Ayak ucunun ön tekere sürtmesi ?

Kayıt
6 Haziran 2010
Mesaj
26
Tepki
3
Şehir
izmir
Bu durum normal midir yoksa kadro boyunun küçük gelmesi, ya da ayak numarasının büyük olması ile mi ilgilidir ?
 
Scudo

Cyclist999

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
1.182
Tepki
896
Şehir
izmir
İsim
Harun Sayı
Bisiklet
Giant
Eğer yol Bisikleti veya ona yakın geometri de kadroya sahip bir Bisiklet sürüyorsanız, bunun yanında kalpiye pedal veya spd tarzı kitlenen mekanizmalı pedal+ayakkabı kombinasyonu yoksa bu durum normaldir. :) Ucuz yöntemle kalpiye veya kayışla halledersiniz. Bisiklet mtb ise dokunmaz genelde ama..
 
Kayıt
6 Haziran 2010
Mesaj
26
Tepki
3
Şehir
izmir
Daha açıklayıcı olmak gerekirse, şehir içi mtb kullanıcısıyım. Yol bisikletine geçmek istiyorum. Boyum 183 ve uygun yol kadrosunu hesapladığımda 56 ölçü çıktı. Ayakkabı numaram ise 43. Denediğim tüm 56 kadrolarda gidonu çevirdiğimde ön tekerlek ayak ucuna değiyor. Tabi ki spd pedal ve ayakkabıyla denemedim ancak, pedala basarken pedal milinin doğru yerde olmasına dikkat ettim. Yüksek hızda sorun olmaz ama yavaş giderken sıkıntılı olabilir.
 

Doğa Can Yaman

Daimi Üye
Kayıt
19 Ekim 2011
Mesaj
239
Tepki
293
Şehir
dünya
Bisiklet
Cesur
Bende de aynı sorun oluyor, yukarıda yazılan nedenlerin doğru olduğunu düşünüyorum.
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
Ayak numarasi da etkili ancak bu daha cok kadro tasarimi ile alakali bir durum. Aslinda daha cok kucuk kadrolarda olur. Hafif bir dokunma soz konusuysa problem olmaz, ancak ayak ucu tekerin icine 2-3cm giriyorsa problem olabilir. En guzeli durdugunuz yerde degil, dusuk hizlarda manevra yaparak test etmek.
Benim bir bisiklette belirgin sekilde var bu durum (toe interference), ancak kullanim esnasinda sadece 1-2 kez bariz sekilde surttugunu hatirliyorum.
 

umutkahraman

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
2.331
Tepki
1.304
Şehir
İNEGÖL-BURSA
Bisiklet
Geotech
pedal ayağınızın yanlış yerinde duruyo demektir.ayak parmaklarınızın bittiği yerde pedal başlamalı.o zaman sürtmez.spd ayakkabılarda bu şekildedir.ayağınızı ileri geri şekilde oynatamadığınız için spd de sürtmüyo sanarsınız.43 çok büyük bir ayakkabı numarası değil.ayağınızın ortasıyla pedala basmayın.
 

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hayır arkadaşlar: kadro boyu , ayağın yanlış yere basılması yada ayak ölçüsünün büyük olmasından kaynaklanan bir sorun değil bu.

Peki neden lastik ayağınıza değiyor ?

Cevabı çok basit çünkü ayağınızın o sırada orada olmaması gerekiyor.

Eğer sağa bir viraj alıyorsanız sağ ayağınızın önde sol ayağınızın arkada olması gerekiyor. Sola bir viraj alıyorsanız tam tersi sol ayağınız önde sağ ayağınızın arkada olması gerekiyor.

Bu pozisyonlardayken isterse boyunuz 2.13 olsun ayaklarınız 49 numara olsun ve 50 kadro bir bisiklete binin yinede lastiği ayağınıza değdiremezsiniz.

