Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Axon 2011 RLD maşa ve kadro bağlantısı sorun?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Kerem İldeş tarafından paylaşıldı.

  1. Kerem İldeş

    Kerem İldeş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2011
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    İzmir / Karşıyaka
    Seviye:
    Merhabalar bisiklet topluyorum ve geçen hafta aldığım Axon maşamı kadroya monte etmişler. Fakat maşanın şaft borusu18,5 cm falan ve spacer sız gidon boğazını monte ettirdim, fakat gidon boğazı takıldığında furç kapağı ile çektirme yaptık ve furç kapağı maximum oturduğunda maşanın şaft borusu 3 mm aşağıda kalıyor. yani arada boşluk olduğu için maşanın borusu kapağa dayanmadı, benim bildiğim furç kapağı boluğu almak içindir ve maşa borusu yukarı çektirilerek sıfırlanır.

    Bu benim için bir sorun teşkil edermi? Zamanla metal yorgunluğundan dolayı şaft borusunun içindeki çiçek yukarı doğru çıkarmı?

    Yorumlarınızı bekliyorum
     
  2. ilker çelikcan

    ilker çelikcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    aydın / izmir
    Seviye:
    Furç kapağının şaft borusuna temas etmemesi gerekiyor ki furç takımlarında baskı yaratabilsin.
    Aksi halde temas ettiği noktada artık şaft borusunu çekemez, fonksiyonunu kaybederdi.
     
    Derviş Özcan bunu beğendi.
  3. ilker çelikcan

    ilker çelikcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    aydın / izmir
    Seviye:
  4. Kerem İldeş

    Kerem İldeş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2011
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    İzmir / Karşıyaka
    Seviye:
    Bende çektirme yapmadan once 3 mm kadar bosluk kalacagını bılıyorum ama cektırme ıslemı yapıldıktan sonra bu boslıugun kapanması gerektıgını dusunmustum.
    heralde bu bır sorun degıl, gonderdıgınız vıdeoda gordugum kadarı ıle.
     
  5. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Çektirme ile o boşluk kapanmaz kapanırsa boşluğu alma ihtimali azalır.Çiçeğin geri kaçmasından da korkmayın çekiçle vurarak bile çıkmıyor o meret :) 3 mm den daha fazla boşluk bırakıyorum ben hiç sıkıntı yaşamadım.Burada önemli olan kadro ile şaft borusundan boşluğu alabilmek.Boşluğu kapak ile alıyorsunuz ama şaft borusunu asıl tutan yükü kaldıran gidon boğazıdır.Kapağı sıktıktan sonra gidon boğazını sıktıgınız için şaft borusundaki yük gidon boğazına kayıyor kapak yüke binmiyor.Bilyalı fruşlarda kapağı sıktıkça gidon sertleşiyor rulmanlılarda bu sıkıntı fazla olmuyor.Fruş takımınız bilyalıysa gidonun sertliğine bakarak yapabileceğiniz en sıkı halde kapağı sıkın.Boşluk kesildiyse sorun yok gidon boğazını torkayın yola devam edin....
     
    BF Okuru_ bunu beğendi.
  6. Kerem İldeş

    Kerem İldeş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2011
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    İzmir / Karşıyaka
    Seviye:
    Bilgiler için teşekkür ederim çok yaralı oldular, bu headseat karışık bir olay, benimki bilyalı bir set önerdiğiniz yoldan gideceğim, teşekkürler.
     
  7. Hüseyin ARICAN

    Hüseyin ARICAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    668
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Bilyalı sistemde kapağı çok sıkarsanız gidonun dönüşünü engellemeye başlar, sıkıştırır. Dikkat etmeniz gereken şey o kapağı maşadaki boşluğu alacak kadar sıkmak, boşluk kalmadığı anda sıkmayı bırakın. Gidon boğazını sıktıktan sonra kapağın vidasını gevşememesi için daha fazla sıkabilirsiniz.