Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Atomlab Pimp

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Selçuk Çilek tarafından paylaşıldı.

  1. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bu jantlar Türkiye de çok kullanılmıyor ama benim cılız çabalarım (evimizin yakınındaki parktaki 3x9 luk merdiven seti ve yine parktaki yan duvardan aşağıya atlamak (1.20m) ve yakındaki mermer ocaklarına giden kayalı yol) şu anda kullandığım bu teker setine sınırlarını gösteremedi.Ne jantlarda,ne akortta (firma çıkışlı) ne de göbeklerde.
    Bunların yüzükleri yoktur(eyelets) ama nipelleri (torque nipples)jant içinden anahtarla sıkılır ve daha kalındır. Gözüme yüzüksüz jantlar daima daha "hoş" gelmiştir.
    Jantlar kaynaklı değildir, pinlerle sıkıştırılmıştır. (non-welded, pinned).
    Değişik renk kombinasyonları satılıyor. www.atomlab.com
    Mutlaka bunlarında bir sınırı vardır ama dediğim gibi daha genç arkadaşlar bir denemeli diye düşünüyorum.

    [​IMG]
     
    d.berkay ve caner(bmx) bunu beğendi.
  2. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    acaba hangi kadroyla kullanıyorsunuz bu jantları ?
     
  3. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Specialized Enduro
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Selçuk Selam

    AtomLab dediğin gibi ülkemizde çok fazla tanınmıyor. Ancak bu yıl özellikle 4X tarzı bisikletlerde çok ciddi atılım yapacağa benziyor.

    Bilmiyorum hiç gördün mü, kendi ters çalışan amortisörlerini (GI 60) ürettiler. Üreticinin dediğine göre bir BMX maşası kadar rijit ve sağlammış. Zaten ters üretilmesindeki amacın da bu olduğu söyleniyor. Yanlış hatırlamıyorsam 60 mm.lik üretilmiş. Bir de bu amortisör için en iyi kadro dedikleri bir kadro modeli var (Trailking SS), o da arkadan amortisörlü ve 4X için dizayn edilmiş. Yani hem hafif, hem de sağlam olduğu iddia ediliyor.

    Atomlab TrailKing SS
    [​IMG]

    Kısaca bu adamlar bu iş için ciddi uğraş sarfediyorlar ve ona uygun kaliteli ürünleri daima piyasaya sürüyorlar. Jantların bu kadar sağlam çıkmasına şaşmamak gerek ;)
     
    d.berkay bunu beğendi.
  5. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    İnşallah Türkiye de de bu tip markalar görürüz
     
  6. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Merhaba Halil,

    Ben biraz aşağıdan aldım atomlab konusunda. Firma sahibi Mike Flaherty ile
    jant seti alımımın dışında da yazışmalarım oldu.
    Benim sempatim zaten küçük ama kaliteli mal üreten firmalardan yanadır.
    Atomlab in tüm üretimlerini biliyorum.
    Bir de yeri gelmişken onlara bir projeyi önerdim.En azından burada yazılmış olur ve ileride atomlab bu göbeği piyasaya çıkarırsa ...yaaa bir Türkün de payı var bu göbekte diye belki beni anarsınız..:ci:

    Konu: TS Hub. Yani THROUGH SPOKE Hub. 32 telli standart bir göbeği 16 uzun telli bir göbek haline getiriyor.
    Yani 32 yarım tel yerine 16 UZUN tel. Daha rijid bir teker seti ortaya çıkarmak amacıyla.Tabii "püf" noktası uzun tellerin göbekten geçiş noktaları...;)
    Nasıl? Fikrimi beğendiniz mi?

