Ben mi bahtsızım yoksa Salcano yetkili servisleri her yerde böyle mi?

Kayıt
19 Mayıs 2011
Mesaj
43
Tepki
20
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
İki yıl önce buradan aldığım ve tavsiyler ve yaptığım araştırmalar sonucunda bisiklet almıştım. Bugün artık patladım, lütfen birkaç dakikanızı ayırın okumak için. Yalnız olduğumu sanmıyorum, sikayetvar.com'da bir sürü şikayet var çünkü! Yazımı kopyalıyorum buraya:

Bisikletten anlayan biri değilim, çok özenirim bisikleti hayatının merkezine koymuş, koyabilmiş insanlara. Bir türlü ona istediğim kadar vakit ayıramamış, bu konuda hep rahatsızlık duymuşumdur. İşin trajik yanı, Salcano’dan bisiklet alarak değiştirmek istediğim makus talihimin, Salcano Servisleri yüzünden daha da kötüye gitmiş olması. 23 Temmuz 2011'de (link) adresinden okuyabileceğiniz başlığı açarak, Bisiklet Forum ahalisinin zamanını ve enerjisini çaldım. Aynı hafta önce Kron aldım, daha aldığım akşam iç güvenlik bantlarının çekilmemesi nedeniyle patlayan lastiğin beni 5 km bisiklet taşımak zorunda bırakması nedeniyle ertesi gün gidip Salcano NG 303 SRD aldım.

Gittim, Küçükçekmece’de – en azından o zaman – Salcano Yetkili Servisi olan Nisa Motor’a ilk bakımımı yaptırdım, yola revan oldum. Zaten küçük parkurlar yapan bir insan olarak (Sports Tracker link’imi paylaşabilirim), maksadım yavaş yavaş kendimi geliştirmek, gidebildiğim mesafeyi artırmaktı. Yoğun iş yaşantısı nedeniyle haftada bir sürme şansını zor bela yakalamam nedeniyle hayal ettiğim gibi gitmese de, 1-1,5 ay bisikletimi kullanabildim.

Sonra kabusum başladı, Bisikletimden gelen bir tıkırtı nedeniyle, Nisa Motor’a götürdüm ve sesin kaynağını bulamadıkları gerekçesiyle, tam üç hafta geri vermediler bisikletimi. Hepi topu 150 km yaptığım bisikletim tam da Eylül ayında, elimden gitti. Akşamları işten çıkıp da eve geldiğimde kapalı oldukları için eşimi göndere göndererek ve hafta sonları uğrayıp kafalarını şişirerek 3 haftanın sonunda bisikletimi aldım geri arkadaşlardan.

Büyük bir keyifle yaklaşık 18 km sürecek bir yola çıktık. 7-8 km’den sonra aynı ses tekrar başladı ve yaşadığım huzursuzluk nedeniyle, bir daha devam etmek istemedim. Geri döndük, baktılar incelediler, “Allah allah!” çektiler, “Dur abi şunun göbeğini değiştirelim”, “şöyle yapalım”, “böyle yapalım” diyerek aldılar benden bisikletimi tekrar.

Sipariş ettikleri parçanın gelmediği gerekçesiyle bir ay oyaladılar beni. Sonra da takmaya vakit bulamadıkları gerekçesiyle oyaladılar.

En sonunda gecikme nedeniyle özür dileyerek, resmen kış ortasında(!) geri verdiler bana bisikletimi, lâkin kullanabileceğim güzel havalar çoktan geçip gitmişti…

Bahara kadar yattı “bisiklet, baharda askere gittim. Öncesinde vaktim olmadığı için yine kullanamadım.

Askerden geldiğimde yine Ekim 2012′ye varmak üzereydik. Nisa Motor Salcano Servisi olarak gittiğimiz dükkanını kapamıştı. 14 ay önce aldığım bisikletimi hepi topu 2 ay kullanabilmiş, belki 1 ay daha kullanabileceğim zamandan kendim vazgeçmiştim. Ve bütün bu hikaye Salcano Servisi yüzündendi.

