''bayramda trafik kazaları ''

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789

hatalı sollama ,vs vs ,
her sene aynı hikaye ,
acele eden acele gider misali,

13 ekim 2013 de durum bu idi,


aşağıda 30 temmuz 2014 de durum ,,

 
Scudo

Fatih Çetin

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2013
Mesaj
709
Tepki
681
Şehir
İstanbul-Maltepe
Bisiklet
Focus
Valla kimse kusura bakmasın. Sığır zihniyetine sahip sürücüler olduğu sürece her bayram sonrası ana haber bültenleri sanki savaşmış gibi ölü ve yaralı sayısını vermeye devam edecektir.

Bayram süresi boyunca arabayla 2000 km'ye yakın yol yaptım. Gözümün önünde 2 kazaya şahit oldum.

-Topçular iskeleden çıktıktan sonra mercedes e250 kullanan hödüğün biri emniyet şeridi dahil bütün şeritleri kullanarak makas atıyordu. Beni sollayıp sağdaki emniyet şeridine daldıktan sonra önümdeki tırın dibinden yola çıkmak isteyince tır sürücüsü aracı görmedi ve şoför kapısından girdi. Hödüğün yaptığı hatalara bakalım.
Makas atmak, emniyet şeridine dalıp çıkmak, tır gibi yüksek bir aracın kör noktasından yola çıkmak. (Tırın en önü ve çekici ile dorsenin birleştiği kısım kör noktadır)

-Akhisar-Manisa arası 110 km hızla araç solladığımı gördüğü halde başka bir hödük te taaa 500 metre geriden sellektör atmaya başladı ve yanımdam da tahminimce 160-170 km hızla geçti. İleride seyir halindeki bir tırın sallandığını ve havada araba parçaları uçuştuğunu görünce diğer arabalarla birlikte ani fren yapıp güç bela durduk. Yanımdam 160 km hızla geçen opel insignia sürücüsü önce tıra sonra da bariyerlere girmiş. Araçtan geriye birşey yoktu desem yeridir. Karısı ve çocuğu da varmış yanında. Patlama riski sebebiyle üçünü de araçtan çıkardık. Küçük kız şoka girdiği için ağlayamıyordu bile. Sadece kadına ve küçük kıza çok üzüldük. Allahtan burunları dahi kanamamıştı. Bu canavarın yaptığı hatalar; 160 km gibi bir hızda gitmek, yine makas atmak, ve sollamak yerine sağlamaya çalışmak.

Bütün bir yıl boyunca şehir içinde günlük en fazla 10 km giden insanlar sadece bayramdan bayrama uzun yola çıkıyor. Şehir içinde araç kullanmak ile uzun yolda araç kullanmak aynı şey değil. Hızınız aynı değil, yol aynı değil, etrafınızdaki araç sürücüleri aynı değil. Şehiriçinde 50 km hızla giderken fren yaptığında aracın kısa mesafede durduğunu gören sürücü uzun yolda 100 km ile giderken de aynı mesafede durabileceğini sanıyor. Düz yolda gittiği süratin aynısıyla viraja girmeye çalışıyor. Sonuç; Facia

Kimileri de altındaki arabaya çok güveniyor. Hani Euro Ncap çarpışma testlerinden 5 yıldız alan araçlar var ya. İşte o çarpışma testlerini 50-60 km hızlarda yapıyorlar. 150 km hızda çarpışma testi yapılmıyor. Senin 2 ton ağırlıkta sandığın araba o süratlerde aslında 200 kiloyu geçmiyor.

Şehirler arası yolculuk ayrı bir tecrübe ister. Şehir içinde kullanmaya benzemez.
750 km mesafeyi 12 saatte aldım diye kimileri dalga geçiyor. Bagajda yastığım var. Uykum geldiğinde aracı güvenli bir yere çekip uyurum arkadaş. İcabında 2-3 saat geç varırım. Hiç varamamaktan daha iyidir.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
ailesini riske atan kişi, çocuk allahtan ölmemiş ,ama yukarıda bebekler öldü ,kim bunların sorumlsu,o direksiyonun başındaki cahil sürücü bu bir babada olabilir ,memlekette kendini yetiştirmiş insan yok artık ,üniversite sadece size bi etiket verir ,ama yaşam -hayat üniversitesinden mezun olmak her babayiğidin harcı değil ,bu toplumun epeyce bi yüzdesinin yaşam üniversitesinden mezun olmadığı bi aşikar ,bu toplumun en büyük başka bir sorunuda şehirli olamaması ,
şehirli olmak nedir ?

1- yere tükürmemek
2- sokağını temiz tutmak
3- apartmanda köpek beslememek
4- kaldırımda yürürken öncelik tanımak ,öküz gibi malak gibi insanın üzerine yürümemek ve çarpmamak
5- evde yüksek volümle müzik dinlememek
6- evde inşaat işi yapacakların tüm apartman sahiplerinin ile konuşup görüşmesi,milletin kafasını haber vermeden şişirmemek
7- otobüslere binerken deli danalar gibi üst üste saldırmamak herkesin birbirine öncelik tanıması
8- şehir trafiğinde araçların birbirlerine ışıklarda saygılı olması yayalara saygılı olması yayaların kırmızıda geçmemesi
9- gece yarıları korna çalmamak olur olmaz.
10- gece yarısı kapılarımızı yavaş kapamak
11- evde yüksek sesle konuşmamak
12- çocuklarımızın ev içinde tepinerek aşağıdakileri rahatsız etmemelerini sağlamak
13- sokakta insanlara rahatsız edici gözler ile bakmamak

aklıma gelenler bunlar,,,
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
@Kudret Kurtcebe

Evet YAPMADIKLARIMIZI saymışsınız. Sıra yaptıklarımızda..[emoji2][emoji2]

İnsan olmayı bir gün becereceğiz..

 

meseduzu

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2012
Mesaj
639
Tepki
342
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
En ideal hiz 90 ve 100 dur bundan sonrasi kazaya davetiyedir. Ayrica 90 ve 100 km hiz motorunuzun en saglikli ve ekonomik calistigi hizlardir. Ve frenlerinizinde en guzel tuttugu hizlardir. Bende 90 la giderim 12 saatte giderim adrenalin yok yorgunluk yok. Etrafa bakma firsati bile buluyorsunuz. Hani bir sigirta reklami vardi hiziniz arttikca gordugunuz seyler azalir diye. Kazasiz gunler dilerim.
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
@meseduzu

Ben bayramın son gunü Muğla'dan Ankara'ya dönerken 90-100km hızla geldim. Arada bir 110-120 ye sol seride çıkmak zorunda kaldım (Kamyon ve Tırlar yüzünden) 110 a çıkartmışım hızımı kamyon solluyorum arkadan gelen andavallar selektör yapıyor yavaş gidiyorsun diye. Kabus gibi bir yolculuktu. İnsanlar çok cahil çok..


 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
Ben bayramın son gunü Muğla'dan Ankara'ya dönerken 90-100km hızla geldim. Arada bir 110-120 ye sol seride çıkmak zorunda kaldım (Kamyon ve Tırlar yüzünden) 110 a çıkartmışım hızımı kamyon solluyorum arkadan gelen andavallar selektör yapıyor yavaş gidiyorsun diye. Kabus gibi bir yolculuktu. İnsanlar çok cahil çok..