Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aynı donanımlı faklı marka modellerinde neden fiyat farkı var?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Hamit E. tarafından paylaşıldı.

  1. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    merhaba, başlık belki çok net olmadı kusura bakmayın.

    hemen konuya gireyim.

    şimdi ben hamit markayım ve X modelim var. 1000tl ye satıyorum.
    birde W markası var ve Y diye modeli var. 2000tlye satıyor.

    şimdi bu farklılık neden? geometri vb herşey aynı. sadece birinin üst boru biraz kavisli geliyor diğeri düz, birinin alt borusu üçgen şekline yakın, diğeri silindirik tasarlanmış. bu şekil basit farklılılar var sadece.

    diyeceksiniz ki isteyen istediği fiyata satar almayın kardeşim. ok almayalım ancak forumda yada mağazalarda evet ikiside aynı donanıma sahip ağırlık vs aynı ancak bu daha iyi çünkü W marka.

    sonuçta bisiklet ilkel bir araç. şekli şemali belli. otomobil olsa ok anlarım, tasarımdı dizayndı elektronik bileşenler vb.... ancak bisiklette kafam almıyor.

    beni aydınlatırsanız memnun olurum
     
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hamit markayı kadrosunu arka sokakta şahin usta dizayn ediyor

    W markasını almanyadan bilmem ne uzmanı zarting zurt dizayn ediyor.

    donanım fiyatını çıkart aradan geri kalan pay işçiliğe kalıyor.

    bu benim şahsi fikrimdir.
     
  3. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Daha kolay anlaşabilecek konularda vereyim aynı örneği;

    Dacia da araba satıyor, Volvo da. İkisi de 4 teker, 4 kapı, koltuk, motor falan. Birinin orası biraz farklı birinin burası.

    Daha kolay anlaşabilecek konularda vereyim aynı örneği;

    Dacia da araba satıyor, Volvo da. İkisi de 4 teker, 4 kapı, koltuk, motor falan. Birinin orası biraz farklı birinin burası.
     
  4. Fatih Çetin

    Fatih Çetin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    976
    Şehir:
    İstanbul-Maltepe
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bu durumun sebeplerinden biri de reklam ve organizasyon giderleridir.
    Yarışlara giren markaların fiyatları yüksek olabiliyor. Yine buna bağlı olarak reklam giderleri artıyor. Yarışçılara sponsor olduklarından dolayı bu giderlerini ürünlerin fiyatlarına yansıtmak durumunda kalıyorlar.
     
  5. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ve bazı detaylar.
    olmasada olur dediğin ama olsa güzel olur dediğin, aldığın bisiklette olmayan ama o detaylar için okadar param olsa verirdim dediğin detaylar.

    sonuçta kadroları mühendisler dizayn ediyor.
    kaldırım mühendisi değiller yani dizayn ettiği kadroları gücünü boşa harcatmıyor.
    ben de pek anlamam ama corratec markanın xbow kadrosu yokuş çıkışlarında diğer kadrolara göre daha iyi sonuç veriyormuş. bende onların yalancısıyım.
     
  6. Murtega

    Murtega Fájdalmas

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Budapeşte
    Adı:
    Murat B.
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    W firmasinin finanse etmesi gereken bir Ar-Ge merkezi mevcut ki her sene yeni teknolojiler, daha iyi kadrolar vs üretebilsin. Hamit markasinin kadroyu 3. parti üretici katalogundan sectigi icin böyle bir kaygisi yok.
     
  7. Mehmet Tuğrul CANBAŞ

    Mehmet Tuğrul CANBAŞ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    259
    Beğeniler:
    350
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Dacia demeyeydin iyiydi :D :p :agla:
     
  8. ArdaE

    ArdaE Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    W firması yurtdışı meneşeili ise, gümrük, taşıma, distribitör komisyonu vs. de ilave oluyor, w firması bir de uluslararası çalışan dev bir firmaysa sadece ar-ge filan değil, taiwan'daki fabrikasında bulunan sebildeki suyun maliyeti bile fiyata yansıyabiliyor filan falan

    Aynı donanım varsa Hamit'ten alırım, arkama bile bakmam :)
     
  9. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hamit sen hemen bir bisiklet firması aç :D
     
  10. ArdaE

    ArdaE Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Hamitt, Hamitdona, Hamitialized, Hamitcano :)
     
  11. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.870
    Beğeniler:
    2.634
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Bunun nedenini 2 kelimeyle anlatayım. Marka politikası..


    Eski model İphone' dan yazılmıştır..
     