Neyse efendim… 2013 baharı geldi ve benim kanım yine bitlendi!

Uzun zamandan beri yatan bisikletimi aldım, bakım için Mayıs 2013′te Salcano Yetkili Servisi olan “Kasımpaşa Motor’s”a götürdüm.

Orada deneme sürüşü yaptım ve yine aynı ses problemli vardı!

“Ben parça getiririm, hallederim” diyen ustaya eşimin Salcano Astro Lady bisikletiyle beraber benimkini de bıraktım. Hafta sonuna kalmaz dediği bisikletim – elbette kaldı!

Eşimin bisikletini aldık, benimki için beklemeye başladık.

“Parça bulamadık”, “Bir türlü gelmiyor”, “Fabrikaya gönderdik”, “Az daha sabret” uyarılarıyla beraber Haziran’ı bulduk!

Hafta içi zaten iş çıkışında evin yüzünü göremeyen, hafta sonunu da Gezi Parkı’nda geçiren bir adam olarak, Haziran ortasında(!) bisikletimin tamirinin bittiğini öğrendiğim hâlde, iki gün öncesine kadar gidemedim, kimseyi de gönderemedim.

Şimdi ise, 2011 yılında Delta Bisiklet’ten 78 TL’ye aldığım ve üzerinde çok az oturabildiğim selenin bana nasıl geri döndüğünü, servisin muadili(!) diyerek bisikletimi eşime nasıl bir koltukla teslim ettiğini göstermek istiyorum size :

http://canercelikdotnet.files.wordpress.com/2013/07/img-20130716-wa0002.jpg

http://canercelikdotnet.files.wordpress.com/2013/07/img-20130716-wa0001.jpg

http://canercelikdotnet.files.wordpress.com/2013/07/img-20130716-wa0003.jpg

http://canercelikdotnet.files.wordpress.com/2013/07/img-20130716-wa0004.jpg

Bu arada, bisikleti bu şekilde teslim ettiklerine dair bir belge, utanmadan aldıkları meblağa(!) dair bir fatura, herhangi bir kağıt, bir evrak teslim ettiler mi diye sorarsanız, söyleyeyim: ”Kaşe muhasebecide”, “Patron dükkanda yok”, “Ben yazamam” eşimin ısrarları karşılığında duyabildiği tek yalanlar!

Siz söyleyin, size bu kadar sıkıntı yaşatan bir servis ağı olan Salcano gibi bir markadan bisiklet almaya değer mi?

Kendinize bunu yaşatmanıza, “kendinizi mutlu etmek” adına attığınız bir adımı işkenceye dönüştürmenize gerek var mı?

Bisikletimin 2 yılı önümüzdeki hafta doluyor, resmi garanti sürem sona eriyor. Daha önce aramış olsam da, Salcano’yu tekrar aramaya teşebbüs etmiyorum. Çünkü internette şikayetler karşısında ne kadar duyarsız bir firma olduğuna dair yeterince yazı mevcut.

Ben, bir kullanıcı olarak, Salcano’ya heves eden insanları uyararak, bir başka bisiklet heveslisi insanın aynı şeyleri yaşamamasını sağlamak istiyorum.

Umarım sözlerim doğru gözlere ulaşır, başkaları da mağdur olmaz!

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ali tekintüre
Scudo

niyazi akarken

Daimi Üye
Kayıt
14 Haziran 2013
Mesaj
309
Tepki
181
Şehir
sakarya
Bisiklet
b'Twin
sana denk gelmiş..Sakaryada Ömerim Bisiklet var ve biz çok memnunuz çetin abiden...
 
Kayıt
19 Mayıs 2011
Mesaj
43
Tepki
20
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Gittiğim iki Salcano Yetkili Servisi de bisikletten çok motorsiklet ile ilgileniyordu.
 

niyazi akarken

Daimi Üye
Kayıt
14 Haziran 2013
Mesaj
309
Tepki
181
Şehir
sakarya
Bisiklet
b'Twin
hocam salcanonun motorununda olması dezavantaj ama şöle daha küçük ve sadece bisiklet işi olana bi kaç servis vardır herhalde...
 

