Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bana hangi boy yol kadrosu olur?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Hakan Yazman tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Tekrar selamlar,
    2008 e yol bisikletli olarak girmeyi planlıyorum, kadro konusunda kafama takılan ufak bir soru kaldı.
    Boyum 1.60 m,
    Ayaklarım çıplak olarak apış aramdan yere olan mesafe 71 cm
    Ellerimi yumruk yaptığımda omuz başlarımdan bitimindeki kemik uçlarına kadar olan mesafe 60 cm

    Şimdi Sağolsun Scott 2008 modellerinde 47 cm opsiyonu da var, 49 dışında 47 cm seçme şansım da var, öğrendimki galiba mtb gibi oldukça küçük almak olmuyormuş yol kadrosunda tam boyu almalıymış doğru mu ? Siz hangi boyu önerirsiniz? Yine boğaz boyu tavsiyelerine de açığım ;)
    Teşekkürler...
     
  2. bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    Meraba hakan,
    Seni burada da gördüğüm için tavsiye ediyorum.Oyuncak gibi yönetebileceğin 50 cms.lik kadro.dengeli ve tempolu gideceğin ise 52 cms. tam üst sınırda olmasına rağmen daha uygun gibi.Gidon boğazını (benim gibi)Biraz kısa kullanıp bunu da rahatça çözersin gibi geliyor.Corratec'te ara boylar da var.Ulaş'la oturup bir değerlendirsen işin tam dogrusunu.Scott da bu yıl harika bisikletler çıkartıyor.Kompenentlerde malzemeyi sakınmamışlar.
     
    d.berkay ve Hakan Yazman bunu beğendi.
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:

    Hakan bey, öncelikle şimdiden hayırlı olsun.:)
    Bacak boyu en az 10 cm. daha uzun olup 52 boy kadro kullanan biri olarak diyebilirim ki yazdıklarınıza bakılırsa 49 cm. size daha uygun gibi. Ama biz buradan her ne kadar farazi fikir yürütsek de elbette değişik açılardaki bisikletleri deneyip öyle karar vermek lazım.

    Mtb'yi bilemem ama; yol bisikleti alırken hassas davranmak gerekiyor, birkaç milimetre bile çok şey ifade edebiliyor.
     
    Ouz Deniz ve Hakan Yazman bunu beğendi.
  4. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Kadro boyu:center to center (C-C) formül 0.65xinseam lenght(71cm)=46 kadro

    Kadro boyu:center to top(C-T) formül 0.67xinseam lenght(71)= 47.5cm kadro
    info:http://www.coloradocyclist.com/bikefit#properframesize

    Bence sana. Scott kadrolarının ölçümüne göre; 47cm.(xxs) veya 49cm(xs)
    kadrolar olur, her ikisinide dene derim.
    Boğaz ölçüsüde denemeden karar vermek çok yanlış olur. 85mm ve 95mm dene
    derim, kararı kendin ver.

    Kolay gelsin.:)
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  5. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    bana göre 50 cm sana idealdir.aslında yol bisikletindede biraz ufak tercih edilmeli çok ünlü sporcuların bisikletlerine bakarsan gayet ufak yol bisikletlerini tercih edip sele borusu mümkün mertebe yüksek gidon boğazınıda en alt sınırda kullandıklarını göreceksin.sebebi ise en uygun aerodinamik pozisyonu yakalamaktır.başlarda kullanımı rahatsız gelsede düz yolda sprint yaparken ve dik yokuşları çıkarken çok kontrollü bir sürüş sağladığı aşikardır.yinede sana fikir verme açısından youtube de son yıllarda koşulan yarışları izlersen dünyaca ünlü sporcuların boylarından hayli ufak kadro seçtiklerini sele boruları yüksek ve gidon setinin en aşşa seviyede kullandıklarını görebilirsin.
     
