Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aynakol seçiminde yanlış mı yaptım?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Fatih Balkış tarafından paylaşıldı.

  1. Fatih Balkış

    Fatih Balkış Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    463
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    vancouver-kanada
    Seviye:
    Arkadaşlar yeni bisikletim için, FSA Team Issue Compact 172,5 50/34 aynakol aldım, işin doğrusunu bilmediğimden 170 ile 175'in ortası olan 172.5 ve dişlilerde 50/34'ü tercih ettim, bu bana düz yolda ve yokuşta ne sağlar, ne kaybettirir, yardım ederseniz sevinirim...
     
  2. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    kol uzunluğu olarak 172.5 normal .eğer yarışlara girmiyceksen 50/34 çok bişey fark ettirmez diye düşünüyorum .ama yarışmayı düşünüyorsan hadi küçük ayna 34 pek problem değil biraz seri çıkarsın yokuşları hatta daha iyi olur bacağın fazla şişmez, ama büyük aynanın 52-53 olması gerekir diye düşünüyorum .sıkı bir finişte rakibinin yanında 2-3 dişin önemi var emin ol.yanlıııızzzzzz sendeki aynakol karbon :eek: ben olsam değiştirmem. bence elleme öyle kalsın :in:
     
    Fatih Balkış bunu beğendi.
  3. Fatih Balkış

    Fatih Balkış Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    463
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    vancouver-kanada
    Seviye:
    yok bu yaştan sonra yarışmak zor, keyifle sürerim diye düşünüyorum, teşekkürler yardım için...
     
    Fatih Ertörün bunu beğendi.
  4. adm coach

    adm coach Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2006
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    544
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Yaşının nesi var sevgili kardeşim,bizler 40 yaşında bile halen yarışıyoruz.yanlış bir söz aman duymamış olalım.Ayna kol seçiminde bacak uzunluğu önemlidir.çok basit gibi görünsede bu milimetreler.bacak dönüşlerinde bir müddet sonra kendisini hissettirecektir.yani bacağınızın uzunluğu önemli bir faktör,uzun bacaklı bir sporcunun 170 ayna kol kullanması bazı bacak bölgelerinde ağrılara yol açar keza tam terside öyledir.kısa bacaklı bir sporcunun 172.5 çevirmesi gibi,anladığım kadarı ile almış olduğun ayna kolda 50/34 dişli var bunu dahada açmak gerekirse uzun bacaklı bir sporcunun ayak devrinin hızlı olması için bu seri dişliler takılmış.170 ayna kola baktığında ise 52/39 veya 53/39 görmende normaldir.tabii bu dediklerim ciddi ciddi bir spor yapmayı düşünüyorsan geçerlidir diyeceğim,yok arada bir hobby olsun gezmekiçin diyorsan arkadaşlarında dediği gibi o kadarda çok önem arzetmez senin için,sürmenin keyfini yaşa,ama yarışlar için düşünüyorsan,yakışandan öte,kullanılması gereken sorun yaratmayacak parçaları tavsiye ederim.tabii karar yine senin
     
    Burak Güngör ve Fatih Balkış bunu beğendi.
  5. Fatih Balkış

    Fatih Balkış Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    463
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    vancouver-kanada
    Seviye:
    bacak mesafesi 81cm, işte görmeden denemeden alınca böyle sorunlar çıkabiliyor, teşekkürler
     
  6. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.213
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    aman abi ne yaptın :) Yabancılarda 80 yaşında taksi şoförü bile görüyoruz, benim atletizm antrenörüm 70 yaşında bütün yarışlara katılıyor ve kendinden 50 yaş daha genç olanları sollayıp geçiyordu.
    Lütfen bedeniniz daha bu kadar taze iken yaşlılık moduna girmeyin :)
     
  7. adm coach

    adm coach Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2006
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    544
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:

    Bu ölçüyü nereden nasıl aldığını bilmiyorum ama ben şayet yarrış koşmayacaksan önemsiz dedim..ama ciddi ciddi düşünüyor isen,olay sadece ayna kolda bitmiyor,zaten senin ayna kol üzerine yapmış olduğun sorudan dolayı sadece ayna kol uzunluğuna değindik..bu ölçümler çok ta basit görünen ölçümler değil aslında,bazı binicilerden kimisi belinin ağrıdığını söyler,kimisi kalçalarından şikayet eder,kimisi alt ektremitelerin ağrıdığından(kaval kemiği,ayak bileği,tarak kemiği,arka alt baldır)boyun ağrısı,omuz ağrısı,yani anlayacağın çeşitli çeşitli bölgelerden bir çok şikayetler gelir.Antrenmanlı bir sporcudan bu tip şikayetler geliyorsa ve hasta değil ise nedeni %90,ölçülerdeki yanlış ayarlardandır..Bu ayarlar Kadro ölçüsünden tutunda,sele,gidon boynu,gidon uzunluğu,sele ile gidon arası ölçüleri,selenin ön veya arkaya olan dikey ölçüleri,bacağın pedala olan paralel ölçüsü,ayna kol uzunluk ölçüsü,ayakkabı altındaki Kal'lerin bile değerlendirilmesi gerekiyor..kısacası ilk anda akla gelen şikayetler bu ölçülerin yanlışlığından kaynaklanmaktadır..kimilerine göre eğri pozisyonda çevirim,kimilerine göre en rahat pozisyonda olabiliyor.tüm bu ölçüler ve şekiller kişiden kişiye değişmektedir..şayet bu sorunlardan birisini yaşayacak olursan yazarsın,yardımcı olmaya çalışırız
     
