Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Başımın derdi jucy 5

Konu, 'Frenler' kısmında özgürakbuz tarafından paylaşıldı.

  1. özgürakbuz

    özgürakbuz Forum Bağımlısı

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    622
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    arkadaş tutmayan avid juicy 5 imn balatalarını çıkardım fren koluna bastım bastım piston yrnden çıktı yağda boşaldı düzgünce pistonu geri taktım yağ doldursam pistondna yağ kaçırırmı acaba ??????? yrdımınızız bekliyorum...
     
  2. boxtubing

    boxtubing Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2008
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    bildiğm kadar yardımcı olmak ısterım pistonları yerıne tak tam oldugundan emın ol sonra temizle iyice balataları tak yag bas dene faydası olcaktır
     
  3. özgürakbuz

    özgürakbuz Forum Bağımlısı

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    622
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    bayramdan sonra erdoğanlardan sipariş vercem avid in kitini alcam sanırı msamsunda tek bende olcak.
     
  4. boxtubing

    boxtubing Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2008
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    hadi bakalım hayırlısı olsun
     
  5. özgürakbuz

    özgürakbuz Forum Bağımlısı

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    622
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    saolasın.Başka yardımcı olan yokmu yavvvvvv
     
  6. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Yerine düzgünce takıp iyice temizleyin.. Sorun olmayacaktır..
     
  7. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    Herhangi bir sorun olmaz oringlere zarar vermediğiniz sürece. Bende söküp temizleyip yerine takmıştım çok meraklı olduğum zamanlarda :)
     
  8. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    sokebiliyosan digerinide sokmeye calis. bunu soktun aradaki toz kir gitti ama digeri pis kaldi bu sefer yag doldursan bile onceden cikan piston daha rahat daha cok calismaya basliycak. buyuk ihtimalle yag kacirmaz. giderini nasil sokerim diyosan o cikan pistonu pense ile sikistir sonrada firen koluna bas eger hic hareket etmiyosa yag yok demektir ve kolun arkasindaki yag deposunu ac ve dot yagi koy yada baska bi yag koy sadece 3dk firenin icinde durucagi icin hic bi sorun cikartmaz. diger pistonda ciksin onuda temizle sonra butun yagi bosalt kitin gelmesini bekle ve yagi bas. bisiklete takmadan once cok iyi temizlemen gerekiyo ama. eger balatalarda yag varsa blasik sungerinin yesil kismina sabunu dok bastirarak iyice temizle balatalari sonrada iyice yakman gerekiyo balatalari.
     
  9. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Balatalara yağ bulaştı ise, tavsiyem balata temizleyici spreylerden alıp onlar ile temizlemeniz.. Sonuçta balatalar süngerimsi yapıda olduklarından yağı emerler ve sabukla veya başka türlü pek çıkmaz bu yağ.. Balata temizleme spreyi ile temizledikten sonra bir süre tutmaz frenleriniz ancak alıştıktan sonra eskisinden iyi tutacaktır.. Ama balatada hala yağ olduğundan şüpheleniyorsanız hafiften zımpara yapabilirsiniz..
     
  10. özgürakbuz

    özgürakbuz Forum Bağımlısı

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    622
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    teşkkur ederm hepinize de balatayı sokmemiş olsaydım piston yernden çıkmaz juicy5 de sadece 1 tane hareketli parça var diğeri hareket etmio
     
  11. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:

    bu konuda kulaktan dolma bilgilere sahip oldugunuz cok da kolay anlasiliyor. hic denediniz mi sabunu?? balata sunger yapisindaysa neden zimparayiliyorsunuz??
    balatanin sungere felan benzer bi yapisi yoktur. bildigin annenizin kullandigi bulasik sungerini alin ve sabunlayin sonrada yesil kismi ile bastira bastira temizleyin turulayip kurutun. sonra birde yeni balata alin ve renkleri karsilastirin aradaki farki anliyabilicekmisiniz. rotoruda temizledikten sonra takin ve 10 dk lik yakma isleminden sonra inanilmaz derecede tutucagina garanti verebilirim. ben bunu 2 yil boyunca defalarca denedim (20+)ve her seferinde de ise yaradi. balata sipreyleri ise tam olarak temizlemiyor kaygan bi tabaka olusturuyor ve o tabakayi atana kadar 1 hafta geciyo.
    ilk once deneyin sonrada bildiginiz denediginiz bilgileri paylasin. balata spreyi ise yarasa wructh mu ne o markanin dagiticisi arkadasim tanesini 5 liradan onlarca alabilirdim.
     
