Bisikletli Gezgin
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 3 Mart 2011
- Mesaj
- 3.874
- Tepki
- 4.683
- Şehir
- Altındağ, Ankara
- İsim
- Mustafa
- Bisiklet
- Sedona
Avrupa’ya Bisiklet İle Giriyoruz
Avrupa’da bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla Avrupa Bisikletçiler Federasyonu’nun (ECF) Avrupa’daki tüm ülkeleri birbirine bağlayan yüksek kaliteli bisiklet rotaları ağı geliştirmek için uyguladığı EuroVelo projesi ağına Türkiye de dahil oluyor.
http://www.statik.haber01.com/haber/buyuk/haber_4ede0ec7e1f7b.jpg
70 bin kilometre olarak belirlenen ağın şu ana kadar 45 bin kilometresi tamamlandı. 12 uzun yol bisiklet rotası olarak başlayan EuroVelo süreci, 2011 yılında 14 rotaya çıkarıldı.
ÜÇ YENİ KOORDİNATÖR ÜLKE SEÇİLDİ
EuroVelo, 2011 yılında koordinasyonların genişleme süreci kapsamında başvuruları kabul etti. Bu değerlendirme süreci sonucunda aday ülke ve kuruluşların proje çalışmaları değerlendirilerek 3 ülkede yeni koordinatör kuruluşların görevlendirilmesi kararlaştırıldı ve resmi olarak açıklandı. Bosna Hersek, Yunanistan ve Türkiye’de yeni ulusal koordinatör olarak görevlendirilen ülkeler oldu.
TÜRKİYE KOORDİNATÖRLÜĞÜ MUĞLA MERKEZLİ
(link) Üniversitesi Öğretim üyesi, Enerji Verimliliği ve Çevre Koruma Derneği Yönetim Kurulu üyesi ve EuroVelo Türkiye Ulusal Koordinatörü Feridun Ekmekçi, “EuroVelo rotaları, geçtikleri ülkelerde ve şehirlerde uluslar arası nitelikte bisiklet rotaları altyapısı için destek, Avrupa boyutunda tanınırlık, sosyo-ekonomik yapıya ekonomik girdi, yüksek nitelikli prestij, çevre dostu bisikletli alternatif turizm olanakları ve bisikletli turistlere hizmet sağlayan sektörlere 4 mevsime yayılmış iş olanakları sunmaktadır” derken, “Türkiye koordinatörlüğünün (link) merkezli olarak yapılacak olmasından mutluluk duyuyoruz” dedi.
ROTA HAZIRLIĞI 3-4 YIL SÜRÜYOR
EuroVelo resmi rota hazırlık ve uygulama süreçleri 3-4 yıl sürmektedir. Bu süreç zorlu ve proje destekli yoğun çalışmalarla tamamlanması gereken bir süreç olsa da (link) yerel yönetimler, ulusal yetkililer ve sivil toplum kuruluşları desteği ile hızlandırılmaya çalışılacak. EuroVelo Türkiye Koordinatörü Ekmekçi, “EuroVelo Koordinatörlüğünü ülkemiz adına (link)’ya kazandırmaktan da son derece mutluyuz, aldığımız görevin emek ve sabır isteyen bir süreç olduğunu biliyoruz. Fakat proje deneyimimiz bu süreci yerel yönetimler ve STK’ların desteği ile kolaylaştıracak. Derneğimiz, Avrupa komisyonu eko-turizmin geliştirilmesi, EuroVelo koordinasyon çalışmaları, her yıl düzenlenen ECF–Velocity bisiklet konferanslarına katılımı sağlamıştır. Bu çalışmalarda (link) bölgesinin 4 mevsim bisiklet kullanımına uygun iklim şartları olduğu, doğal ve tarihi güzelliklere görülmeye değer pek çok yere sahip olduğu vurgulanmıştır. (link) bölgesinde ve Aydın, Denizli, Antalya ve İzmir’e kadar uzanan güzergâhlarda EuroVelo’ya uygun rotalar belirlenecek ve sürdürülebilir turizm kapsamında yatırımlara yön verecek fizibilite çalışmaları yapılmış olacaktır” dedi.
