Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

aynakol veya arka arttırıcı problemi

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında GeYiRCaN tarafından paylaşıldı.

  1. GeYiRCaN

    GeYiRCaN Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2006
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    FSA aynakolumu bir probleminden dolayı SHI lx aynakol ile degıstirdim.asıl problem bundan sonra basladı.pedala yuklendigim zaman vites degiştirirken cıkan ses'e benzer bi ses cıkıp pedal en ust konumundan aşagı konumuna geliyor ve ben pedal cevirememiş oluyorum. pedal dedıgım gibi ust konumunda alt konumuna gelmesine ragmen yol katetmemiş oluyorum. bu problemin nedeni nedir. arka arttırıcıda mı yoksa aynakolda mı bi problem var? bu konuda bilgisi olan arkadaslar yardımcı olurlarsa sevinirim.
     
  2. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    aynı problem bende de olmuştu ve aynakolu değiştirmek zorunda kalmıştım:(
     
    GeYiRCaN bunu beğendi.
  3. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kabus gibi bir olay birisinin daha başına gelmişti.

    İlk önce zincirin gerginliğini kontrol et, zincirde aşınma olabilir ondan
    dişlilerin üzerinden kayabilir. Zincirin uzunluğunu zaten ayarlamışsındır
    yinede fazlalık varmı kontrol et
    Sorun arka attırıcıda olabilir, zincirin yeteri kadar gerilmemesi;
    aynakolun alt kısmında kalan dişlilerin zinciri iyi kavramamasına,
    zincirin oturduğu dişlilerin azlığı (+ zincirin bol olması)
    zincirin kuvvet altında kalınca dişlilerden kaymasına yol açabilir.

    Bir de bu sorun çıktığında kullandığın vitesi hatırlıyormusun?
    Sorunun kaynağının aynakol olduğunu sanmıyorum hele LX ayarı bir
    parça söz konusuysa.
     
    GeYiRCaN bunu beğendi.
  4. GeYiRCaN

    GeYiRCaN Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2006
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sorun her viteste oluyor. kucuk vites buyuk vites farketmiyor. ama aynakolu degistirdigimde zincir`in buyuklugunu kontrol etmedim. tesekkurler uyarilari dikkate alacagim
     
  5. GeYiRCaN

    GeYiRCaN Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2006
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    peki zincir`in yeteri kadar gergin oldugunu nasil anlarim? kontol ettigimde zinciri cok kolay bir sekilde elimle hareket ettirebildim. Bu zincirin gergin olmadigini mi gosterir?
     
    cruphasulie bunu beğendi.
  6. DarkWar

    DarkWar Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2007
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    karşıyaka
    Seviye:
    zincirin gerginliğini anlaya bilmen için aynakolda 1. yaprak rublede ise 9. dişliye getirdiğinde zinciri eğer zincir aktarıcıya sürtünmüyorsa bu gerginliği iyidir ama sürtüyorsa zincirden bakla çıkartman gerekir.
     
  7. Spec

    Spec Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Haziran 2006
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    697
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bu atlama olayı eğer pedala kuvvetlice yüklendiğinde oluyorsa ruble bitmiş olabilir.
    Rublenin ömrü tükendiğinde (pedala abandığında) zincir rublenin dişlilerinin üzerinde atlıyor bu da pedalda boşluk hissi yaratıyor. Yani aynakol yukarıdan aşağı konuma geliyor ama zincir dişlinin üzerinden atladığı için yol alamıyorsun. Senin anlatmaya çalıştığın olay bu sanırım.
     
  8. Ozan Güven

    Ozan Güven Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Avrupayakası
    Seviye:
    Muhtemel problem bu şekilde sürekli tekrarlanıyorsa arka göbeğindedir,.Göbek içindeki tırnaklar bir şekilde aşınmış ve ileri dönerken kilitlenmesi gerekiyorken belli bir yüklenme altında işlevini yerine getiremiyordur ancak ancak bu hale nasıl gelmiştir bilemiyorum .Zincir atlaması olmadığı surette Aynakoldan bu şekilde bir problem yaşaman imkansız ..
     
  9. iSma

    iSma Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2007
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    aynı sorunun benzerini yasamıstım.pedala yüklediğim zaman vites nolursa olsun catt diye ses geliodu ve beni tökezlettiriyordu sorunum arka göbekten cıktı mil yamulmus.daha sora sorunu giderdiğimde bikac modifikasyon yaptırıp zinciri deiştirtmiştim gene aynı sorun başa gelmişti meğersem eklenen zincir (ilk bağlandıgında) iyi yerleştirilmemiş bi bakla eksilterek sorunumu çözdüm.
     
  10. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    evet ozan yazdığı gibi ek olarak 3 şıkta anlatayım 1-) eğer aynakola yüklendiğin zaman bir boşa dönme varsa arka göbeğin içinde bulunan (2'li yada 3'lü) tırnakların ucu hafiften körelmiştir bu tırnakların rublenin geçtiği uzun kanalın içindeki yuvaları tutmaları imkansızlaşır .2-) eğer arka göbeğe yeni bakım falan yaptırttıysan tırnaklara veya o yuvaya gres bulaştıysa aynı sorunu yapar tırnaklar yuvayı tutmaz kayar 3-) tırnakları gergide tutan tam daire biçiminde ucu 2mm açık olan çelik yay işlevini yitirmiş ve tırnakları yeteri kadar germiyordur. tırnaklar yarı kapalı konumda duruyordur. sorun bu 3 tanesinden biridir.

    çözümüde gelecek haftayaaaaaa :D :D :D
     
    canyon ve İdris ACA bunu beğendi.
  11. canyon

    canyon Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    483
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    bülent üzer kardeşim bu işi biliyor arkadaşlar tebrik ederim minik kuş
     
    Bülent ÖZER bunu beğendi.
  12. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    şimdi kardeş bak bu işin aslı şu eğer gerçekten aynakolu değiştirdikten sonra bu problem olduysa yani zincirini falan değiştirmediysen ana sebep yeni takılan ayna kol dişleri yeni olduğu için eski zincir aşınık ve bakla pulları aralık kaldığı için yeni aynakol üzerinden yüklenince kayma yani atlatma yapar.
    ama eski aynakoldayken bu olmaz çünki zincir eskirken aynakol dişlerinide kendine uydurur yani aslında bozar .işte bu sebeplerden dolayı biz rubleyi ve aynakol dişlerini korumak için her 2000 km de bir zinciri atarız yoksa 20 30 dolarlık zincir yüzünden kısa sürede aynakol ve rubleden olursun.tabi şimdi zinciri yenilersen rublen aşınık olduğu için bu seferde onun üstünden atlama yapar.bu nedenlerden dolayı piyasada eski bisikletlerde çekiş sistemini komple değiştirirler. kolay gelsin