Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

aynakol avantajı

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında deniz çelik tarafından paylaşıldı.

  1. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    selam arkadaşlar:xt kol uzunluğu 175mm lik 48 dişli aynokol mu yoksa 170mm lik 48 dişli aynakolmu boyum 1.77 hangisini önerirsiniz
     
    Serden Us ve ApQ bunu beğendi.
  2. ApQ

    ApQ Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    istanbul-çapa
    Seviye:
    bende hep bu 5 mm lik farkın ne avantajı/dezavantajı var diye merak ederdim kendi kendime sonuçta 5 mm ne farkederki diyodum bu konuyu açtığınız için teşekkür ederim sayenizde bende bşey öğrenmiş olcam:)
     
    deniz çelik bunu beğendi.
  3. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    1,60'dan ufak bisikletçiler için 170mm'lik (veya daha kısa),

    1,60-1,90m arasındaki bisikletçiler için 175mm’lik

    1,90'dan büyük bisikletçiler için de 180mm'lik aynakol tavsiye edilir.

    Kaynak
     
    sonEr´´, Serden Us, kocak04 ve 8 kişi daha bunu beğendi.
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bununla beraber binis tarzi da one cikmali bu secimi yaparken.

    Ornegin MTB'de genelde pek kadans yapma sansiniz olmaz arazide iken, haliyle uzun krank kolu, "guc" basmaya arti etki yapar. Ama yol bisikleti kullaniyorsaniz, kisa krank kolu ile daha kisa cemberler cizip, daha yuksek kadans yakalamak mumkun.
     
    mcanb, CREST, sonEr´´ ve 10 kişi daha bunu beğendi.
  5. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    uzun ayna kolun avantejı bence şu pedalı çevirirken baçağın düz olması gerektiğini duymuştum yani pedal en alttayken bacağın düz olması gerekiyormuş tabii bu koltuk borusundan ayarlanabilir ama nekadar yüksek koltuk o kadar bel ağrısı
     
    deniz çelik bunu beğendi.
  6. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    arkadaşlar bizleri bilgilendirdiğiniz için hepinize teşekkür ederim!
     
  7. ozyurterdem

    ozyurterdem Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Sakarya
    Seviye:
    çok tecrübe sahibi olmasamda teorik olarak kadans farkının haricinde az da olsa Tork farkıda vardır büyük ayna kolda.
     
    deniz çelik bunu beğendi.
  8. Can Sonbay

    Can Sonbay Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.184
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Caddebostan, İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Söylediğinizin Aksine düşük sele borusu sizin bisiklet üzerinde dik olmanıza ve sonrasında bel ağrılarına sebep olur..(Gürsel Abi(Yeşil Bisiklet)nin Görüşü):)
    Eğer söylediğiniz doğru olsaydı Tour De France'ın 7-8 saatlik etaplarında milletin bacağından çok beli ağrırdı..(Benim Görüşüm)

    Sonuç olarak bacağınızın düzlüğü sele borusuyla ayarlanır..Aynakolla değil.
    Halil Abinin de söylediği gibi eğer kadans yapıcaksanız(genellikle yol bisikleti)kısa krank kolu,arazi sürüşü(kesinlikle mtb[Sanmıyorum yolla dağdan inen bir delikanlı olsun:D])içinde uzun krank kolu kullanılır..
     
    Blasto ve Süleyman Onur Dülger bunu beğendi.
  9. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    Lise fiziğinde çıkrıklarda falan işlenir bu konu aslında ama farkında olmayız.fizik dersi açısından kolun uzun olması verilen güç ile ters orantılıydı sanırsam.kol uzunluğu arttıkça çevirme kolaylaşır.bide şu şekilde bakarsak;örneğin mtb de arazide taşlıklar,kayalıklar,yüksek engelleri aşarken pedal çevirilmesi gereken yerlerde kolun yere yakın olması nedeniyle engele çarpma durumu da var.:)
     
  10. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Ayna kol ile ilgili daha önce açılmış bir konu .Bu tarz ciddi anlam da her sürücü için gerekli olan bir bilgi paylaşımı.Güncellemek ve Faydalı olması maksatlı yazdım.Bilgi için sağ olun.İyi Forumlar.
     
    Mesut27 ve mcanb bunu beğendi.
  11. metehan yağmur

    metehan yağmur Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2009
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    BENİM BOYUM 1.63 14 YAŞINDAYIM 175 MM UYARMI.VE KOLTUK AYARINI NASIL YAPMALIYIZ.
     
  12. GokmenOzyurt

    GokmenOzyurt Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Şubat 2010
    Mesajlar:
    1.237
    Beğeniler:
    727
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    pedala topugunla bastıgında ayagının dümdüz olması gerekiyor
    benim bildiğime göre
    yani ayağın dümdüz olana kadar yükselt yada alaçt
     
  13. Metehan Mendi

    Metehan Mendi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2010
    Mesajlar:
    250
    Beğeniler:
    303
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Ya da dezavantaj ??
     
  14. Ahmet Bolgi

    Ahmet Bolgi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    813
    Şehir:
    Çayyolu- Yaşamkent/ANKARA
    Seviye:
    moment= kuvvet x kuvvet kolu buradan kuvvet yani pedala basış kuvvetiniz eşitte olsa kuvvet kolundaki büyüme ( kolun uzaması 5mm de olsa ) momenti artırır. buda kısa kola göre daha büyük tork - güç sağlar.
     
    Metehan Mendi bunu beğendi.
  15. Ahmet Bolgi

    Ahmet Bolgi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    813
    Şehir:
    Çayyolu- Yaşamkent/ANKARA
    Seviye:
    dişli sayısındaki artış ( ayna dişli için) daha fazla hız buna karşılık daha büyük yük demektir. dişli sayısı azaltıkça tork artar. dolaysıyla harcanan güç azalır karşılığındada yapılan iş azalır.
     
    Metehan Mendi bunu beğendi.
  16. metehan yağmur

    metehan yağmur Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2009
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    BİLGİLERİN İÇİN SAĞOL.
     
  17. Metehan Mendi

    Metehan Mendi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2010
    Mesajlar:
    250
    Beğeniler:
    303
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Teşekkürler Ahmet Bey çok yararlı oldu .. Rica etsem 28" bisikletimde uygulamayı düşündüğüm kombinasyonu yorumlar mısınız .. 48*36*26/175 mm aynakol ile 11*32 ruble nasıl bir sonuç verir
     
  18. iskender şerit

    iskender şerit Forum Bağımlısı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    175 ile 170 arasındaki fark bence pek fazla ifade etmez