Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aynakol değişimi ??

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında ismail eren tarafından paylaşıldı.

  1. ismail eren

    ismail eren Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    924
    Şehir:
    Yalova - Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar,
    benim bisikletin aynakolu 50-34 (kaset dişli 11-28),
    düz yolda daha hızlı gidebilmek için bunu 56-44 aynakol ile değiştirmeyi planlıyorum.

    sizce bu değişiklik ne kadar verimli olur?
    50-34'ün üstüne 56-44 çok mu kondisyon gerektirir?

    konuyla ilgili fikirlerinizi öğrenebilirmiyim?
     
  2. tuna karahan

    tuna karahan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    daha hızlı gitmek için ? düz yolda 50-11 i 100 kadansla çevirseniz 55kms in üstüne çıkarsanız. daha hızlı gitmeye ne gerek var ? ayrıca düz yolda 50-11 i çevirmek bile hatrı sayılır bir güç ister.
     
  3. ismail eren

    ismail eren Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    924
    Şehir:
    Yalova - Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    amacım düz yolda aynı kadansla daha hızlı gitmek. veya en kötüsü aynı hızı daha az kadans ile elde etmek. 56-11 kondisyon olarak 50-11 e göre çok mu zorlar, yoksa yakın güç mü gerektirir? onu merak ediyorum
     
  4. tuna karahan

    tuna karahan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    düz yolda 50-11 i çevirebiliyor musunuz ? çevirmekten kasıt. 85 kadans üzeri. yani 45 kms üstü. az kadans dizlerinize zararlı. düşük vites yüksek kadans daha yararlıdır. yani 50-11 de 65 kadans yerine 50-15 da 85 kadans daha iyidir. ikisi de ortalama aynı hıza gelir.
     
    cembarlasic ve CevdetBilge bunu beğendi.
  5. cembarlasic

    cembarlasic Kıdemli Üye

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    9 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    Beylikdüzü-İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Arkadaş gerekli açıklamayı yapmış. Aynakolu değiştirirseniz pişman olursunuz şimdiden söylemesi.

    Değiştirirsenizde eskisini muhafaza edin. Kesin ona geri dönüş yaparsınız.
     
  6. mehmet yıldırım

    mehmet yıldırım Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    gökçeada
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    illa dişli oranını yükseltmek istiyorsan 56/44T yerine 53/39T yapabilirsin.
    ama arkadaşların da belirttiği gibi; 50/11 oranıyla 85 üstü kadans yapmak, 56/11 oranında daha düşük kadans yaparak dizlerinizi yormaktan daha sağlıklıdır.
    kaldı ki 50/11 le 85 kadans yapmak da sizi hatrı sayılır hızlara ulaştırır.
     
    Berksan bunu beğendi.
  7. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.155
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Hep düz yol olsa kullanılabilir belki ama yokuşu var, rüzgarı var. Bir de arka artırıcı uzunluğu yetmeyebilir ve onu da değiştirmek gerekebilir.
     
  8. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    56/44 çok ağır bir orandır.İnişlerde 100+ km/s üzeri hızlara ulaşabilmek ve de zamana karşı sürüşlerde,aerodinamik özelliklerin tavan yaptığı durumlarda kullanılır.Normal "bayrak vari" sürüşlere 39-53 bile ağır.Aerodinamik bir sürüş yapıyorsanız,bilemem.

    56 dişi rahat çevirebilmek için sürüş pozisyonu böyle olmalı,formalarınızda olabildiğince deri gibi yapışmalı(sıfır bolluk):

    [​IMG]
     
  9. CevdetBilge

    CevdetBilge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    752
    Beğeniler:
    571
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    SELAM
    Tecrübeli arkadaşlarımıza katılıyorum 53/39, 50/34 kullandım hatta colnagom 48/34 fsa aynakol (cross aynakolu sanırım) illaki hız diyorsanız 53/39 yeterlidir ve hakkını vermek için uğraşmanız gerekir 50/34 ideal oranlar arasında diye düşünüyorum.56/44 oranı yüksek bir oran özellikle arkada 11 li dişli varsa:) çok tecrübem olmasa da yokuşlar oldukça zorlar diye düşünüyorum
     
  10. Murat Saygin

    Murat Saygin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2013
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    Eskisehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    [​IMG]


    :D