Sercan Can

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2012
Mesaj
289
Tepki
40
Şehir
Ankara
Bisiklet
Carraro
Suç Salcano ve xxx markanın değil.

Suç önüne gelenin bisiklet satmasında. Bisikletten anlamayan ve sadece parayı düşünenlerde. Bende Ankara Dışkapı'dan aldım ve pişmanım.

Bisiklet bisikletçiden alınır, bizim aldıklarımız küçük esnaf ve herşey satana kadar.

Salcano vs... gibi büyük firmaların, bijuteri, billuriye, çeyizci, dönerci, kebapçı, motorcu vs... gibi esnaflara bisiklet bayiliği vermemesi lazım. Geçen bisikletin resmi servis yeri diye bir adres verdiler, gittim bildiğiniz çeyiz dükkanı. Şimdi bu adam bisikletten ne anlar, bakımdan ne anlar?
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Can
Kayıt
19 Mayıs 2011
Mesaj
43
Tepki
20
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
hocam salcanonun motorununda olması dezavantaj ama şöle daha küçük ve sadece bisiklet işi olana bi kaç servis vardır herhalde...

Nerede?

Kim?

Ben mağdur olduktan sonra ne fark eder?
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Bazı salcano servisleri sorunlu olabilir ama bir çoğu işinin ehli yerler ve kişiler, bunun için salcanoyu suçlamak yanlış. Salcano motosiklet'te ürettiği için bisikletten çok motosiklet'ler ile ilgilenmeleri gayet normal.
 
Kayıt
19 Mayıs 2011
Mesaj
43
Tepki
20
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Ben bisikleti bisikletçiden aldım zaten. Unkapanı Bisikletçiler Çarşısı'nda Salcano'nun ürünleriyle dükkanını doldurmuş - en azından o zaman - oradaki tek bayiden aldım.

Salcano her yere servisçilik oynama izni verdiği için suçlu! İşinin ehli olmayan adamlara yetki verdiği, müşterinin sağlam koltuğunu parçalanmış iade etmekten utanmayan servislerle çalıştığı için Salcano mu suçlanmalı, ben mi suçlanmalıyım?

Rica ediyorum, elinizi vicdanınıza koyun.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Caner kardesim seni sonuna kadar destekliyorum. Bisikleti nereden alirsaniz alin, uzerinde garanti kağıtları ve faturası olduktan sonra gittiginiz her yetkili servis, servisi oldugu markanin urunune en iyi sekilde hizmet vermek ve sorununuzu cozmekle yukumludur. Eger bunu saglayamiyorsa yetkili servis belgesi elinden alinmalidir. Eger Salcano marka olarak kendini bir yere koyuyorsa buyuklugunu gosterme şekli uretim, satis ve servisin her noktasinda verdigi hizmet kalitesi ile olur. Bunu saglayamayan satici ve servisleri uyarmali, egitmeli veya yetkisini elinden almalidir. Ama Turkiye'de pek cok marka ister bisiklet ister baska sektorde bunu gormezden geliyor. Gercekten isini iyi yapan esnaf, tuccar veya tamircilere lafim yok. Onlar servisi olmadiklari markalarda bile musterisine en iyi sekilde yardimci olmaya calisiyor zaten. Ama Salcano marka ise kendisini temsil eden herkesi kontrol edebilmeli, magdur olan musterisine gerekirse merkezden mudahale etmelidir.
Soz konusu bir araba veya motorsiklet olunca is degisiyorsa, demek ki bisiklet degersiz ve onemsiz bir ticari urun olarak goruluyor. Fakat bisikletine tutkuyla bagli olanlari ve dunya bisiklet sektorundeki marka, urun ve fiyat cesitliligini izlerseniz bunun sadece Turkiye'de boyle oldugunu goruyoruz.
Sirf bu yuzden Turkiye'de yuzler hatta binlerce bisikletsever kendi aletlerini alip kucuk atolyecikler olusturmakta, internetten arastirip, forumlarda bilgilerini paylasip, gerekirse yurtdisindan parca getirip kendi isini kendi gormekte.
Iyi ama herkes kendi isini kendi halledecek diye bir kural yok. Kiminin vakti yok, kiminin bilgi ve deneyimi yetersiz. Firmalar ve servisler icin kucuk onemsiz denebilecek meblaglar olabilir servis ucretleri. Bisikletlerimiz veya bisikletlerimizin parcalari onlara gore degersiz olabilir. Ancak cogumuz icin guclukle kazandigimiz emeklerimizin karsiligi, ihtiyaclarimizdan kisarak ayirdigimiz butcelerle alinmis bizce maddi ve manevi degeri buyuk seyler. Kimsenin bizi bu sekilde yipratmaya hakki yok.
Madem urununun arkasinda duramiyorsun bastan soyle kardesim. Madem servis olarak bilgiye yatirim yapmiyor, musterini onemsemiyorsun git kazanci bol sevdigin bir is yap. Ya da adam gibi durustce soyle "ben bunu yapamam baskasini bulun", "ben bisikletten kazanmiyorum bakma servis olduguma sallarim isini uzerim seni" diye soyle. Salcano da boyle servislerin yetkisini alsin az ama duzgun bir servis agi kursun.
Sen buradan anlattiklarindan gorundugu kadari ile sonuna kadar haklisin Caner kardesim. Git tuketici haklari mahkemesine bir de onlara anlat. Eger bir yanlisin yoksa, belgelerin tamsa onlar sana yardimci olur...
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Can

