Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Atölye Diyalogları (Arşiv'den)

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Gürsel A. tarafından paylaşıldı.

  1. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Şikayetler ve istekler..(tamirhane diyalogları)


    **Şikayet ve istek:(Ş ve İ): Vites iyi geçmiyor.Arka vitesi
    değiştirin. :mad: Yapılan: Vites tellerinin, kablolarının temizlenip
    yağlanması veya değiştirilmesi Sonuç: Sistemin sağlıklı çalışması..
    **Ş ve İ: Pedal çeviririken özellikle arkada küçük dişlide "tak
    tak" yapıyor ve kaydırıyor..Rubleyi değiştirelim..Yapılan iş:
    Zincirde bir bakla sıkışmış (frozen link). Alet bile kullanmadan
    zincirin yatay (lateral) kastırarak sıkışmanın engellenmesi..Sonuç:
    Sorun yok.
    ** Ş : Ayna dişliden çıtırtı geliyor. Ne yaptımsa düzelmedi.Üstelik
    Deore LX!! (orta mil yuvalarının yağlanması, ayna mil vidalarının
    sıkılması vs) .Yapılan iş : Pedalların biraz daha sıkılması.
    Sonuç:Ses kesildi..
    **Ş ve İ:Arka tekerden tıkırtı geliyor..galiba jant telleri gevşek.
    Akort istiyor.. :cool: Yapılan iş: Arka teker mil yuvalarına iyi
    oturmamış.Gevşetip tekrar oturtup sıkınca sorun kalmadı..
    **Ş ve İ: Bu dış lastik çok kötü.Patlağı tamir ettim ondan sonra 4
    kere daha patladı. İç lastiği değiştirdim yine aynı.. O kadar da
    para verdim..Beş para etmezmis.. Yapılan iş: Dış lastikte saplanıp
    kalmış sert bir diken ucu çıkartıldı.. bir daha patlamadı..
    ** Ş : Bu lastiğin yanakları çok zayıfmış.Hemen yırtıldı. :mad: SEBEP?:
    Gevşek bırakılmış fren pabuçları yukarı kaymış ve lastiğe sürtmüş.
    Keskin kenarlı yeni (veya eski )bir fren pabucunun kesmeyeceği,
    aşındırmayacağı yüzey yoktur.. Bu yarım mm kalınlığında bir lastik
    yanağı için 1 dakika bile sürmez..
    **Ş: Bu lastik habire patlıyor..Bıktım artık..ne adi bir
    lastikmiş.. :eek: SEBEP:Jant tellerinin deliklerinin bazılarında çapak
    kalmış. Jant geti (içteki koruyucu şerit) de aksi gibi bu deliklerin
    olduğu yerde yana kaymış..Lastiği patlatan jantın ta kendisi..
    **Ş:Bu jant hep sibop kesiyor..Hem de Mavic.. ne adi jantmış!!
    SEBEP: Dış lastik çok gevşek(bol).Arkadaş da lastiklerde az havayla
    biniyor..Kaymaya çalışan dış lastik iç lastiği de sürüklüyor. Sonuç
    açısı bozulan, zorlanan sibop da dibinden kırılıyor veya yarılıyor.
    **Ş. Bu lastik yıllardır patlamıyordu. 2 gündür 2 kere
    patladı..Galiba artık eskidi..SEBEP: Tamamen tesadüf..Yıllardır
    patlamaması da..

    Bunlar gibi daha neler neler...İsterseniz devam ederim..
    Umarım aydınlatıcı olmuştur..
    Bol güneşli günler..
    Gürsel AKAY
     
    sonEr´´ ve mcaliskan23 bunu beğendi.
  2. Tuğrul

    Tuğrul Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.753
    Beğeniler:
    1.318
    Şehir:
    Suadiye
    Seviye:
    Çok yarar lı ve herkezin başına gelebilecek arızalar.
    Çok teşekkürler.:)
     
  3. mtunc

    mtunc Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Her onemsiz problemi dunyayi kurtarir gibi cozer gorunen bisiklet tamircilerinden korunmak icin onemli bilgiler... Tesekkurler...
     
  4. specialagent

    specialagent Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Eylül 2004
    Mesajlar:
    562
    Beğeniler:
    389
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    devamını istiyoruz.....
     
  5. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    abi yeşil bisikletteysen beni unutmamışsındır bursadan xt frenlerindeki pabuçların vidasından almaya gelmiştim :D
     
  6. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Unutur muyum hiç!!