Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bazı şehirlerin metro planları

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Soner Sarihan tarafından paylaşıldı.

  1. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bazı şehirlerin metro planları.
    Toplu ulaşıma bu kadar önem veren bu şehirlerin , bisikletliler içinde yollar hazırladıklarını düşünmek olası.
    Amaç insanlar araba kullanmasın. Bunun yolu da elbette metro ve bisiklet.
    Türkiye nin metroları ve bisiklet yolları ise ortada maalesef.

    Amsterdam

    [​IMG]

    Barcelona

    [​IMG]


    Berlin


    [​IMG]


    Los Angeles


    [​IMG]


    Moskova


    [​IMG]


    Brüksel


    [​IMG]


    Minsk


    [​IMG]


    New york


    [​IMG]


    Paris


    [​IMG]


    Petersburg


    [​IMG]


    Prag


    [​IMG]


    Seul


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  2. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Tabiki bomba planı sona sakladım.
    İşte İstanbul metrosu.

    Nerede mi ? Nasıl nerede ?
    Aşağıda işte, biraz dikkatli bakmak gerekiyor o kadar . :)

    [​IMG]
     
    Mert Bağcılar bunu beğendi.
  3. Mert Bağcılar

    Mert Bağcılar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.826
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    Eyüp, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    New York ve Paris in metro hatları oldukça yoğun...çok hoşuma gitti...Bize anca böle imrenerek bakmak kalıo galiba:eek:
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
  5. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sevgili Halil,

    Benimde gördükçe içim acıyor, ancak gerçek bu ne yazık ki ? :(

    Ve biz bunu kabul edip , karşı harekete geçmedikçe ( işte burada biraz biraz kızmak gerekiyor ve nasıl olur da bu kadar az duraklı bir metromuz olur diye düşünmek ve asla buna sudan sebepler bulmamak ) trafik ve metro ve en başta belirttiğim gibi bisiklet ile ilgili sorunlarımız çözülmeyecektir.

    Ulaşım yer altına indiğinde ( metro ) , insanlar araba yerine toplu ulaşımı kullandıklarında, yollarda bize daha çok yer açılacak. :) :) :)

    Eklediğin fotoğraftaki mavi hat , zaten banliyö treni, diğeride tranway hattı ne yazık ki .

    Lütfen Paris in nüfusunun 2.153.600
    Berlin in nüfusunun 3.388.000 olduğunuda dikkate alalım.

    İstanbul un nüfusu kaç bu arada ? Sanırım otobüler dolusu insan sayılmaya başka şehirlere gittiği için saymayıda becerememiştik.

    Selamlar
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ever aslında raylı sistem yerine ayırımı "Metro" ve "Tranvay" olarak yaptığınızda, metro bakımından çok çok gerideyiz. Ancak en azından raylı sistemin trafik derdinin olmaması biraz olsun insanın içini rahatlatıyor...
     
    Soner Sarihan bunu beğendi.
  7. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ulaşımın sorun olmasının sebebi tek kişinin trafikte kendisindençok daha geniş bir yer işgal etmesinden kaynaklanıyor.
    Tek bir kişi araba ile seyahat ederse yaklaşık 8 metre kare yol kaplıyor trafikte. ( hareket halindeyken arabanın ve önündeki ve arkasındaki boşlukların yaklaşık toplamı ) Ayrıca bu araba içinde kimse yokken de yer kaplıyor.

    Aynı kişi otobüste yaklaşık 1 metre yer kaplıyor. ( Otobüs diğer araçlarla beraber olduğundan onlardan etkileniyor )

    Metro ise gerçekten çok iyi bir çözüm. bir kere egzos gazı çıkarmıyor, diğer araçların yolunda hiç yer kaplamıyor, diğer araçlar ile karşılaşmadığından , çarpışmadığından, kısacası yer altında olduğundan hava durumundan da neredeyse hiç etkilenmiyor.Yukarıda kar yağması ile güneşte yumurta pişirilmesi metro için hiç sorun değil.

    Bisiklette hem kullanırken hemde park halindeyken çok az yer kaplıyor.

    Tüm bu sonuçlar metronun nasıl bir nimet olduğunu gösteriyor. Bir metro vagonunda 70 kişinin seyahat ettiğini düşünürsek, trafikte kaç metre karenin kazanıldığını hesaplayabiliriz. Metro daha hızlı , daha ucuz ve daha güvenli.

