Avid disk frenlerle ilgili soru(n)lar...

Konu, 'Frenler' kısmında İsaAlp tarafından paylaşıldı.

  1. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar, bir kaç ay önce ikinci el avid juicy 7 fren seti almıştım. Frenleri aldığımdan beri kullanıma çok etkisi olmayan fakat biraz sinir bozucu problemlerim var. Öncelikle kaliperlerdeki pistonların hareket alanı biraz dardı, yani fren koluna basınca dışarı çıkıyorlardı ama eski yerlerine tam olarak dönmüyorlardı ve sistemdeki havadan dolayı kollar oldukça esniyordu. Ayrıca fren kollarının menteşelerinin(?) aşınmasından dolayı sanırım, kollar boştayken aşağı yukarı, ileri geri oynuyordu.
    Geçen hafta Avid bleed kit edinip hava olayını hallettim fakat pistonları bir türlü düzeltemedim, özellikle ön kaliperin sağdaki pistonu diske yapışıp kalıyor ve haliyle sürtme, ses vs. Ayrıca yağı değiştirirken frenlerin içinden çıkan yağda bir sürü ufak siyah plastik parçacığı vardı, sanırım yalıtım için kullanılan o-ringler ömrünü doldurmuş artık.
    İnternetten araştırdığımda avidin sitesinde pistonları öncelikle el ile birkaç defa yerine sokup çıkarmamızı tavsiye ediyorlar eğer çözmezse piston o-ringlerini değiştirmek gerekiyormuş. Kaliperin içini açmadan bu sorunun çözümü var mıdır acaba?
    Eğer illaki açmamız gerekiyorsa, piston o-ringleri, fren kollarının yedek parçaları gibi şeyler Türkiye'de bulunuyor mu? Avidin Türkiye temsilcisi olduğunu biliyorum, acaba onları mı aramak gerekir? Veya bu parçalar endüstri standardına uygun ise bunları sanayiden falan bulma şansımız olur mu (bence biraz zayıf bir şans)? Son seçeneğim yurtdışından sipariş ama buna da pek güvenemiyorum.

    Mektup gibi bir konu oldu ama üşenmeyip okur da yardımcı olursanız çok sevinirim, teşekkürler.
     
  2. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.394
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    sistemdeki hava sorunu tamamen kullanıcıyla ilgili ve sistem havası alınarak çözülebilir. kolların oynamasına gelirsek bnde juicy 3 kullanıyorum bnde fren kollarım yukarı aşşağı oynuyor.onun nedeni kendi yorumumca fren kolunu sıkıştırıp oynamasını enlleyecek bir şeyin olmaması . o kablolarda sıvı var sonuçta. balatalar ise çok ince bir ayar yapılarak sorun giderilebilir.
     
    İsaAlp bunu beğendi.
  3. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Bahsettiğiniz şeyleri zaten yaptım, şu an hava ile ilgili bir sorunum yok. Fren kollarının oynama olayı ve pistonların yapışması (-sticky piston- ecnebicesi) bahsettiğim aşınmadan dolayı oluyor zannımca. benim şu an ki sorunum yedek parça bulmakla ilgili. Avidin distribütörlüğünü Marintekin yaptığını öğrendim bugün, mail atıp soracağım, bakalım yedek parçaları da ithal ediyorlar mı? Yoksa yurtdışından 5 dolarlık kit için 40 dolar posta masrafı verip te getirtmek gerekecek.
     
  4. Serdar TEBER

    Serdar TEBER Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.215
    Beğeniler:
    1.366
    Şehir:
    Ankara, Antalya
    Seviye:
    Erdoğanlar Ankara'daki marintek bayi. Orayla görüştün mü? Orada belki çözebilirler.
     
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.587
    Beğeniler:
    5.011
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Sanırım bunun için AVid satan bir yetkili satıcıya danışmanız ve öğrenmeniz gerekiyor... Ama Türkiye dağıtıcısı Rock SHox ve Sram ürünlerinin bir çoğunun yedek parçasını getirdiğine göre oda vardır sanırım ellerinde...
     
  6. matrixod

    matrixod Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Fren kollarının oynaması Avid'lerin genel bir eksikliği herhalde.
    Piston yapışması olayına gelince elinize ince fakat balatayı ve diski çizmeyecek bir şey alın ve (yapışan tarafta) balata ile diskin arasına sokup (pistonun geri çekilmesini) balatanın diskten uzaklaşmasını sağlayın daha sonra fren kolunu sertleşene kadar pompalayın büyük ihtimalle (yayda problem yoksa) sürtme olayınız geçecektir.Eğer sürtme olayı arka frendeyse ve bu yolla hallolmadıysa arka tekeri söküp sürten tarafta göbek miline çok çok ince bir pul koyarak halledebilirsiniz.Öncelikle ilk yolu denemeniz daha iyi olacaktır.
    o-ring ömrü konusunda bir bilgim yok...
     