  12. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    kadro geometrisi aynı. açılar falan aynı.

    dediğiniz gibi bilinirlik ön plana çıkıyor. adamlar reklam yaptığı için aklımıza giriyor aklımıza girdiği için çok ödeyip onları alıyoruz. ve sonrada başkalarına öneriyoruz.
    kendi kendimizi kazıklıyoruz öylemi :)

    tourney sistem kullanan bisiklet vasat iken, tourney sistem kullanan trek güzel oluyor. bende buna hasta oluyorum :)
     
  13. çağrı can

    çağrı can Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    400
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Aslinda bu isi borsacilar daha iyi anlatir ama ben kendimce biseyler soyleyim.
    Mali veya hizmeti aldiran esas unsur marka degeridir. Arkadasin verdigi ornekte dacia ile volvoda oldugu gibi. Volvo cin malidir ( sahibi cinli ) motor ve sanzuman ford tur. Ama volvo alan kendini ford almis hissetmez. Mercedes motorunu renaulttan alir ama mercedese binin renocu degildir.
    Firmalar marka degeri icin buyuk yatirimlar yapiyorlar, reklam servis bayi agi yedekparca stogu ve saglam bir garanti.
    Iste bu yuzden ben bisiklet alirken markasina bakmam. Sonucta kadro haric hersey baska markalarin urunu istedigini kullan. Biraz uzun oldu kusura bakmayin.

    Aslinda bu isi borsacilar daha iyi anlatir ama ben kendimce biseyler soyleyim.
    Mali veya hizmeti aldiran esas unsur marka degeridir. Arkadasin verdigi ornekte dacia ile volvoda oldugu gibi. Volvo cin malidir ( sahibi cinli ) motor ve sanzuman ford tur. Ama volvo alan kendini ford almis hissetmez. Mercedes motorunu renaulttan alir ama mercedese binin renocu degildir.
    Firmalar marka degeri icin buyuk yatirimlar yapiyorlar, reklam servis bayi agi yedekparca stogu ve saglam bir garanti.
    Iste bu yuzden ben bisiklet alirken markasina bakmam. Sonucta kadro haric hersey baska markalarin urunu istedigini kullan. Biraz uzun oldu kusura bakmayin.
     
  14. M.Bulat

    M.Bulat Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    104
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    çanakkale
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    benim fikrimde şöyle A markaya y donanımlı pahalı satan marka diyelim B markayada y donanımlı a markayla aynı fiyata satan model diyelim. A markanın görüşü öncelik olarak kadro geometri kadroyu ne kadar iyi yaprsa geometrisini ne kadar iyi yaparsa bisikletin dengesi dayanaklılığı rüzgara karşı sürtünmesi en aza inmiş olur yani tek yoğunlaştıkları konu kadro ve şunu düşünüyorlar kadroyu ömürlük yapalım parçalar nasılsa bi kaç sene sonra kullanıcı yeterli görmeyip değiştiricek. B markası hakkındada söylenicek birşey kalmıyor zaten
     
  15. Raşit S

    Raşit S Bisikletkolik

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    3 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.446
    Seviye:
    Fiyatlar çok farklı parametrelerle ortaya çıkar. "Pahalıysa daha kalitelidir" mantığıyla fiyatını bilerek yüksek tutanlar bile vardır. Yine biraz ticaret dersi vereyim izninizle...

    - Meşhur Ar-Ge maliyetleri sandığınız gibi genel maliyet hesabına dahil edilmez. Edilmeyecek derecede az tutulmak zorundadır çünkü. Yüksek Ar-Ge maliyetini devlet karşılar, biz de, Türkiye de bile. Büyük firmalar argelerinde çalışan mühendislerin maaşlarını devletten alır.

    -Sponsorluk yani reklam giderleri de genel maliyette yer almaz, alamaz. Teşvik olmazsa o maliyetler de minimumda tutulur. En basitinden, devlet, katıldığınız yurtdışı fuarların masrafının yarısını kafadan öder, diğerleri de vergiden düşer.

    -Firma büyüdükçe masrafları artar demek olabilir mi hiç? Tam tersi, firmalar birim maliyetlerini düşürmek için büyürler. İmalat artışı, hız, ucuz girdi vs maliyetleri düşürür. Ne kadar çok üretirseniz maliyetiniz o kadar azalır.

    En kaba hesapla maliyet,

    Hammadde 100
    Enerji 5
    İşçilik giderleri 15
    Genel giderler 10 (CEO nun maaşı dahil aklınıza gelen her türlü gider, reklam, kira vs)

    Toplam 130... yani maliyetiniz hammaddenin %30-40 ını geçmemelidir. Geçerse ya imalat sayısı artacak ya da işçilik giderleri azalacak, işçi çıkarılacak başka yolu yok.

    Artık yüzde kaç kârla satacağınız piyasa şartlarına göre değişir.

    Otomotivde çalışırken öğrendiğim bir gerçeği söyliyeyim. O tarihte Palio 16 milyar civarı fiyatlıydı. Fiat yetkilisi toplam maliyetini söyledi, 600 milyon TL. Ee Koç boşuna otomotive yatırım yapmıyor. Otomobilde adet yüksek olduğu için kâr iyidir.

    Fiyatlar çok farklı parametrelerle ortaya çıkar. "Pahalıysa daha kalitelidir" mantığıyla fiyatını bilerek yüksek tutanlar bile vardır. Yine biraz ticaret dersi vereyim izninizle...

