Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bayan için tur bisikleti seçimi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Vefa Erdem tarafından paylaşıldı.

  1. Vefa Erdem

    Vefa Erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Tekrar merhaba. Daha önce kendim için benzer bir başlık açmıştım, tur bisikletleri ile ilgili. Ben kendime özelleştirilmek üzere ucuz yollu bir Geotech Life 28 aldım. Sıra kız arkadaşımda. Planımız sene içerisinde, İstanbul çevresi ve kuzey egeye seyahatler düzenlemek (evden çalıştığım için buna yeterli vaktimiz oluyor) 2015 yazında ise Yunanistan ve adalarına doğru, kamp yapmak yerine (ikimizin de kamp deneyimi henüz yok) belirleyeceğimiz aralıklarda pansiyonlarda vb. konaklayarak yol almak. Gel gelelim konu bayan için bisiklet olunca, bu konuda oldukça cahilim. Muhtemelen 2. el alacağız, parçalar ihtiyaç doğrultusunda değiştirilecek. Temel kural sanıyorum bisiklet bacaklarının arasındayken kadro ile apışarası arasında yaklaşık üç parmak boşluk olması. Kadro şeklinden ziyade beni düşündüren tekerlek çapı. Birlikte seyahat ederken, onda 26" olması, birbirimize uyum konusunda (uzun mesafede) çok sorun yaratır mı? Yani eğer 26" alırsak, benim birim mesafeyi (misal 1 km.) katetmek için bastığım pedal sayısı onda daha fazla olacağı kesin. Ama bu fark çok mu fazla? Yoksa ikimizin bisikleti de 28 inç mi olmalı? Bir bisiklette karar kılmadan önce gidip kiralayıp çeşitli kadroları deneme ve karar verme şansımız olacak. Ama yine de konu ile ilgili tecrübeleri olanlar paylaşırsa çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler.
     
  2. sargonnas

    sargonnas Misafir

    Selam, Dağ tepe bayır çıkacağım, sonrada buralardan aşağı ineceğim derseniz dağ bisikleti alacaksınız. Eğer tur yapacağız diyorsanız elbette yol bisikleti alacaksınız ve 26" olmayacak. 26" bisikletler belirli bir kilometreden sonra yoracaktır. Hele aynakol değişmezse gidebileceğiniz maximum hızlar sınırlı. Sonuçta hız için değil belirli bir iş için yapılmış bir bisiklet olacaktır 26" alacağınız bisiklet. 27.5" veya 29" dağ bisikletleri ona keza kadro belirli bir süreden sonra rüzgarı çok yeme başlar çok efor sarfeder çok yorulursunuz. Hele ki bir bayan için 26" bir bisikletle uzun turlar yapması oldukça zor. Sonuçta biriniz traktör(hele bir bayan için) biriniz düz araç kullanıyor gibi olacaksınız. :) Evet bisikletleriniz 28" yol kadrolu düz gidonlu büyük aynakollu, eğer bacak gücünüz yok ise bol vitesli bir bisiklet olmasını tavsiye ederim.
     
  3. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.136
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Lastikler benzer olduktan sonra 26-28 arasında büyük fark olmaz. Bayan/erkek muhtemel performans farkı yanında önemsiz kalacaktır.

    Kadro boyuna gelince:
    Eğer dediğiniz şekilde kadro uydurmaya çalışırsanız, büyük ihtimal kendisine çok büyük bir kadro kullanmak zorunda kalacak. Bayanların üst vücut ve kolların tüm boya oranı erkeklerden kısadır. O yüzden uzunluk/yükseklik oranı daha düşük bir kadro isterler. Alacağınız kadro bayana özel tasarlanmamışsa, söylediğiniz yöntem yatayda çok uzun bir kadro verecektir.
    Aslında kadro boyu belirlemede sözettiğiniz ölçünün (yani Standover Height’ın) birinci derecede önemi de yoktur. Asıl önemli olan kadronun yatay yöndeki uzunluğudur.

    O yüzden yapabileceğiniz en güzel kontrol; alacağınız bisikletin üzerinde seleyi ve gidonu düzgün ayarladıktan sonra, üst kol ile gövde arası açının 90 dereceden fazla olmadığından emin olmaktır.

    [​IMG]
     
  4. sargonnas

    sargonnas Misafir

    Siz sadece ergonomiden bahsetmişsiniz. 26" dağ bisikleti ve 28" yol bisikletini istediğiniz kadar aynı ergonomide kullanın lastik çapı, aynakol büyüklüğü, lastik kalınlığını, taşıyacağınız yükü(tur diyorlar bakınız) hesaba katmazsanız,

    "Lastikler benzer olduktan sonra 26-28 arasında büyük fark olmaz. Bayan/erkek muhtemel performans farkı yanında önemsiz kalacaktır."

    Dediğiniz cümle biraz tek bir yerden olaya bakmak gibi olacaktır. Ergonomi zaten kadronun sizi oturtuş stili ile ilgili. Ben seleyi ayarlarım gidonu ayarlarım aynı ergonomiyi tuttururum diyorsanız, o konuda da biraz yanıltıcı bilgi vermiş olursunuz. Sonuç olarak ergonomi önemlidir. Fakat aldığınız bisiklet gitmelidir de. Traktörle ancak tarlada gidersiniz. :)
     
  5. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.136
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Ergonomi (veya Fit) ikinci paragrafımın konusuydu doğru, ancak ilk cümlem bununla ilgili birşey söylemiyor. Aslında ortada Traktör olmadığını söylüyor :) Sadece jant ebatını ele aldığımızda 26” ile 28” arasında “hız” açısından önemli bir fark olacağını düşünmüyorum.

