Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

başlangıç bisikleti

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında enes.y tarafından paylaşıldı.

  1. enes.y

    enes.y Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    arkadaşlar ben bir bisiklet almaya karar verdim. birkaç gündür bisikletleri araştırıyorum. başlangıç olarak alacağım için çok yüksek miktarda bütçe düşünmedim. zaten öğrenciyim. imkanım da olmaz. nakitte 500 tl düşünüyorum. uygun taksitlerle vs artırabilirim. bu fiyata aslında tavsiyeler 2. el borla ve xc 250 sanırım. ama yine de alternatiflere de bakmak istiyorum.
    bir de dağ bisikleti olmaları kafamı karıştırıyor. benim kullanımım asfaltta olucak. dağ tepe bayıra gireceğimi hiç sanmıyorum. ama kullanımımda çokça yokuş inme çıkma olucak asfaltta. bu etkiler mi bilmiyorum. sizce borla veya xc250 doğru bir seçim mi yoksa şehir bisikleti mi aramalıyım? önerilerinizi merak ediyorum.
    bi de bu borlayı alan bırakamıyo mu da 2. elde ilanı yok :D
    geotech atlas ve N-ergy hakkında da yorumlarınız iyi olur :)
     
  2. alicanyurdbekler

    alicanyurdbekler Üye

    Kayıt:
    28 Şubat 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    merhaba aramıza hoşgeldin...borla başlangıç icin güzel bisiklet tavsiye ederim...sadece asfalt düşünüyosan dağ bisikleti tercih etme derim...bence bianchi esprit şehir içi kullanım icin ideal...
     
  3. enes.y

    enes.y Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    teşekkür ederim.bu arada boyum 1,70 ama farklı boyları vardır sanırım. yalnız aklıma takılan birkaç konu var. mesela şehir bisikleti beni yokuş çıkarken yorar mı? veya ola ki parke veya taş döşeli bi sokakta ilerlemem zarar vericek mi jantlara.
     
  4. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    yol bisikleti kaymak gibi asfalt için üretilir, parke yola da dayanabilir, emniyet paylarından dolayı bozuk yollarda da düşük hızlarda ilerleyebilir. araziye ise kesinlikle uygun değillerdir.

    mtb'ler ise marketlerde satılan çelik kadrolu versiyonlarını saymazsak, donanım seviyesi ve kadrosunun sağlamlığına göre hafif arazi koşulları ile, doğanın en zorlu parkurları arasında değişen kademelerde dayanıklılığa sahiptirler. asfaltta da giderler, ancak belli değişiklikler yapılmadığı sürece hantal olurlar. yine de desensiz asfalt lastikleri kullanılarak asfaltta da gayet akıcı olmaları sağlanabilir, yeter ki ağırlık çok olmasın.

    şehir bisikletleri ya da hybrid modeller ise, yol bisikleti ve mtb arasında bir orta nokta bulmuşlardır. bozuk yollara dayanabilir, düşük hızlarda kaldırıma çıkıp inebilir, hafif arazi koşullarında da zorlanmadan yol alırlar.

    seçimini bu bilgiler doğrultusunda yapabilirsin. ayrıca lastiklerin patlamaması için, iyice şişirmen gerekiyor. böylece lastiğin dış yüzeyi sertleşiyor ve sivri cisimlerin girmesi zorlaşıyor. jant kesiği (yılan ısırığı) şeklindeki patlaklardan da bu şekilde korunabilirsin. yüksek basıncın bir diğer faydası da, lastikleri daha akıcı hale getirmesidir. gel gelelim konfordan biraz ödün vermiş olursun, bunu aşmak için de kalın lastik kullanman gerekiyor.

    benim anlatabileceklerim bu kadar, şimdiden kazasız belasız pedallamalar dilerim :in:
     
  5. Sait Hislioğlu

    Sait Hislioğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mart 2012
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Kocaeli-istanbul
    Seviye:
    şehir içinde en hafif mtb, en kral city bikedan daha iyidir kanımca. tabi türkiye şartları için geçerli bu durum..onun içindir ki başlangıç olarak bir mtb alın. çok ağır olmadığı müddetçe MTB ile city arasında fark yoktur.. hatta MTB daha üstündür..
     
    M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  6. enes.y

    enes.y Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    iyice kafam karıştı açıkcası :S açıkcası performans değil konfor ve rahatlık daha ön planda benim için. zaten dediğim gibi bol yokuşlu yollar olucak kullanımımda. zorluk çekmeden çıkmak benim için en önemli kriter. sanırım şehir bisikleti daha uygun ve rahatlık sağlıycak? peki carraro 502, bianchi esprit veya bu fiyat aralığında (500 tl) hangi bisiklet daha kaliteli malzemelere sahip açıkcası malzeme bilgim 0 hatta 0ın altında :D
     
  7. enes.y

    enes.y Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    SEDONA 311e baktıkça bu bisiklet benim olmalı diyorum :) sanırım aradığım bisiklet odur. ama bir o kadar da bütçemi aşıyor. 600e falan nakit vs bulunabilir mi yoksa bu fiyat hayal mi ?
     
  8. muratt35

    muratt35 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    390
    Beğeniler:
    145
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Ya bak bütcem 300-400 tl demişsin yol bisikleti yada tur bisikleti alıcam diyosun.En dandik yol bisikleti en az 1000tl.Ayrıca yol bisikletinin çok derdi var.Yok yollardaki mazgallar,yollardaki şişe kırıkları,elbette heryerde olan çukurlar.Ciddi olarak söylüyorum yol bisikleti profesyonel olmadıkça çok gereksiz.Başlangıç yapacaksan mutlaka dağ bisikleti ile başla.Ayrıca kron xc250 bende alıcaktım ama xc500'ü 1 hafta araştırdım.Aralarında 100tl fark vardı.Donanımlarına baktım xc500'de maşa kilitleme,shimano vites,shimano fren,Ve double alaşımlı aleminyum kadro bulunmasından dolayı xc500 alıcağım inşallah :D normalde bu + özellikleri kendin toplasan 300 tlyi bulur ama firma olarak aldıkları için fark 100 tlye düşüyor.Bence çok iyi düşün taşın sonuçta seni en az 6-7 yıl üstünde götürücek.Şimdiden Allah kolaylık versin.Umarım yazdıklarımdan bir parçada olsa anlam çıkarmışsındır.
     
  9. Musab Yardım

    Musab Yardım Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2011
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Gebze / Kocaeli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Şehir içi ve yokuşu bol yerlerde kullanacağınızı göz önüne alarak eğer ön amosörü olan bir bisiklet alacak olursanız kesinlikle kilitlenebilir maşalı olmasına dikkat etmelisiniz. Zira yokuş çıkarken maşayı kilitleyip ciddi bir performans artışı sağlayabilirsiniz.
     
  10. enes.y

    enes.y Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    carraro 502 met key almayı planlıyorum. umarım yanlış bir seçim değildir