Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bazı sorular

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında doctor tarafından paylaşıldı.

  1. doctor

    doctor Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2006
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Merhabalar; ben bisiklet dünyasına yeni katılanlardanım, aslına bakacak olursa uzun zamandır motorsikletlere olan hayranlığım vardı ama bisiklete yönelmem ihtiyaç ve forumunuz nedeniyle oldu. öncelikle forumun doğru yerine mi yazıyorum bilmiyorum ama sizlere birkaç sorum olacak.
    1)Bisiklette kask kullanımının önemi açık, ama dışardan gözlemlediğim kadarıyla bisiklet kaskları başı yeterince sarmıyor. Doktor olduğum için bugüne kadar motordan düşerek acile gelen birçok vaka ile karşılaştım, çoğunda kafada kırılan yerler alt çene ve boyun oluyor, motorsiklet kaskları kafayı tamamen sardığı için kazalarda yaralanma riski cok azalıyor (en azından kendi tecrubelerim bunu gösterdi) ama bisiklet kaskları kafanın alt kısmını korumada yetersiz benim kanaatimce, bu konuda fikri olan varmı? başı tamamen saran bisiklet kaskları mevcut mu??
    2)2 kez yurt dışında bulundum, fransa ve hollanda da gördüğüm kadarıyla bu ülkeler trafik problemlerini toplu taşıma araçları, motorsiklet ve bisiklet kullanımıyla çözmüş durumdalar, özellikle fransanın kalbi pariste bu durum daha cok bisiklet lehine kaymış durumda. inanın patenle bile işe giden takım elbiseli kravatlı insanlar gördüm. halk ucuza seyahat etmenin tadını cıkartıyor, aynı zamanda spor yapıyoruz gerekcesiyle bisikleti tercih ediyor. ama gelin görün ki orada sıkı kurallar ve profesyonelce işleyen bir sistem var. örneğin kaldırımlar boylu boyunca bazı yerlerde ikiye ayrılmıs durumda, mağaza tarafında sadece insanlar yürüyebiliyor, kaldırımın yol tarafı ise tamamen bisiklet ve motorsikletlere park etmek için ayrılmıs durumda. yalnız dediğim gibi kurallar sıkı. eger bisikletinizi ya da motorunuzu yanlışlıkla insanların yürüdügü tarafa bırakırsanız tarfik polisince ceza yiyorsunuz. bu arada belirtmeliyim ki paris belediyesi memurlara her yıl ücretsiz bisiklet dagıtıyor. yani bilinç maksimum düzeyde. bizim ülke insanları gibi petrolün variline yüzlerce dolar vermemek için yapıyorlar bunu. tarfik temiz gürültü yok benzin harcamıyorlar kirlilik ve egzoz dumanı yok vay efendim arabamı nereye park edecegim sorunu yok. tabiki araba kullanımı da var ama arabanızı sehir merkezine sokmak için günlük 5 euro ödemek zorundasınız (yani düşünün arabayla ankara kızılaya ya da istanbul taksime girmek günlük 5 euro) yani caydırıcılık ve özendiricilik bir arada. tam da burda belirtmek istediğim biz bisiklet severlere de bu konuda iş düşmesi. eğer bilinçli toplum bilinçli bisiklet sever olmak istiyorsak lütfen bu konuları sivil toplum örgütlerine, çalıştığımız kurumlara bahsederek ya da fax çekerek ilgi uyandıralım. örneğin geçen hafta mezun olduğum hacettepe üniversitesi tıp fakültesi kampüsüne gittim ve üzülerek gördüm ki 3 büyük koca otopark olmasına rağmen 3 otoparkta da ne motorlar ne de bisikletler için park alanı vardı. motorcular motorlarını demirlere ağaçlara bağlamışlardı ne yazık ki. bisiklet vardı ama onlar da alelade demirlere kilitliydi. mesela ben burdan başlayarak sırf bu konuyla ilgilenenler de olduğu bilinsin ve ilgi çekilsin diye yakında hacettepe üniv. rektörlüğüne bir fax çekeceğim.(bisiklet motorsiklet park alanı yaratılması isteğiyle) sizlerden de ricam benzer hareketlerde bulunmanız.
    3)Bisiklet kullananlar hırsızlık problemini nasıl çözüyor, park alanları dışında yapılan parklarda ne gibi önlemler alıyorsunuz. mesela bir yere gittiniz ve bir iki saatliğine bisikleti park ettiniz. çalınma ihtimali için geliştirilmiş önlemler varmı? yoksa sadece malesef kilit mi kullanmak zorundayız. mesela motorlar için geliştirilmiş alarmlar var. artık 1500 ytl ye satılan motorlara bile takıyorlar. bu konuda bilgisi olan varmı??
    4)Bir de bisiklet seçimiyle ilgili bir soru...sadece düz asfaltta kullanılmak için bir bisiklet alınacaksa amortisör önde mi arkada mı olmalı? insan ağırlığı oturma pozisyonunda ön tekerleğe mi arka tekerleğe mi düşüyor daha cok??