GEKA VE AB’YE PROJE SUNULDU
Avrupa Bisiklet yolu ağının (EuroVelo) Türkiye ayağının finansmanı için AB ve Güney ege Kalkınma Ajansı (GEKA)ya proje sunuldu. 2012 yılının farkındalık yaratma yılı olarak geçeceğini belirten Ekmekçi, projeler kabul olursa, Ocak, Şubat ve Mart aylarında uygulamaya geçilecek. Ekmekçi, “2012-2015 taslak çalışma programımızı çıkardık, (link) İl Turizm Müdürlüğü aracılığı ile Turizm Bakanlığına bilgi ve destek amaçlı gönderdik. Bisiklet yol potansiyelimizi 2 ülke ortaklığı ve en az 1000 km ve diğer EuroVelo kriterlerine uygun olacak şekilde çıkaracağız.
PROJE GETİRİSİ
EuroVelo projesinin uygulandığı AB ülkelerinde 2,8 milyar adet bisikletli tur, 25 milyon geceleme, 54 milyar Euro ekonomik etkisi bulunuyor.
EuroVelo nedir?
1995 yılında başlatılan EuroVelo, 12 ayrı uzun yol rotası ile Avrupa içinde bisiklet ile seyahat etme imkanı sağlayan bir proje. 66 bin kilometrelik ağ, belirlenecek 2 rotanın eklenmesiyle 14 rotaya çıkacak ve 70 bin kilometreye ulaşacak. Şu anda 44 bin kilometresi tamamlandı. Yerel düzeyde gelişmiş hareketlilik, sürdürülebilir turizm çeşitlilği ve nitelikli, birbirne bağlantılı Avrupa bisiklet yolları ağı EuroVelo'nun hedefi olarak belirlendi.
EuroVelo bisiklet yollarının standartları:
Yol eğimi yüzde 6'nın üzerine çıkmamalı.
İki bisikletin geçebileceği kadar geniş olmalı.
Ortalama gün başına bin motorlu taşıttan daha fazla motorlu taşıt geçmemeli.
Yolun yüzde 80'i kapalı olmalı.
365 gün boyunca açık olmalı, 30 kilometrede bir servis, 50 kilometrede bir konaklama, 150 kilometrede bir "toplu taşıma" imkanı olmalı.
6 Aralık 2011
Avrupa’da bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla Avrupa Bisikletçiler Federasyonu’nun (ECF) Avrupa’daki tüm ülkeleri birbirine bağlayan yüksek kaliteli bisiklet rotaları ağı geliştirmek için uyguladığı EuroVelo projesi ağına Türkiye de dahil oluyor.
http://www.statik.haber01.com/haber/buyuk/haber_4ede0ec7e1f7b.jpg
70 bin kilometre olarak belirlenen ağın şu ana kadar 45 bin kilometresi tamamlandı. 12 uzun yol bisiklet rotası olarak başlayan EuroVelo süreci, 2011 yılında 14 rotaya çıkarıldı.
ÜÇ YENİ KOORDİNATÖR ÜLKE SEÇİLDİ
EuroVelo, 2011 yılında koordinasyonların genişleme süreci kapsamında başvuruları kabul etti. Bu değerlendirme süreci sonucunda aday ülke ve kuruluşların proje çalışmaları değerlendirilerek 3 ülkede yeni koordinatör kuruluşların görevlendirilmesi kararlaştırıldı ve resmi olarak açıklandı. Bosna Hersek, Yunanistan ve Türkiye’de yeni ulusal koordinatör olarak görevlendirilen ülkeler oldu.
TÜRKİYE KOORDİNATÖRLÜĞÜ MUĞLA MERKEZLİ
(link) Üniversitesi Öğretim üyesi, Enerji Verimliliği ve Çevre Koruma Derneği Yönetim Kurulu üyesi ve EuroVelo Türkiye Ulusal Koordinatörü Feridun Ekmekçi, “EuroVelo rotaları, geçtikleri ülkelerde ve şehirlerde uluslar arası nitelikte bisiklet rotaları altyapısı için destek, Avrupa boyutunda tanınırlık, sosyo-ekonomik yapıya ekonomik girdi, yüksek nitelikli prestij, çevre dostu bisikletli alternatif turizm olanakları ve bisikletli turistlere hizmet sağlayan sektörlere 4 mevsime yayılmış iş olanakları sunmaktadır” derken, “Türkiye koordinatörlüğünün (link) merkezli olarak yapılacak olmasından mutluluk duyuyoruz” dedi.