  6. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bülent selam;
    Kadroyu biraz ufak seçmek derken, +- 1cm olabilir ,fakat ufak kadro
    çok tavsiye etmem, aslında tam ideal ölçünü bulman lazım, yol bisikletinde bu
    çok önemli. Ufak kadro yokuş aşağı hızlı gidişlerde sorun yaratır, yokuş virajlarda savurma etkisi yapar.+ sürüşte seni kramp(sıkışık) pozisyona sokar.

    Son yıllarda yarışlarda görülen kadrolar "compact(slope)" geometri olduklarından, top tube geriye doğru yatıyor, buda kadronun arka üçgenini küçülttüğünden kadro küçükmüş izlenimi veriyor, ufak kadro seçtikleri için değil.
    Tavsiyem yukardaki hesap cetvelini kullanman, bu tablo antranörlerin ortak
    görüşte oldukları bir hesaplama.
     
    Ali Hekimoğlu, serkkan ve bikernomad bunu beğendi.
  7. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    brol, Hakan Yazman, canyon ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  8. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    zaten ufaktan kastım çok ufak değil .artık 70 yada 80 lerdeki gibi büyük kadrolar tercih edilmiyor sele borusundan mümkün mertebe yararlanıyorlar nerdeyse bisikletin icatından beri kadro geometrilerinde radikal değişimler yapılmadı daha çok sporcunun pozisyonlarında değişimler var.zaten 58 kadro ya binen bir sporcunun 50 kadro ya binmesi abes olur ama ben 2 - 4 cm ye kadar bir tolerans olduğunu düşünüyorum tabi birde sporcunun boyu ,bacak uzunluğu farklı olanlar var benim gibi benim boyum 1.90 ama bacak uzunluğum 79 cm yani altım kısa üstüm uzun bana uygun ölçü 56 cm kadro ve olabildiğince uzun bir gidon boğazı (12 cmden uzununu bulamadım malesef :D) kısacası benim anlatmak istediğimi JENS VOİGT' in kullandığı bisiklet yada linkteki Mario Cipollini nin bisikleti anlatıyor.

    http://www.cyclingnews.com/road/2004/tour04/tech/?id=specialized


    [​IMG]
     
    Hakan Yazman ve canyon bunu beğendi.
  9. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    yukardaki linkde sizden aldığı ölçüler yabana atılır ölçüler değil hatırlatayım
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]
     
    d.berkay, serkkan, brol ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  10. oktays

    oktays Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Mustafa beyin verdiği hesaplama şekli, yarış bisikleti için benim de tuttuğum formüldür. Benim bisikletim de bu formüle yakın ölçülerde ve gayet rahat. Gidon yüksekliğiyle ve boyun uzunluğuyla oynayarak kendinize en uygun sürüş pozisyonunu ayarlayabilirsiniz. Başlangıç için Eddy uyumlu ayar yaparsanız, ileride gidonu daha da alçaltarak şimdi daha yaygın olan rekabet uyumlu ayara geçme imkanınız olur. Fransız uyumlu yol bisikleti yapmak için kadro boyu 2-4 cm artabilir; ama bu yarış değil, tur bisikleti olur. Ayarlarla ilgili açıklamalar Competitivecyclist'de var: Eddy Fit, Competitive Fit, French Fit başlıkları altında. Bir de, klasik tip kadrolar için, "sele borusu kadrodan 10-15 cm çıkıyorsa normaldir" derler.

    Yalnız, gördüğüm kadarıyla, Scott kadrolarda (da mı, bilmiyorum) bir sorun var: Bisikletlerin bacak arası yükseklikleri (yerden üst borunun tepesine olan mesafe) 71 cm (CR1 710 mm, Speedster 713 mm), Hakan Beyin apış arası yüksekliğiyle aynı. Yani, arada hiç boşluk kalmıyor; ki ölçüm noktası, üst borunun ortasının gerisinde, öne doğru daha da yükseliyor. Onun dışında, Scott'un verdiği 47 cm C-T ölçüsü, resimden görüldüğü kadarıyla, klasik kadrodaki C-C ölçüsüne denk gibi duruyor. Bence farklı geometrilerdeki bisikletlere de bakmak lazım.
     