    Cok uzun yazdığımı biliyorum ama forum sitesi olduğu için affınıza sığınıyorum.
    Şimdiden herkese teşekkürler.
    Metin.
     
  2. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    cevap 1: bi cok kask firmasi cene korumali kasklar uretmeye basladi. asil olarak downhill ciler icin uretiyolar. simdilik bayaa agirlar ama gitgide daha hafif modelleri cikiyo. cross country yapanlar bu kasklari genelde tercih etmiyolar cunku gercekten agirlar. ayrica simdiye kadar cok buyuk bi kazam olmadi ama kafamda 2 kere kask kirildi( bu arada kafama bi sey olmadan:))bence normal kasklarin korumasi hic de fena deil(bu kazalarda kaskimin olmadigini hayal etmek bile istemiyorum).
    2.bunu simdilik tr de beklemiyorum.belki bi kac nesil sonra...
    cevap 3. alarmin bisiklet icin fazla kullanisli olacagini sanmiyorum. hirsizligi onlemenin en kolay yolu iyi bi kilit (ama su ayni anahtarla acilabilen kilitlerden deil)on tekerlegi cikarip arka tekerlek ve kadro ile beraber saglam bi yuzeye baglamak.sele yi de yanina almak.uzerinde kolay bi sekilde cikabilen bi malzeme yoksa bu sekilde bi sey olacagini sanmiyorum
    cevap4: ben olsam sadece on amortisorlu secerdim asfalt icin. gerci amortisore gerek yok ama rahatlik icin.(bu konun uzmani sanirim halili)
     
    Tuğrul bunu beğendi.
  3. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    BUYRUN; ÖNCE SİZİN SORULARINIZ VE ALTINDA DA BENİM CEVAPLARIM.
    1)Bisiklette kask kullanımının önemi açık, ama dışardan gözlemlediğim kadarıyla bisiklet kaskları başı yeterince sarmıyor. Doktor olduğum için bugüne kadar motordan düşerek acile gelen birçok vaka ile karşılaştım, çoğunda kafada kırılan yerler alt çene ve boyun oluyor, motorsiklet kaskları kafayı tamamen sardığı için kazalarda yaralanma riski cok azalıyor (en azından kendi tecrubelerim bunu gösterdi) ama bisiklet kaskları kafanın alt kısmını korumada yetersiz benim kanaatimce, bu konuda fikri olan varmı? başı tamamen saran bisiklet kaskları mevcut mu??
    El cevap:
    Evet mevcut, down-hill kaskı, dizliği, dirsekliği, omuzluğu, eldiveni kullanabilirsiniz. Ama risksiz rotalarda daha hafifleri önerilebilir. Beverlyl arkadaşımız kendi tecrübelerini çok güzel aktarmış, sağolsun.