    Bozcan bunu beğendi.
  8. Fatih Balkış

    Fatih Balkış Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    463
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    vancouver-kanada
    Seviye:
    çok haklısın, çok saolun...
     
  9. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Uyku evi, Bülent'in ve Adem'in bahsettiği gibi, eğer yarışıyorsan -amatör bile olsa- 53-52/39 kaçınılmaz bir tercih olmalıydı. 50/34 ise son yıllarda çıkan bizim gibi sporcu olmayan yolculara uygun bir tasarım.

    Bu evrimi önce dağ bisikletinde yaşadık aslında. 48/38/28 gibi dişlilerle ortaya çıktılar. Sonra 42/32/22 ye kadar indi. Karekter oturduğunda ise 44/32/22 de karar kıldı sektör.

    Yol bisikletinde de bizim gibiler için 50/34 gibi bir dişli standart olmaya başladı. Sanırım Bülent'e hatırlatırsam söyleyecektir, Çukurova Üniversitesine arkadan olan tırmanmada 39-21 dişli oranı ile neler hissettiğini. Sona doğru dikleşir ve artık bacaklarınız yanmaya başlar. İşte 34 sayesinde -hele arkada da 25 varsa- daha dik yokuşlar bile -Adem hocamın dediği gibi- seri devirlerle gayet rahat çıkılır hale gelecektir.

    172.5 için ise şöyle bir örnek vereyim. Ben dağ bisikletinde 175, yolda ise 170mm kullanıyorum. Bacak boyum 79-80cm olmalı. Boyum 172cm.

    Kısacası, kafaya takmaya gerek yok. Seçiminiz doğrudur.

    Ben dağ bisikletimde 44/11 oran ile devirli bir şekilde 50-55km/sa gidebiliyorum ki demekki 50/11 gayet yeterli bir oran.
     
    mask ve Bülent ÖZER bunu beğendi.
  10. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Yahu duyan da beni bişey sanacak, yokuş aşağı diyelim de ayıp olmasın.
     
    mask, Bozcan ve adm coach bunu beğendi.
  11. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    gürol 50/34 hakkındaki yorumun tas tamam doğru.:in:
     
    sprint bunu beğendi.
  12. gascon

    gascon Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2006
    Mesajlar:
    212
    Beğeniler:
    325
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ben de 50/34 compact kullanıyorum ve gayet memnunum. Günlük kullanım ve antreman için oldukça uygun. Özellikle yokuşlu bir alanda yaşıyorsanız 50/34 aldığınıza şükredeceksiniz :)

    Bu arada ben yarışçıysan 53/39 kullanmalısın düşüncesine pek katılmıyorum. Çok iyi hatırlıyorum Ivan Basso bir kaç sene önce Giro turu boyunca sadece fsa compact aynakol kullanıştı. Zaten ondan sonra compactler daha popüler olmuştu. Ama tabi mesela sprintçiler için 50/34 kullanmak çok mantıksız olurdu. :)

    Aslında en iyisi, biraz daha teknik olacak ama, teorik vites oranlarına bakmak...

    53-11 ile 100 pedal devrindeki hız 60.4 km/s
    50-11 ile 100 pedal devrindeki hız 57.0 km/s

    53-11 ile 60 km/s hız için 99 devir çevirmek lazım
    50-11 ile 60 km/s hız için 105 devir çevirmek lazım

    Açıkcası bu farklar benim için hiç önemli değil, o hızlarda zaten ne kadar gidiyorum ki? :D

    Son olarak 50/34ün benim için avantajları yakın oranlı 11-23 ruble kullanabilmem (eğer 53/39 ayna olsaydı 12-25 veya 12-27 kullanmak zorunda kalırdım) ve ruble ve aynalar küçük olduğu için biraz daha hafif olması. Dezavantajı ise 34ten 50ye atlama büyük olduğu için bazen ritmi bozmamak için arkada 3-4 vites küçültmek veya büyültmek gerekebiliyor.
     