  7. Sahinoz

    Sahinoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ekim 2007
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ahmet Sahinoz
    Seviye:
    Pistonu geri itmek için kaliperi ve balataları çıkarıp araya alyen sokup dengeli şekilde bastırmak daha iyi bir çözüm olabilir, diske falan zarar verme ihtimali kalkmış olur. Ama pistonu yerine ittikten sonra kaliperi takmadan sıkınca yine dışarı geliyor, güzelce takıp diski eğer ortalamıyorlarsa da matrixod'un dediği gibi pul kullanıp, taktıktan sonra sıkınca yine piston dibine kadar dışarı geliyorsa o zaman hakikaten içerde problem var demektir, o zaman gideceğin yer bu işin uzmanı bir bisikletçi olur..
     
  8. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    "Sahinoz" ve "matrixod" arkadaşların dediklerini zaten yapmıştım ama ön kaliperin sağ pistonu tembellikte ısrar ediyor, fren kolu sıkılınca her iki piston da dışarı rahatlıkla çıkıyor fakat sağ taraftaki yerine dönmek yerine aynen olduğu yerde kalıyor.
    Dün yedek parça konusunu erdoğanlara sordum, Marintekin şu an yedek parça ithal etmediğini söylediler. Yani sorun hakkında onların da yapabileceği pek birşey yok.
    Artık son çare olarak kaliperi söküp içini temizleyeceğim, çünkü 7,99 dolara satılan bir seal kit için kargo dahil 50 dolar vermek istemiyorum.
     
  9. matrixod

    matrixod Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Balataları iten yay mekanizması doğru çalışsa bu sorunu yaşamazdınız.
    Yukarıda bahsettiğiniz gibi sıvının içinde yüzen o siyah parçacıkların etkisi olabilir.Temizlemekte fayda var...
     
  10. başarist

    başarist Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    718
    Şehir:
    İSTANBUL Beşiktaş
    Seviye:
    ben ikinci el aldığım 7 modelini aynı sorun yüzünden dağıtmıştım oringler konik yapıdalar ve bence başka yerde bulmak imkansız. ayrıca bunların içine yanlış yağ konulduğunda oring çürüyebiliyor dikkat.kaliper içinde pistonları ayıran bir yay yok sadece balataların arasında sürtmesini engelleyen zayıf bir yay var.

    bu çalışmayı yaptığım sırada içinde oring piston bulunan tamir takımları yabancı sitelerde satılmaktaydı (pazartesi sayfa bağlantısı veririm), buradaki tamircilerin çoğunun pistonların içindeki oringlerden haberi yok malesef.

    benim sorunum kendi kendine düzeldi, frenleri satın aldığım arkadaşım kendisine carbon ultimate almıştı yeni olmalarına ragmen aynı sorun ondada vardı, bence bu sorun avidin kronik hastalığı olmalı, diğer markalarda aynı sorunlar varmı bilmiyorum.
     
  11. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Bleeding yaparken, frenlerin içinden çıkan yağda küçük siyah parçacıklar bulduğum için o-ringlerin aşındığını düşünüyorum. Eğer öyleyse frenler için yapacak birsey kalmıyor sanırım. Bu o-ringler Türkiye'de yok, yurtdışı ise getirtmeye değmeyecek kadar pahalıya patlıyor.

    Ben de kaliperin içini açıp kendi kendine düzelmesini umuyorum artık.
     
  12. Sahinoz

    Sahinoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ekim 2007
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ahmet Sahinoz
    Seviye:
    Peki yurtdışından gelecek bir tanıdık, veya forum üyesi bulsan, güzel olmaz mı, zaten parça da küçük, kimseye zahmet vermeden taşınabilir.
     
  13. başarist

    başarist Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    718
    Şehir:
    İSTANBUL Beşiktaş
    Seviye:
  14. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    CRC deki kite ben de bakmıştım, parça listesinde o-ring ten bahsetmiyor. o yuzden tam olarak emin değilim, ayrıca ihtiyacım olmayan pek çok parça var kitte ve fiyatı da 30+ avro. Aslında avidin yedek parçalarla ilgili sorunları var sanırım, çünkü diğer markalarda her türlü yedek parça, her yerde varken avid frenlerinkini internette bile oldukça araştırdıktan sonra bulabildim.

    Benim ihtiyacım olan kit tam olarak şöyle:

    http://www.bikepartsplace.com/discount/caliper-service-kit/

    Fakat bu site Amerikan olduğu için kargosu fazla. Eğer bu kiti avrupadan bir sitede bulabilirsem nispeten ucuza getirebilirim.
     
  15. başarist

    başarist Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    611
    Beğeniler:
    718
    Şehir:
    İSTANBUL Beşiktaş
    Seviye:
    Crc deki set fotoğrafında büyük origler pistonların etrafında duruyorlar, pistonları sökmeye karar verirseniz, yan taraflarını çizmemeye dikkat edin (pistonlar metal değiller) Kolay gelsin.
     
    İsaAlp bunu beğendi.