Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Beldesan Traveller yenileme

Konu, 'Klasik Bisikletler' kısmında aertan tarafından paylaşıldı.

  1. aertan

    aertan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2012
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ali ertan noyan
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    öncelikle herkese selamlar, nisan ayından beri bisiklete başlamış amatör bir bisikletsever olarak, bisiklet sevdasının damarlarıma işlediğini söylemem gerek. artık bisikletten başka bir şey düşünemez oldum. youtubedan sürekli bisiklet videoları izliyorum, bisikletçi gördüğüm zaman gezmeden duramıyorum. aklım hep bisiklette kısaca, film izlerken dahi, buralarda bisiklet kullanmak ne zevklidir diyorum. kış ayları maalesef geldi, ve benim gibi amatör biri için ıslak yollarla şehirde kullanmanın zor olacağı kanısına vardım. bu yüzden daha çok arabaların olmadığı orman, arazi gibi yerlerde kullanmak üzere bir dağ bisikleti almaya karar verdim. bu yüzdende 2. el istediğim gibi bir şeyler araştırırken bir arkadaşım eski bisikletini bana verebileceğini söyledi, bir beldesanı varmış. gittim bisikleti baba evi bodrumunda gördüm ve bir amatör olarak yenileyip kullanabileceğime karar verdim. bu sayfadan da bisikletin gelişimini paylaşmayı düşündüm.

    aşağıdaki linkte bir arkadaşımızın daha önce aynı bisikletle yaptıkları var, gerçekten çok başarılıda olmuş kanımca.

    Bursa'dan Bir Emektâr....

    bisikleti alınca gayet şaşırdığımı söylemem lazım, pedallar dahil bisiklet full shimano sistemle donatılmış. bisikleti yenileme çalışmamda, mümkün olduğunca eski parçalarını kullanmaya çalışacağım. eğer gerçekten bunun mümkün olmadığına inanırsam, satın alma yoluna gideceğim. boya konusunda da üstünde ki boyayı koruma fikrindeyim. kirli beyaz (gerçi şu anda insanın gözüne de öyle geliyor olabilir :) ) üzerine kılcal mavi damarları var, ve bunu asla yeniden elde edemem.

    bisikletin genel görüntüsü bu şekilde, şimdi biraz detaylar :)

    arka vites ve ön aktarıcı shimano altus 3x7 sistem. umarım sorunsuz çalışırlar, bunları kullanmak istiyorum çünkü. benim yapabileceğim tek şey bunları söküp, senelerin kirinden yağından arındırmak ve çalışacaklarını ummak :). eğer çalıştıramazsam bir bisikletçiye götüreceğim ve çalıştırmasını umacağım.

    vites ve fren kolları da shimano altus, bunlar acaba tamir olur mu bilmiyorum, kollara bastığım zaman kollar vitesi çekiyor veya değiştiriyor ama bir garip umarım tellerdeki paslardandır. bunlar da bisikletçi görecek sanıyorum ki.

    fren sistemi çok garibime gitti, hiç bildiğim şeyler değil tabi bunlar, onun da etkisi vardır. yalnız çok hoşuma gittiler söylemem gerek, tel sistemi ve frene gelişleri bana biraz farklı geldi, umarım bu tarz tellerden kolaylıkla bulurum.

    sadece ön göbeğin fotoğrafı var ama hem ön hem arka göbekte shimano (modeli henüz okunmuyor). ancak bunları kullanabilecek miyim emin değilim, çünkü çok kirli ve paslılar, ama temizleyebilirsem kesinlikle vazgeçmem.

    buraya kadar okuyan ve inceleyen herkese teşekkür ederim. bütün gelişmeleri buradan paylaşacağım. fikir, öneri ve her türlü yardıma açık olduğumu belirtirim, bu işten anlamadığımı ama çok sevdiğimi tekrar söyleyeyim. herkese saygılar.

    öncelikle bisikleti parçalara ayırmakla başladım. kullandığım bisikletim "easy lock" sistemli olduğu için zincir sökerken hiç zorlanmamıştım, ancak bu zincirle bir zincir sökme aparatı varlığından haberdar oldum :). zincir çok kötü olduğu ve de yine "eay lock" tercih edeceğim için, zinciri demir makası ile kesip attım. bisikleti becerebildiğim kadar sötüm, frenler, vites kolları ve vitesler, pedallar, aynakol ve de pedal ayakları. daha sonra pedal, vitesler, pedal kollarını wd40 ve fren balata temizleyici ile tel fırça ile becerebildiğim kadar temizledim.

    pedal kolları ve aynakolun ilk halleri;

    bunlarda nacizane çabamla temizlenmiş halleri;

    arka vites ve ön aktarıcının ilk halleri;

    bunlarda nacizane çabamla temizlenmiş halleri;

    maşa, orta göbek, gidon ve frenlerin sökülmesi için bisikletçiye gitmem gerekiyor.
    maşayı sökebilecek anahtara sahip değilim, fren telleri kadronun ve gidonun içinden geçiyor ama ben kesersem bu telleri yanlış yaparım diye korduyorum. hem de bu fren mekanizması ile ilgili bilgi almalıyım, fren ayakları ve pabuçları tamam kullanırım ama bu tel sistemi nedir, ne değildir diyerekten. okuyan ve inceleyen herkese teşekkürler ve saygılar.
     