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.747
Tepki
1.082
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Salcano motor satan bayilerine bisiklet satış izni vermemeli. Motorcular bisikletlerle ilgilenmiyor bu bir gerçek. Ayrıca bisiklet satış ve satış sonrası destek yetkisi verecekleri bisikletçileri de belirli aralıklarla kontrol etmeli, yeterli görmezse satış sözleşmesini feshetmelidir. Bu açıdan tek sorumlu Salcano'dur. Motor satan bayiye de bakım yaptırmak mantıklı değildir. Bulunduğunuz ilde başka hiçbir alternatif yoksa bunu da bayiye verdiğiniz gün bir kayıt formu ve bisikletin o günkü durumunu gösteren bir fotoğraf/belge ile güven altına almanızda yarar var...
 
Kayıt
19 Mayıs 2011
Mesaj
43
Tepki
20
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
suat akman, Sözleriniz için teşekkür ederim, benimle hemfikir insanların olduğunu görmek güzel. Bir markanın ve/veya onun yasal temsilcilerinin verme taahhüdünde bulundukları hizmeti ürün fiyatı ve/veya klasmanı ayırmaksızın sunabilmeleri gerekir. Yazımda da belirttiğim gibi, eşimi tek bir belge, kağıt, fatura vermeksizin başlarından savmışlar. Eşim de tek başına bir kadın olarak, sırada bir sürü müşteri olduğu için ısrarından bir noktada vazgeçmek zorunda kalmış. Ne yazık ki bu kazanın orada yaşandığına, bisikletimdeki zarara onların neden olduğuna dair bir belge yok elimde. Yasal bir yaptırım için mücadele verecek resmi materyale sahip değilim, bu da mağduriyetimin resmi yolla telafi edilmesinin önünü kapatıyor. Ayrıca sadece bu değil ki, önceki yazının başında anlattığım ilk servisin bisikletimi neredeyse 3 ay boyunca alıkoyması nedeniyle üründen istifade edememiş olduğum gerçeği de var işin içinde. Bu noktadan sonra bir başka Salcano Yetkili Servisi'ne güvenemeyeceğim gerçeği var!

Halil EROĞLU, Ne yazık ki, insanlara güvenmek gibi bir kabahatim var, bu yüzden elimde teslim ettiğime dair bir belge yok. Teslim aldığımda bisikletin uğradığı tahribat ile ilgili olarak eşimin belge alamadığını, bunun yerine sadece yalanlarla uğurlandığını da yazının içinde belirtiyorum zaten.
 

