Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Beygir yerine bacak gücü

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında m/yalcin tarafından paylaşıldı.

  1. m/yalcin

    m/yalcin Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2015
    Mesajlar:
    153
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    MUĞLA
    Adı:
    YALÇIN
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    [​IMG]

    Türkiye’de bisiklet satışları son 3 yılda yüzde 400 artınca, ünlü otomobil üreticilerinin logolarını taşıyan bisikletler de yollarda görülmeye başladı. Mercedes, BMW, Skoda, MINI, gibi otomobil devleri Türkiye’de showroom’ların bir bölümünü bisikletlere ayırırken, “Piyasada biz de varız” mesajı vermeye başladılar. HÜRRİYET Kampüs gazetesinin Yazı İşleri Müdürü Bülent Ovacık tam bir 2 teker fanatiğidir. Yani motosiklet ve bisikletlere meraklıdır, kullanır, test eder, alır. Geçtiğimiz hafta Borusan Otomotiv yöneticilerinden Kağan Dağtekin’in bisikletle eve ve toplantılara gitmesiyle ilgili olarak yazdığım ‘Çıkışta bekle’ başlıklı haberimden sonra yanıma geldi; ‘Borusan’ın yöneticisi niye BMW ve MINI markalı bisikletler varken, başka bir marka bisiklete biniyor?” diye sordu. İşte meraklı olduğu için benim gözden kaçırdığım ayrıntıyı yakalamıştı. “Belki katlanır bisikletleri yoktur” diye cevap verince, “MINI’nin var” eklemesini yaptı. Bu konuşmanın ardından konu otomobil markalarının geliştirdiği bisikletlere geldi ve kendisinden bu konuyu benim için araştırmasını istedim. Bülent, hiç bekletmeden “hangi markanın hangi model bisikleti var, hangileri Türkiye’de satılıyor, fiyatları nedir” sorularının cevaplarını hazırladı.

    PİYASADA BİZ DE VARIZ
    Günümüzde otomobil firmaları bir taraftan hibrit ve elektrikli otomobil gibi alternatif teknolojilere yönelirken diğer taraftan da en az para ve enerjiyle maksimum yolu katedebilen bisikletlerin dünyasını keşfettiler. 19’uncu yüzyılın sonlarında kurulduğunda beri bisiklet üretmeyi sürdüren Peugeot’tan sonra Avrupalı otomobil üreticilerinin logolarını taşıyan bisikletler yollarda görülmeye başladı. Mercedes, BMW, Skoda, Mini Cooper gibi otomobil devleri ülkemizde de showroom’larının bir bölümünü bisikletlere ayırdılar. Bazı bisikletlere koydukları donanımlar ve uyguladıkları fiyat politikalarıyla da “Piyasada biz de varız” mesajı vermeye başladılar. Türkiye’de sayıları hız alartan iki tekerciler, “Bisiklet bisikletçiden alınır” felsefesinden vazgeçmediği için, ünlü otomobil markalarının bisikletleri henüz çok tanınmıyor. hepsiburada.com’un verilerine göre, bisiklet satışları son 3 yılda yüzde 400 arttı. Türkiye piyasasında henüz çok yeni olan otomobil logolu bisikletler, şirketler doğru politikalar izlerse büyük kentlerdeki trafik sıkışıklığı, artan akaryakıt fiyatlarının da desteğiyle genişleyen pazarda kendilerine çok kolay yer bulabilecekler. İşte o markalar ve bisikletleri;

    [​IMG]

    PAHALI VE HAVALI
    AUDI’nin iki tekerli modelleri henüz Türkiye’ye gelmedi. Audi’nin CarbonSports markası ile birlikte geliştirdiği bisiklet yelpazesine son eklenen Audi Sport Racing Bike’nin selesi Audi R8’in koltuk döşemelerinde kullanılan Nappa derisiyle kaplandı. Satış fiyatı ise 17 bin 500 Euro (52.000 TL).

    [​IMG]

    BAGAJDAN EKSİK ETME
    Borusan Otomotiv, MINI Cooper tarafından MINI markasıyla üretilen iki katlanır bisikleti showroomlarında sergiliyor. 2 bin TL civarında fiyatlarla satışa sunulan iki MINI de 20 inç tekerlekli ve 8 vitesli. Alüminyum gövdeli 11 kg ağırlığındaki bisikletler, birkaç saniye içinde katlanıp, 85 cm x 65 cm x 30 cm boyutlarına iniyor ve her MINI otomobil modelinin bagajına girebiliyor.

