Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Avea 27 tl yerine 193 tş fatura gönderdi. SMS leri MMS olarak faturalandırmış.

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında ismailkaradag tarafından paylaşıldı.

  1. ismailkaradag

    ismailkaradag Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    13.10.13 tarihinde Avea hattımı 1000 dk, 1000 sms, 4 gb internet kullanımla 27 TL olan tarifeye geçtim bu ay 193 TL fatura geldi sebebini sorduğumda MMS kullandığımı söylediler ama ben hiçbir zaman MMS kullanmadım zaten ne olduğunuda yeni öğrendim. Faturamın ayrıntısına bakınca bayramda (15.10.13) atmış olduğum tebrk mesajlarımın takriben ilk 34 tanesini (09.47 ye kadar attıklarımı) SMS olarak diğerlerini ise MMS olarak faturalandırmışlar. 1000 tane SMS hakkım olduğu için sadece MMS ler için kullanım bedeli istiyorlar. Bu niye böyle olduğunu sorduğumda kullandığınız telefon belli bir karakterin üzerine çıkınca sms leri mms olarak yolluyor dediler ama benim yolladığım mesajların tamamı aynı karakterdeydi dedikleri mantıksız olmasına rağmen haklı bile olsalar yolladığım mesajların tamamını mms olarak algımaları lazım. Ama bana açıklama yapamadılar ve faturayı ödemek zorundasınız almadığınız hizmetin bedelini ödeyin diyorlar.
     
  2. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Umarım attığınız mesajların içeriğinde resim yoktur?
     
    enes savaş bunu beğendi.
  3. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Tüm telefon operatörleri ya da televizyon servisi veren şirketler benzeri teşebbüsleri yoğun olarak yapıyor.
    itiraz ve mücadele ile. parayı geri alabiliyorsunuz ama saatlerce telefon da ilgili biri ile konuşmak için beklersiniz, tam anlatırken hat kesilir bir daha arasınız. mağazaya gidersiniz ben sadece abone alırım birde fatura tahsil ederim der dilekçenizi kabul etmez . Her türlü ayak sürüme yalan dolan inkar pişkinlik bini bin para. tabi bu cürretkarlığı ulaştırma bakanlığının seyretmesi ya da " bilgi teknolojileri iletişim kurulu" nun ilgisiz gevşek tutumu mu cesaretlendiriyor bilmiyorum.
    A yrılmak istiyorum diyorsun süründürmeye başlıyorlar . Mümkünse aboneliği sonlandır. günlerce eziyet , oyalama yalan. İnsan ülkesinden soğuyor.
    yukarıdaki arkadaşının isyanının çağrıştırdıkları bunlar. benim Bu olayda kim haklı ayırt edebilecek bilgim yok
     
  4. ismailkaradag

    ismailkaradag Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Kesinlikle fotograf yok sadece bayram tebrik mesaji.
     
  5. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    "28 yaşındasın, işin gücün var. Ne diye kontörlü hat kullanıyorsun? Gel inat etme de faturalıya geç" diyenlere, neden kontörlüde rahat ettiğimi anlatacak yeni bir hikaye. 1999'dan beri telefon kullanıyorum ve bugüne kadar bir kez olsun faturalıya geçmek gibi bir niyetim olmadı. Böyle en azından neyin ne olacağını biliyorum, arkadaşın başına geldiği gibi "ama mms kullanmışsınız bu yüzden size süper bir fatura süprizimiz var" saçmalıklarını çekmek zorunda kalmıyorum.
     
    Ahsen Okyay ve sabihavni bunu beğendi.
  6. Kadir Gümüşsoy

    Kadir Gümüşsoy Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Manisa
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Ben açıklayayım iphone kullanıyorsunuz ve İos7 güncellemesi ile birlikte toplu atılan mesajlar ayar yapılmadığı takdirde mms olarak gönderiliyor ve hattınızda mms paketi olmadığı için faturanıza yansıyor. Umarım açıklayıcı olmuştur.
     
    enes savaş bunu beğendi.
  7. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.721
    Beğeniler:
    10.685
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Sinir bozucu bir olay.. Aramıza avukat var mı? Neler yapılabileceği konusunda tavsiyelerde bulunacak?
     
    enes savaş bunu beğendi.
  8. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Gidersiniz tüketici heyetine değil avea turkcell olsa alırlar adamın aklını;siz yeterki arayın haklarınız hükümetin yaptığı yeni tüketici koruma kuralları zaten 2014'de dahada geçerli olacak.
     