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.747
Tepki
1.082
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Ben sizin için değil, bundan sonra bisikletini servise verecek arkadaşlar için yazdım o son cümleyi. Yoksa yazının tamamını okudum ve mağduriyetinizi gördüm. Sizin için yapılacak birşey yok artık. Hakkınızı zamanında savunamadığınız için şansınızı kaybetmiş durumdasınız. Bundan sonrakiler aynı muameleye maruz kalmasın en azından...
 
Kayıt
19 Mayıs 2011
Mesaj
43
Tepki
20
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Ben de istemiyorum bunu, başka insanlar markaların bu tip duyarsızlıkları yüzünden mağdur olmamalılar. Bu metni Salcano'ya da gönderdim, umarım bundan sonra müşterilerinin mağdur olmaması için gerekli adımları atarlar.
 

Tolga Can

Daimi Üye
Kayıt
22 Haziran 2013
Mesaj
276
Tepki
123
Şehir
Sakarya
Bisiklet
Salcano
@Sercan Can

Aynen katılıyorum.
Bende salcona istanbul M aldım.
Aldığım ilk günü 10 km de zincir atması yaşadım. Sebebi Ön dişlinin vites ayarlarının düzgün ayarlanmaması,
Zincir arka dişlinin hangisinde olursa olsun. 1-2-3-4-5-6-7 Ön büyük 3. dişliye geçmiyor ve şakırtı yapıyordu.
Servise gittim. Böyle sorunum var dedim. Adam 5 mtre den döndü ve normal dedi. Bende bu normal olamaz dedim.
Acil işim olduğundan pek üstünde durmadım ve hemen olay yerini terk ettim. Ne zaman 3. dişliye getirsem şakırtı yapıyor.
3 . vitese geçsin diye vites koluna hafif dokunduğum anda zincir atıyor. Vites ayarı için 2 vida var. Sıktım ve gevşetme de bulundum.
Ne yaparsam yapayım olayı çözemedim. ses yapmaya devam ediyor.

2. Vaka olarak da pedalda tıkırtı hissediyorum. her çevirişimde tık tık ayağımda altında kıtlama oluyor.
Sanki göbekte bir şey kırıkmış gibi, ses çıkarmıyor ama ben bu histen rahatsız oluyorum. Sadece sol pedalda var. Sağ pedal normal.

Benim aldığım yerde motosiklet tamiri yapıyor. Aldığım ilk gün ne b*k olduklarını anladım zaten.
Ayarlarını yapalım dedi. Bende servisteyim. tekeri el ile kntrol etti. Akort dedim. Gerek yok hazır geliyor dedi. Bende okey dedim.
Sağına soluna baktı . Elle vitesleri mıncıkladı. 1-2 vidayı sıktı. hazır dedi. O an noktayı koydum zaten. Birde kilit aldım. Kilitde şaseye sabitlenebilen cinsten.
Onun yeri için 15 dk cebelleşti. Sonra ben böyle takarsn rahat takılıp açılır dedim ve dediğimi yaptı. Adamın bana öneri vereceği yerde ben adama öneri verdim.
Böyle mağaza böyle teknik servis elemanı yerin dibine batsın. Tiksiniyorum. O kadar para veripte bunları çekmek zorunda mıyım acaba ?
Yarın gidip ağzıma geleni söyleyeceğim. Aynı gün ya halledecekler yada paramı iade edecekler. Olmadı Başka bisiklet ile değişim isteyeceğim.
Benim sizin gibi günlerce bekleyecek sabrım yok. O konuda biraz asabiyim. Sakaryadan merak edenler için adres.
Yıldız Ticaret - Motosiklet ve Bisiklet satış bayisi.

