Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Benzinlikte yol lastiği şişirmek için :)

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında SerkanH tarafından paylaşıldı.

  1. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Merhabalar. Ben resimlerdeki gibi bir sistem uydurdum. Kusursuz çalışıyor. Hem hava kaçırmıyor hemde istenildiği kadar hava basmaya olanak tanıyor. Orijinal olan ve aynı işi gören aparatlar da var. Ancak çevremdeki hiç bir bisiklet tamircisinde yok. Bende kendim yaptım. Bu sayede istediğim benzincide lastiklerimi şişirebiliyorum. Otomobil siboplu eski bir iç lastiğinin sibop kısmını kestim ve üzerindeki lastiği yarısına kadar kazıdım. Mobilet yada motosiklet benzin borusunu (Motor tamircilerinde bolca var) sibop ile birleştirdim ve kullanıyorum.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Aynı adaptörü silikon hortum ve eski bi iç lastik ile ben de yapmıştım.
    İşe yarıyor.
     
    cagrig ve SerkanH bunu beğendi.
  3. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Bulunduğum yerde bu tür aletler yok maalesef.:( İcat etmek zorunda kalıyorum. :) 3TL tutarındaki bu parçayı da internetten sipariş etmek zor :)
     
    phardon bunu beğendi.
  4. Demir C.

    Demir C. Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2014
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    her yerde
    Seviye:
    Evet iyi olmuş.
    Bu el pompaları %100 dolurmuyor heralde. Öyle bir izlenim edindim.
    Bilen var mı?
     
    Sabih Bağcı bunu beğendi.
  5. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Evet hava kaçırıyorlar. Doğru açıda tutmak gerekiyor.
     
  6. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Aynı yöntemi ben de kullanıyorum. Resimlerle birlikte çok güzel açıklama olmuş, teşekkür ederiz. Herkese bu yöntemi ben de öneririm. Sadece araba tipi süpabı şişiren pompa ile de kullanılmakta.

    Motosiklet benzin hortumunu herhangi bir motosiklet yedek parçacısından alabilirsiniz, ben öyle yapmıştım. Adamların elinde rulo şeklinde uzun hortum oluyor, size istediğiniz uzunlukta kesip veriyorlar. Bu hortumdan muhtemelen tamircilerde de vardır.
     
  7. ratm

    ratm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Nisan 2009
    Mesajlar:
    633
    Beğeniler:
    933
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Hakan Engin
    Seviye:
    ben de şehir bisikletimde ince sibop kullanıyorum. internetden gördüğüm basit bir şeyi bugün deneme fırsatım oldu, sibop kapağının kafa kısmını kesip ters çevirip sibopa geçiriyorsunuz ve o şekilde hava basıyorsunuz. Bugün bir benzincide denedim, işe yarıyor. Belki her benzin istasyonundaki kompresörde işe yaramıyordur, bilmiyorum ama benim denediğimde oldu. Yani en kötü ihtimalle bu yöntem de denenebilir.
     
  8. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    O yöntem de etkili ama söylediğiniz gibi her benzincideki pompa hava basamıyor. :)
     
  9. Talha Doğan

    Talha Doğan Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Manisa
    Güzel bir icat olmuş tebrikler. Fakat ben başka birşey sormak istiyorum eldivenlerinizin modeli nedir acaba ?
     
  10. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bu şekilde hava kaçırmadan kaç psi basılıyor?
     
  11. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    :) Bioergo Sedona :) Teşekkür ederim..

    Şöyle tarif edeyim arkadaşıma verdim bu gün. Hava basarken lastiği yarılmış:) Sanırım lastiği çok iyi durumda değildi. Yanak kenarını yırtmış iç lastik ve bom. :) Yarın onun da resmini yüklerim :)

    Cevap : İhtiyacınız kadar. :)
     
  12. Ahmet Fidancı

    Ahmet Fidancı Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    451
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ahmet Fidancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Arkadaşlar bu işlevi gören 50 kr. tutarında vidalı aparat var. Bisikletçilerin bir çoğunda var. Ondan edinmeniz çok yararlı olur bence. Ben Hutchinson Equinox kullanıyorum ve 75 civarı basıyorum. Araç sahipleri gülüyorlar. Biz 32 basıyoruz bu 75 diye. Az hava lastiğin patlamasında 1 numaralı etkendir.
     
  13. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Elbette doğru söylüyorsunuz ama benim açıklamamın en başını okursanız o 3 kuruşluk aparatı bulamadığım için bu yola başvurduğumu görürsünüz. :) Keşke yaşadığım yerde doğru düzgün bir bisiklet servisi olsaydı. Millet yazıyor servis konusunda şuradakine mi gideyim yoksa buradakine mi diye imreniyorum. :)
     
    mfurkan ve U BoRa bunu beğendi.
  14. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Alıntıyı böyle yapıyorum çünkü buna da cevap verecem:)
    Benim benzer şekilde yaptığım aparat var onu da dönüştürücüyle yaptım. Ama sibobun kenarından kaçırdığı için basınç ölmeyen petrolde makine havayı adam gibi basmıyor. O yüzden sordum. 65 bassın yeter:)

    Gelelim cevaba: ben burda o adaptörü bulduğum halde doğru düzgün yararlanamadım ama sayenizde o hortumu da alıp deneyerek deneme şansına sahip olacağım. Bence adaptörü hiç aramayın bu şekilde benzinlikte basınç sorunu yaşamadan hava basılıyorsa hiç gerek yok adaptöre.
    Aslında hortumlu adaptörü takmadan önce siboba bant sarılarak düzgün şişirme şansı olabilir.
     