    [​IMG]

    100 KM’DE SIFIR LİTRE
    BMW’nin Türkiye’de satışa sunduğu 7 bisikletle fiyat ve donanım olarak rekabette zorlanmayacağa benziyor. Üzerinde BMW logosu taşıyan 3x9 Deore vitesli, schwable lastikli, bagaj ve çamurlukları standart, ön tekerleğe entegre dinamo sistemli tur bisikletinin fiyatı 1.697 TL

    [​IMG]

    İKİ TEKERLEKLİ MERCEDES
    MERCEDES, her ihtiyaca uygun 21 bisiklet modelini Türkiye pazarında satışa sundu. Fiyatları 500 ile 13 bin lira arasında değişen bisikletlerde gidonun hemen altında üç kollu Mercedes logosu bulunuyor.

    YOLU ÖĞRENEN BİSİKLETLER
    Ford’un prototip aşamısandaki bisikletleri MoDe: Me ve MoDe: Pro, sürücünün akıllı telefonu ile bağlantı kuruyor. Konumu telefonunuzun navigasyonundan ayarlıyorsunuz ve bisikletin gidonunda bulunan yuvaya telefonunuzu yerleştiriyorsunuz.

    [​IMG]

    JAMES BOND BİSİKLETE BİNERSE
    ASTON Martin’in ürettiği karbon gövdeli yol bisikleti de otomobilleri gibi pahalı. Parçaları Factor tarafından tasarlanan bisiklet gelişmiş yol bilgisayarı ve dokunmatik ekrana sahip. Sadece 77 adet üretilen bisikletin fiyatı yaklaşık 100 bin TL
     
    hcikler bunu beğendi.
  2. oktay3833

    oktay3833 Aktif Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    3 Haziran 2015
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    oktay
    Seviye:
    Rekabet olmasi iyidir, insallah fiyatlara yansır bu rekabet ortami.

    Acaba mercedesin bisikletinimi beklesem :D
     
  3. m/yalcin

    m/yalcin Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2015
    Mesajlar:
    153
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    MUĞLA
    Adı:
    YALÇIN
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    zaten fosil yakıt tükeniyor. alternatif enerji geliştirilemez ise rekabet bu alana sıkışacak. haydi bakalım izlemeye devam.:D
     
    oktay3833 bunu beğendi.
  4. oktay3833

    oktay3833 Aktif Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    3 Haziran 2015
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    oktay
    Seviye:
    @m/yalcin Hocam fosil tukeniyor dediginiz gibi arabalarida elektrikle,gunes enerjisiyle calisacak şekilde yapiyorlar.

    Bisikletin dünyada yaygin bir ulasim araci olarak kullanilabilmesi icin en az 20 sene lazim
     
  5. volkan a

    volkan a Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    543
    Beğeniler:
    1.309
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    otomobil firmaları bisiklet üretmesini garipsiyorum. öncelikle tasarımları berbat.
    bmw'nin, mercedes'in otomobillerindeki güzel çizgiler bisikletlerinde yok, çoğu tasarım faciası. BMC'nin, pinarello'nun, trek'in vs.. tasarımlarının yanına yaklaşamaz hiç biri.
    bisiklet üretmelerinin tek amacı bu değildir tabii fakat; baktılar bisiklet piyasası genişliyor, hemen pay kapma derdine düştüler.
    fiyatlar ayrı rezalet. 17 bin 500 euro'ya audi bisiklet, 100.000 tl'ye aston martin bisiklet.. bunları ancak magazincilere poz veren ünlülere satarlar.
    bisiklet kültürüne herhangi bir katkı sağlayacaklarını sanmıyorum.
    örneğin volvo bisiklet üretmiyor ama otomobillerine bisikletlileri farkeden, sürücüleri bu konuda uyaran, gerektiğinde kendiliğinden frenleme yapan sistemler ekliyor.
    bir otomobil firması bisiklet dünyasını ciddiye alıyorsa öncelikle trafikte otomobil ve bisiklet ilişkisini iyi noktalara taşımak üzerine kafa yormalı.

    ben otomobilin, insanoğlunun kendine attığı en büyük kazıklardan biri olduğunu düşünüyorum.
    getirdiği kolaylıklar tartışılmaz ama sokaklarımızın, şehirlerimizin, kültürümüzün, aile ekonomimizin, sağlığımızın, hatta ilişkilerimizin içine eden bir icat.
    otomobiller bunları kendi kendine mi yapıyor? tabii ki hayır. fakat insanı en büyük zaaflarından yakalayıp insanlıktan çıkardığını her gün sayısız örnekle görüyoruz.
    bisiklet ise otomobilin bu saydığım yıkıcı taraflarının tamamını tek başına onarabilecek yegane taşıt. bu yüzden otomobil üreten bir firmanın bisiklet de üretmesi bana samimi gelmiyor.