  12. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:

    Kardeşim ilk olarak benimle bu şekilde konuşmanı pek beğenmedim..
    Benim kulaktan dolma bilgileri burda yazacak biri olduğumu düşünürsan da çok aşırı derecede yanılıyorsun.. Emin ol senin denediğin herşeyi defalarca denedim ve en etkili sonuca nasıl ulaşabileceğini anlattım arkadaşın. Ayrıca sen süngerin yeşil tarafını sürterek aslında bir çeşit zımparalama işlemi yaptığının farkında mısın peki? Benim yazdığımı eleştirmeden önce keşke biraz daha bilgilenip en azından işin teorik kısmında biraz araştırma yapıp bişeyler öğrenip ondan sonra bu şekilde tabiri caizse "ukala'ca" bir yorum yazsaydın..
    Ayrıca balataların süngerimsi(gözenekli) yapıda olmadığını nerden biliyorsun? Bu gözenekleri gözünle görebileceğini mi zannediyorsun ki renk farkı ile bunu ispatlamaya çalışıyorsun?

    Ben gözenekli yapıda olduklarını bir sürü şekilde biliyorum, hatta üretim prosesinde özellikle gözenekli yapı sağlanmaya çalışılıyor. Kanıtını istersen;

    Makina Mühendisleri Odasının "Mühendis ve Makina " adlı kaynağında yayınladığı Cilt : 47 Sayı: 553 no'lu
    "POLİMER MATRİKSLİ FREN BALATA MALZEMELERİN
    KOMPOZİSYON VE ÜRETİM PARAMETRELERİ AÇISINDAN
    DEĞERLENDİRİLMESİ" adlı makale'de.
    Şöyle bir kısım var;
    Sayfa 28; Başlık "Polimer Matriksli Fren Balata
    Malzemelerinin Üretimi"
    Fren balata malzemeleri çok ince tozlar halindeki metal veya metal dışı malzemelerin karıştırılması, istenilen formda preslenmesi ve kontrollü bir atmosfer altında belirlenen süre içerisinde sinterlenmesini kapsayan üretim prosesinden oluşmaktadır. Bu yöntem ile tek bir aşamada üretim yapmak mümkündür.
    Fren balata üretiminde bu yöntemin tercih edilmesinin temel nedeni farklı özelliklere sahip karışım malzemelerinin özelliklerini yitirmeden üretiminin gerçekleştirilebilmesidir. Yüksek sıcaklıklara karşı dayanımı düşük olan lastik tozu, kauçuk, reçine gibi polimer esaslı malzemeler üretim esnasında yanarak özelliklerini yitirebilirler. Dolayısıyla fren balata malzemeleri yüksek sıcaklıkta gerçekleştirilen döküm gibi yöntemlerle üretilemez. Toz metalürjisi yöntemiyle yapılan bir fren balatası üretiminde ise balatayı oluşturan tüm malzemeler üretim esnasında özelliklerini korur, istenen boyutlara sahip gözenekli bir yapı elde edilebilir ve farklı boyut ve şekle sahip malzeme tozlarını sağlam,hassas ve yüksek performanslı parçalara dönüştürür.

    Ayrıca aynı makalenin başka bir bölümünde de şöyle bir bilgi var;
    Sinterleme: Sinterleme, yüksek sıcaklıklarda kontrollü atmosfer altında toz partiküllerinin kimyasal bağlanmasını sağlayan işlemdir. Özellikle, fren balatalarında sinterleme koşulları (sıcaklık ve süre) reçine üreticileri tarafından belirlenir ve reçinenin yapısına zarar vermeyecek üretim parametrelerinde gerçekleşir. Ayrıca sinterleme sıcaklığı, süresi ve atmosferi gözenekliliği de büyük oranda etkiler. Çünkü sıcaklıkla bağlayıcı reçinenin akıcılığı ve dolayısıyla gözeneklilik de değişir. Gözenekliliğin en önemli avantajı, ses ve vibrasyonu sönümleme özelliklerine sahip olmasıdır.

    Umarım bu bilimsel makale biraz olsun bilgilenmene yardımcı olmuştur..
    Bu arada makalenin tamamını okumak istersen link'e tıklaman yeterli.. http://www.mmo.org.tr/resimler/ekler/e4b5fbbbb602b6d_ek.pdf?dergi=83

    Ayrıca; Siprey değil Sprey. wructh değil Würth.
    Balata spreyleri kaygan bir yüzey bırakıyor demişsin peki bunun mantığını bana açıklayabilir misin? Sonuçta endüstriyel bir ürün ve balataların gözeneklerine işleyerek içlerinde alkol ve solvent gibi maddelerle onların olabilecek en iyi şekilde yağdan arınmalarını sağlar bu spreyler ve çabucak uçarak yüzeyde çok az bir tortu bırakırlar.. Bu tortu tabakasıda çok basit bir kaç fren ısıtma işleminden sonra kaybolur..