  9. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    samsung not 2 cihaz kullanıyorum. 150 karakter (yanılıyor olabilirim) geçince MMS olarak algılıyor cihaz. Otomatik sms'i mms yapıyor. Benimde ayda 30-40 TL gelen faturam bayramda bu yüzden 160 küsür lira geldi. Bu benim dikkatsizliğimdi. İlk önce tepki gösterdim ama mesajlara tekrar baktığımda hepsinin MMS olarak gittiğini gördüm...
     
  10. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Müşt. Hizm. arayıp inceden göndermelerle göz dağı verip paralarınızı geri alabilirsiniz. :D İşe yarıyor cidden...
     
  11. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Bu sorun tamamen sizden kaynaklı, müşteri hizmetleri gerekeni söylemiş zaten, MMS'lerin tuturarını ödemekten başka yapacak bir şeyiniz yokç
     
  12. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Telefonunuza bakmanız yeterli. Mesaj geçmişinde mesajların sms olarak mı yoksa mms olarak mı gittiğini görebilirsiniz.
    Eğer gerçekten operatörün dediği gibi mms olarak gönderilmişse, yapabileceğiniz bir şey yok.
    Fakat telefon da sms olarak gönderildiğini gösteriyorsa; önce firmayla durumu konuşun. Eğer dediğiniz gibi sorun varsa, yasal yollardan "binin tepelerine".
     
  13. ismailkaradag

    ismailkaradag Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Faturami ayrintili bir sekilde inceledim. Bayram sabahi gonderdigim msj standart yani karakter asimi soz konusu degil. 264 msj in 164 tanesini mms olarak faturalandirmislar bunlarinda 20 tanesi 9712 diye bir numara ne olduguna baktim internette youtube da ayni problemi yasayan insanlarin cekyigi video harici bilgi yok. Ilk 31 sms sonra 87 tane mms sonra 57 sms ... diye devam ediyor. Must.hizm. ne diyecegini bilemedi. Arkadasim Avea bayisinde calisiyor oda aciklama yapamadi. Samsung bayisi tel. Ayarlarima gore bu tel.den mms atamazsiniz diyor. Hata bemden kaynaklansa hicbirsey demem oderim ama adamlarin kendileride izah edemedi. Twitter dan aveadestek e msj attim tekrar inceleniyor dediler. Bakalim sonu nereye varacak.
     
  14. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    eski bir gsm sektörü çalışanı olarak; eğer söylediğiniz şekilde tüm attığınız mesajlar aynı karakter sayısına sahipse, ve bunlardan bir kısmı sms bir kısmı mms olarak ücretlendirilmişse bunu gsm şirketi ile tespit ettirmeniz deveye hendek atlatmaktan daha zor. İşin peşine çok düşmeniz gerekir. Belki günde 100defa aramanız oradaki yetkililerle görüşmeniz gerekir ki sizin kararlı biri olduğunuzu görüp gerçekten araştırmaya değer bulsunlar. Maalesef durum böyle. Veya etliye sütlüye hiç karışmadan tüketici hakları ve mahkeme yoluyla atılan mesajların içeriğinin incelenip 2 farklı ücretlendirme yaşandığından kaynaklı mağdur olduğunuzu beyan ederek ispatlama durumunuzda olabilir. Ama bu işlem de süreçve bürokrasi olarak kısa sürede sonuçlanacak bir işlem değildir. Anlıyacağınız her iki ucuda pis değnek. Uğraşmam Allahlarından bulsunlar diyip bundan sonra attığınız mesajlara dikkat te edebilirsiniz. Sadece mesajlar değil faturalarda özellikle kullanılan internet paketi aşımından o kdr çok mağdur olan telefon kullanıcıları var ki. dakika aşımları bunun yanında küçücük kalır. Geçmiş olsun
     
  15. alp değer tanrıverdi

    alp değer tanrıverdi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    263
    Şehir:
    adana
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    "İnceleniyor " lafından kasıt, "elimizde bizi haksız gösterecek bir şey varsa sileceğiz" dir. Yoksa bu kadar abone arasında inceleme yaptıklarını düşünüp beklerseniz saflık yapmış olursunuz.