    Kısacası metro yapılarak araçlardan geri alınan yollar belkide bisikletlilere veriliyordur.
     
    HaliliOzturk ve stratus bunu beğendi.
  8. stratus

    stratus Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    523
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    ist.
    Seviye:
    İşte utanılacak sayısız fotoğraflardan biri; benim değil yetkililerin utanması gereken bir foto!
    Sadece elaleme rezil rüsva olmak için bu foto tek başına yetişir!
    Turistler bunu görse ve koca şehirle bunu kıyaslasa heralde altına edecek kadar gülmekten kendini kaybederlerdi...
     
  9. abdullahabdullah

    abdullahabdullah Forum Bağımlısı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    GÖKÇEADA
    Adı:
    Abdullah YEŞİLTAŞ
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Olay sadece ne kadar hat döşendiği değil tabi ki, önemli olan ne kadar kişinin bisiklet sürdüğü de değil. Önemli olan kültürdür. Kişi birbirine selam vermeyi beceremiyorsa, kaldırımdan gitmesini öğrenememişse, araçlar özürlülerin rampalarına park edip yolu tıkıyorsa, ülkenin tek ekonomik istihdam yerini İstanbul-Kocaeli üzerine inşa edip 70 milyonun 20 milyonunu buraya tıkıştırıyorsa; tutumlu olmayı suyun olmadığı zamanlarda hatırlayıp ah-ı figân ediyorsa, tüketici, kendi tüketici hakkından bi haberse….. bırakın da metromuzun istasyon sayısı az olsun; toplu taşıma az olsun.

    Benim için önemli olan, bu taşıma araçlarını kullanacak kişilerin karakteri. Adam doğuda yabani ortamda yetişmiş, terbiyeyi bilmez, yolda yürümeyi bilmez, sağı solu pisletir, elalemin kızına laf atar ve bu İstanbul’da yaşar. Eski İstanbul hayatı bu değil. Modern hayatın insanı bu değil.

    İstanbul metro yapımına ilk Tünel ile başlıyor, dünyada ikinci metro hattı bizde. Sultan İkinci Abdülhamit ile Almanlar anlaşıp her yeri demiryoluyla inşa etse de, hatta Osmanlı zerafeti, İstanbul – Mekke tren yolunu yapıp, kutsal yerlerden geçen trenin rayına kadife bez döşetse de( İnsanlar ibadet ederken, Kutsal yerleri gezerken tren tekeri sesinden az rahatsız olsun diye yapılmış) İngilizler, İngilizlerin kışkırttığı Araplar yağma ediyor. İşte olay şu şekilde boyut değiştiriyor.
    Topluma taşıtlarının gelişmesi için:
    1. Anadolu uygarlığının kalıntıları için hareket başlatılmalı, uygun zemin sağlanmalı ve ayak bastığımız zeminin altında üst üste medeniyetler var ki, bu Avrupa’da yok, New York’da yok.
    2. İnsanımızın bilinci açık olacak, yerel yönetimlere baskı yapacak.
    3. Ülkemizin ekonomisi teröre gidiyor, savunmaya gidiyor. Yabancı devletler bizim düşmanlarımızı beslerken, desteklerken asla ve asla onlar gibi ekonomik refah içinde olmayı düşünemeyiz. Bütçe devamlı, hayran olduğumuz ülkelerin hain emellerine karşı kullanılıyor.
    4. Sınırlı bir yüzölçümde bu kadar insan yoğun bir şekilde yaşamamalı.
    5. Söz gelimi, Ahmet, Kadıköy’de kalıyorsa iş yeri neden Merter’de; Hasan Bağcılar’da kalıp, neden ilkokula Avcılar’da devam ediyor?

    Ülkemizin planlı mimarisi de yok. Çarpık çurpuk yerleşme, bu çarpık zihniyet her şeyi sarmış. Estetik denilen sanatsal olgu insanımızın pek azında var. Vurdumduymaz şekilde yaşayıp, evimize trafik sıkışıklığı içinde gelip, yorgunlukla, sinir harbiyle uykuya dalmaya çalışıp, ertesi güne moralsiz, yorgun başlıyoruz.

    Bu arada, bisiklete sahip olalı motorlu araçlarla işe gitmeyi aza indirgedim, herkes bisiklete sahip olsa, kıymetini anlasa.
     
    Soner Sarihan bunu beğendi.