. Ufak ayrıntılar giderilerek bu puan daha da yükseltilebilir. Bu derecelemeyi yaparken çok hassas ve tamamen tarafsız bir şekilde davrandık. Artısı eksisi tamamen gözönüne alınarak değerlendirildi.
     
  2. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Tam anlamıyla muhteşem bir test olmuş.Teşekkürler gerçekten.
     
    observer bunu beğendi.
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Bu test umuyorumki bu bölümü akıcı bir hale getirecektir.
    Zaten Hasan'ın yaptığı yolları gözönüne aldığımızda her açıdan fikir verebilecek bir kullanıcı.

    Forum içerisinde Şehir - Tur bisikletleri anlamında soru soran , tercih yapmakta zorlanan bir çok üyeyede yol gösterecek bir test olduğunu düşünüyorum.

    Yeni Testleri bekliyoruz efenim...
     
    camoko06 ve mariokaldato bunu beğendi.
  4. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Çok güzel ve anlamlı bir paylaşım. Öncelikle şehirler arasında tur hazırlıklarında ve daha sonraki aylarda program düşüncesinde olanlar mutlaka faydalanmalıdırlar. Herkesin ortak sorunu zaten uzun yol ve şehir içinde hangi marka ve model kullanmalıyız sorusuna açık ve gerçekçi bir yanıt.

    Geriye kalan puanda eminim ki pedallardır. Bu kadar yük ve yolu o pedallar aşırı baskıdan dolayı sanırım kaldırmaz. :) Çünkü şehir içinde dahi 2 adet kullandım, bilyaları dağıldı. :)

    Genel olarak güzel. Herkesin faydalanması dileğiyle.
     
  5. Delta

    Delta Delta Yetkilisi Delta Bisiklet

    Kayıt:
    12 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Delta
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Çok güzel bir çalışma. Bisiklet Forum Test Bölümü bir çok arkadaşımızı bilgilendirecektir.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  6. Cahit Türk

    Cahit Türk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2010
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    İZMİR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Emeğinize sağlık oldukça faydalı olacağına inanıyorum.
     
  7. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    700 liraya 21 vitesli çok performanslı bir bisiklet delta bisiklete teşekkürler
     
  8. behcetatinc

    behcetatinc Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.382
    Beğeniler:
    1.386
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Elektrikli olan bir modeli test etmek için gönüllüyüm :). Bir pazar bana yeter
     
    otec bunu beğendi.
  9. hakan sancaktar

    hakan sancaktar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    geometri olarak başarılı ama bence turdan önce pabuçlar yerine maşasının değişmesi lazım. bundaki kilitlemeli model mi bilemiyorum ama kilitlemeli olsa bile fazladan ağırlık. düz maşayla çok daha başarılı bir tur bisikleti olacağı kanısındayım.
     
  10. tuturuk

    tuturuk Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    tonlarca para harcayıp, yok üst grup olsun, kendimizi tatmin edelim maksadının dışında, üst grup bisikletlerden sadece küsartlada geride kalmış bir bisiklet ama bu demek değil ki bisiklet köttüüü; kesinlikle bisiklet fiyatına bakınca fiyat perfonmas bisikletiii ayrıca buna benzer bir no name bisiklet bende de var ve 2 senede 6000 km devirdim ve eger bir daha bisiklet alırsam yine bu tarz bir bisiklet almayı düşnüyorum bence bisiklet gayet iyi parasının değerini bilenbir bisikletten ne beklediğini bilen kullanıcılar için bence cuk oturmuş bir bisiklet hakkını veriyor başarılı bir bisiklet
     
    mariokaldato ve zafer ataalp bunu beğendi.
  11. tuturuk

    tuturuk Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    bir şey eklemek istiyorum bisikletin vites sayısı o bisikletin kaliteli kılmaz 21 18 yada 10 hiç fark etmez önemli olan rubledeki min ve max dişli sayısı.
     
  12. hüseyin özbay

    hüseyin özbay Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2010
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    İZMİR
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    öncelikle hepinize merhabalar bende şehiriçi carraro shako 28 bisikleti aldım 21 vites gayet güzel ve memnunum.fiyatı 540 tl ve ayrıca donanımı fiyata göre gayet uygun.selamlar.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  13. murat ırmak

    murat ırmak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2010
    Mesajlar:
    483
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    kütahya
    Seviye:
    Ne yalan söyliyeyim bu konuyu okumadan önce geotech bisikletlere bir türlü ısınamamıştım artık hiç bir olumsuz düşüncem kalmadı ...
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  14. Ali AKTAŞ

    Ali AKTAŞ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    1.027
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Fiyat performans harika ! Kadrosu için bile alınabilecek bir bisiklet. Her türlü değişime uygun.
     
  15. günay

    günay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Şubat 2007
    Mesajlar:
    812
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Öncelikle faydalı bir konu olduğu için elinize sağlık diyorum.
    Fotoğraflarda dikkatimi çeken ve yanlış bir uygulama olduğunu düşündüğüm "bisikletin basınçlı suyla yıkanması" hususuna değinmek istiyorum. Bu uygulama sonucunda, ön,arka,orta göbek ve furş yatağına su sızıp zarar vermektedir.
     
  16. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Bilgiler için teşekkürler. 2. bisikletimin kadrosu belli oldu böylece. Sadece kadroyu alma imkanı vardır umarım. MTB mi upgrade etmeyi bitirdiğimde ona başlamayı düşünüyorum
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  17. Selim Esener

    Selim Esener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    881
    Beğeniler:
    402
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Çok güzel ve özverili bir çalışma olmuş tşk ederiz...
     
  18. Barkın Kenan

    Barkın Kenan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2011
    Mesajlar:
    413
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    teşekkürler...
     
  19. Berk Boran

    Berk Boran Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2010
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    134
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Emeğinize sağlık arkadaşlar. :)
     
  20. Serkan KURAL

    Serkan KURAL Üye

    Kayıt:
    25 Şubat 2011
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Sivas
    Seviye:
    Çok güzel bir paylaşım,teşekkürler...