  13. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Evet böyle matematiğe dökünce daha anlaşılır oluyor.
     
  14. bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    ben de 50-34 sram gxp kullanıyorum.Son iki yılda özellikle amerikalı imalatcıların ürettikleri bisikletlerde bu aknakolun bolca kullanıldığını görürsün.günümüzde özellikle kadansın öneminin daha iyi anlaşılmasıyla uzun mesafelerde küçük aynakolun daha avantajlı cevirmeye yardımcı olduğu görülüyor.Yokuşta avantajı rublede en büyük dişli kullanılırsa ortaya çıkar.Asıl faydası sürdürülebilir istikrarlı sürat sağlamasıdır.Ancak yarışlarda çok iyi sprintçilere karşı az bir dezavantajı olur.
    Ben dün denedim.24-26 yaş arası üç genç bisikletci arkadaşımla 40 kms.yaptık.30. km.de deryalsiz basmama rağmen yakaladım.son 10 km.yi de çok rahat bitirdim.Son vites 11 diş ile biten bir ruble ile aradaki performans farkı minimuma indirilebilir.yüksek kadansta pedal çevirmeye alışık olanlarda ise tamamen avantaj sağlar diye düşünüyorum.Mustafa içdağ beyin yorumunu da merakla bekiyorum.
     
    Burak Güngör, sprint ve Hakan Yazman bunu beğendi.
  15. sprint

    sprint Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    598
    Beğeniler:
    310
    Seviye:
    msutafa içdağ abi bu konuya en kısa zamanda göz atar umarım onun gibi bilgili insanların bilgilerini okumak bir tecrübe kazadırır bence herkese mustafa abii bir göz at abi şu konuya lütfen neden artık en çok yarışlarda 50x39 ayna dişlsi kulanılır oldu bend emerak ediyorum sonuçta bundan 5 sene öncesine kadar benim bildğim 52x42 den şaşma derlerdi bende merak ediyorum ayna ne olmalı 50x39 mu yooksa 52x42 mi yoksa 53x39 mu bir çok kombinasyon seceneği var tabi ama bizlere en iyi yarıyacak olan hangisi olmalı acaba mustafa abiii
     
  16. Bibendum

    Bibendum Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Aralık 2004
    Mesajlar:
    1.263
    Beğeniler:
    1.005
    Şehir:
    Zübüşler Diyarı
    Seviye:
    Hele bir önce boyunu sonra bacak boyunu yazarmısın arkadaşım !...
    Daha sonrada arka rublen kaç ? Örnek : 11 - 21 mi ? ( 50 , 34 Compact aynakola uyar hani )
     
  17. Fatih Balkış

    Fatih Balkış Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    463
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    vancouver-kanada
    Seviye:
    177 boy 81 cm bacak boyu, arka rubleyi bilmiyorum henüz
     
  18. adm coach

    adm coach Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2006
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    544
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Lance Armstrongun US Post.takımında ilk kullandığı bisikletlerinden birisi olan ve fransa turunun en sert tırmanma etaplarında kullandığı Lois Garneu bisikletinin üzerindeki Ayna kol dişlilerinin 34/50 olduğunu hatırlatayım dedim.
     
  19. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben bir önceki kullandığım kombinasyonda ön arka dişlerde, 34-50 / 11-26 kullanıyordum. Şimdi ise 39-52 / 12-25 kombinasyonu kullanıyorum. Diyebilirim ki İstanbul gibi bir şehirde bir önce kullandığım kombinasyon daha iyiydi. Özellikle eğimin çok dik olduğu rampalarda (ki İstanbul da bunlardan bolca var) şimdiki kullandığım kombinasyon beni doğal olarak daha çok yıpratıyor.
     
    pala bunu beğendi.
  20. pala

    pala Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Şubat 2009
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    374
    Şehir:
    Istanbul - Ankara
    Seviye:
    Ankara'da 50/34 kullanıyorum, bu şehirde yeniyim, sürüş yapılan yollar hakkında fazla bilgim yok, ama deneme sürüşü yaptığım 1 aydır 34 dişliye pek ihtiyaç duymadım. Ama istanbul başka, bazen 34 bile zorluyor.

    Genel amaçlı kullanım için 50/34 yeterli olacaktır, rublenin buna uygun dişlide olmasıda etken. Yarışlara katılacaksanız, hafif rampalı ataklarda size avantaj bile sağlayabilir. Tek dezavantajı eger finiş sprintde biterse, sizin kazanma şansınız 53/39 göre yok gibi bişey. Ama yarışlar yokuş çıkışlarında kazanılır :)
     
    mask bunu beğendi.