    2)2 kez yurt dışında bulundum, fransa ve hollanda da gördüğüm kadarıyla bu ülkeler trafik problemlerini toplu taşıma araçları, motorsiklet ve bisiklet kullanımıyla çözmüş durumdalar, özellikle fransanın kalbi pariste bu durum daha cok bisiklet lehine kaymış durumda. inanın patenle bile işe giden takım elbiseli kravatlı insanlar gördüm. halk ucuza seyahat etmenin tadını cıkartıyor, aynı zamanda spor yapıyoruz gerekcesiyle bisikleti tercih ediyor. ama gelin görün ki orada sıkı kurallar ve profesyonelce işleyen bir sistem var. örneğin kaldırımlar boylu boyunca bazı yerlerde ikiye ayrılmıs durumda, mağaza tarafında sadece insanlar yürüyebiliyor, kaldırımın yol tarafı ise tamamen bisiklet ve motorsikletlere park etmek için ayrılmıs durumda. yalnız dediğim gibi kurallar sıkı. eger bisikletinizi ya da motorunuzu yanlışlıkla insanların yürüdügü tarafa bırakırsanız tarfik polisince ceza yiyorsunuz. bu arada belirtmeliyim ki paris belediyesi memurlara her yıl ücretsiz bisiklet dagıtıyor. yani bilinç maksimum düzeyde. bizim ülke insanları gibi petrolün variline yüzlerce dolar vermemek için yapıyorlar bunu. tarfik temiz gürültü yok benzin harcamıyorlar kirlilik ve egzoz dumanı yok vay efendim arabamı nereye park edecegim sorunu yok. tabiki araba kullanımı da var ama arabanızı sehir merkezine sokmak için günlük 5 euro ödemek zorundasınız (yani düşünün arabayla ankara kızılaya ya da istanbul taksime girmek günlük 5 euro) yani caydırıcılık ve özendiricilik bir arada. tam da burda belirtmek istediğim biz bisiklet severlere de bu konuda iş düşmesi. eğer bilinçli toplum bilinçli bisiklet sever olmak istiyorsak lütfen bu konuları sivil toplum örgütlerine, çalıştığımız kurumlara bahsederek ya da fax çekerek ilgi uyandıralım. örneğin geçen hafta mezun olduğum hacettepe üniversitesi tıp fakültesi kampüsüne gittim ve üzülerek gördüm ki 3 büyük koca otopark olmasına rağmen 3 otoparkta da ne motorlar ne de bisikletler için park alanı vardı. motorcular motorlarını demirlere ağaçlara bağlamışlardı ne yazık ki. bisiklet vardı ama onlar da alelade demirlere kilitliydi. mesela ben burdan başlayarak sırf bu konuyla ilgilenenler de olduğu bilinsin ve ilgi çekilsin diye yakında hacettepe üniv. rektörlüğüne bir fax çekeceğim.(bisiklet motorsiklet park alanı yaratılması isteğiyle) sizlerden de ricam benzer hareketlerde bulunmanız.
    El cevap:
    Kişisel anlamda size katılıyorum. Hepimizin menfaatine olacak bir konuda birlikte hareket etmenin legal çerçeveyi aşmamak kaydıyla daha etkili olacağı kanaatini sizinle aynen paylaşıyorum.


    3)Bisiklet kullananlar hırsızlık problemini nasıl çözüyor, park alanları dışında yapılan parklarda ne gibi önlemler alıyorsunuz. mesela bir yere gittiniz ve bir iki saatliğine bisikleti park ettiniz. çalınma ihtimali için geliştirilmiş önlemler varmı? yoksa sadece malesef kilit mi kullanmak zorundayız. mesela motorlar için geliştirilmiş alarmlar var. artık 1500 ytl ye satılan motorlara bile takıyorlar. bu konuda bilgisi olan varmı??
    El cevap:
    Bisikletim için kilit aldığım bir dükkanın sahibi bana " kilit dost içindir, sadece dost olanı korkutur" demişti.:eek: Kıssadan hisseyi siz çıkarınız, lütfen.. ;) Neyse kendimden örnek vereyim. Bisikletimi evde, balkona çıkarırım, gezilerde de görme menzilimden daha uzağa park etmem.

    4)Bir de bisiklet seçimiyle ilgili bir soru...sadece düz asfaltta kullanılmak için bir bisiklet alınacaksa amortisör önde mi arkada mı olmalı? insan ağırlığı oturma pozisyonunda ön tekerleğe mi arka tekerleğe mi düşüyor daha cok??
    El cevap:
    Bu konuda benden daha bilgili olan arkadaşlar var. onlar size yardımcı olacaklardır. saygılarımla..
     
