Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aynakol'un Dişleri

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Firochromis tarafından paylaşıldı.

  1. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba,

    Yeni aldığım bisikletimin aynakolunda bugün farkettiğim bir şey beni tedirgin etti. En dış dişlideki dişlerin hemen hemen üçte birinin yenmiş olduğu farkettim. Bazıların 1mm bazılarında 2mm civarında bir kısalma var. Daha bisiklete 10km bile binmediğim için kullanımla ilgili bir şey olacağını düşünmüyorum. Konunun neyle alakalı olduğunu tam bilmediğim için satın aldığım yerin adını vermek istemiyorum ama tüm ayarları kendileri tarafından yapıldı ve ben herhangi bir değişiklik yapmadım.

    Bu diş yenmesi neyle alakalıdır sizce?
     
  2. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    [​IMG]

    Bu da bahsettiğim yenmiş dişlilerden biri. Dikkat ederseniz resimdeki 7 dişliden 3 tanesi yenmiş durumda.
     
  3. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    bence aldığınız yere hemen götürün bisikleti bu kdar çabuk yenme olmaması lazım çok garip..
     
  4. emre.fastbreak

    emre.fastbreak Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    evet bu dişlide sorun ar senınle alakasıı yok ozaman bızde dişli denen bişi kalmazdıı:D
     
  5. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    bence sorun yok..gerçi yakından görmeden kesin karar zor ama yineliyorum bence sorun yok.vites geçişlerini mümkün kılmak için kılavuz diş diyebileceğimiz sistem..
     
  6. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Murat Bey, anladığım kadarıyla diğerlerinden kısa (ya da belkide uzun) olan dişlilere kılavuz diş diyoruz. Fakat bendeki dişlilerde bir düzen yok. Mesela bir tane normal, arkasından 3 tane yenmiş, sonra bir tane normal, arkasından iki tane yenmiş, sonra 7-8 tane normal diye gidiyor.

    [​IMG]

    Bu fotoğrafta sanki bütün dişliler aynı büyüklükte gibi duruyor ayrıca.

    Bir de yukarıdaki fotoğrafı eklerken farkettiğim bir şey de, 3 tane ön dişli çarkından sadece en büyük olanın (en dışarıdakinin) üzerinde FSA yazıyor. Diğer iki tanesinin üzerinde hiç bir şey yazmıyor ve dıştaki FSA yazılı olandan daha kaba bir malzemeyle yapılmışa benziyor. Bu da tuhaf geldi biraz.
     
  7. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    yanılmıyorsam bu modelde diş uzunlukları ile değil perçin gibi bi malzeme ile kılavuzlama sağlanıyor.asıl kullandığım aynakolda da diş uzunlukları sabit. birazdan benim yedek aynakolumun fotoğrafını eklerim. sanırım tereddütlerinize biraz olsun çare olur :)


    [​IMG]

    fotoğrafa tıklarsanız orjinal boyutta görenilirsiniz.küçültürsem görülebilmesi zorlaşacağı için önizleme fotoğrafı ekledim. dikkatle incelerseniz yıpranmış yada kırık gibi duran sıralı dişler göreceksiniz. yani bence sizin aynakolda da sorun yok..içiniz rahat olsun. diğer aynakol da bisiklet üzerinde ve arabanın bagajında, imkanım olsa onun da fotosunu eklerdim, perçinleri (yada punta, ne ise ismi :) ) görebilmek için....
     
  8. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Aynakolların yaprakları genellikler farklı meteryallerden yapılır...Mesela çok kullanılan 2. yaprak çelikten en dıştaki aluminyumdan felan gibi ayrıca her yaprağın üstünde sadece xtr de ve xt de amblem olduğunu gördüm ne FSA nede TRUvativ de dikkatimi çekmedi ama bu bir sorun değildir.Zaten aynakolda yapraklar bitip değiştirilebildiği için önemli olan krankların rigitliği ve sağlamlığıdır ilk planda...

    O kısa kalan dişlere gelince ise genelde aluminyumdan yapılan 3. yaprakta vites geçişi sırasında ani bir yüklenme ne biliyim takılma zorlanma felan olduysa zaten yumuşak olan malzeme zincir tarafından törpülenmiş yada sıyrılmı olabilir...Aynakolu çarpmış olabileceğinizi saymıyorum çünkü vuruk olsa sizde anlardınız ve resimdede zaten darbe hemen kendini gösterirdi...
     
    d.berkay ve Firochromis bunu beğendi.
  9. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    http://www.themissionarydepot.com/Crank set.jpg

    linkinde göreceğiniz aynakolda da bahsettiğim perçinleri orta yaprak ve büyük yaprak üzerinde görebilirsiniz.küçük yaprak da ise kısa olan diş dikkatinizi çekecektir..

    bu farklı diş boyları ve perçin gibi uygulamalar vites geçişlerini kolaylaştırmak için yapılmış olmalılar..
     
    Bülent Onutkan, d.berkay ve Firochromis bunu beğendi.
  10. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet Shimano mesela vites geçişleri için perçinleri kullanırken truvativ ve Race face genelde yapraklar üzerinde dahili kendinden perçin varmış gibi dizayn yapıyolar demekki FSA da bu sistemi kullanıyomuş....
     
  11. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    @Firochromis :

    kusura bakmamışsındır umarım...yanlış yönlendirmek istemezdim çok detaylı bilgim yoktu sadece yardım etmek istedim böyle olduğunu bende yeni öğrendim...
     
  12. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ne kusuru forumdaşım, birlikte öğreniyoruz işte. :)

    Yanıt veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
     
    d.berkay bunu beğendi.
  13. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu konuyu diğer forum üyeleri açısından da faydalı hale çevirmek için kafama takılan bir soruyu sorayım.

    Çağrı'nın bahsettiği vites geçiş sistemlerinin belirli üstünlükleri/zayıflıkları var mıdır? Bisiklet alınırken ilk bakılan parça arka arttıcı ve frenlerdir herhalde ama kalan parçaların özellikleri gözardı ediliebiliyor. Örneğin çekiş sistemini oluştururken vites geçiş sistemini dikkate almaya gerek var mıdır yoksa pratikte pek fark yaratmayan bir ko mudur?
     
  14. Bülent Onutkan

    Bülent Onutkan Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.230
    Beğeniler:
    969
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Sankı bu ayna kolu bıyerden tanıyorum ama nerden oldugunu hatırlayamadım:rolleyes: Haaaaaaaaaaaa sımdı hatırladım bozdagda bıze surprız yapmıstı tabı yaaa:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :D
     
  15. murat52

    murat52 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Aralık 2006
    Mesajlar:
    247
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    gümüşhane
    Seviye:
    merhaba benmurat o dişlinin öyle olması gerekiyor çünkü zincirin vites atarken takılmamasıiçin benimkide aynı çünkü