  2. Cmpgnl

    Cmpgnl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    282
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    a
    Seviye:
    devam devam :D
     
    aertan bunu beğendi.
  3. aertan

    aertan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2012
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ali ertan noyan
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    daha sonra bisikletin frenlerini temizledim.
    frenler sanıyorum kullanılan malzemeye bağlı olarak görece daha iyi durumdaydı, bu sebeple farka çok fazla olmadı;

    bunlar frenlerin ilk halleri;

    resimlerden görüldüğü gibi durumları gayet iyi. temizlemenin vidalara ve somunlara daha çok faydası olduğunu söylemeliyim.
    işte temizlenmiş halleri;

    bu kadar eski bisiklette olmasına sevindiğim "quick release" mandalları temizledim,
    ilk halleri;

    temizlendikten sonra bunlar gözüme daha da güzel göründü :);

    şimdi arka rubleyi sökmeye karar verdim, ve işe giriştim (nasıl yaıpldığını hiç bilmesem de :)).
    iki ucu tersi istikamette çevirerek teker göbeğinden demir parçayı çıkardım ama o da ne? :)
    bilyalar döküldü, bilya dizmek veya ne olduğu ile ilgili bile fikrim o kadar az ki, kendi kendime güldüm inanın. (cahil cesareti)
    e olsun dedim, rubleyi temizlerim yeter, bilya dizmek ve göbek toplamayıda bisikletçi yapsın.
    ama ruble sökmek içinde anahtar lazım galiba(henüz araştırmadım :)), çünkü aklım almadı.

    bugünlük böylece hobime ara verdim, artık yarın tekerler (biri dağılmış göbekle :)), kadro, 2 adet fren ve vites kolları bisikletçiye gidecek.
    orada da fotoğraflarımı çekeceğim ve buradan paylaşacağım.

    okuyan inceleyen herkese teşekkürler ve saygılar.

    arkadaşlar,
    sizlere bir kaç sorum olacak, yardımcı olursanız sevinirim.

    öncelikle yeni jant tellerine ihtiyacım olacak, uygun fiyatlı olarak ne önerirsiniz, toplam 72 adet olarak.
    tel başları da galiba diğer bir ihtiyacım, aynı şekilde bunlar için ne önerirsiniz?
    bazı sitelerde, mm olarak ölçüler verilmiş, sanıyorum bunlar uzunlukları, benim kaç mm tele ihtiyacım olduğunu nasıl anlayabilirim?

    arka jant çemberinin fotoğraflarını paylaşıyorum,

    sizce jantları temizleyip, yeni tellerle ördürüp kullanmalı mıyım, yoksa

    http://www.deltabisiklet.com/default.aspx?_Args=_ProductInfo,1300,OdesisMc

    bu linkte paylaştığım gibi uygun fiyatlı 2 jant çemberi mi almalıyım?

    bir diğer sorum da zincir ile ilgili,
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/v...sihmano-alivo-zincir-cn-hg50-6-7-8-vites.html

    linkte paylaştığım zincir için 6-7-8 vites uygundur diyor. bu benim için kıstas mıdır? bakla sayısının ne gibi bir önemi olur?
    ve "powerlink" sistemi bu zincire uygulanabilir mi?
    yoksa bambaşka bir zincir mi önerirsiniz?

    şimdiden teşekkürler ve saygılar.
     
  4. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    A. Ertan Bey, öncelikle elinize emeğinize sağlık. Tekrar olmak üzere defalarca fotograflara baktım, açıklamalarınızı okudum. Kadro başta olmak üzere komponentleri çok beğendiğimi ve uzun süre daha size hizmet edebileceklerini bilmenizi isterim. Altus a10 / c10 günümüzde bulunmayan ve dönemin iyi kalitede sayılabilecek atb ve tur bisikleti malzemelerindendir. Göbeklere gelincede shimanonun Exage modeli olup tahminen 300ex ya da 400ex serilerindendir. :) Çemberlerin değişimi ise tamamen keyfinize kalmış olmasıyla beraber şuan normal bir bisikletçiden alacağınız çemberlerden çok daha kaliteli olduklarını da söylemeliyim, neticede çift kat, duble jant diye tabir ettikleri tayvan ya da uzak doğu menşeili çemberler bu çemberlerin yerini tutmaz. Lafı da daha fazla uzatmadan bitmiş halini merakla bekliyor olacağım.
    Görüşmek üzere.
     