  4. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    4.sorunun amortisörle ilgili cüzüne cevaptır:
    asfaltta kullanılacaksa hiç bir yerinde olmaması da uygundur..ön amortisör olması memleket koşullarındaki asfalt yollar gözönüne alındığında konforu artıracaktır.bileklerde meydana gelebilecek olası zorlamaların da önüne geçecektir..

    oturma pozisyonunda bisikletin yapısına göre ağırlık önde veya arkada olabilmektedir.ancak muhtemelen ve mantıken arka tekerleğe görece daha çok yük binmesi mümkündür..
     
    Mesut Girgiç ve Tuğrul bunu beğendi.
  5. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.904
    Beğeniler:
    9.798
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Merhaba Metin Bey,

    Size yazan bütün arkadaşlarımla aynı fikirdeyim

    sadece özet olarak size kısa tiyolar verebilirim

    1.Bisiklet kaskı; eğer düz yolda veya patika yollarda biniyorsanız kaskın kapalı olmasına hiç gerek yok. Bisiklet kaskları dizayn edilirken bu dikkate alınarak yapılıyor. Bisiklet kasklarında ense, alın ve kulak kısımları korunuyor. Çünkü hangi kask olursa olsun ense kısmı, alın kısmı ve kulak kısımları çıkıntılıdır. Bu konuda hiç bir endişeniz olmasın. Dünyada bir çok zorlu bisiklet yarışları yapılıyor ve de hep bahsettiğim tarzda kasklar kullanılıyor. Sadece iyi ve hafif bir kask almanız yetecektir.

    2. Hepimiz sizinle aynı düşüncedeyiz.. Lutfen bu linkteki yazılanlara bir göz atınız... http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=3590&page=4

    3.Bisikletinizi çaldırmak istemiyorsanız asla onu yanlız bırakmayın.

    BİSİKLET HIRSIZLIĞI DÜNYADAKİ EN POPÜLER HIRSIZLIKTIR... ESKİDEN AT HIRSIZLIĞI VARDI :)

    4.Genelde en uygun ve kullanışlı bisikletler önden süspansiyonlu bisikletlerdir. Size o tip bir bisiklet almanızı öneririm. Arka süspansiyonlu bisikletler çok ağır ve hantal bisikletlerdir. Eğer Downhill yapmıyorsanız asla o tip bir bisiklet almamalısınız. Hatta hiç arazi veya patika yola girmeyecekseniz amortisörlü bisiklet almanıza bile gerek yok...
     
  6. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.485
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben, İstanbul için beklenen büyük marmara depreminden sonra bir şeyler yapılabileceğine inanıyorum. Şehir nerede ise tamamen yıkılıp , ( tabular ve eski fikirlerle beraber )çok uzun bir acı ve üzüntü döneminden sonra. Tabiki aristokrat bir dikta yönetimi tarafından. :D :D :D :D
     
  7. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    hocam bu satırlar thomas more'dan mı alıntı :) :D
     
  8. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.485
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Farkında olarak yazmadım ama siz söyleyince ve düşününce , ordan ( sanırım utopia yı kastediyorsunuz ) kaynaklı olabilir gibi.

    Etkilenmiş olabilirim, tabiki kendisi benden etkilenmediyse. :D :D :D
     
    Murat CER bunu beğendi.
  9. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    tövbe tövbeee, hocam ne egzantrik tasavvurlarınız oluyor sizin yahu..
    hayal dünyam tar-u mar oldu..

    madem ki sizin proje üzere, her yer dümdüz olmuşken bisiklet yollarına ilaveten genişçe "velodrom" da isteriz hocam.
    aman bunu da dile getir yeri geldikçe.. :D

    Hocam Türkiyenin ilk velodrumu Konya da yapılmış, biliyormuydunuz.. :eek: Şimdilerde çok aktif değil ama, yine de yerli yerinde duruyor. ;)
    Pek kullanılmayınca aşınma falan da olmuyor haliylen.:D :D

    Hocam, laf aramızda siz Bursa ya gidecek olunca İstanbul için sakladığınız orjinal imar projelerinizi de kamu oyuna sunmaya başladınız. Böylesi kökten çözümleri neden İstanbuldayken yüksek sesle düşünmediğinizi sormamda bir sakınca varmı acaba? :D :D :D
     
  10. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.485
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İşte yakalandık şimdi.:eek: :in:

    Yeşil Bursa yı düzeltmeye gücümüz yeter herhal , asıl payitahtı ( istanbul ) kaybettik ama, ilk payitaht Bursa hâlâ kurtarılabilir. O sebeple , o bölgeye denk gelen bir musibet tahayyül etmiyorum henüz.