    Yapmanız gerekenleri anlatmadan evvel niyetinizi ve bu işe için sarf edeceğiniz emek ve masraf konusundaki fikriniz önemli. Zira nereden bakarsanız bakın 1.700.00.TL kadar bir masraf ve (en azından 3 duruşma) 3 gün zaman kaybınız olacak. Bunları göze alırım, sonunda kadar mücadele edeceğim derseniz yapacaklarınız.

    Tüketici Hakem Heyeti ile hiç uğraşmayın. Karar lehinize olursa itiraz edecekler ve bu itiraz üzerine verilen kararlar temyiz edilemediğinden kesin olacak ve siz de buna razı olacaksınız. Yani bu kararlar için Yüksek Mahkeme'ye temyiz başvurusunda bulunamıyorsunuz.
    Ben olsam öncelikle Sulh Hukuk Mahkemesi'nden bir tespit (gerek Avea'nın veri sistemleri ve gerekse de sizin telefonunuzdaki SMS ve MMS lerle ilgili ) isterdim. Bu tespit size yaklaşık 1.000.00.TL gibi bir rakama mal olabilir. Zira en azından 2 bilirkişi (bunlardan biri bilgisayar ve biri de iletişim uzmanı) olacak ve 600.00. TL bilirkişi masrafı ve 400.00.TL da yolluk ve gider yatıracaksınız. Tespite ne gerek var diyenler için belirteyim ki gerek Avea'nın sistemlerinde ve gerekse telefonunuzda yaptıracağınız bir tespit davayı kazanmanız için yeterli ve gerekli delili size sunacak. Aksi halde dava sırasında yapılacak tespit, her zaman için Avea gibi kurumsal kimliği ve gücü elinde bulunduran kurumların lehinde olacaktır.
    Tespit yapıldıktan sonra, tespit dosyası ve bilirkişi raporları lehinize çıkmışsa bunlarla birlikte dava açmanız gerekecek. Bunun içinde yapmanız gereken masraf en az 700.00.TL olacaktır.

    Bunlardan başka Tüketici Hakem heyetine gitme, faturayı ödemediğiniz taktirde Avea tarafından aleyhinize başlatılacak icra takibine itiraz etme ve bu onların açacağı itirazın iptali davasında yukarıda belirttiğimiz tespitleri isteme hakkınız olduğunu da hatırlatmak isterim.

    Vodafone'nun adıma kayıtlı olan 3 adet hattan ikisinin faturasının ödenmediği iddiası ile (7 yıl sonra) aleyhimde başlattığı takibe itiraz ettim. 8 aydır itirazın iptali davası açmadılar. Bir 4 ay daha açmazlarsa dava açma haklarını da kaybedecekler.
    31.12.2012 tarihli faturayı ödemediğim iddiasıyla MİLLENİCOM TELEKOMÜNİKASYON HİZMETLERİ A.Ş tarafından 26.12.2012 tarihinde (faturanın son ödeme tarihinden 5 gün önce) aleyhimde açılan icra takibine de itiraz ettim. Millenicom da henüz itirazın iptali davası açmadı. Bu itirazları avukat olmam nedeniyle yapmadığımı (bazıları nedense "avukatsın ya itiraz edersin tabi" laflarına istinaden yazıyorum), haksızlığa dur denmesi gerektiğine inandığım için yaptığımı belirtmek isterim.

    Umarım açıklayıcı olmuştur. Aklınıza takılan bir husus olursa yardım edebilirim.