Su satan bile bisiklet, motosiklet sattıktan sonra bu ülke iflah olmaz.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Tolga Can

Ben buna pek katilamiyorum. Bisikleti satan bayiye guvenmiyorsan almazsin. Ancak yetkili servisin sorunu giderememesi ve magduriyete cozum bulamamasi, ustune ustluk urune zarar vermesi kabul edilemez. Bu ornekte suc uretici firma olarak Salcano'nundur. Satan bayiye'de, yetkili servise de yetkiyi o vermistir ve arkasinda durmak zorundadir. Eger musteri magdursa ve bunun sorumlusu bayi ve servis ise Salcano bunlarin yetkilerini iptal etmeli, musteriyi dogru kanala yonlendirmeli ve sorunu cozmelidir. Niye araba, motorsiklet yetkili servislerinde boyle seyler yasanmiyor? Yasaniyorsa da neden bisikletle kiyaslandiginda yok denecek derecede az. Eger sozkonusu yetklili servis ise suc tamamen uretici firmanindir. Servise yetki verdigi ve yetkili servis sorun yarattiginda cozum bulmadigi veya servisin yetkisini iptal etmedigi icin.
Ciddi firmalar yetkili servisleri egitime cagirir ve sertifikalandirir. Ben hic bir bisiklet servisinde egitim sertifikasi gormedim bu yasima kadar. Satici bayi satinca yetkili servis adresini verir ve ilk bakımı yaptırmanizi ve garantinin bu sekilde gecerli olacagini soyler. Burada satici minimum sucludur. Zaten ister alirsiniz, begenmezseniz almaz baska saticiya gidersiniz. Yetkili servis ise baska bir konumda. Satis sonrasi sorumlu uretici firma ve yetkili servistir...

Hızımı alamadim biraz daha yazayim :)
Ben Bodrum'da oturuyorum. 20 yillik emektar bianchimin chromally kadrosu artik "ben bittim" deyince bisiklet arayisina girdim. 20 yil once ilk bisikletimi aldigim bayiye gittim. Beyaz esya da satiyorlardi o zamanda bu zamanda da. "17 inch orta ve ust seviye bisiklet istiyorum. Hidrolik fren tercih ederim" dedim. Adam bakti bana "valla bizde 26 inch bisikletler var. Daha kucukleri size uygun olmaz sanirim" dedi. "Yok ben teker degil kadro boyunu soyluyorum" dedim. Bi sessizlik oldu "neyse ben kendim bir bakayim" dedim ve bisikletlere gittik. "Hidrolik fren aluminyum kadrolu hafif modeller hangileri fiyatlar ne durumda" dedim. Cevap "bakin bunlar da disk var, amortisorlu, shimano vitesli hepsi guzel". En yakindakini isaret etti baktim "mekanik disc bu hidrolik var mi, ayrica vitesler tourney serisi, istemiyorum shimanonun alt gruplarindan" cevap yok, italyanca konusuyorum gibi bakiyor. Isin icinden cikamadi "siz brosurden bakin isterseniz ben sectiginiz bisiklete yardimci olurum" diyerek kataloglari verdi.... Diger iki buyuk bayiye gittim ki onlarda ana sektor olarak motorsiklet isi yaninda bisiklet saticilari. Bianchi, carraro, ghost, bisan gibi bilinen markalar var hepsinde ama bisikletin kadro boyundan, kadro alasimlarindan ust grup - alt grup vites-fren setlerinden habersiz hepsi. Neyse ben en sonunda internetten bir mosso aldim. Kutuyu actim uyari yazilmis. Telefon ettim eger yetkili servis montaj ve kontrolu yapmazsa garanti gecersiz olur diyor.

