Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Benzincide lastik şişirmek

Konu, 'Tekerlekler' kısmında zeynep eki tarafından paylaşıldı.

  1. zeynep eki

    zeynep eki Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Kasım 2009
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Kadıköy
    Seviye:
    saçmalılyor olabılırım.benzıncıdekı lastık pompalarında 50 psı hava bassam tekerlere patlarmı..benzıncıdekı adam 35 den fazla bastrtmadı,bende korktum.patlar dedı...sonucta psı her yerde aynı degılmıdır.tekerın ustundekı alt deger 50 psı..sımdıden tesekkurler...
     
  2. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Merhaba,

    Psı heryerde aynıdır evet. Altdeğer 50 iken siz 35 psı hava bastıysanız zaten lastiğinizin inik olduğunu hissetmişsinizdir. Alt değer 50 psı ise patlamaz.
     
  3. Can_517

    Can_517 Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2007
    Mesajlar:
    142
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    : ))) Benzinci işte.
     
  4. semih59

    semih59 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    26 Mart 2007
    Mesajlar:
    778
    Beğeniler:
    967
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Semih Saygın
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Normal olarak her hangi bir benzin istasyonunda hava ayarını siz yapacaksınız Sizden önce kullanan yüksek ayarda bırakmış olabilir 32 e Ayarlayıp lastiklerinizi şişirebilirsiniz.Bisikletinizdeki dış lastiğiniz Kaliteli bir dış lastik ise lastiğin dışında min.max hava basılacağı yazar.Ona göre Hava makinasına ayar yapıp lastiğinizi şişireceksiniz Yanlız iç lastiğiniz ince sibop ise benzincilerde şişiremezsiniz aparat almanız gerekir.Fakat genelde kalın siboplu lastikler kullanılıyor yol bisikleti haricinde:)
     
  5. engin ku

    engin ku Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2010
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ben 7200 kullanıyorum. lastik basınc max 60 psi. 58 bastığımda yeterli oluyor. ve her sürüşten önce mutlaka 58 psi ile lastiklerimi şişiririm. Dağ bisikletlerinde bu değer sanırım max 50 psi yani sizin 48 veya 49 psi basmanız yeterli olur. bu değerler butun benzincilerde aynıdır, değişmez. herhangi bir benzincide pompayı, basmak istediğiniz psi a getirip gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz..
     
    erkan yurttas bunu beğendi.
  6. Msgl

    Msgl Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2011
    Mesajlar:
    898
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Musa
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    kapaca bi tabir vardır elleyerek karar vermek arka lastik elle sıkılır ve ayarlanır eskiden öyleydi ama şimdi bu makinelere nazik davranmak lazım yoksa küser :Do yüzden en doğru olanı yapın ancak inik bi tekerde sizi çok yorar siz kendinize göre en doğru ayarı belirlemelisiniz ...
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  7. Emin Zeki Tok

    Emin Zeki Tok Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Bodrum-İstanbul
    Seviye:
    Pompacılar psi yi lastikteki hava miktarı olarak algılıyor.Onun içinde "arabaya 30 basıyoruz buna 10-15 yeter"falan diyorlar.
    Siz lastiğin üstündeki min değerin altına inmeyin bence.Yanakları çatlatırsınız
     
  8. Soner SAĞ

    Soner SAĞ Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    135
    Beğeniler:
    142
    Şehir:
    Kocamustafapaşa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Lastik üzerinde max psi değeri yazar. Max 50 psi yazıyorsa bu degeri görene kadar basmanız gerekmiyor. Max değeri aşmadan kendi konforunuzu bozmayacak bir degerde basın.
     
    misli1 bunu beğendi.
  9. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    O benzinciye fikrini sorduysanız cevap vermesi normal. Aksi takdirde, "tipik yurdum insanı" kavramı gündeme gelir. Ayrıca bir patlama olacaksa, patlayan sizin lastiğiniz olacaktır, onların kompresörü, hortumu, hava saati, vs. değil. Kaldı ki, patlama falan olmayacaktır.
     
  10. Aziz Özkan

    Aziz Özkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Mart 2010
    Mesajlar:
    793
    Beğeniler:
    509
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    lastiğin cinsine göre psi değeri değişir. optimum değer genelde lastik yanaklarında yazar. şişirme yapılırken hiç bir bilgisi olmadıgı halde kendini her şeyi bilen biri sanan yurdum insanına değil, lastiğe danışmak gerekir ;) pompacının 35 demesi araçlara genelde o miktarda hava basılır ondandır. zira araca bu kadar basılırsa bisiklete 35 fazla bile diye düşünmüştür. ben lastiklerime 110psi basıyorum. cinse göre değişir dediğim gibi.
     