    Açılımı da şöyle: Bisiklet tur bisikleti olacağına göre iki jant ölçüsü için de aynı Marka/Model’in en az 35mm kalınlığında, nispeten dişsiz bir tur lastiğini kullandığımız varsayımında bulundum: Bu da kendini “Lastikler benzer olduktan sonra” başlangıcında ortaya koyuyor. ;)
    Sonrasına gelirsek.. Evet, çoğu bisikletçi performans açısından farklı bisiklet türlerinin MTB=Traktör, Yol Yarış=Formula1, Tur=Karavan?? :) kadar birbirinden farklı olduğunu düşünüyor olabilir. Ancak kendi teorik bilgime ve pratik tecrübelerime dayanan fikrim şu ki; Gerçekte 26x2.0’lık “slick” lastikli bir MTB ile 700x20c lastikli bir yol bisikleti arasındaki fark bile, aynı sürücüyle %10-15’i fazla geçmez. (30-35 km/h civarında insancıl hızlardan bahsediyorsak)
    Yine yaygın bir kanı olan Lastik Kalınlığı’nın direk olarak Yuvarlanma Direncini artırdığı savının da pek doğru olmadığını (özellikle pürüzsüz olmayan gerçek yollar için) kanıtlayan testler var (Çelik merdane değil, yol üzerinde yapılan testlerden bahsediyorum):
    http://janheine.wordpress.com/2012/06/13/bicycle-quarterly-performance-of-tires/

    Konu teker çapı olduğuna göre 26”/28” seçimini tek başına değerlendirmek lazım.
    Teker çapının hıza tabii ki etkisi var; benim deneyimime göre 20”lik katlanır bisikletim full size tekerli mtb/yol bisikletlerimden %10-15 daha yavaş. 26”lik bir bisikletle 28” arasında da diğer herşey aynı olduğunda taş çatlasın %3-5 bir fark olur diye fikir yürüttüm. Bu farkı ölçebilmek bile çok zor. İki sürücü arasındaki muhtemel performans farkına oranla hiçbirşey değil.

    Öte yandan 28”lik bir bisiklette ısrar etmenin önemli dezavantajları olabilir. Özellikle çok da uzun olmayan bir bayandan sözediyorsak, yanılgıya düşüp gereğinden büyük bir kadro almak olası.
     
  6. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    1.298
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Söylediklerinize aynen katılıyorum, nedense 28 tavsiye etme modası çok yaygın, ben de 28 kullanıyorum evet daha hızlı ama birazcık daha hızlı, ben 28x35 lastikli tur bisikletimden 28x23c ye geçince uçarım diye düşünüyordum hiçte öyle olmadı 2-3 km daha hızlı gidiyorsunuz evet hepsi bu, ayrıca 23c çok sarsıntılı ve yorucu geldiği için 25c ye geçtim çok daha akıcı gidiyorum nedeni türkiye şartlarındaki asfalt kalitesi. Ayrıca mtb ile traktör gibi giderim sandım ama yolunu bulursa yani soğuk asfalt yamalı asfalt gibi yollarda mtb daha akıcı...

    Dolayısıyla karşısındakine direk 28 jantlı bir bisiklet al demek bence de doğru değil, kilitsiz amortisörlü bir şehir bisikleti, 26 sabit maşalı bir mtb den daha yavaş bile olabilir. Çok fazla parametre var hızlı olabilmek için, ama en önemli etken sürücünün kondisyonu ve performansı.

    Geçen yıl rüzgarından gidebildiğim arkadaşımda scott foil 7kg bir bisiklet var, bu sene benim 3lü aynakollu 9,5 kiloluk yol bisikletimle benim rüzgarıma bile giremedi, yokuşlarda elinde çıkarken ben onu tepelerde bekledim, nedir sorun ? antenman eksikliği alınan kilolar...

    Özetle, önce alınan bisiklete FİT olmalı, yani boyunuza uygun ve düzgün ayarlanmış olacak, ikincisi antrenmanlı olunacak, üçüncü eğer kalitesiz bir amortisörünüz varsa hiç olmasın daha iyi düz maşa, kamplı ve yüklü gidecekseniz olabildiği kadar büyük ruble küçük aynakol ve bol vites sayısı.
     
  7. Vefa Erdem

    Vefa Erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Benim performanstan kastım bireysel olarak hızlı gitmek değil, iki kişi çıkılacak bir turda uyum sorunu yaşanıp yaşanmayacağı. 28 jant olanı erkek, 26 olanı da bir bayan kullandığında (bayanın harcayacağı efor erkeğinkine nazaran yüksek olacağı için bunu özellikle belirtiyorum) orta ve uzun turlarda performans açısından ne gibi handikaplarla karşılaşırız diye düşünüyorum. 2-3 km daha hızlı veya daha yavaş gitmek, gidilecek rotanın planlanmasında ciddi bir rol oynamaz mı? Her 5 saatte 10 - 15 km (günün sonunda ise 30km civarı, turun sonunda ise 100 lerce kilometre belki) gecikmeye veya ilerlemeye yol açmaz mı? Bu kıllı yünlü soruları soruyorum çünkü yanlış bir bisiklet almak istemiyorum; dişli oranları değiştirilir, şu olur bu olur ama lastik ebatı öyle değil. Bir aydır muhtelif bisikletler kiralıyoruz denemek için ama kiralık bisikletler gerçekten o kadar bakımsız ki, insanın bisiklet hevesini bile kırıyor. Bir başka mağazada bir 28" bayan kiralık bisiklet bulduk, perşembe günü veya hafta sonu deneyeceğiz, bakalım nasıl bir sonuç olacak.