Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Başımın Belası Patlaklar

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Felat Şen tarafından paylaşıldı.

  1. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar. Geçen cuma iç lastiğimin patlamasıyla başlayan sürüklenişimin schwalbe lastik almamla çözüleceğini düşünmüştüm. Fakat bu ümidim çok kısa sürdü. yamalar mı yapmadım dış lastik içine pudralar mı sürmedim, psi değerlerini mi araştırmadım. Kısaca yapmam gereken tüm sorumlulukları yerine getirdim fakat yine para etmedi. Daha sonra yine sürüş esnasında patladı bu sefer "hadi benim yaptığım yama sağlam değildir. Ben yine bir bisikletçiye görüneyim" diyerek tamircinin yolunu tuttum. Adam gözümün önünde görünen tek patlağı yamalayarak 150 derecede ütüledi. Tekrar kendime gelerek yola çıktım fakat 500-600 metreye kalmadan lastik bir ses bombasını kıskandıracak şiddette patladı (tam bu sırada arkamdaki yoldaşım lastik havasının saçlarını kaldırdığını söylüyor :) ) Ne yapacağımı bilmiyorum elim kolum bağlandı. Bana yardımcı olursanız çok sevineceğim. Teşekkür ederim.


    Dış lastik Alexrims MythosXc
    Jant Alexrims ACE-19
    İç lastik Schwalbe (daha çok yeni :boese157: )
     
  2. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
     
  3. Berke ÖZTÜRKMEN

    Berke ÖZTÜRKMEN Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.899
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Lastiğinizin patlaması pek çok nedene bağlı olabilir. Lastiğin patlamasına ilişkin ayrıntıya hiç değinmemişsiniz. Yani Yaptığınız yama mı açıyor? İç lstiğinizin patlakları dış sırtta mı yoksa janta yakın bölgeden mi patlıyor? Hatta patlak mı yarılma mı?

    Ama kısaca şöyle söyleyelim.

    * Lastiğiniz çok patlıyor ise dış lastiğiniz eskimiş ve erimiştir. Eğer lastik yeni ise demek ki bulamadığınız bir diken parçası var dikkatli kontrol edin.
    * Üzerinden geçtiğiniz sivri bir taş dış lastiğin yapısındaki liflerin kırılmasına ve bu liflerin uçlarının iç lastiğe batarak patlamasına neden oluyor olabilir.
    * Janta yakın kısımlardan patlıyor hatta yarılıyor ise jantınız kesiyordur, jantı kontrol edin.
    * Uygun hava basılmaması da lastiğinizin patlamasına neden olur. Ortalama arkaya 55 PSI, öne 50 PSI civarı hava yeterlidir.
    * Bisikleti kullandığınız yolların durumuda önemli tabi. Arkadaşın değindiği gibi camlara, tümseklere, çukurlara, dikenlere dikkat edin.
     
  4. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Anlıyorum ama gittiğim yol taşıt yoludur. Kırsal, eğimli veya çetin arazilere hiç girmedim. Detaylı olarak yazmadım özür dilerim ama belirteyim. Sözkonusu iç lastik iç taraftan (janta dönük taraftan) patladı. patlayan yere önce ben yama vurdum. Akabinde lastik normal bir şekilde inerek patladı (sanırım yama açıldı bakmadım) doğrudan bisikletçiye götürdüm. Usta konuda da belirttiğim gibi yamayı yapıştırdıktan sonra 150 derecelik ütüyle baskısını yaparak sağlamlaştırdı. Sanırım bu durumda iki ihtimal kalıyor. İç lastikten kaynaklanan bir sorun olamaz çünkü iç lastikler daha 1 haftalık bile değil (Schwalbe) . Tahminim Alexrims janttan veya dış lastikten kaynaklanıyor (Modelleri ilk mesajda belirttim) . Peki buna garantili olmasa da sağlam bir çözüm yolu bulamaz mıyız?
     
  5. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ben aldığımda bant sarılıydı o yüzden fazladan sarmak istemedim
     
  6. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Bendede Racing Ralph 2.1 var 2400 kmde iki kere patladi. On lastige 40psi arkaya 45psi hava basiyorum.( 83 kiloyum) Sivilardan koymak istemiyorum lastigin akiskanligi etkileyebilir diye dusunuyorum. Gecen hafta BELL marka No Flat ic lastik gordum, onlardan alacagim, agirlik ve deneyimimi ekleyecegim biraz kullandiktan sonra.
     
  7. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Dış lastikte psi haddi olarak 40 - 60 yazıyor. Ben ne altında ne de üstünde bir hava bastım ama ona rağmen lastik bir türlü belini doğrultamadı :( Sanırım dış lastik çok eskidi ve jant da bu iç lastiğe zarar veriyor. Tavsiyeleriniz neler olabilir?
     
  8. Berke ÖZTÜRKMEN

    Berke ÖZTÜRKMEN Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.899
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Arkadaşın dediği gibi, jantın üzerindeki delikleri iyi kapatmak gerekir. Bunu çoğunlukla elektrik bantı sararak yaparlar. Ama aslında bunun için lastik şeritler vardır onlardan alıp geçirerek daha temiz bir çözüm elde edebilirsiniz.
     