    Bir proje daha var..Onu da ilgili alana yazarım.
    slm
     
  7. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    İşte BU dikkate değer......
    Through Spoke Hub ile kimsenin bir fikri yok.
    Ama şuna da inanıyorum: Birisi Eurobike ta bu göbeği görünteleyip "işte size crankbrothers,ringle,mavic in ,v.s. yeni devrim yaratacak teker göbek serisi" diye birde başlık atmış olsaydı , ortalık karışabilirdi.
    Dört ay önce ABD patent dairesine başvurusu yapılmış, belki bir ABD firması tarafından... ama en azından fikir sahibi Türkiye de, bir teker göbeği.
    Çoğu olumsuzlukların altına "burası Türkiye,normal karşılamak gerekir " diye aşağılık komplekslerimizi açıklayan yorumlar yapmayı severiz veya en sevdiğimiz deyim haline gelen " böyle abukluk dünyanın hiçbir yerinde yoktur" u çok kullanırız ya...
    İnanın çoğu konuda ahkam kesen insanlar Türkiye nin komposit üretim kapasitesini bilmezler, ODTÜ de gen tabancası geliştirildi diye bir proje açıklansa, "komik duruma düşmeyin" diye nasihatta bulunurlar.

    Özetle:Bu topikte anlattığım teker göbeği devrim yaratacak bir buluş olmasada , bisiklet teker göbeklerinde şu ana kadar kullanılmamış bir sistemdir.
    Ve teker rijidliğine kesinliklikle katkısı olacaktır.
    Çapımızı bilelim, ufuklarımızı gözardı etmeyelim.
    Selamlar
     
    Onur Kula bunu beğendi.
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Selçuk merhaba

    Belki de " Through Spoke Hub" projen, bu konuda diğer dikkat edilen şeylerin biraz gerisinde kaldığı için ilgi görmedi. Yani asıl olarak "Arkadaşlar ben böyle bir göbek tasarladım, patent için başvurdum" deseydin ve biz bu göbeği görseydik, o zaman çok daha fazla yorum gelirdi. Forumdaki deneyimli bisikletçi arkadaşlardan tut da, mühendis arkadaşlara kadar herkes fikrini söyler, sayfa sayfa tartışırdık...

    Sanıyorum biraz bunu dikkate almakta fayda var ;)
     
  9. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Halil,
    Bazı detaylar herhalde yanlış anlaşıldı.
    Bu açıklamayı yapana kadar, ABD patent başvurusu yapılmış olması gerekiyordu. Hem patent için benim kişisel başvurum yok.
    Nedenini de gayet iyi algılanabilir.
    Göbek piyasaya çıkana kadar ve bu da ABD firmasının yatırım potansiyeline bağlı, kimse bu göbeklerin ayrıntılarını göremez.
    Belki de sistem olduğu gibi daha büyük ölçekli bir firmaya satılacak.

    Benim yorum hakkındaki kışkırtmamın hangi üyelere seslendiği de aşikardır.

    Bu nedenle açıklamayı düşündüğüm diğer projeyi de biraz daha çekmece de tutmak yararlı olacak.:in:
     
  10. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bu ilginç bir detay; Konuyu doğru anladımmı bilmiyorum fakat 32 delikli bir göbekte ve 32 delik jantta 16 tel kullanmakmı?

    Eğer böyleyse buna benzer bir "lacing" görmüştüm, birer delik atlayarak ve kalın straight butted tel kullanıp 32li göbekte 16 tel örgü gibi birşeydi.
    Maalesef siteyi tekrar bulamıyorum, el yapımı jant hazırlayan bir Amerikalı idi.
     
  11. Ozan Güven

    Ozan Güven Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Avrupayakası
    Seviye:
    Mustafa abi sanırım göbeğin içinden direk geçerek jantın diğer tarafına ulaşan 16 telden bahsediliyor, göbeğimi gidip incelidim sanki mantıklıymış gibi gözüküyor.. ama tabi düşünmek lazım Mesela göbeğe sabitleme ne şekilde yapılacak gibi.. Tabi yapılacak bir proje ise bu ayrıntı vermek istenmeyebilir:)
    Ben de yanlış anladıysam kusuruma bakmayın.
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  12. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Sevgili Ozan bende senin gibi anladım ve doğru anlamış olduğumuzu düşünüyorum.Bana da aynı şekilde gayet mantıklı geldi ve teller göbekten transit geçeçeği için göbeğe binen yük azalır göbek hiçe yakın zarar görür fakat bu şekilde olunca da jant çemberinin çok rijit olması gerekir heralde.
     