  11. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    857
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Amma saçmalamışsınız,benzincideki pompalar yeterli olan havayı basınca hava vermeyi kesiyor...
     
  12. Aziz Özkan

    Aziz Özkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Mart 2010
    Mesajlar:
    793
    Beğeniler:
    509
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    bana mı dedin bilmiyorum ama ben yinede kendi açımdam cevaplayayım. ben benzincide hava basmıyorum kendi pompam var onu kullanıyorum. lastiğimdeki hava miktarını sadece örnek olarak verdim. yol bisikleti kullanıyorum zaten ben , o kadar havayı mtb lastiğine basarsan patlar.
     
  13. Volkan Aykul

    Volkan Aykul Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    309
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    Sultangazi, Gaziosmanpaşa/İSTANBUL
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Benim tekerde en fazla 60 yazıyor ben benzinciye de gitsem pompaylada şişirsem 55 basıyorum. Bir de lastiğin yere değdiği alan genişledikçe lastiğin içine basılan hava basıncı azalır. Teker inceldikçe basınç artar. Bundan dolayı araba tekerlerindeki basınç bisiklettekilerden azdır.
     
  14. tayfun sezer

    tayfun sezer Misafir

    Adamın biri yeni bir traktör almış Benzinciye girmiş mazot almak için O arada traktörün sağını solunu kurcalayayım demiş.Lastiğe ilişmiş gözü.Benzinciye sormuş "bunun lastiğine kaç hava basacağım"Benzincide cevap vermiş "Valla abi arabalara 35 falan basılıyo Sen buna bi 100-150 falan bas"Ve sonunda ne olmuş...GÜÜÜÜÜMMMM:D :D :D aklıma gelmişken anlatayım dedim.
     
  15. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Saç, malanmaz, taranır...
     
    offom ve sametutuncu bunu beğendi.
  16. Çağatay TURHAN

    Çağatay TURHAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2011
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    arkadaşlar lastiğin yanagında yazan max değerin %10 altında kalmanızı tavsiye ederim mtbler için yani max 60 yazıyorsa 55 iyi olacaktır hem virajlarda yol tutusunun dusmemesi hemde sarsıntılarda vibrasyon saglaması acısından
     
  17. mustafa apçin

    mustafa apçin Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Kasım 2011
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    88
    Şehir:
    mersin
    Seviye:
    Maksimum değerin de hikaye olduğunu düşünüyorum bazen. İnsanlar yanlışıkla üstüne çıkabilir diye 5-10 aşağı yazmışlardır kanısındayım:)
    O yüzden max un altında değil de tam max değerde kalırsanız sıkıntı olmaz.

    Benim lastikte 40 yazıyor. Dün 40 bastım oturdum. Lastik yassılaşıyordu hala. Gözümü kararttım bastım 45 e. Muhteşem oldu:)

    Tabi benim lastiğim için geçerli bu durum.
     
  18. mustafa akman

    mustafa akman Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    2.368
    Beğeniler:
    3.817
    Seviye:
    bence yılın esprisi şimdiden belli oldu
    :)

    ben de tam max kadar şişiriyorum
    maxda kalmak lazım
     
  19. Atıl Güven

    Atıl Güven Forum Demirbaşı

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Atıl Güven
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben benzincide 55 ayarliyorum sonra kontrol ederek hava basiyorum taş gibi oluncada çekiyorum en iyi yöntem bu bence :)
     
  20. ramirez

    ramirez Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2008
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    İSTANBUL ÜSKÜDAR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    kesinlikle katılıyorum.
    ayrıca arkadaslar; şunu söylemeden geçemiyeceğim:
    ne yazıkki, bizim ülkemizde "hava" işiyle ugrasan insanların büyük çoğunluğu bile herhangi bir malzemeye basılan havanın PSI degerini havanın miktarı zannediyor. oysa "BİZ BİLİNÇLİ BİSİKLET KULLANICILARI" biliyoruz ki; bir lastiğe basılacak havanın miktarı o lastiğin hacmiyle alakalı olarak dış yüzeye yapacagı baskı göz önünde bulundurularak hesaplanır. yani bu şu demektir: incecik tekerlekli bir yol bisikletinin lastiği 80 - 100 psi basıncı ( kendi ebatına göre) kaldırabildiği gibi, dev gibi bir dozer lastiğine 20-30 psı basınc yeterli gelebilir. kısacası havanın miktarı değil, basılan yerin hacmine oranı önemlidir.
    o yüzden en iyisi elle şişirip kontrol edip, kafamızıda böyle garip hesaplara takmamak bence. bas pompayı ne güzel... eskiden kompresör mü vardı yav...:):)