  9. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Dış lastiğiniz çok eskidiyse değiştirmenizde fayda var. Eğer dış lastiğinize daha önce cam girdiyse büyük yarıklar açmış olucaktır. Oralardaki yarıklar lastik 50psı ile şişirildiğinde kabak gibi gözükecektir ki muhtemelen oralardaki yerlerden patlak verir.
    Eğer iç taraftan patlarsa jant tellerinizin uzun oldugu veya jant yanaklarından kesici cıkıntılar oldugu ortaya çıkar. Bunun için şerit çekmeniz gerekir.
    Ayrıca dış lastiğinizi çepecevreleyerek bir el gezdirerek diken vs.. gibi kalıntıları tespit edip cımbız ile ayırabilirsiniz.
    Bu faktörler haricinde de patlıyorsa şans diyorum gerçekten :D Çünkü gerçekten 1-2yıl boyunca lastiği patlamayan da var, hergün lastik patlamaktan bıkanlarda forumda mevcut :eek: O yüzden dert etmeyin mutlaka bulacaksınız .. Saygılar sevgiler
     
  10. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    Dış lastikte schwalbe marathon xr kullanıyorum
    aslında yol lastiği ama şimdiye kadar tüm arazi testlerinden de geçti
    2000 km'de hiç patlamadı.

    Ama biraz ağır bir lastik
    Ayrıca pahalı (tanesi 43 eur civarı), ama 2000 km'de hala yeni gibi olduğuna göre, üzerinde hiçbir aşınma belirtisi olmadığına göre, demek ki asında pahalı falan değil. Ucuz lastiklerin belki de 3-4 tanesi ile eşdeğer bir ömre sahip olacak gibi.
     
  11. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sanırım lastik ve jant seti dahil olmak üzere tepeden tırnağa bir neşter vurmam gerekiyor. artık yenisini almak için köşeye çekilip bekleyeceğiz :) yardımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.
     
    Berke ÖZTÜRKMEN bunu beğendi.
  12. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    yalnız merak ettiğim bir şey daha var:
    alexrims jant kullanıp da benim gibi müşkül durumda kalan arkadaşlarım varsa bana yol gösterirlerse çok sevineceğim.
     
  13. halid acar

    halid acar Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.235
    Beğeniler:
    630
    Şehir:
    KONYA
    Seviye:
    patlak önleyici sıvı sık derim ben 1sefer sıktım yaklaık 1senedir bi sorun yok ve 1000kmyi aşkın yol katetmişimdir o sıvılarla beraber
     
    Necati Günüç bunu beğendi.
  14. Berke ÖZTÜRKMEN

    Berke ÖZTÜRKMEN Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.899
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Yaşadığın durum jantının Alexrims marka olmasına bağlı değil, Alexrims jantının senin tarafından kullanımla bozulmuş olabilmesinden kaynaklanabilir ;) Örneğin bir çukura girme sonucu veya jantı elinden yere düşürme sonucu jantın yanaklarında ezilme ve keskin kenar oluşumu gibi.

    Senin sorunun çok çok büyük ihtimalle jantına bir koruyucu şerit geçirmen ile sona erecek. Böylece şişen iç lastik jantın tel başı deliklerinden geçmeyecek ve kesilmeyecek. Bahsettiğimiz şerit aynen aşağıdaki linkteki gibi birşey. Bantla falan uğraşma en temiz iş bu :in:

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=39086
     
  15. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bantı kesin kullanacağım bir de vurma veya çarpmalardan oluşan kesik ve ezilmeleri zımparayla halledebilir miyim?

    Bahsettiğin sıvıyı iç lastiğe mi sıkacağım?
     
  16. osmane

    osmane Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    İç lastik ölçüleri ile dış lastik ölçüleri birbirini tutuyor mu? Bende 2.25 Racing Ralph ve 2.15 Schwalbe iç lastik vardı, bir sene kullandıktan sonra 2 kere patladı yamadım üçüncüsünde durduk yerde puf diye indi ve iç lastik yarıldı. Sanırım iç lastik yeniyken esnemeleri tolere edebiliyor ama bir süre sonra (aldığınız lastik sizde yeni olabilir ama dükkanda ne kadar ve nasıl saklandığı ile ilgili olarak eskimiş olabiliyor ve patlıyor.
    Son sınırı dış lastiğin ölçülerinde büyük iç lastik kullanın derim. İç lastik dış lastiğin içinde çok gerilmesin.
    Bir de patlak şeritleri lastiği patlatıyor en iyisi hiç kullanmamak.
     
  17. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sorun lastik kenarlarındaki tellerden kaynaklanıyormuş arkadaşlar. Lastikten çıkan teller iç lastiği kötü bir şekilde zedelemiş.Lastiği değiştirdim ve zedelenen bölgeye sağlam bir yama tedavisi yaptım umarım uzun süre dayanır.
     
  18. oğuz tüm

    oğuz tüm Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    26 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    172
    Şehir:
    Kktc
    Adı:
    Oğuz
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arka lastiğe psi değeri ile hava basamıyorsanız dikkat etmeniz gerekli ayrıca ön lastiğe cok fazla hava vurmanızada gerek yok lastiğin üzerinde yazan psi değerlerinden daha az basmanızı öneririm
     
  19. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Başlıkta bundan bahsetmiştim sorun çözüldü arkadaşım. Sebebi dış lastiğin kendi haznesinden aşınarak çıkan telleriymiş lastiği değiştirdim ve sorun hâlloldu
     
  20. oğuz tüm

    oğuz tüm Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    26 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    172
    Şehir:
    Kktc
    Adı:
    Oğuz
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    geçmiş olsun arkadaşım :) yeni sorunlarla bekliyoruz:D