    Ama kafamı bozarlarsa Ha ha ha ha ( bilim kurgu filimlerinde ki kötü ama dahi bilim adamı gülümsemesi )

    Tabi Türkiye nin deprem riski an az olan şehrinde yaşayan sizler için herhangi bir tehlike yok. Buna rağmen, üzüntü ile andığımız Zümrüt apartmanı facialasını da , acınızı tazelediğimi bilerek ve özür dileyerek hatırlatırım.

    Sanırım daha ucuz su kullanmak için binanın altından su çekilmesi sebebi ile olmuştu bu olay. Aslında toplumumuza ve çağa uyduramadığımız değer yargılarımıza duyduğumuz öfkenin ifadesi bu sözler.

    Bir medeniyetin kırılma noktasında olmamızın sonuçları sadece. Bir neslin kendini feda etmesi ile düzelebilen ülkeler arasına giremeyişimizin üzüntüsü bu. Açıkcası bende kendimi feda etmeyi bıraktım.

    Nereden nereye geldik yahu. :eek:
    Abant geziniz için çalışmam lazım. :D
     
  11. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Sn. Doctor, aslında atölye bölümünde sorulara uzuuun uzuuun cevaplar yazmayı çok severim. Zaten benim bölümüm de öncelikli olarak Atölye. Beverly'nin de mesajının sonunda söylemek istediği bu sanırım :).
    Ancak tüm forum dostlarımız o kadar iyi, açıklayıcı ve net cevap vermişler ki ben uzun uzadıya bir şey yazmak istemedim. Aramıza hoş geldiniz diyorum. Umarım forumda eğlenirsiniz :)...
     
  12. doctor

    doctor Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2006
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Cevaplar için tesekkür ederim. Seçimlerimi yorumları dikkate alarak yapacağım. Teşekkürler tekrar.
     
  13. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    umarım faydalı olacaktır.
     
  14. Ahmet Mumcu

    Ahmet Mumcu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2005
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    1.114
    Şehir:
    Bostanci
    Seviye:
    Aman bisikleti mutlaka bir direge baglamayi ihmal etmeyin. Ben kilit isini kalin bir zincir ve kilit ile halletim. Zincirin olcusunu belinize gore kestirirseniz ayrica tasimaniz icin canta filan gerekmez, belinize sararsiniz aslinda biraz rahatsizlik veriyor ama bisikleti kaybetmekten iyidir. Ayrica kucuk bir alarm sistemide takabilirsiniz ama pek fayda verecegini sanmiyorum.
    Ayrica bisikletin kadro numarasini bir yere kaydederseniz, pek umitli degilim ama bir yerde bulunursa tekrar geri almanizda yardimci olur.
    Yeni hobinizde iyi eglenceler.
    Mumcu
     
  15. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Sayın hocam, sanırım mühendislik alanında sergilenen zeka kapasitesi bununla da sınırlı değildi. Yani ilgili inşaatçı arkadaşlar binayı inşaa ederken de, daha ucuza getirmek için binanın sütunlarından kum ve çimento çekmişler, yine daha ucuza getirmek için binanın temelinden demir ve taş çekmişler.. Çalınan malzemelerle ise bu binanın civarında yeni binalar yapmışlar...

    nihu hahahahah.. evet zümrüt çökmüş olabilir ama ondan çalınan su, kum, taş ve demirle yapılan civardaki binalar hala ayakta.. ne haber.. bu zeka başka nerde bulunur.. ;) :eek: :eek: :eek:

    Karalama çalışmalarınız neticeye ulaşmayacak. nihuhahaha.. :p

    itiraf:
    gülerim ağlanacak halimize
    ataruh hocamın diline düştüğümüze
    akıl fikir ver bize yarab, ver ki aklımız varsın
    yetim hakkına girdiğimize