Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Başlayalım bakalım.

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında Murat Çetinkale tarafından paylaşıldı.

  1. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Arkadaşlar, bölümümüz açılmışken hemen kafama takılan bir soruyla başlayayım dedim. Benim bisikletim, Geotech Street 28". Kadrosu çelik olsa gerek ki, ağırlığı 17-18 kg civarında. Bunu hafifletmek sadece kadroyu değiştirip, Alüminyum kadro yapmakla mümkün müdür? Eğer mümkünse yaklaşık ne kadar farkeder? Buna uygun boyutta Al kadro bulabilir miyim, fiyatı ne civarda olur? Cevaplayacaklara şimdiden teşekkürler.
     
  2. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Merhaba, kadro değişimi ile bisikleti ne kadar hafifletmek istediğinizle alakalı. Söz gelimi 18 kg bir bisikleti 11 kg yapmak istiyorsanız bu sadece kadro ile olmaz. Alu bir kadro ağırlığı aşşağı yukarı 2 kg civarında olacaktır, diyelim ki sizin çelik kadronun ağırlığı 4 kg -varsayımda bulunuyorum - bisikletiniz ancak 16 kg olur. Bisiklet hafifletmek için diğer donanımları da gözden geçirmek gerekir. Örneğin jant seti, iç-dış lastikler, -varsa - süspansiyon ya da daha hafif bir çatal, aynakol-vites çekiş sistemi, gidon ve sele grubu sıralaması içinde düşünebilirsiniz. En kolay yol daha hafif iç-dış lastik, jant seti, kardo ve maşadan geçer diye düşünüyorum. Tabii bir de gereksiz aksesuarları çıkartmak gerekli. Kısaca çok hafifletmek kolay değil, bir yerden sonra, hafifletmek için gereken masraf ta artıyor. ( Aynı yoldan ben de geçmiştim, en son yaptığım sele-sele borusu, iç-dış lastiklerin değişikliği paylaşımda yok ama burada paylaşmak istedim; http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=90049 )

    Selamlar
     
    Murat Çetinkale bunu beğendi.
  3. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.581
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Eğer sizdeki ürün linkteki ürünse 13kg yazıyor :)
    http://www.ikiteker.com.tr/default.asp?git=9&urun=62008
    Bisikletiniz Alüminyum kadro gözüküyor, çok ağır olduğunu düşünmüyorum, kadroyla hafifletmek çok karlı olmayacaktır.
    En ucuz ve en çok hafifliği sırasıyla, iç-dış lastik, gidon, gidon boğazı sele ve sele borusu, sonraki aşamada da aynakol ile ciddi anlamda hafiflik sağlanabiliyor. Bisikletinizin amortisörlü maşası var, bunu da düz maşayla değiştirdiğinizde oldukça hafif bir hale gelecektir.
     
    Murat Çetinkale bunu beğendi.
  4. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.289
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    kadro bulursun bulmasına da, neredeyse yeni bisiklet fiyatına gelir, bisikletini satıp yerine daha akıcı bir bisiklet alabilirsin bence... masraf etmeyim dersen, çamurluk bagaj park ayağı vs tüm aksesuarları çıkartırsan yaklaşık 3 kilo hafifler diye düşünüyorum... tabi bu seferde konfordan taviz vermiş olursun.

    bisikletin amortisörlü ise bunlar da ek ağırlık demektir. şimdi baktım internetten amortisörlü sele borusu falan diyor, bunlar ciddi ağırlık. düz maşa, düz sele borusu daha hafif olacak...
     
    Murat Çetinkale bunu beğendi.
  5. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    akifberkant söylenecek birçok şeyi söylemiş. Sadece kadro değişikliği ile bisikletiniz yeteri kadar hafiflemez. Maşa en fazla ağırlık tutan parçaların başında gelir. Olanağınız varsa tüm bisikleti ve sökebildiğiniz parçaları tartın, neleri değiştirmeniz gerektiği hakkında fikriniz olur.
    Çamurluk set halinde 500 - 750 gr, Bagaj 1000 - 1300 gr, park ayağı 250 - 300 gr, sele altı çanta ve içindekiler, pompa, matara 1000 - 1500gr tutacağını tahmin ediyorum.

    Kadrodan önce jantlar, jant göbekleri (aşağıdaki paragrafta açacağım), maşa, gidon, sele değişimi ve kullanılmayan aksesuarların çıkarılması ile daha fazla verim alırsınız.

    Daha önceki mesajlarınızda düzde bisikletinizden memnun olduğunuzu yokuşta ağır geldiğini aktarmıştınız. Akıcı orta seviye bir göbek sizi çok rahatlatacaktır. Aynakol ve ruble dişli seçiminizi rampalara göre seçerseniz bisikletinizden çok daha memnun olursunuz.

    Tabi ki bunlar masraflı değişimler. Belki de elinizdeki bisikletinizi satıp yeni bir bisiklet almak daha ekonomik olabilir.
     
    Murat Çetinkale ve akifberkant bunu beğendi.
  6. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Şehir-Tur Bölümü, benim için hemen meyvelerini verdi bile :) Öncelikle tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. İlk olarak çamurlukları söküp, maşayı değiştirmeye karar verdim. Jant seti ve göbek masrafını da önümüzdeki yıla bırakırım. Yalnız, bu amortisörlü maşanın yerine bana çok pahalı olmayan bir düz maşa önerirseniz çok sevinirim. Görüşmek üzere.
     
  7. Cengiz ADANUR

    Cengiz ADANUR Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Eylül 2011
    Mesajlar:
    154
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Elazığ
    Seviye:
    Ayrıca hiç masrafı olmayan bir başka hafifletme yöntemini ben söylemiş olayım:
    Eğer sele borunuz çok uzunsa ki öyledir muhtemelen, sele borunuzu minimum insertion yazan (yada yazması gereken) yerden 1-2 santim daha uzun keserseniz ağırlıktan 50-100 gram arası kazanırsınız..
     
  8. Cengiz ADANUR

    Cengiz ADANUR Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Eylül 2011
    Mesajlar:
    154
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Elazığ
    Seviye:
    Tövbe tövbe, hatalı yazmışım :) Bu basit yanlışı nasıl yaptım kendime inanamıyorum :) Doğrusu elbette şöyle olmalı:
    Seleniz size uygun normal ayarındayken sele borunuzu işaretleyin, daha sonra minimum insertion yazan yer ile işaretlediğiniz yer arasındaki mesafeden bir kaç santim daha az bir mesafeyi sele borunuzun ucundan ölçerek kesin.. Böylece en az 50 gram kazanmış olursunuz..
     
  9. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    13 Kg gözüküyor ama benim 13 Kg'lik oğlumdan en az 4-5 Kg daha ağır! Nasıl oluyor, ben de anlamadım :)
     
  10. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Pahalı olmayanı geçtim düz maşa bulmak mesele. Yurtdışı sitelerde bulduklarım da kargo vs astarı yüzünden pahalıya geliyor. Şeytan diyor sat bisikletini üzerine biraz koy düz maşalı al. Nasıl olsa kilitli maşa 100 TL'ye çok kolay bulunuyor.
    Açıkçası ben de düz maşa arayışındayım 100 TL civarında bulursam kaçırmayacağım.