Tamam, verdiler adresi buldum yetkili servisi goturdum kutusu ile. Adam derdimi duyunca birak oraya 2 saat sonra gel dedi kiyamadim bekledim. Kutudan kendim cikardim duzgun bir koseye yerlestirdim. Bakti ben gitmeyecgim 20 dakika sonra benim isime basladi. pedallarin sele borusu kelepce ve selenin bulundugu kutuyu aldi ters cevirip doktu. Benim pedallar yerde zipliyor, sele borum tangur tungur yuvarlaniyor. O sirada bisikleti kendine cekti gidon sokulu oldugu icin metal cinlayarak kadroyla tokusmaca oynuyor. Suratim bir karis "yardim edeyim istersen biraz anlarim" dedim. Bakti biraz daha ozenli olmaya basladi ama bana yetmedi tabi. Biraz tuttum biraz yardim ettim biraz muhabbet koyulttum, sacmaladigi yerlere sen bagla, hallet, garanti icin kaseyi bas, ben yaparim ince ayarini dedim. Sonraisnda ne fren ayarlarina bakti ne vitese ama yurur hale toparladi, kaseyi basti ciktim. Eve kadar 3 km yolda ufak fren sesleri ve onemsiz denecek vites takilmalari oldu. 1 saat kadar ince ayardan sonra da huzura ererek ilk pedallamaya ciktim. Ama bunca laftan sonra asil soylemek istedigim; bisiklet bayi anlamayabilir, urunu satabilir, begenmez tatmin olmazsanız almaz baska bayiye gidersiniz (ayni anda hem satici bayi hem de yetkili servis ise durum baska tabi)
Yetkili serviste ise boyle bir sansiniz yok. Urunu o monte etmez, sorun oldugunda o bakmaz, kendiniz baska turlu halletmeye calisirsaniz garanti disi damgasini yer ve magdurken hatali duruma duserek ortada kalirsiniz. O yuzden bence satıcı bayiler degil uretici firmalar ve yetkili kildiklari yetkili servisler sorumludur satis sonrasi yasanan problem ve hizmet kalitesinden. Yetkili servis yetersizse de kesinlikle ona yetki veren uretici firma sorumludur.

Neden bir TREK, SCOTT, GIANT, CANONDALE servisinden sorun veya sikayet duyulmuyor? Belki yaygin bir servis agi yok bu markalarin ama yetkili servis olarak gosterdikleri yerler egitimli, bilgili ve deneyimli oldugu icin yetkilendirilmis... Ayrica herkes bisiklete binebilir ama her binen bisikletin mekanik bakim ve tamirinden anlamak zorunda, buna uygun alet edinmek zorunda degil. Yetkili servis seciyorsa ve bir marka olarak buyuk oldugunu iddia ediyorsa bir firma oyunu kuralina uygun oynamak urununun arkasinda, tuketicisinin yaninda olmak zorundadir...
 

Tolga Can

Daimi Üye
Kayıt
22 Haziran 2013
Mesaj
276
Tepki
123
Şehir
Sakarya
Bisiklet
Salcano
Size sonuna kadar katılıyorum. Ancak alabileceğim başka bir yer yok. Olanlarda zaten çok ucuz ve dandik bisiklet satıyor.
2 tane adam akıllı bisiklet bayisi var. Onlarda ukala ve artis, bisikletler de çok pahalı, bana uygun en ekonomik, orta halli bisiklet buydu ve üründe bir tek onda vardı.
internetten uluslarası bile alışveriş yaparım. Hemde yıllardır. Ancak bisiklet için gidip görüp binmek istedim. Bisiklet hoşuma gitti ama teknik servis gitmedi.

