Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Avid Elixir 3 Balata Bakım Değişim..

Konu, 'Frenler' kısmında burak durel tarafından paylaşıldı.

  1. burak durel

    burak durel Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Eylül 2010
    Mesajlar:
    675
    Beğeniler:
    509
    Şehir:
    istanbul GAZİOSMANPAŞA
    Adı:
    Burak D.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar Modeli avid elixir 3 olan frenlerimin balatası bitti. size hem balata bakımı hem balata değişimi hakkında yardımcı olabileceğimi düşündüğüm için bu konuyu açıyorum.. buyrun...

    arkadaşlar balatalarını temizlemek isteyenler için gerekli malzemeler.

    1-)adet balata spreyi (tavsiye etmiyorum.Yağsi bi madde kaldıgı için balatalrın. Diski kavrama noktası uzar)
    bunun yerine kolonya ile temizleyin daha iyi bence.
    2-) 5lik ve 2.5'luk alyen anahtar.
    3-) temizlediğimiz balataları kurulamak için selpak havlu. temiz bir bez parçası olabilir.

    kullandığım yeni balatalar.eski balataları temizlemek için kullandığım balata spreyi. / bu spreylerden herhangibir araba tamircisinde bulabilirsiniz.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    frenim,,
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet başlıyoruz,, resimde gördüğünüz kırmızı çizgiyle belirttiğim alyen vidasını 2.5 luk alyen anahtari ile açıyoruz. bu vida balataları ve balata tırnağını tutuyor.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet, balataları ve balata tırnağını tutan alyen uçlu vidayi açtıktan sonra karşısındaki resimde belirttiğim ufak tırnağı çıkartmamız gerekiyor bu tırnak vidayi tutuyor,, bunu da cımbız yardımı ile çıkartıyorum..
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    vidayı ve vida tırnağını çıkarttık..
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    sıra geldi balataları çıkartmaya. resimde kırmızı çizgi ile belirttiğim uçlardan parmaklarımızın yardımı tutarak çıkartıyoruz.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet balataları çıkarttım. kırmızı çizgi ile belirttiğim kısım piston. pistonun dışarıda olmasının sebebi ise eski balatalarım eridiği için frenleme açısı bu şekilde kalmış. piston yeni balataları takmama musade etmiyebilir.

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet bunlar eski balatalarım.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet eski balatamı size göstermek için balata temizleme spreyi sıkarak temizliyorum..
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet balatamızı bir selpak yardımı ile kuruluyarak temizledik çıkan kiri selpakta görürsünüz spreyi sıkarken kirler akıyor zaten.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet buda benim yeni kullanacağım balatalar (organik balata), yarı organık yarı metal balatalar da var onların ömrü daha uzun.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
    evet buda eski balata.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    buda yeni kullanacağım balata.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    balataları resimde görünen tırnağa oturtuyoruz.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet balatalarımızı yerine takmanın zamanı geldi. balataları yerine takacağım ama dışarda kalmış olan piston müsade etmiyor. ve kırmızı çizgiyle göstermiş olduğum alyen uçlu vida ( kalipleri kadro ya bağlıyan vida) yı açıyorum kalipleri kadrodan ayırıyorum.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
    evet kalipleri kadrodan ayırdık. az önceki resimde gösterdiğim pistonu bi tornavida yardımı ile tornavidanın ucuyla bastırarak yerine girmesini sağlıyorum.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet sıra geldi balataları yerine takmaya balataları çıkarttığımız gibi parmaklarımızın yardımı ile yerine takıyoruz. ve çıkarttığım balataları ve tırnağını tutan alyen uçlu vidayı yerine takarak sıkıyoruz. ve tırnağınıda takıyoruz. pistonu açtığımız için balatalar DİSK e sürtmeden yerine oturuveriyor. ve kalipleri kadroya bağlıyoruz.. işlem burada tamam dır. ve şimdi frenimizde sürtme olabilir tekerleği çevirerek sürtme olup olmadığını kontrol ediyoruz. ve sürtme var. şimdi yapmamız gereken işlem resimde kırmızı çizgilerle belirttiğim kalipleri kadrodan ayırdığımız vidaları kalipler hafif oynacak şekilde gevşetiyoruz ve birinin yardımı ile frene bastırıyoruz ve bu vidaları fren basılı şekilde sıkıyoruz. bu şekilde sürtme de bitmiş oluyor ..
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    evet arkadaşlar işlemimiz bitmiş bulunmakta.:)

    ÖNEMLİ NOT: balataları söktükten sonra sakın ve sakın frene basmayın pistonlar birbirlerine yapışır açmakta zorluk çekersiniz...
     
  2. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    Balataların ömrünün dolması için çıkıntı kısmın tamamen erimiş olması gerekmiyo mu?
     
    burak durel bunu beğendi.
  3. burak durel

    burak durel Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Eylül 2010
    Mesajlar:
    675
    Beğeniler:
    509
    Şehir:
    istanbul GAZİOSMANPAŞA
    Adı:
    Burak D.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    benim balatalarımın çıkıntısı üstten alt a doğru geliyor tamamen erimeden değişilmeli diye biliyorum. zaten performans olarak hissediliyor bittiği gacırdıyordu çok değişik bir gacırdama sesi yapıyordu frenlediğim zaman.
     