ROTA HAZIRLIĞI 3-4 YIL SÜRÜYOR
EuroVelo resmi rota hazırlık ve uygulama süreçleri 3-4 yıl sürmektedir. Bu süreç zorlu ve proje destekli yoğun çalışmalarla tamamlanması gereken bir süreç olsa da (link) yerel yönetimler, ulusal yetkililer ve sivil toplum kuruluşları desteği ile hızlandırılmaya çalışılacak. EuroVelo Türkiye Koordinatörü Ekmekçi, “EuroVelo Koordinatörlüğünü ülkemiz adına (link)’ya kazandırmaktan da son derece mutluyuz, aldığımız görevin emek ve sabır isteyen bir süreç olduğunu biliyoruz. Fakat proje deneyimimiz bu süreci yerel yönetimler ve STK’ların desteği ile kolaylaştıracak. Derneğimiz, Avrupa komisyonu eko-turizmin geliştirilmesi, EuroVelo koordinasyon çalışmaları, her yıl düzenlenen ECF–Velocity bisiklet konferanslarına katılımı sağlamıştır. Bu çalışmalarda (link) bölgesinin 4 mevsim bisiklet kullanımına uygun iklim şartları olduğu, doğal ve tarihi güzelliklere görülmeye değer pek çok yere sahip olduğu vurgulanmıştır. (link) bölgesinde ve Aydın, Denizli, Antalya ve İzmir’e kadar uzanan güzergâhlarda EuroVelo’ya uygun rotalar belirlenecek ve sürdürülebilir turizm kapsamında yatırımlara yön verecek fizibilite çalışmaları yapılmış olacaktır” dedi.
GEKA VE AB’YE PROJE SUNULDU
Avrupa Bisiklet yolu ağının (EuroVelo) Türkiye ayağının finansmanı için AB ve Güney ege Kalkınma Ajansı (GEKA)ya proje sunuldu. 2012 yılının farkındalık yaratma yılı olarak geçeceğini belirten Ekmekçi, projeler kabul olursa, Ocak, Şubat ve Mart aylarında uygulamaya geçilecek. Ekmekçi, “2012-2015 taslak çalışma programımızı çıkardık, (link) İl Turizm Müdürlüğü aracılığı ile Turizm Bakanlığına bilgi ve destek amaçlı gönderdik. Bisiklet yol potansiyelimizi 2 ülke ortaklığı ve en az 1000 km ve diğer EuroVelo kriterlerine uygun olacak şekilde çıkaracağız.
PROJE GETİRİSİ
EuroVelo projesinin uygulandığı AB ülkelerinde 2,8 milyar adet bisikletli tur, 25 milyon geceleme, 54 milyar Euro ekonomik etkisi bulunuyor.
EuroVelo nedir?
1995 yılında başlatılan EuroVelo, 12 ayrı uzun yol rotası ile Avrupa içinde bisiklet ile seyahat etme imkanı sağlayan bir proje. 66 bin kilometrelik ağ, belirlenecek 2 rotanın eklenmesiyle 14 rotaya çıkacak ve 70 bin kilometreye ulaşacak. Şu anda 44 bin kilometresi tamamlandı. Yerel düzeyde gelişmiş hareketlilik, sürdürülebilir turizm çeşitlilği ve nitelikli, birbirne bağlantılı Avrupa bisiklet yolları ağı EuroVelo'nun hedefi olarak belirlendi.
EuroVelo bisiklet yollarının standartları:
Yol eğimi yüzde 6'nın üzerine çıkmamalı.
İki bisikletin geçebileceği kadar geniş olmalı.
Ortalama gün başına bin motorlu taşıttan daha fazla motorlu taşıt geçmemeli.
Yolun yüzde 80'i kapalı olmalı.
365 gün boyunca açık olmalı, 30 kilometrede bir servis, 50 kilometrede bir konaklama, 150 kilometrede bir "toplu taşıma" imkanı olmalı.
6 Aralık 2011