Bugün dükkanı bastım. 100 km dolmadan bisiklet elimde kalacak diye azcık sitem ettim.
Bilmemek değil. Öğrenmemek ayıptır. Şahsen ben bisiklet ayarlarından hiç anlamam. işin ehli yapsın isterim
Çocukluk dönemimizde bisikletler bu kadar şugar değil di. Her neyse vites sorunumu çözdü. ilk gün niye yapmadn diye sitem ettim.
Ardın dan pedal ne olacak tık tık ben bu sesle mi gideceğim dedim. Yetkili vatandaş, diğer aynı modelden sök, bunu da söktüğüne tak dedi.
Ohh ne ala, benim gibi bu modelden alanın elinde kalacak, oda benim gibi gelip dert yanacak yada bozduğunu sanıp üstüne para verip yaptıracak.
Bu adamlar sadece bisiklet satmaktan anlıyorlar. oda kuru satış, sattığı malın özelliklerini kaç satıcı biliyor. Yada hangi eleman bu kadar yetenekli, çocuk bisiklet meraklısı ise, alıcıya yardımcı olur.
yoksa yandınız ki ne yandınız. Üreten firmanın pek umrunda olacağını sanmıyorum. Bayi aldığı sürece vatandaş onun umrunda olmaz. Biz tüketicilerde bela okuyup parasını vermekten başka bir şey
yapamadığımız için bu çark bu şekilde dönmeye devam edecektir. Bir de ek olarak yazmak isterim. Hem motorum için hemde bisiklet için en sinir olduğum şey yağlı elleriyle elcikleri tutmaları, en azından bir bez sarsalar.
Servisten sonra bizim ellerimizde vıcık vıcık yağlı olmaz. çok titiz biriyimdir. Bu duruma çok kızıyorum. Servisten aldığım gibi çevre yoluna vurdum. 20 km tur atıp eve döndüm. iyi yorulmuşum.
 

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
Salcano dan yana servis için fabrikayı aradım adam gibi bir yer söyleyin demiştim onların tavsiyesiyle gittim ve çokta memnun oldum, hep diyorum rotorun vidası, dış lastikler fren kollarına kadar garantiden ücretsiz halloldu. Ben memnundum ama ufak tefek sık problemler can sıkıcı oluyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Can
Kayıt
21 Mayıs 2011
Mesaj
99
Tepki
33
Şehir
bodrum
Bisiklet
Focus
"daha önceki yazımı aynen kopyalıyorum"


bisiklete ilk binen birisi değiliz ama inanması bence de güç. lakin benim salcanonun da ayna kol vidası gevşeyip düştü. "bakımını yapmayıp binersen düşer" demeyin. o vida setinin gevşediğini ilk şans eseri fark ettim. sıktım tamam dedim. bir hafta sonra baktım vidanın biri yok. gittim servise "elimizde yok biz iki güne getirtiriz" dediler. buraya kadar herşey güzel. elde anahtar sıkmaya devam. o vida gelinceye kadar iki vida daha gitti. oldu üç vida. kaldı iki. bakalım allah kerim ayna kol ortadan yarılıncaya kadar yolu var. ayrıca 1,5 ay oldu hala bir vida gelecek. ayna kol karpuz gibi yarılınca son çare servisin kapısına çarpıcam bisikleti gönderin firmanıza saklasınlar diye. o kadar bozuluyorum. sen servissin ama elinde en basit bir vida bile yok. haber verdik gelecek diyorlar tam 1,5 ay oldu. imal etseler bu kadar sürmez. ilgisizlik alakasızlık bu kadar olur. sürüş esnasında ve sürüşten sonra çıkan arızaları artık kendim hallediyorum. ordan burdan toplama parçalar vidalar vs. vs. salcano mu? servis mi? aman aman uzak durun keyfiniz yerinde olsun. bu servis şikayetlerini önce bende pek dikkate almamıştım. bir kaç sefer kapısına gidince aklınız başınıza geliyor. alay geçti boruyu g.....ne sok hesabı. sağolasın salcano ve yetkili servisleri.

ve bunun gibi birkaç yazım daha var

SONUÇ:

1. salcano alacak olan herkesi vatandaşlık görevi edasında almamaları kunusunda uyarmak.

SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN SALCANO ALMAYIN
 

ali tekintüre

Daimi Üye
Kayıt
24 Kasım 2010
Mesaj
331
Tepki
137
Şehir
İstanbul
İnsanın olduğu her yerde aynı sorunlar vardır.Sizin talihiniz diye bir şey yok.Tek gerçek,sizin bisikletten anlayıp bisikletçiye mahkum olmayacak derecede(istisna bisikletçiler her zaman var fakat denk düşme olasılığı???) tecrübe sahibi olmanız.Ne marka olursa olsun,kim olursa olsun,teknik bilgisi ve içinde aşk olmadan bu işi yapamaz bir vidadan bile hayatı zindan eder.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69