    Cem Coşkun, aertan ve Osman D. bunu beğendi.
  5. aertan

    aertan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2012
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ali ertan noyan
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    bisikletimin sökemediğim yerlerini bisikletçiye götürüp söktürdüm.
    öncelikle jantları sadece wd40 benzeri yağlayıcı&pas çözücü ile temizledim.
    ve doğukan beyin söylediğine katıldım.
    temizledikçe jantların temizliğine ve kalitesine bayıldım.
    jantlar kesinlikle bu nisan aldığım trek in jantlarından daha kaliteli.

    fikrimi beyan ettikten sonra jantların temizlenmiş hali;

    daha sonra ön ve arka göbekleri söküp, wd40 ve fren&balata temizleyici + tel fırça + bez ile temizledim. bunlar da çok hoşuma gittiler. nasıl olsa bilya döşeteceğim için kimyasal kullanımında verdim coşkuyu, umarım bilya diziminde bu kadar yağsızlaştırmam sorun olmaz :)

    bunlar öncesi;

    ön göbek

    arka göbek

    temizlik sonrası;

    şimdilik arka rubleyi temizlemeye uğraşacağım, umarım başarılı bir sonuç alırım.
    beceremezsem eğer, şu linkteki ruble işimi görür mü ne dersiniz?

    Kaçkar Bisiklet - Giant Scott Sedona Kron Bisiklet Markaları Dağ Yol Çocuk | Kaçkar Bisiklet -

    inceleyen okuyan herkes umarım zevk alır,
    şu uğraşımdan benim aldığım zevk inanın çok fazla.
    buradan paylaşmamın sebebi de bu zevkime herkesi ortak edebilmek.
    yoksa yaptığım şeyler, bilgi, teknik, beceri isteyen şeyler değil.
    envai çeşit kimyasal ve alet edevatla ve tabi zamanla,
    körlemesine bir iş :).
    umarım sonucu iyi olur.
    herkese teşekkürler ve saygılar.
     
    Cem Coşkun ve Ferit Tınaz bunu beğendi.
  6. Burak Mercancı

    Burak Mercancı Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    173
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Ben de acemiliğimi bir Beldesan yenileyerek atmıştım :) Eve getirip odamı küçük bir atölyeye çevirene kadar ne yapacağımı bilmiyordum; ama bir şeyin nasıl parçalandığını öğrendikten sonra birleştirmesi zor olmuyor. Forumda da teknik kısımlarda yardımcı olacak bir sürü yazı var, bir süre sonra bütün parçaları söküp takmak için gerekli ekipmanları edinirsiniz zaten, o zaman bisikletçiye de gitmeye gerek kalmaz :)
    Şansınıza komponentler gayet iyi durumda, üzerindeki kiri çıkarınca belli etmişler kendilerini. Bana kalırsa sadece fren ve vites tellerini yenileyin. Onun dışındaki her şey bakımını yaptıktan sonra gayet güzel çalışacak gibi duruyor.

    Bu işin en güzel yanı da uğraşıp emek verdiğin, hayata döndürdüğün bir şeye biniyor olmak. O zaman daha da çok bağlanıyorsunuz bisikletinize. Bir an önce tamamlar, keyifle biniyor olursunuz umarım :)
     
    aertan bunu beğendi.
  7. aertan

    aertan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2012
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ali ertan noyan
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    jant çemberlerini ve göbekleri bisikletçiye bıraktım, bugün jantlarımı örecek. 2 adet dış ve iç lastik almam gerekiyor şimdi, lastik olarak şu lşinkte paylaştığımı düşündüm, hem fiyatı uygun hem michelin. Siz ne dersiniz? http://www.decathlon.com.tr/TR/country-mud-26x2-0-179575169/ bu arada da arka rubleyi elimden geldiğince temizledim.
     
  8. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    beldesan hayranı olarak gerçekten zevkle izledim ve okudum :) ellerinize sağlık bisikletin üstüne vinç düşmezse sanırım torunlarınıza şimdiden selam edebilirsiniz bu bisikletle :)
     
    aertan bunu beğendi.
  9. Ferit Tınaz

    Ferit Tınaz Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    adana
    Bisiklet:
    Beldeyama
    kolay gelsin gerçekten mühim bir iş çıkarıyorsunuz
     
    aertan bunu beğendi.
  10. İsa Öcel

    İsa Öcel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2011
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Samsun / İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bisikleti bende çok beğendim, böyle konuları görünce bizim bodrumda uzun süre durup sonra hurdacıya verilen yol bisikleti geliyor aklıma. Tabi ufaktım o zaman ilgim yoktu ama keşke şimdi dursa diyorum :)
     
    aertan bunu beğendi.
  11. Goku

    Goku Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Goku
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Hocam sonuçlandıysa fotoğraflarını paylaşırmısınız :)
     
    aertan bunu beğendi.
  12. Burak ÖZBEK

    Burak ÖZBEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    MERSİN
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Ciddi bir emek harcıyorsunuz gerçekten.Bitmiş halini de bekliyoruz. Kolay gelsin.
     