    Neyse saat çok geç olmuş yarın erken kalkıcam.. Bu gecelik bu kadar bilgi yeter sanırım.. Umarım sana bişeyler katabilecek bilgiler vermişimdir.. :in:
    Sürç'ü lisan ettiysem de affola..
    Hadi kendine iyi bak..
    İyi bayramlar...
     
    mziyaeddin bunu beğendi.
  13. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    Altını çizerek kalınlaştırdığım işlemi kesinlikle yapmayın. Bastığınız yağı kolayca temizleyemezsiniz ki zaten temizlemek için açmayacaksınız bile.

    Bu konu yüzlerce Türk Lirası vererek satın aldığınız frenlerinizin ömrü ve sizin sağlığınız için oldukça önemlidir.
     
    d.berkay ve başarist bunu beğendi.
  14. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Kesinlikle haklısınız.. :in: Sonra sabunda kar etmez :)
     
  15. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    yazi muhabbetine gelicek olursak klawyemde u nun ustundeki iki noktali harf yok. ayrica o markayi hic kullanmadigim icin nasil yazildiginada bilmiyorum. onuda belirttim zaten. ikincisi avidin balatalarini makina muhendisleri odasi yapmiyor. ve benim kullandigim balata metal degil organik. metali 1 hafta kadar kullandim sonrada bidaha ellemedim metaller gozenekli olabilirler ama orgabikler gozenekli degiller. yagi kesinlikle emmiyorlar. zimpara konusundada o yesil yuzey ile nasil zimpara yapilir onu merak ettim. yesil sungeri kullandiktan sonra yuzey putur putur oluyo fakat zimparaladiktan sonra yuzey tamamen dumduz oluyor ve buda tutusu olumsuz etkiliyor. keske ayni sehirde olsaydikta iki farkli firende ikimizinde dedigi sistemi ayni anda deneseydik. o spreyleri bende denedim hemde defalarca farkli markalari ama hic birinin markasina bile bakmadim ama wurth u denedigimi hatirliyorum. ise yariyorlar yaramiyolar degil ama bir yanma suresi cok uzun iki yandiktan sonra tutma kuvveti sabununki gibi degil. ve o tortu dedigin iki firene basmakla gecmiyo bunuda cok denedim. hemen daga cikip yakmassan sehir icinde kullanimda 1 hafta firensiz geziyosun ortalikta.
    ve ben frenlerimi temizledikten sonra avid 5-7 yi kullanan birisi benim firenin juicy serine ait olduguna inanamiyordu. ikinci ornek bi arkadasim ise bb7 lerinin pad lerini sabunla temizliyor kaliperi spreylerle temizliyor ve o bb7, magura gustav gibi 4 piston lu bi dh fireni vardi tam hatirlamiyorum ismini ondan ve avid code den benim juicy7 im den cok daha iyi tutuyodu. nedeni ise sabundu.
    simdi diyceksiniz gustavdan code den nasil daha iyi tutabilir bilindik mekanik disk fren! inanilmaz ama gercek. bazen kitaplardaki bilgide kulaktan dolma bilgi olabiliyor.

    yag meselesine gelince bi arkadasim motorcross cu ve kendi firenin yagi bosalinca firenin icine su doldurup oyle 2 gun dolastigini hatirliyorum. baska cesit yag degil bildiginiz su. ve normal bi avid frene misir ozu yagi koyun herhangi bir sorun cikarticagini sanmiyorum. bu basinci etkiler belki ama parcalara herhangi bi zarar vericegini sanmiyorum cunku hidrolik zaten zararli bi yag. bakim yaparken masamin ustune bosalmisti butun yag masanin belli bi kisminin boyasi cikmisti ve suanda firenlerin ustunde ne avid nede juicy7 yazisi var. shimano ya hodrolik yag koysaniz tamam sorun cikartir. ama avid e organik yag koyarsaniz sorun cikatmama olasiligi yuksek. temizleme konusu ise ustten yagi basarsin alttan cikar ve butun yag temizlenmis olur. bakimda bundan ibarettir zaten.
     