  11. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Herkese teşekkürler arkadaşlar, sanırım aslında başlık 47 cm mi 49 cm mi şeklinde olmalıydı :) Bisiklet sipariş üzerine gelecek, o yüzden deneme şansım yok gibi, ancak bir keresinde bir başkasının kullandığı 49 cm bir scott speedster üzerine oturmuştum oldukça naturel gelmişti, ama hazır 47 cm de üretiyorken (bir çok yaygın firmada pek yok bu boy) onu da değerlendireyim dedim. 52 cm ler ise kadro üzerinde durduğumda bacak arama değiyor, 49 da değmiyor. Son karar 49 cm gibi görünüyor başka fikri olan var mı ?
    Bu arada kullanım amacım uzun yol ve yokuş antrenmanı yapmak, arasıra olan yol yarışlarına katılmak...
     
  12. STORMER

    STORMER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.889
    Beğeniler:
    3.249
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Vaaaaaaaaaaaay aklın yolu birdir, ayarla şu makinayı da beraber terleyelim.
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  13. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Harika !
    Arkadaşlar sonuca yaklaşıyorum inşallah.
    Öncelikle şöyle bir şey var, o bana 49 olur, 47 olur, onlar artık geçerli değil gibi görünüyor, bir hayli araştırdım, beyin fırtınası yaptık (ahh ilk rüya bisikletlerimi topladığım günler geldi aklıma, mesajımın saatine bakarmısınız ;) 3:20 a.m. :eek: ) neyse günümüzde sloping denen kadroların orta dik boru uzunluğu yani kadro boyunu söylediğimiz (49 kararlaştırmıştım önceki mesajlarda) uzunluk eski ölçülere göre daha kısa, burda kadro boyunu belirlemek için en önemli argüman olarak üst yatay boru uzunluğu öne çıkıyor...

    Neyse yukarıdaki siteden (tekrar sağol Ercan'ım) verileri girdim. Sonuç şu şekilde:

    Measurements-------------------------------------------
    Inseam: 72
    Trunk: 67
    Forearm: 31Arm: 60
    Thigh: 56
    Lower Leg: 50
    Sternal Notch: 130
    Total Body Height: 159


    The Competitive Fit The Eddy Fit The French Fit
    Seat tube range c-c 46.6 - 47.1 47.8 - 48.3 49.5 - 50.0
    Seat tube range c-t 48.0 - 48.5 49.2 - 49.7 50.9 - 51.4
    Top tube length 52.8 - 53.2 52.8 - 53.2 54.0 - 54.4
    Stem Length 10.2 - 10.8 9.1 - 9.7 9.3 - 9.9
    BB-Saddle Position 61.4 - 63.4 60.6 - 62.6 58.9 - 60.9
    Saddle-Handlebar 49.4 - 50.0 50.2 - 50.8 51.9 - 52.5
    Saddle Setback 2.0 - 2.4 3.2 - 3.6 2.7 - 3.1
    Seatpost Type NON-SETBACK NON-SETBACK SETBACK


    Şimdi benim olayım haliyle Competitive Fit oluyor, diğerleri de anladığım kadarıyla biraz daha konforlu sürüş şekli oluyor, yine de bilen birileri Eddy Fit ile French Fit' i belki biraz açabilir...
     
  14. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Evet Hakan asıl olan efektif üst boru uzunluğu. Çünkü slopping kadrolarda markaya göre slop şiddeti değişebiliyor.
     
  15. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:

    Eddy fit ( Eddy Mercx): üst torsonun biraz daha uzun olduğu argonomiyi tanımlar. Mercx bisikletlerinde top tube 1-2 cm. daha uzundur.

    French fit: Tur yol bisikletlerinin geometrisidir. Olması gerektiğinden biraz daha büyük kadro önerir.
     
  16. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Çok teşekkürler Mustafa abi birtanesin...