Yani sorun kişinin viraj alma ve dönüş tekniklerini bilmemesinden kaynaklanıyor...
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
@Oksal Özdöl

Yol bisikletinde kişinin ayağı pedalda doğru yere bassa bile dönüşlerde ön tekere ayak ucu sürtebilir . Bu durum kadronun kişiye küçük geldiğini göstermez . diyorsunuz anladığım kadarı ile
 
Kayıt
6 Haziran 2010
Mesaj
26
Tepki
3
Şehir
izmir
Arkadaşlar cevaplarınız için teşekürler ancak pedala doğru şekilde bastığımı belirtmiştim. Oksal arkadaşım sanırım dediğin şekilde oluyor. Henüz yol bisikleti ile viraj tecrübem olmadı. Umarım bu yaz ben de yollu olacağım, bu yüzden kafamdaki bütün soru işaretlerini açıklığa kavuşturmak niyetindeyim. Çoğu yol kadrolarında iki teker arası açıklık oldukça kısa. Viraj tekniği demişken, şu zamana kadar bütün viraj antremanlarımı mtb ile rahat rahat yaptım, ancak virajlarda hep doğru pedal pozisyonunda olmaya özen gösterdim. Zaten bir viraja yaklaşırken ön hazırlık yaparsınız, doğru yerden doğru hızla girersiniz viraja. Ama kafama takılan esas sorun, düşük hızla ilerlerken ya da acil durumlarda gidonu serbestçe çeviremeyecek olmam. Nitekim engebeli ve asfaltı bozuk yollarda pedallar yere paralel (saat 3-9 konumunda) seleye tam oturmadan sürüş yaparız. Veya düşük hızla pedallarken bir çukurla karşılaşırız ve seri bir şekilde yön değiştiririz. Bu durumda eğer ön teker ayak ucuna sürterse kötü bir düşüş olacağı kanaatindeyim.
 

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@caner ünsal

Ayak pedalda doğru yerde olsa bile eğer döndüğünüz taraftaki ayağınız ön kısımda değil ise sert veya ani dönüşlerde kadro ölçüleride buna izin veriyorsa ayağınız lastiğe değer.

Temel ve basit dönüş tekniği döndüğünüz taraftaki ayağın önde , aynakolun yere paralel ve dönüşün sertliğine göre dönüş yönündeki dizin açılması olarak söylenebilir.

İleri dönüş tekniğide aslında buna benzer arasındaki fark ise dönüş yönündeki ayak 12 pozisyonunda ters ayak 6 pozisyonunda kalça seleden hafif kalkık ve ters ayak yani 6 pozisyonundaki ayak pedala baskı uygulayacak şekilde ( baskı dönüşün sertliğine göre değişir) açıklanabilir.

Yani bisikletin üzerine oturup pedalların biri 3 biri 9 pozisyonunda iken ( bisiklet sabit bir şekilde durur vaziyette ) gidonu sağa sola çevirdiğinizde lastiğin ayağınıza değmesi bir anlam ifade etmez...
 
Kayıt
6 Haziran 2010
Mesaj
26
Tepki
3
Şehir
izmir
@Oksal Özdöl

Pardon ama "durur vaziyette" bir anlam ifade etmeyeceği gibi herhangi bir sorun da oluşturmaz zaten. Viraj tekniği hakkında yol bisikleti kullanan, veya yol bisikletçiliğine merak salmış hemen herkesin bilgisi var zaten. Benim sorum viraj konusu değildi... Her neyse, sanırım bu ayak-teker sürtmesi normal bir durum. Yol bisikleti geometrisinden kaynaklı, kullanıcının fiziksel özelliklerinden değil anladığım kadarıyla. Teşekürler.
 

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dönüşler hariç düz giderken lastiği pedala nasıl temas ettirebilirsinizki?? Viraj konusunu sormadım demişsiniz?
 
Kayıt
6 Haziran 2010
Mesaj
26
Tepki
3
Şehir
izmir
Evet viraj konusuyla ilgili bir sıkıntı yok. Kafamı karıştıran reflekse dayalı durumlar. Örneğin, normal bir hızla ilerlerken karşımıza çıkabilecek herhangi bir çukurdan kaçma eylemi gibi. Yavaş giderken ani bir manevra yaptığımızda ön tekerlek virajdaki konumundan daha fazla dönecektir. Bu durumda lastiği ayağımıza çarptırma tehlikesi doğuyor. Sorum bununla ilgiliydi. Sanırım belirli bir alışma dönemi gerekicek. Spd pedallara alışma süreci gibi.
 

