Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Basınç kaybı ve basınç kontrolü

Konu, 'Tekerlekler' kısmında UtkuSener tarafından paylaşıldı.

  1. UtkuSener

    UtkuSener Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Mart 2013
    Mesajlar:
    419
    Beğeniler:
    480
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar

    şehir bisikleti kullanıyorum lastiklerim schwalbe road cruiser 28x1.40 lastik basıncı max 4.5 bar - 65 psi ben 60psi ile haftada 100km den fazla kullanıyorum. kullanım alanım %99 asfalt veya düz sert yüzeyler

    kalan %1 i şu şekilde anlatayım bozuk sayılabilecek sert zeminler (deforme olmuş asfalt veya beton yollar) ve kaldırımlar, bisiklet toprağa dokunmuyor bile,

    5-6 günlük arayla aynı benzinlikte aynı pompa ile lastiklerimi şişiriyorum 5-6 günde 60 psi dan 45-47psi arası değerlere düşüyor. pompayı ilk taktığım anda kaybettiğim basınç olabilir diye düşünüyorum ama 60 psi basınca yolda gidişinde bariz fark hissediyorum yani haftada 15 psi kadar basınç kaybım oluyor

    sizlerin bu konudaki tecrübe ve önerileriniz nedir?
     
  2. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Lastiğinizde hissedilir derecede basınç kaybı varsa temel olarak iki nedeni vardır:
    1)İç lastiğinizde iğne deliği kadar küçük bir delik vardır.
    2)iç lastik subabı arızalanmak üzeredir.
    Yukarıdaki iki arızayı ancak dış ve iç lastik sökülüp,iç lastik su dolu kovanın içerisine batırılıp,hem patlaklara hemde subaba bakılır.
    Eğer ki kovanın içerisine iç lastiği batırdığınızda kabarcıklar çıkmıyorsa sorun yoktur,kabarcıklar varsa iç lastiğin o kesimi ve/veya subap arızalıdır.
    Bu arada kovanın içerisine iç lastiği batırdğınızda;iç lastiğin dışarıda olan kısımlarını da elinizle sıkarsanız,iç lastiğin suda olan kesimleri basınca maruz kalacağından patlakları daha kolay bulursunuz.