Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Balans Bozukluğu

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Ziya Yılmaz tarafından paylaşıldı.

  1. Ziya Yılmaz

    Ziya Yılmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    808
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba,

    2.2lik lastik kullanıyorum. Bisiklet 2 aylık falan, jant ayarlarında bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Muhtemelen lastiğin janta yamuk oturmasından mi bilemiyorum arka lastik yalpalıyor. Ne yapmam lazım acaba?

    Teşekkürler.
     
    onur9209 bunu beğendi.
  2. onur9209

    onur9209 Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2011
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Manisa Merkez
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    aynı sorun bende de var . bende 2.2 lastik kullanıyorum ve arkada daha fazla olmak suretiyle yalpalama var . bir pedaldaş bilgilendirme yaparsa çok iyi olucak :) :) ne yapalım/yaptıralım da düzelsin ?
     
  3. Serdar Hansu

    Serdar Hansu Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    lastiğin havasını boşalt, tekrar bi şişir bakalım lastik janta yamuk oturmuşsa düzelir..
     
  4. onur9209

    onur9209 Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2011
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Manisa Merkez
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    iç lastikte fazla patlak yaması olması bu duruma yol açarmı acaba ?
     
  5. Serdar Hansu

    Serdar Hansu Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    HD 212 lerde arka jantta şeffafa yakın renkte bi kapak bulunuyor, o kapak yerine tam oturmadığı için teker yalpalıyor gibi gözüküyor, dikkatlice bakın gerçekten teker mi yalpalıyor yoksa kapak mı öyle gösteriyor.. Bisikletinizi ters çevirip pedal çevirin sele titriyor mu bi bakın.. ;)
     
  6. Ziya Yılmaz

    Ziya Yılmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    808
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Baya titriyor bisiklet zipliyor neredeyse :)
     
  7. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hocam lastik yeni ise kenarlarına sabun veya bulaşık detarjanını bir güzel boca edin..sonra üstünde yazan max basıncın birazcık üstünde basın sonra indirip normal basıncı basın problem tekrarlıyor ve lastiğiniz eski ise lastiğiniz şeklini kaybetmişte olabilir...bir ihtimalde jantın akordtu kaçtı veya lastiğinizde düşük basınç var..
     
  8. mert türkmen

    mert türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    133
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    salihli
    Seviye:
    kardeşim afedersin ama yama ile ne alakası var bir arkadaş demiş havayı boşalt basınçlı olark şişir bu olabilir oda olmaza akord ayarı olacak 5-10 arası kendn yapmayı biliosan yap bilmiosan kurcalama bnide bozulur arada bn kendim yaparım
     
  9. kaan erkin

    kaan erkin Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    aynen arkadaşların söylediğini dene lastiği biraz fazla şişir, havasını alıp bidaha şişir, düzelmiyorsa lastiğin kasnağı yamulmuş olabilir bisikletçiler düzeltebiliyor bunu.
     
  10. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Lastiğinin havasını indir janta giren yanaklarına sıvı sabun sür sonra jant yere değmeyecek sadece seni taşıyacak kadar az hava bas bu az hava ile 300 metre kadar bisikleti kullan sonra olması gereken havayı bas eğer düzelmemişse ya akordun bozuktur yada lastiğin cidden bozulmuştur yada üretim hatasıdır.Eğer bu sene salcano bisikletlerin üzerinde gelen 2.2 continental lastiklerden bahsediyorsan yapacak hiçbir şey yok bu sene duyduğum 10 uncu vakasın o lastikler muhtemelen üretim hatalı.Neden dersen bundan 1-2 sene önce tanesi 50-70 liralık olan lastik bir anda 400 liralık bisikletlerin üzerine konulmaya başlandı(bu sene salcano hemen hemen tüm modellerine bu lastiklerden koydu) dediğim gibi bu kadar pahalı bir lastik iken bir anda 400 liralık bisikletin üzerinde veriliyorsa eminim bir nedeni vardır.Özellikle bu sene bisiklet alan en az 10 kişiden bu lastiklerin balanslarıyla ilgili ,balon yapmalarıyla ilgili şikayet dinledim buradan da paylaşmak istedim.
     
    Çağın Ş. bunu beğendi.
  11. Ziya Yılmaz

    Ziya Yılmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    808
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Abi aynen öyle salcanoların üzerinde gelen continental lastiklerden. Bakalım şu olayı deneyeceğim.

    Herkese teşekkürler cevaplar için.
     
  12. Serdar Hansu

    Serdar Hansu Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    Aynı sorun Hasan arkadaşımda da vardı. Şu başlığa bi göz at derim:

    yardım.. Tekerlek dönerken çok şiddetli sarsıyor

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=88694
     
    Ziya Yılmaz ve ProfessionaL bunu beğendi.
  13. Ziya Yılmaz

    Ziya Yılmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    808
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Evet aynen bu videolarda olan sorunlar mevcut. Fakat ben elle çevirmekten falan olduğunu pek zannetmiyorum, çünkü düz yolda bisikleti sürerken balata diske sürtüyor. Hasan arkadaşımız acaba sorunu çözebildi mi? Özelden mesaj atamıyorum da.
     
  14. Ziya Yılmaz

    Ziya Yılmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    808
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Öncelikle cevap veren herkese teşekkür ederim.
    Ferhat Abi'nin dediklerini yaptım. Önce lastiklerin janta düzgün oturmasını sağladım. Tekerin civatalarını sıkıştırırken iki tarafı da aynı anda sıkmak gerekiyormuş. Ben hep tek yönlü yapıyordum ve teker kadroya düzgün oturmuyordu. Bunları yaptıktan sonra sorunlarım %70 çözülmüş oldu.
     
    Serdar Hansu ve ProfessionaL bunu beğendi.