  4. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Seneye Elixir disk fren kullanan bir bisiklete binecek olursam (inşallah) :D İlk bakacağım konudur bu emeğine sağlık...
     
    burak durel bunu beğendi.
  5. FATİH ÇOLAK

    FATİH ÇOLAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    burak anlatım için çok teşekkürler
    benim frenler farklı ama SHIMANO M445 HİDROLİK DİSK FREN TAKIMI sanırım onda aynı yol ve işlemler yapılıyo balataları değiştirmeye korkmam artık :)
    eski balatalarınla kaç km yaptın
     
    burak durel bunu beğendi.
  6. Ali Serdar GÖK

    Ali Serdar GÖK Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    72
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Fatih abinin sorusunu bende sormak istiyorum kaç km yaptınız? Bendeki avid juicy 3 ler 300 km'de 4/3 'ünü bitirdi biraz frenli kullanıyorumda :D
     
    burak durel bunu beğendi.
  7. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Teşekkürler paylaşm için, sanırım hemen tüm hidrolik sistemlerde değişim yazdığınız gibidir. Yararlı bir paylaşım
     
    burak durel bunu beğendi.
  8. FATİH ÇOLAK

    FATİH ÇOLAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
     
    burak durel bunu beğendi.
  9. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Paylaşım İçin Teşekkürler.Kaptan bu arada balataları kaç kmde değiştirdin.
     
    burak durel bunu beğendi.
  10. burak durel

    burak durel Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Eylül 2010
    Mesajlar:
    675
    Beğeniler:
    509
    Şehir:
    istanbul GAZİOSMANPAŞA
    Adı:
    Burak D.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    arkadaşlar balataları 1600 km de deiştirdim ön frenlerde eksilme çok az ön frenler bayağı iyi durumda ama arka frenler çabuk bitti balata temizleme spreyleri çabuk bitmesine neden oluyormuş diye duyum aldım bakalım bu yeni balatalarda kullanmıyacağım
     
  11. Msgl

    Msgl Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2011
    Mesajlar:
    898
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Musa
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Anlatım için teşekkürler v fren kullanıyorum ama elbet bir gün disk fren kullanacağım :)
     
    burak durel bunu beğendi.
  12. Abdul Samet

    Abdul Samet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    İstanbul-Ümraniye
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Eline saglık. Diskleride ince bir su zımparası ile temizlersen güzel olur.
     
  13. samet.senel

    samet.senel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2012
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    526
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    eski bir konu fakat bu konuda bir sıkıntım olduğu için gündeme getiriyorum :) öncelikle çok güzel bir anlatım olmuş teşekkürler. ben avid elixir 7 kullanıyorum. balatalarım bitti yeni aldığım balataları takarken; ön frendeki pistonlar dediginiz gibi eski balatadan dolayı öne gelmiş. Çoğu kez tekeri çıkardıktan sonra istemsiz frene basıldığında balataları ayırmak için balata ayırıcım olmadığından tornavida ile açıyordum. fakat gel gör ki heer yolu deniyorum ön frendeki pistonlar geri çekilmiyor. pistonun birini ittiğimde diğeri çıkıyor. arka frende bir sıkıntı yok fakat bu ön fren deli etti bugün beni. Pistonu başka türlü nasıl geri itebilirim bir fikriniz var mı ?
     
  14. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    bende elixir 5 var.
    dün ön balataları değiştirdim. ilk takmaya çalıştığımda kaliper yubaya bile oturtamadım çünkü balatalar arası çok dardı disk araya girmedi. balataları geri çıkardım. pistonlardan birinin biraz ilede olduğunu gördüm.
    plastik levye ile sert çe biraz ittirdim. fazla etki etmedi. fren kolunda içinde alyanın gireceği bi ayar vardı. onu biraz açıp fren kolunu biraz ileri ittirdim.
    bu şekilde gene pistonları ittirdim bu sefer işe yaradı. balataları takıp diske oturtup frenlerede iyice asıldım kendine geldi.
     
  15. samet.senel

    samet.senel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2012
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    526
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhabalar. Öncelikle mesajıma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Aynı sorun bende de var işte. Pistonlar tepki vermiyor. Fren kolunun içerisindeki alyan dediğiniz ayar fren kolunun sertliğini mi ayarlıyor? Ben de fren kolunun hemen arkasında bir aparat var saat yönüne çevirdiğinde fren kolu gevşiyor, tersine çevirdiğinde sıkıyor. Bundan mı bahsediyorsunuz acaba.
     
  16. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    evet. onu gevşettiğimde fren kolunu ileri doğru ittirince ileri gidiyo. ozaman daha rahat yaptım işimi.
     
  17. burak durel

    burak durel Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Eylül 2010
    Mesajlar:
    675
    Beğeniler:
    509
    Şehir:
    istanbul GAZİOSMANPAŞA
    Adı:
    Burak D.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    benim fren sistemimdeki pistonlar tek taraflı çalışıyor yani bi taraf baskı yapıyor baskı yapan tarafta sıfır a sıfır yerinde durmuyor. çok az dışarıda duruyor bende metal leviye ile yerine oturtuyorum yeni balata taktığım zamanlar mekanizmayı sağlam birşekilde tuttuğunuz zaman pistonu tornavida yardımıyla yerine oturtamıyormusunuz?
     
  18. samet.senel

    samet.senel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2012
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    526
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    teşekkürler bu akşam uygulamasını yapacağım.

    ne yazık ki oturmuyor. her yolu denedim yapmadığım kalmadı pistonları itmek için. Arkadaşın dediği gibi fren kolundaki ayardan gevşettiğimde olacagını düşünüyorum. bakalım bu akşam deneyecegim :)
     
  19. burak durel

    burak durel Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Eylül 2010
    Mesajlar:
    675
    Beğeniler:
    509
    Şehir:
    istanbul GAZİOSMANPAŞA
    Adı:
    Burak D.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    hmm yapabilirsiniz umarım :)