    - Meşhur Ar-Ge maliyetleri sandığınız gibi genel maliyet hesabına dahil edilmez. Edilmeyecek derecede az tutulmak zorundadır çünkü. Yüksek Ar-Ge maliyetini devlet karşılar, biz de, Türkiye de bile. Büyük firmalar argelerinde çalışan mühendislerin maaşlarını devletten alır.

    -Sponsorluk yani reklam giderleri de genel maliyette yer almaz, alamaz. Teşvik olmazsa o maliyetler de minimumda tutulur. En basitinden, devlet, katıldığınız yurtdışı fuarların masrafının yarısını kafadan öder, diğerleri de vergiden düşer.

    -Firma büyüdükçe masrafları artar demek olabilir mi hiç? Tam tersi, firmalar birim maliyetlerini düşürmek için büyürler. İmalat artışı, hız, ucuz girdi vs maliyetleri düşürür. Ne kadar çok üretirseniz maliyetiniz o kadar azalır.

    En kaba hesapla maliyet,

    Hammadde 100
    Enerji 5
    İşçilik giderleri 15
    Genel giderler 10 (CEO nun maaşı dahil aklınıza gelen her türlü gider, reklam, kira vs)

    Toplam 130... yani maliyetiniz hammaddenin %30-40 ını geçmemelidir. Geçerse ya imalat sayısı artacak ya da işçilik giderleri azalacak, işçi çıkarılacak başka yolu yok.

    Artık yüzde kaç kârla satacağınız piyasa şartlarına göre değişir.

    Otomotivde çalışırken öğrendiğim bir gerçeği söyliyeyim. O tarihte Palio 16 milyar civarı fiyatlıydı. Fiat yetkilisi toplam maliyetini söyledi, 600 milyon TL. Ee Koç boşuna otomotive yatırım yapmıyor. Otomobilde adet yüksek olduğu için kâr iyidir.
     
  16. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.453
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Hamit kardeşim, sen de benim gibi hafifliğe önem veriyorsan (hem kendinde hem de bisikletinde), boşver gitsin kadronun veya donanımın markasını veya modelini. Yokuşlar zordur; bacak kasların, kılcal damarların, kalp kasın gelişene kadar, yani iyi bir bisikletçi olana kadar yokuşlar insanı bisikletten bile soğutur. Bu yokuşlarda marka sana hiç yardımcı olmuyor bilmende fayda var.
     
  17. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    raşit bey yaptığınız hesabı anladım ancak sorduğumun karşılığını anlamadım.

    somut mevcut markalardan örnek vermek istemiyorum olay şahsileşmesin diye.

    A alman firması, T ise yerli markamız olsun. sizin hesabınıza göre bizim A markasını daha ucuza almış olmamız lazım. çünkü A markasının bir çok ülkede operasyonu var.

    A firması merkezi almanyada, argesi mühendisliği orada yapılıyor ancak üretimi ve depolaması çin tayvan amerika antartika siz seçin orası olsun. A firması ülkemize, bulgaristana yunanistana, italyaya satış yaparken bütün malları üretim/depolama yerinden yolluyor. T yerli firma ise çinden anlaştığı kadro üreticisi ile A markası ile rekabet edebileceği kriterlerde kadrolar istiyor. T 100 adet ürettirebilirken, A 300 tane ürettiriyor. sizin hesabınızda benim A yı ucuza almam gerek ancak pratikte öyle değil :D

    işin garibi birbirimize önerirken gidip yine pahalısını öneriyoruz. birde psikolojik olarak analizlemek lazım :)
     
  18. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    751
    Beğeniler:
    1.166
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Böyle bir şey yok.

    Misal ilaç firmalarının en büyük gideri AR-GE maliyetleridir. Bunları da devlet karşılamaz. Karşılaşa serbest rekabet piyasasında kıyamet kopar.

    Bu akılları nereden alıyorsunuz hayret ediyorum doğrusu.
     
  19. Raşit S

    Raşit S Bisikletkolik

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    3 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.446
    Seviye:
    Benim çalıştığım ilk 500 teki firmalar ar-ge mühendis maaşını devletten alırdı. Ben bizzat biliyorum. Kafadan niye atayım?

    Benim çalıştığım ilk 500 teki firmalar ar-ge mühendis maaşını devletten alırdı. Ben bizzat biliyorum. Kafadan niye atayım?
     
  20. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    751
    Beğeniler:
    1.166
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Hangi firmalar onlar?

    Küresel ölçekte, özellikle ABD pazarında böyle bir şeyin imasını bile yapamazsınız. Adalet Bakanlığı anında haksız rekabet davasını dayar kapınıza.

    Bugün ABD'de Intel, IBM, 3M, Apple gibi AR-GE'ye milyar dolar seviyesinde bütçe ayıran ve dünya üzerinde yıllık bazda kayıt edilen yüksek teknoloji ile ilgili patentlerin %70'e yakının üreten firmalar AR-GE giderlerini kendileri karşılar. Söylediğiniz durum Türkiye'ye özgü; lütfen bunu küresel piyasaya genellemeyin.