  16. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Organik balatalar gözeneksiz diyorsun ama mantıken düşündüğünde daha az vibrasyon ve ses ürettikleri için organik balataların daha çok gözenekli olması gerekmez mi?
    Bulaşık süngeri konusuna gelirsek, sanayide genellikle boyacıların kullandığı keçe diye tabir edilen kumaş zımparalar vardır. Bulaşık süngerinin yapısı da bunlarla aynı.. Bildiğin kağıt zımparalar kadar aşındırıcı olmasada yine aşındırıcı bir üründür. Balatalar sert oldukları için bulaşık süngeri ile fazla çizilmezler dolayısı ile sen aşındırmadığını düşünürsün. Ancak bulaşık süngeride yüzeysel olarak tortuları ve kiri alabilecek kadar aşındırır balata yüzeyini.
    Fren gücü ve kararlılığı balata temizliği ile tabiki doğrudan orantılı ancak hidrolik yağı dediğim gibi yüzeyselde olsa balatanın gözenekleri arasına işleyebilir. Eğer müdehale çabuk yapılırsa senin yöntemin gayet işlevseldir eyvallah ancak balatalar hidrolik yağına veya başka bir yağa bulaştıktan sona eğer o şekilde bir süre beklemişler ise sünger ve sabun kar etmeyecektir. Yüzeyin bir miktar aşındırılıp alttaki yağsız tabakanın açığa çıkarılması gerekir.. Bu şekilde en sağlıklı sonuca ulaşabilirsiniz. Zımparadan sonra balata spreyi ve daha sonra da sünger+bulaşık deterjanı(hatta cif) kesinlikle en iyi sonucu verir.. Balata spreyleride gözeneklere çok daha iyi ulaşabildiği ve içeriği sayesinde zahmetsizce balataları temizler.. Balata spreyinin bıraktığı tortuyuda bulaşık süngeri ile gayet kolay çıkartabilirsiniz..
    Bu konuda bilimsel kaynaklar, nitelikli ve nicelikli testler varsa bu kulaktan dolma bilgi olmaz. Sonuçta ben balata temizliğini okuduğum makalelerden öğrenmedim! Senin gibi en iyi sonuca ulaşana kadar deneyerek öğrendim.
    Ayrıca tecrübelerime göre söyleyebilirim ki balata spreyinin bıraktığı tortu hiçte senin düşündüğün gibi günlerce kalıcı falan olmuyor.. Balataları yeni aldığınızda ne kadar ısıtma veya alıştırma işlemi uyguluyorsanız aynı oranda işlemle gayette rahat çıkıyor o tabaka..
    Neyse ben bilgimi ve tecrüblerimi yeterince paylaştığımı düşünüyorum, birşeyler verebildiysem ne mutlu bana..


    Birde "başka bir yağ koy dediğin" konuya şimdi organik yağlar diyorsun.. Organik yağlar belki sorun çıkartmaz frende kısa süreli ama mineral yağlar büyük sorun yaratabilir.. Sonuçta başka bir yağ koy derken eğer organik kastediyorsan organik diye belirt.. Sonuçta o arkadaş bir yerlerden mineral yağ bulup frenine koysa nasılsa bişey olmaz diye düşünse sonra frenleri bozulsa vebali kime? Bilgili olmak çok güzel bişey hele de tecrübe ile edinilmiş bilgi çok daha değerlidir ancak bu bilgiyi karşıya aktarırken, çok küçük detaylar bile önemli oluyor böyle.. Bir kelimenin eksikliği çok şeye malolabilir..

    Birde senden bir ricam var; Mümkünse yazını bitirdikten sonra baştan aşağı bir kere okuyup yazım hatalarına karşı bir kontrol edersen sevinirim.. Sonuçta klavyende Türkçe karakterler olmayabilir ama "Fren" yerine "Firen" yazmanın veya noktalama işaretlerinin ve en azından Noktadan sonra cümlene başlarken büyük harfle başlarsan Türkçe'yi daha düzgün kullanmış olursun..
     
    mziyaeddin bunu beğendi.
  17. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    o kisa sureli yag bulasmissa benim dedigim yontem islevsel demissiniz. gecen yil tora masam fren yerinden catladi ve 1 hafta oyle dolasmak zorunda kaldim. ve catlayan yerden masanin icindeki yag direk firene gidiyordu. rotordan kaliperden yaglar suzuluyordu baska sansim olmadi icin 1 hafta oyle kullandim haliyle firen tutmuyodu ama o bir haftalik yagli kullanimdan sonra sabun cok ise yaradi ye yeni masa ile birlikte inanilmaz bir tutus sagladi. degisik yag konusu ise deneme suresi sadece 2 belki 3 dk olucagi icin misir ozude konulsa herhangi bir sorun cikartmaz. sonucta pistonu cikartmak icin konulucak o yag ve piston ciktiktan sonra butun yag kendiliginden bosalicak.
    o tortu konusu ise evet balatayi ilk taktiginizda alismasi cok uzun zaman aliyor bir kere uzun sureli yakmak gerekiyor ama sabunla temizledikten sonra belki 3 dk de inanilmaz derecede tutan frenlere sahip oluyorsunuz.
    bende bilgilerimi yeterince paylastigimi dusunuyorum cunku ben bu soylediklerimin hepsini denedim ve en iyi sonucu sabunda aldim. siz belki sprey de israr edebilirsiniz ama isterse 1 hafta yagin icinde beklesin sabun cok iyi temizliyor. bunuda bizzat kendim kotu bi deneyim olarak denemistim cunku masam catlamisti.
     
  18. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Tamam kardeşim ben başka birşey yazmayacağım bu konuda.. Sen bildiğini uygulamaya devam et.. Bende bildiğimi uygulayama devam edeyim..