  13. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Göbeğin tellerle olan ilişkisinde daha az zarar yada daha az yük binmesi diye bir şey söz konusu olamaz. Jant kasnağından transfer edilen yük öyle veya böyle göbeğe ve mil'e oradanda kadroya yansır, bu fizik kuralı.
    Göbekler sürekli sürtüşmeye ve baskıya tabidir yani zamanla bütün göbekler bu yüzden aşınır, " hiç zarar" diye bir olay yok.

    Fakat göbeğe transfer edilen yükün rotasyon ile dağılımı ancak jant tellerinin adedinin çoğalması ( 28-32-36 delik bu yüzden var) ve tellerin kuruluşu ile bağlantılıdır. Çaprazı (cross) çoğalan örgüler yükü dağıtarak transfer ederler,
    radial örgüler yükü çok daha direk transfer ederler. 3 direkli telsiz aero jantlarda ise yük çok daha sert ve direk iletilir. Bu yüzden radial örgü veya
    aero spoke jant kasnakları " deep dish section" yani derin kesitlidir, bu vertical
    direnç sağlar, dezavantajı ise ağırdırlar ( karbon kasnaklar tabiiki daha hafif).
    Jant örgüleri:http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=20141

    " THROUGH SPOKE Hub " tanımı birçok anlama gelebilir, halen detay görmeden
    prensibini edebiyatla anlayamam, dolayısıyla yorum yapmam yanlış olur.
     
  14. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ozan ,en doğru yorumu sen yapmışsın.
    En azından "göbeğin içinden direk geçerek jantın diğer tarafına ulaşan 16 "uzun " teller " bölümünde.

    Mustafa Bey: Böyle bir göbek şimdiye değin hiçbir firma tarafından üretilmedi.
    (ki, ABD Patent Dairesi bu ürüne bir numara ayırmıştır. İnceleme
    aşamasındadır)

    Mühendis üyelere: Halil in sözünü ettiği (makina) mühendis üyelerle ilgili...
    Bu forumda çeşitli malzeme ve komponentleri "mühendislik formasyonu" ile inceleyip rapor haline getirip ,en azından popüler bilim programları seviyesinde
    diğer üyelerle paylaştıkları topikleri ben göremedim. Yanılıyorsam düzeltiniz ltf.
    Ayrıca mühendis altyapısı ürünü gördükten sonra yorum yapmanın ötesine geçmelidir.
    Bir fikiri ele alıp , çözülmesi gereken problemli noktaları anında görmeye yeterli olmalıdır.
    Son yazdıklarımda mühendis üyeler için herhalde yeterli kışkırtıcı olmuştur.:rolleyes:
     
  15. Ozan Güven

    Ozan Güven Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Avrupayakası
    Seviye:

    Selçuk Abi selamlar;
    umarım abi dememde bi sakınca yoktur, yukarıda yazdıklarını bir biçimde bende üstüme alındım, Makina mühendisi olmasam da 3. sınfı öğrencisiyim:rolleyes: ancak yukarda mustafa abinin yada benim de değindiğim gibi konu oldukça havada sana yorum yapmaktan ziyade benim kafamda sitemin nasıl bir sabitlemeyle çalıştığı konusunda bambaşka yaklaşımlar oluşmakta belki de .. senin bizimle paylaşımların sonucu belki üretici olamayı düşünen bir başka makina mühendisi veya girişimci de çıkabilir ortamdan :)
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  16. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Abi demende bence bir sakınca yoktur..ne de olsa "kazık" kadar adamız...:)
    Okulunda başarılar dilerim.

    Benim kışkırtmam bu konuyu kapsamıyor... Genel olarak mühendis üyelerin bilgi birikimlerini ve bu birikimlerle ilgili bilgi paylaşımına gitmelerini, ilgili dosyalara ( kompozit ve metal fabrikasyonu , kadroya binen yükler v.s.) katkıda bulunmalarını bütün samimiyetimle isterdim.
    Atladıysam ,siz söyleyiniz... Hangi mühendis arkadaş nerede bu katkıyı yapıyor veya yaptı?
    Ben forumda yeni olduğumdan tüm dosyaları ve tüm mühendis üyelerin katkılarını okumamış olabilirim.

    TS Hub ile ilgili maalesef daha fazla bilgi veremiyorum.
     
    Ercan Bayram ve Ozan Güven bunu beğendi.