    aertan bunu beğendi.
  13. aiclek

    aiclek Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbıl
    Bisiklet:
    Beldeyama
    bisiklet satılıkmı arkadaşım, benim çocukluğumun bisikleti bu
     
    aertan bunu beğendi.
  14. Ramazan Gürel

    Ramazan Gürel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2013
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    son halini merak ediyoruz müdür.
     
    aertan bunu beğendi.
  15. aertan

    aertan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2012
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ali ertan noyan
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Arkadaşlar,

    son halinin paylaşımı geciktiği için herkesten özür dilerim. Tecrübeli arkadaşlarıma, abilerime ve de kardeşlerime bazı sorularım olacak, lütfen cevaplarınızı esirgemeyin.

    Şimdi soru kısımlarıma geldim;
    1. sorum: sol vites (üçlü aynakol) için şu altta gördüğümüz vida yalama olduğu için kolu kuramadım. orta vitesim çalışmıyor. üçlü aynakolun ikincisine sabitledim o şekilde biniyorum. bu kolu tamir etmem için bu vidadan bulabilir miyim? eğer bulabilirsem, nerede ve ne isimle aramam gerekir. bulunamayacak bir vida ise, kolları değiştirmem gerekecek. bu durumda hangi kolu almam gerekir (set olarak alırım o zaman)?
    Ancak frenlerim üstten çekmeli olduğu için, satılan altus fren-vites kolları bisiklet için sıkıntı olur mu?

    2. sorum ise: aşağıdaki fotoğrafa dikkatli bakarsanız farkedeceksiniz, maşamda hafif bir yamukluk var. hiç bir kozmetik leke olmasa da sanıyorum darbeli. bu bisiklete ne tür bir maşa almalıyım? ve de bisikleti sürerken gidon bana bayağı uzak kaldı, rahat süremedim. gidon ve gidon boğazını değiştirmeyi düşündüm, açı ayarı sebepli.
    ancak fren kablosu boğaz içinden geçiyor, ve freni yukarıdan çekiyor. buna benzer bir boğaz bulmam mümkün mü?

    umarım fotoğrafları ve bisikleti beğenirsiniz.
    herkese selamlar ve saygılar.

    Bisiklete yeni aldığım parçaları da listeleyeyim:

    1 çift iç ve dış lastik: 70 tl
    jant telleri ve ördürme: 75 tl
    bisiklet ayağı: 15 tl
    zincir: 35 tl (galiba)
    sele borusu: bedava
    1 çift elcik: 10 tl (galiba)
    suluk: 4 tl

    hepsi bunlar, hatırlayamadığım olmuşsa sonra eklerim.
     
    Cem Coşkun bunu beğendi.
  16. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    açıkcası vites için pek umutlu olma derim fakat maşa ile gidon boğazının ayarı tutmamış gibi geldi maşada problem yok gibi gidon boğazını gevşet tekardan bir bak derim
     
    aertan bunu beğendi.
  17. Ali Kerimoğlu

    Ali Kerimoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2013
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bisikleti satmayı düşünürseniz ben alabilirim. Çocukken çok imrendiğim bir bisiklettir.
     
    aertan bunu beğendi.
  18. aertan

    aertan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2012
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ali ertan noyan
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Satmayı düşünmüyorum, sahibi de ben değilim zaten :)
    deposunda bisikleti çürüten bir abimindi.
    bisikleti 92 yılında aldığını ve sadece bir yaz kullandığını söyledi.
    benden kısa boyludur, ama nasıl kullanmış şaşırdım doğrusu.
    boyum 176 ama bana büyük geldi, gidon uzağımda kalıyor.

    doğukan bey,

    size bir sorum olacak, üstadımız olarak.
    maşadaki eğriliği ne şekilde düzelttirebilirim.
    yeni bir maşa almak istemiyorum, güzel durmayacağını düşünüyorum.
    yardımınızı rica ediyorum.

    saygılar,
     
  19. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    Resimler patlamış ertan bey tekrardan yuklemeniz mümkün mü
     
  20. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.633
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Merhaba. Bu gün ekonomik ömrü dolmuş olan konuları hortlatma günü mü? :) Bu kaçıncı 2012 ve öncesi hortlatılmış konu? Sayamadım vallahi.. :) :) :)
     
    Yusuf !!WOW!! ve uğur ay bunu beğendi.