  15. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Bu adaptörü taktığım zaman pompaya takmayayım yine de hava kaçırmıyor. 75 basmadım ama 65 - 70 arasını gördüm. Test ederken. :) boruyu bükerek sibop' un iğnesini soktum içine anlık tıs dedi. Borunu içine hava doldu ve kaldı. Hiç bir şekilde kaçırmıyor. Sanırım işin püf noktası kullanılan borunun motosiklet benzin hortumu olması olabilir. Çünkü diğerleri daha geniş ağızlı oluyor. Bu hortumu sibop' a sokarken anlık hava kaçırmalar oluyor çünkü iğnesine de temas ediyor. Çıkarırken hiç bir şekilde etkilemiyor.
    Ve sibopa o kadar sıkı sarılıyor ki banta gerek kalmıyor. Kesinlikle tavsiye derim. :)
     
  16. GurkanSamet

    GurkanSamet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    192
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
     
    onur_özkan ve Akif Y. bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  17. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Gel de bunu benzincilere anlat. :) Adamlar ne yapıyorsun sen lastik patlar okadar hava basılır mı diyorlar. :D Video için teşekkür ederim..
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  18. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Basit adaptörlerde dikkat edilmesi gereken bir husus var.

    Benzincideki pompa ucunun tipine göre, bu adaptörü sibop gövdesinin ya dibine kadar, veya dipten yarım veya tam tur yukarıda vidalayarak hava basmak gerekiyor. Sebebi ise şu: Pompa ucunu adaptör takılı siboba bastırdığınız zaman, presta sibobun iğnesinin, pompa ucunun içindeki iğneyi içeri itebilmesi gerekiyor. Öte yandan, pompa ucunun kauçuk contası ile adaptör arasında da hava kaçırmayacak derecede bir sıkı temas gerekiyor.

    Biraz karışık oldu, baştan alayım. :)

    Pompa ucunun da içinde bir sibop (valf) var. Pompanın hava basmaya başlayabilmesi için, bu sibobun içeri bastırılması gerekiyor. Bunu ise bisikletin sibobunun iğnesi yapıyor. Normal şartlarda adaptörü bisikletin sibobuna vidaladığınızda, adaptörün ortasından bisiklet sibobunun kafası hafifçe dışarı çıkıyor, bu çıkıntı da (prestanın iğnesi yani) pompayı bastırdığınızda, pompa kafasının içindeki valf/sibobu içeri bastırarak hava akışını başlatıyor. Bunun düzgün çalışması için şu iki şeye dikkat etmek gerekir:

    1. Eğer adaptörü gereğinden fazla vidalarsanız, presta sibobun kafası adaptörden çok dışarı çıkıyor. Bu durumda, pompa kafasının içindeki lastik conta adaptöre tam basamadığından, pompanın havası dışarı kaçıyor - bol bol "foşşş" yapıyor ama lastiği şişiremiyor. Hatta -presta sibop iğnesi basıldığı için- lastikte var olan havayı da indiriyor.

    2. Eğer adaptörü gereğinden az vidalarsanız, presta sibobun kafası adaptörden yeterinde dışarı taşamıyor. Bu durumda, pompa kafasını bastırdığınızda, presta sibobun iğnesi pompa kafasının iğnesini içeri bastıramıyor ve hava akışı hiç başlamıyor.

    Adaptörü öyle bir derinlikte vidalayacaksınız ki, hem prestanın iğnesi pompanın iğnesini içeri itsin, hem de pompanın contası adaptöre sağlam bassın. Bu vidalama derinliği de pompadan pompaya değişiyor.

    Bunlar bir yana, bendeki lastiklerden birinde Regina (İtalyan tipi) sibop var. Bu adaptörler regina sibopta işe yaramıyor. Serkan beyin tasarımının ise regina sibopta da çalışması lazım. Deneyeceğim. :)
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 5 Temmuz 2014
  19. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Kısacası pompanın da sibobun da iğneleri eşit basınca maruz kalmalı. :) iğnesine bastırmaya gerek yok aslında. Fikir motosikletcinin bunu şişirememesi sonucunda ortaya çıktı. Denemeler sonrasında şişirmeyi başardım ama bu yetmezdi. Güvenli şişirme gerekiyordu. Ayarlı ve ben tamam dediğimde de havayı geri bırakmamalıydı. Düşündüm taşındım bu borunun içinden havanın çıkmasını ne engeller dedim. Bu sibop geldi aklıma..
     
  20. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    İyi o zaman ben de hiç adaptörler felan uğraşmadan direkt bu şekilde yapayım belki hava felan kaçırmadan iş yapar:) Hortumu çıkarırken hava kaçmaması gerek zaten, alttan hava onu itip kaçmayı önlüyor:) Biz hava basınca da aşağı itiliyor, o basıncı benim pompa pek ayarlayamıyor gibi:)

    [​IMG]
    Benim yaptığım da bu, aynı hortumdan kalan vardı onu denedim siboba tam oturuyor, ama hava verme işini petrolde deneyeceğim. Hava yağışlı olduğu için bu iş uzayacak tabi:)