Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Başlangıç Seviyesi Bisiklet Antrenmanı Yardım!

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Fatihhan Özcan tarafından paylaşıldı.

  1. Fatihhan Özcan

    Fatihhan Özcan Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Bisan
    Merhabalar. Bisikletin tüm sorunlarını giderdikten sonra biraz ağır olsa da antrenman yapma kararı aldım. 17 yaşındayım. Hedefim günde 100 km gidip gelecek bir hale gelmek. MTB'ye henüz pek bir ilgim yok. Tura çıkıp kendi çapımızda seyyahlık etmek daha hoş geliyor. Eski fakat yıpranmamış bir şehir bisikletim var şimdilik. Şimdiden teşekkürler.
    Düzenleme: Daha önceden koşu içeren hiçbir sporla ilgilenmediğim için kondisyon sıkıntım var. 6 yıl taekwondo ve 6 ay fitnesstan ibaret bir spor geçmişim var
     
  2. Melih Çolak

    Melih Çolak Cyclist ♥

    Kayıt:
    10 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    2.890
    Beğeniler:
    5.905
    Şehir:
    Kocaeli-Kartepe
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    20-25 km sürüş ile başlayabilirsin haftada 4-5 kere yapsan yeter sonra sonra mesafeyi arttırmak şartı ile devam edersin bir süre sonra bacaklar kendi gidecektir kolay gelsin :)
     
  3. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Oguz_ bunu beğendi.
  4. serdar my

    serdar my Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2014
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Foruma ben de baktım ama yeni başlayanlar için örnek mahiyetinde bir antrenman programı göremedim.(Tabi bu programın belirlenmesinde pek çok değişken kriter olacaktır.Sanırım ondan böyle bir program yok.) Haftada 2-3 gün kullanarak yavaş yavaş performans arttırılabilir diye düşünüyorum.
     
  5. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.537
    Beğeniler:
    40.981
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    fatihhan dostum.
    günde 100 km gidecek hale nasıl gelinebilinir ,
    peki kriter ne olacak

    asla pedal kesmeden yapılacak bol eğimli bi güzergahta tam 100 km gitmek şahsen yarışlara girecek isen bence bu olayı gerçekleştirebilirsin ama altında city bike olayından yol bisikletine geçme durumu olur ise mantıklı olur
    sistem ise 50-34 arka ruble 11-28 olacak bu işin tabiatının en zor olduğu bi olaydırki ben bu olayı 203 km 'de denedim yani kısa mola anlayışı ve tempo sürüş tekniğini uygulayarak ama kazın ayağı 99 km sonra 16 km rampada ortaya çıktı sistem bana ağır geldi altımda trek yol bisikleti var idi ve karbon idi 8 kilo idi ama 12 eğimlerden yukarıya doğru 7 eğimlere doğru iş çetinleşti bunun nedeni bu sistem ile 160 km' lik etaplarda çalışma yapmamış olmam idi ama benim mtb den 28 tekere dönüştürdüğüm karbon ile 44-34-22 ayna kol ile ve de arka ruble 11-34 ile 16 km rampayı 3 saatte devirdim çok kısa mola anlayışı ile ve de 99 km üstüne onunlada kalmadım zirvede 10 dakika durdum 1300 rakımda ve dönüşü 72 km 'yide aynen devirdim ,toplama 203 km yazdı 14 saat 15 dakika ,bunun 2 saat 15 dakikası mola toplamı 45 dakika feribot süresi,tam 12 saat sele üstü makara yaptım,buraya gelene kadar ben şile rampalarında çok çalıştım tam 58 km non stop pedal basarak durmadan 6 eğim ve de üzerine köylerin amansız kısa ama etkili eğimlerinde durmadım 130 km 'lik antreman sahasında sadece 58 km non stop pedal yaparak kartepeye hazırlandım evet senin 100 km 'de çok kısa mola anlayışı ve de tempolu sürüş için önce 60 km 'de antremanlara başlayacaksın ,düz yol yada eğimli güzergah olabilir, akabinde saat tutacaksın ,ya da diğer sistemler varda ben pek kullanmıyorum ben saat tutarım başlangıç saatini ve de bitiş saatini sonra ortalamayı bulurum ,
    eğer 60 km fazla gelir ise çok ham isen 30 km ile başlamanı öneririm ,bu iş bırakmaya gelmez bıraktığın an başa dönersin haftada 3 gün antreman adamı bomba gibi yapar beslenme şekline dikkat edecen festfood yok şeker yok ağır katı yağları margarin felan yok unlu yok karbonhidrat yüzde 70 oranında olacak bi gün öncesinden ,
    diğer protein yüzde 10 ve de yağ yüzde 20 dir.
    ayrıca spd pedal şarttır eğimlerde yüzde 30 kar olacak ve ayakta çıkma tekniği ,oturarak dizler eğimde kesilir ,oturarak sert eğimleri almak dizleri yorar,ayağa kalkarak spd pedalı çekerek ve vücudu öne vererek çıkma tekniği .
    elindeki bisiklet modifiye edilerek daha süratli bi konuma getirtilebilinir.
     
    Savaş Acıboz, mustafa burak ve Oguz_ bunu beğendi.