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ani ve sert hareketlerde bir engelden kaçmak içinde yukarıdaki teknik geçerli . kaçtığınız taraftaki ayağınız arkada olmamalı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan Yıldız

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
Orta ve yüksek hızda toe interference bir sıkıntı yaratmaz. Çünkü bu hızlarda gidonu ayağa sürtecek kadar döndürmeyiz hiçbir zaman. Bunun sıkıntı yaratacağı pozisyon; çok düşük hızlarda hem pedal basıp hem de çok dar dönüş yaparken ortaya çıkar. Orhan arkadaşımızın da dediği gibi; buna viraj almak denemeyeceği için bu konuyu da viraj tekniğiyle bağlayamayız.

Dik ve düşük "rake"li maşası olan, kısa üst borulu kadroların toe interference'ı daha fazla olur. Krankların uzunluğu ve ayak numarası da ikincil etkenler.

Çoğu günümüz bisikletinde toe interference var. Sorun olup olmayacağını dar bir alanda pedal çevirerek birkaç u-dönüşü yaparsanız anlarsınız ;)
 

Mete Can Karahasan

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2011
Mesaj
1.067
Tepki
1.139
Şehir
Ankara
@Orhan Yıldız

Öğrenme döneminde çok dikkatli sürün. Kilitli pedallar ayağınızın tam başparmağı topuzunu pedal merkezine aldığı için önceki pozisyondan farklı basıyor olacaksınız. Topuğunuz boşta olacak, bu şekilde alt bacak kaslarını değil, üst bacak kaslarını kullanmayı öğrenmeniz gerekecek. Bir nevi yeniden yürümeyi öğrenmek gibi. Bu dönemde çok dikkatli olmanızı, eski alışkanlıkla büyük viteslerle gitmemenizi ve ASLA yokuş çıkmaya çalışmamanızı öneririm. Pedal çevirme gücünüz bir dönem alışana kadar düşük olacak, yokuşta ani hız kaybederseniz, balık gibi yana devriliyorsunuz. Aman diyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan Yıldız
Kayıt
6 Haziran 2010
Mesaj
26
Tepki
3
Şehir
izmir
Benim için üst borusu 56 olan, ya da horizontal 56 olan slope kadrolarda bu sürtme olası. Çok şükür yüksek hızda hiç bir kaza yaşamadım. Bu güne kadar iki kere düştüm o da çok düşük hızlarda oldu. Kilitli pedala alışma sürecine benzer bir hazırlık dönemi geçireceğim sanırım. Dar alanlarda ve keskin dönüşlerde hazırlıklı olmak gerekecek. Ya da ilk aşamada, çukurlardan kaçma yönü hep belirli bir yönde olacak. Yardımcı olan, olmak isteyen herkese teşekürler arkadaşlar.
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
@Orhan Yıldız

Bu kadar analiz etmeye gerek yok, buyuk ihtimal hissetmeyeceksiniz bile ;)
 
Kayıt
6 Haziran 2010
Mesaj
26
Tepki
3
Şehir
izmir
Hangisini, düştüğümü mü ? Genelde olay gerçekleştikten sonra anlıyorum düştüğümü :D
Şaka bir yana sanırım henüz sahip olamamanın getirdiği bir hırs durumu var. Böyle analiz ederek bir nebze de olsa tatmin ediyor insan kendini. Yaza kadar kafama takılan ne varsa açıklığa kavuşturma niyetindeyim. Bu durumda da tecrübesi olan arkadaşlardan bilgi sömürmek iyi geliyor. Malumunuz oldukça yüksek bir semtte oturuyorum ve daha önceki fixed takıntımdan kurtulmam bayağı bir zaman aldı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil