Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Balataya mazot döküldü

Konu, 'Frenler' kısmında Mustafa_Temizel tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar geçenlerde maşayı temizlerken şişeden disk frenin balatasına mazot döküldü.Aşırı derecede bir ses çıkıyor şu anda.ve fren mesafeside uzadı.Bu problemi nasıl çözebilirim.Eğer çözüm bulamassam v brake olayına geçicem.
     
  2. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Tiner ve etil alkol kolay uçucu bir madde olduğu için özellikle mazota göre çok daha kolay uçucu olduğu için, balataları tiner yada etil alkolle temizleseniz mazot temizlenir ve bir müddet sonra tiner yada alkolda uçunca sanırım problem kalmaz ama bu benim fikrim. Yorumları beklemeden birşey yapmayın :) Sonuç olarak çözülmeyecek bir problem gibi durmuyor. Birtek bu problem yüzündense v-brake frene dönmeyin bence. Birde unutmadan sorayım hidrolik disk fren mi yoksa mekanik mi kullanıyordunuz?
     
  3. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    balataları değiştirmen lazım çünkü sünger gibi sıvıyı emiyorlar.Bedo arkadaşımında balatalarına hidrolik yalı döküldü üstünden 1 ay geçmesine rağmen hala düzelmedi en kısa zamanda değiştirmeni öneririm :)
     
  4. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Benim kulladıklarım shımanonun mekanik fren seti.
     
  5. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Mazot/ yağ bulaşan balatalara geçmiş olsun. Değiştirmekten başka çare yok. Balataların çifti 20 YTL.. Uğraşmaya değmez..
     
  6. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.828
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    rotor ve balatalarımına makine yağı gelmişti. ama şuanda hiç bir şeyi yok balatalara fazla bulaşmadan selilozik tiner ile sildik ve su ile bolbol yıkadık şu anda maşallahı var ses bile gelmiyor.
     
    Yiğit Türkben bunu beğendi.
  7. Murat PEKER

    Murat PEKER Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    mazot padlere işlemişse frenlemede kamyon misali gacırtı çıkması muhtemeldir (tecrübe ile sabittir) ama güzel yanı fren yapınca herkes ne geliyo arkadan der gibi bakıp yol veriyo :) Gürsel abiye katılıyorum, değiştirmek en kolayı.
     
  8. Abdullah Hakkı

    Abdullah Hakkı Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.407
    Beğeniler:
    724
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    bencede at gitsinn yenisini al uğraşmaa değmess
     
  9. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hay Allah ya biri bitmeden biri çıktı.Mecburen değiştircez galba.Yarın işyerinde bide tinerle silmeyi deniyeceğim.Gerçektende bir yandan korna vazifesi görüyor.çok güzel oluyo.Önerileriniz için teşekkür ederim.Belki bende bu vesileyle v frene geçerim.
     
  10. memocy

    memocy Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    740
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Değiştirmeden önce birde şunu dene...
    Saf alkol ile iyice sil, bulabilirsen araçlar için sprey balata temizleyici var (kurum atan balatalar için ama çok işe yarıyor) ,ardından % 60-70 basınçla (o ne demekse... yani yeteri kadar) frenleme ile pedala basarak git.. böylece rotorlar ve balata iyice ısınacak ve kalan mazot zerreleri yanarak uçacak...
    bu işlemde tecrübe ile sabittir.. kapadokya yarışı sabahı bana da olmuştu , 15 dakikalık frenli binişten sonra uçtu gitti. tabi balatan mazota doymuşşa işin zor..
    baktın olmadı doğru bisikletçi dükkanına sağdan sağdan git..
     
    Mustafa_Temizel bunu beğendi.
  11. selfpower

    selfpower Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    izmit
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    yaw ne hemen at diyosunuz :) belki olacak 20 lira çok az parada değil...
     
    nyx bunu beğendi.
  12. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben galba yavaş yavaş bisikletçimin yolunu tutucam galba.Ama birde sizin dedğinizi deniyeceğim.Teşekkürler.
     
  13. nuriaktürk

    nuriaktürk Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Şubat 2005
    Mesajlar:
    2.525
    Beğeniler:
    1.474
    Şehir:
    cappadocia ürgüp
    Seviye:
    hiç ugrasmaya gelmez iki gün cılınt benc de beklettim yine çıkmadı yag.
     
  14. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Bisikletçinin yolunu kesin tutmaya karar verdiğin an,balataları ocağın üzerine koy biraz ateşin üzerinde bekletmeyi dene.mazot yanıcı bir madde,yanar gider.balatana ateşten dolayı zarar gelmezse mazottan eser kalmaz:)
    Not:yukarıda belirttiğim gibi,sesten usanıp,kesin değiştirmeye karar verdiğin zaman dene.
     
  15. Elman TEMEL

    Elman TEMEL Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    957
    Seviye:
    abicim en iyi yöntem saf alkol.emin olun mazottan esr kalmaz.bu arada idris abi mazotun yanması ve oluşturduğu yağ tabakasının yok olması için balatalar uzun süre ateşte bekletilme.nitekim bunun sonucunda balata resin ise deformasyona uğrar.

    en iyi yol saf alkol
     
  16. DWHL

    DWHL Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2007
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    balata baya yağ olmuşsa yapabileceğiin rotorla balatayı iyice deterjanla ve bol suyla yıkayıp ardından ocakta 1 dk bekletirsen , deterjanın yağının yanarak dışarı çıktığını göreceksin... balata bir miktar deformasyon olacaktır ama seni bir süre daha idare edecektir...
    bu işlemi rotora uygulayacaksan daha dikkatli ve daha kısa süre ateşte tutulması lazım ki metaryali zarar görüp eğilmesin... en son olarak bu işlemi uygulayıp frenleri yerine taktığında 15 dk frenli binersen veya bir sağlam yokuş (1-2km kadar) bulup frenli pedal atarak inersen freninin eski performansına yaklaştığını göreceksin...
     
  17. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar balata kurutuculardan kullandım.Şuanda yine eski haline geri döndü fakat frenlemde yinede biraz gerileme var.
    Ve uzun süreli frenlemelerde tam bisiklet duracağı sırada en sonunda yine bi ses geliyor.Fakat sorunu çözdük sayılır.Teşekkürler.
     
  18. spokesman

    spokesman Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Şubat 2007
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    izmir-karşıyaka
    Seviye:
    Bu tür durumlarda selülozik tiner mutlaka işinize yarayacaktır.
    Sentetik tinerden mutlaka uzak durulmalı.
     
  19. eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Aynısı başıma gelmişti hem de saf mazot değil yağla karışıktı.

    Onu dene bunu dene sonunda bildiğiniz cam sil ile çözdüm işi :) Sökmeye hiç uğraşmadan rotoru camsil ile temizleyebilirsin.

    Asıl iş balatayı temizlemekte. Camsil ile ıslatılmış rotor üzerinde fren sıkılı iken bir iki pedal çevirdiğinde balatının üzerindeki mazotun rotora çıktığını göreceksin. Bunu birkaç sefer yapınca iş tamam.

    Yağı temizleyeli 5-6 ay oldu. 2500 km'den fazla da yol yaptım. Hiç atmaya gerek yok. 20$ da benim için önemli para :(

    Bir diğer yöntem sadece rotora alkol döküp ateşe vermek (bunu denemedim ama işe yaradığını söylediler) Balatayı temizlemek için bir de alkolde beklettikten, kuruduktan sonra biraz zımparalamayı deneyin.
     
    Yiğit Türkben ve Ercan Bayram bunu beğendi.
  20. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Halilden öğrendiğim teknik :) işe yarayacaktır...

    balatalar sökülür
    cif krem yada toz vim ile suyun altında balatalar güzelce 2-3 kez yıkanır...
    sonra cif kremi 2 balataya da sürüp balata yüzeylerini birbirine sürtersiniz sonra durularsınız suda bu işlemi de 3 kez tekrarlayın...

    cif içindeki pürüzlü zerrecikler gözeneklere işleyecek içinde ne var ne yok çıkartmaya yardımcı olacaktır...

    sonra peçete türevi bir aracı ile kurutulur
    üzerine kolanya dökülür kurumaya bırakılır...

    tabi rotorları temizleme konusunda fazla bilgim yok eYa nın cam sil metodu ile de rotorları temizlerseniz ok ;)
     
    eYa bunu beğendi.